Als eerste ik weet dat jullie geen doktoren zijn maar wil beetje licht in de duisternis. Ten 2de morgen wordt de huisarts gebeld.
Mijn dochtertje van 4 jaar spuugd al een paar dagen.Nou zou je denken dat kan he. Maar goed het stomme er aan is dat ze het enkel tussen 8 uur en 9 uur 's avonds doet. Het is zondag begonnen ze zei dat ze buikpijn had.Nog geen uur later was het raak. Maandag vrijwel zelfde verhaal maar toen nog geen 5 minuten nadat ze zei dat ze buikpijn had. Gister niks(gelukkig).En vanavond was het weer raak. Onder het eten zei ze dat ze buikpijn had maar dat doet ze wel vaker als ze niet wil eten. Ging er niet echt op in maar ze heeft niet alles op.Aardappel en groente.Vlees wou ze niet eens en heeft zeker de helft van haar groente en aardappelen op. Niks aan de hand en rond half 8 naar bed. Rond een uur of kwart voor 9 hoorde we ineens een gehuil waarop ik naar boven vloog en ja hoor weer al haar eten eruit.Arm kind helemaal over de rooie.
NOu is denk ik het eerste wat bij de mensen opkomt:buikgriep maar diaree heeft ze niet en haar ochtend eten,middag eten en tussendoortjes houdt ze gewoon binnen.Ze speelt gewoon op de dag en lijkt zeker niks aan de hand.Gewoon gezond kleurtje,vlotte babbel en zeker niet moeier als normaal. Het frapante vind ik ook dat het 1 keer per dag is en steeds rond de zelfde tijd. Jullie misschien een idee??
IK bel morgen middag even de huisarts kijken wat hij zegt er van maar toch vind ik het een vaag verhaal vandaar dat ik het hier ook neer zet.Wie weet zijn er mensen die het herkennen en mij wat rustiger er op maakt.
genja
Geplaatst: 24-02-10 23:06
Is er niet iets waar ze zich zenuwachtig over maakt? Een spannend feestje of iets hel leuks op school overdag hebben ze vaak genoeg afleiding en zijn ze er niet zo mee bezig maar als ze op bed liggen kunnen zicht och wat druk gaan maken en bij sommige kindjes slaat meteen op de maag. Vooral omdat het iedere avond rond dezelfde tijd is en dus ook al evne op bed ligt. Maar zou morgen toch even de huisarts bellen.
Heb je de laatste dagen iets gewijzigd in het eten of drinken? Iets van een ander merk of bv. andere vitamine pillen na het eten? Ja ik noem maar wat, geen idee. Maar misschien zit er ergens een stofje in dat ze niet goed verdraagd.
Ikzelf bv kan niet tegen honing, krijg daar maagkrampen van. 't Is maar een voorbeeld.
Succes en sterkte! Niet leuk om zo'n kleine meid ziek te zien, weet ik uit ervaring.
loontje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-10 23:16
Nee er is niks op komst...Ja ze gaat het weekend naar haar pa maar das normaal. Die zondag en maandag was bij mijn ouders thuis waar de eerste keer ze wakker was en de tweede keer was ze in slaap gevallen op de bank.Ze wordt huilend wakker met ik heb pijn in mijn buik.Oma wrijft even over haar buik en wil emmer pakken en nog voor het moment dat oma stond kwam alles eruit.
Ja huisarts wordt zeker gebeld maar je zit er toch mee vandaar ik het ook hier neer gezet heb.
Niks verandert naar mijn weten. Dat operde mijn ma ook van misschien ineens een allergie.
Idd niet leuk.Lijkwit en tranen over de wangen.Meestal na troosten valt ze wel weer zo inslaap gelukkig en de ochtend weer niks aan de hand.
