Laatste week zonder reden chagrijnig,tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Laatste week zonder reden chagrijnig,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:43

Hallo,

Echt zó raar.. Ik weet gewoon niet wat ik heb en ik word echt gek van mezelf..
Ik word om alles en iedereen geïrriteerd en kan niets hebben. Het gevoel als of ik de hele tijd honger heb, maar ik heb helemaal geen honger. ( ik ben altijd wel snel geïrriteerd als ik te weinig eet bijvoorbeeld) Ik probeer echt tot 10 te tellen, maar het lukt gewoon niet.

Net ook, zit ik in de auto met mijn vriend. Hij vraagt wat en ik moet zoveel moeite doen om aardig/normaal te reageren. Ben het liefste stil en heb geen zin om te praten. Wat ik heb weet ik niet, want ik ben normaal echt onwijs aan het kletsen en heel spontaan.
Mijn moeder en vriend vroegen al de laatste dagen of er wat is met me, wat me ook weer geïrriteerd maakte :') , maar er is echt helemaal niets.. ( Jep, en dan blijven ze doorvragen).

Ik vind dit zo raar, ik ben niet ongesteld ofzo ( :') ) ben wel ruim een maand gestopt met roken, maar ben al eerder 3 jaar gestopt geweest en had toen nergens last van. Zal het dan toch misschien daardoor komen?

Bleghh! Kan iemand mij een schop geven dat ik weer aardig ben :')

Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt? Dat je dus zonder reden opeens een kort lontje hebt? En tips om weer gewoon vrolijk te worden?

Zucht, vrouwen :Y) Grapje

BlackEyed

Re: Laatste week zonder reden chagrijnig,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:00

Slik je de pil?

Ik zou zeggen: last van je hormonen :P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:01

ik heb een mirena spiraal.. al bijna 3 jaar, dus zou ik wel gewend aan moeten zijn toch?

Ik voel me nu echt zo'n typische vrouw waar mannen altijd grapjes over maken.. :')

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:04

Zal er geen grapjes over maken, ben van mening dat de hormoonspiegel misschien toch ah schommelen is, even afspraak maken bij de huisarts, waarom ik dit zeg, een kennisje van me was met 28 in de overgang, is met medicatie opgelost

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:09

Ik weet het, is ook niet grappig..

Meer frustrerend.. Het stomme is dat ik gewoon niet snap dat ik niet vrolijk kan doen.. En me aan alles irriteer want zo ben ik helemaal niet. En ik vind het ook banketstaaf voor mijn vriend.

Hmm, zoiets mag ik toch niet hopen zeg.. Hoelang zal je zoiets aankijken? Nog een weekje ofzo?

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:11

Als je in onzekerheid zit, kun je toch op zijn minst een overleg per telefoon hebben met de arts...
(Wide je niet bang maken, maar omdat je aangeeft een onverklaarbaar slecht humeur te hebben)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:17

Ja, het is echt onverklaarbaar want alles loopt op rolletjes en ben eigenlijk hartstikke gelukkig, kan het alleen niet uiten op dit moment. Heel vervelend.

Bedankt elk geval, ik ga dan maar eens vrijdag bellen ( morgen ben ik de hele dag met mensen, dus dat wordt hem niet)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:55

Herkenbaar!

Ik heb t nu zelf ook erg, en ik schuif het af op het einde van de winter :Y) . Sowieso ben ik de gehele winter al dipperig, maar elk jaar rond deze tijd voel ik me altijd heel snel geirriteerd en moe. Meestal knap ik na een paar weken weer op.. Succes ermee!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:57

Ik vreet de wereld op als ik stop met roken :D :D

ECHT :D ik ben ooit gestopt en dan ben ik een wandelende tijdbom :)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:59

Misschien is het inderdaad een winterdipje.. daar dacht ik ook al meteen aan.. hebben meer mensen last van.. omdat het zo lang zo koud is geweest enzo.. tijd voor de zomer! misschien gaat het dan vanzelf ook wel weer over :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:09

Net wat Kiwiko zegt, waarschijnlijk komt het door het stoppen met roken. Dat hongergevoel komt daar waarschijnlijk ook van.
Ik had precies dezelfde klachten, toen ik weer begon met roken was het over...

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:19

Tja en ik heb dezelfde klachten omdat het het eind van de winter is.. dus hoeft niet aan het roken te liggen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:22

Kan door het roken komen maar doordat je zegt dat je de hele tijd honger hebt zou ik ook mijn bloedsuikerspiegel even laten checken. Je zou alvast een rolletje druivensuiker aan kunnen schaffen en in je tas doen en als je je zo voelt eentje nemen, kijken of dat iets beter voelt.
Gele transpiratie vlekken in de oksels kunnen buiten een slechte deodorant ook duiden op diabetes.
Als het daar niets mee te maken heeft zou je