Ja maar overdags is ze gewoon die ze moet zijn...reageert niet op chips,ijs of wat dan ook het is echt tussen die tijd en geen diaree dus daarom vind ik het raar.
maar ze reageerd dus totaal niet op ontbijt op lunch? anders zou ik het echt bij het avondeten zoeken
Lous
Geplaatst: 24-02-10 23:35
Kindermigraine? Mijn broertje kreeg dat toen hij klein was. Tegenwoordig heeft hij er geen last meer van. Maar als hij actief had gespeeld overdag was het vaak dat hij zich s'avonds ineens niet lekker voelde. Hij werd toen misselijk met hoofdpijn en vaak overgeven. Na een bad of even slapen was het gelukkig weer beter of helemaal over.
loontje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-10 23:39
Ontbijt en lunch blijven er in zitten.Chocomelk ook. Avond eten zondag gebakken aardappeltjes eruit terwijl ijs overdag erin bleef. Maandag chillie maar heeft ze eigenlijk alleen de bruine bonen op.Kwam eruit. Dinsdag niet overgegeven en vandaag aardappeltjes met doperwten en peentjes er wel weer uit.Dit zijn dingen die ze eigenlijk normaal altijd wel eet.Chocomelk drinkt ze ook dagelijks(melk krijg ik er niet in,ja als ze slokje pikt).Limo drinkt ze gewoon en soms sap. Bij mijn ouders wicky en soja choco maar dat krijgt ze ook al 2 jaar ofzo.Allemaal normale dingen dus voor haar.
Hoofdpijn hoor ik haar zeker niet over en weet dat als ze het zou hebben ze het ook echt wel zegt.Daarbij komt dat ze zich nu rustiger houdt door vakantie dan de dagen dat ze naar school moet.
Doordat we aan het klussen waren en beetje vergeten eten te maken hebben we brood met speklapje op...Helft boterham heeft ze niet op maar halve speklap wel.
Lous
Geplaatst: 24-02-10 23:44
Hoofdpijn hoeft niet altijd, maar door duizelingen kunnen ze wel misselijk worden. Ik weet niet hoe oud ze is, maar misselijk noemde ik vroeger ook buikpijn. Drukte kan de oorzaam zijn van de duizelingen.
Ik hoop dat de HA snel het verlossende antwoord zal hebben
daantjuhhh
Geplaatst: 24-02-10 23:45
loontje schreef:
Doordat we aan het klussen waren en beetje vergeten eten te maken hebben we brood met speklapje op...Helft boterham heeft ze niet op maar halve speklap wel.
hmm.. ik denk misschien verklaart het iets? Ja misschien bak je spek in croma? En aardappeltjes in margarine?
Misschien moet je eens olie proberen?
Lous
Geplaatst: 24-02-10 23:48
Allergie of overgevoeligheid voor iets kunnnen ook soms in de meest kleine dingetjes zitten, dus dat zou idd ook een mogelijkheid kunnen zijn.
YvonneV
Geplaatst: 24-02-10 23:48
warm eten is dus ff te veel voor haar.
Onze dochter heeft gisteren de hele dag gespuugd, ook geen diaree.
xXGRIETJEXx
Geplaatst: 24-02-10 23:49
Er werd mij verteld dat een kind van deze leeftijd nog niet kan aangeven waar de pijn zit. Mijn dochter heeft een nierprobleem waarbij de urine terugloopt in haar nieren (ze is zichzelf in princiepe aan het vergiftigen) maar aangezien ze een klasgenootje heeft met heel veel hoopfdpijn heeft zij ook pijn in haar hoofd en niet in haar buik. Het zou dus in princiepe kunnen dat ze een soort van migraine heeft dat ze daarom moet overgeven.
Als jij zegt dat ze alles eet en drinkt waar ze normaal niet van overgeeft, zou ik toch ook eens met een arts overleggen of migraine iets kan zijn.
loontje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-10 23:56
Loes ze is 4 en weet precies wat ze bedoeld en wijst ook duidelijk der buikje dan aan.Lijkt mij als ze last heeft van duizelingen dat je dat ook wel terug ziet in doen en laten maar dat is niet het geval.Zo is ze heerlijk bezig of aan het slapen en zo is ze aan het spugen.
@Daantjuhh..
Die aardappeltjes zaten bij een bestelling(pa jarig) maar zijn niet bagger vet ofzo. Speklapjes in bakboter maar zeer weinig omdat ze zelf veel vet loslaten ook expres geen boter of sausje op haar brood gedaan.Mede omdat het al wat vetter eten is.
@ grietje..
Ze weet wel degelijk waar de pijn zit.Ze heeft al vaker aangegeven wat ze had.Ook hoofdpijn.En ze pakt ook echt die dagen al haar buik vast maar goed ik kan het ook aan het verkeerde eind hebben natuurlijk. MIgraine is een idee,maar nou heb ik het zelf ook en herken het niet aan haar.Als ik over me nek ga dan meerdere keren en zij toch echt maar 1 keer slaapt en er is niks aan de hand. Ik ga zeker alles opgooien bij de arts.
Lous
Geplaatst: 24-02-10 23:59
Migraine heb je dan ook in verschillende vormen. Kindermigraine is dus ook heel anders. Bij mijn broertje was het ook alleen als hij actief bezig was geweest of zich erg druk voor iets maakte en dan ook meestal alleen aan het eind van de dag.
Maar goed, hoop dat het alsnog snel boven tafel komt.
Ik ken migraine in mijn jeugd ook gehad maar heb haar nog geen enkele keer over haar hoofd of vlekjes of duizelig gehoord(voor zo ver ze dat herkend natuurlijk)
Nou heeft ze het wel al een week of 2 over pijn in haar voet en dan bijdehand van dat zijn groeipijnen.Heeft ook 2 weken terug alles wat los en vast zat gegeten wat meestal gebeurt als ze in de groei zit misschien dat daar een link in zit zit ik me ineens te bedenken.
Kan het zijn dat ze bang is om te gaan slapen, bijvoorbeeld omdat ze enge dromen heeft? Da's wat als eerste bij me opkwam. Gelukkig eet en drinkt ze verder overdag wel goed, aangezien kinderen sneller vatbaar zijn voor uitdroging dan een volwassene.
Ze droomt wel regelmatig.Wordt dan ook huilend wakker..Ga dan naar haar toe en vraag wat er is en weet het dan niet.Dat gebeurt dus echt in haar slaap.En wordt eigenlijk wakker van mij omdat ik er op reageer.Verleden week hoorde ik haar ook reageerde niet en was ze stil.Ze gaat zonder moeite naar bed behalve als ze echt nog niet moe is.Geen strubbelingen dus. Drinken heeft ze altijd weinig gedaan maar zit wel zo op de glazen die ze normaal ook drinkt.
Trouwens iedereen bedankt voor het meedenken.Doet me deugd.
Brainless
Geplaatst: 25-02-10 00:19
Mijn dochter heeft kindermigraine en dat uit zich juist vaak in (alleen!) buikpijn (misselijk-braken) ipv hoofdpijn, soms krijgt ze later alsnog hoofdpijn. Dat is juist het rare aan kindermigraine, ze hoeven nl. geen hoofdpijn te krijgen. Bij mijn dochter zie je het aankomen omdat ze bleek gaat zien, vaak een dag voordat ze buikpijn krijgt en gaat braken.
Ook raar dan dat ze het migraine noemen...Athans ik leg daar de link hoofdpijn bij.
Nou is mijn dochter wel wit maar dan na het spugen en daarvoor niet eigenlijk.Je merkt weinig verschil overdag en in het begin van de avond.Zegt het en ze gaat al vlak daarna dus lijkt vrijwel gelijk op te komen dan.
Ik ga er nog maar over na liggen denken of ik dingen vergeet die ik morgen kan melden bij de HA en ik zal morgen middag laten weten wat hij gezegt heeft. Bedankt allemaal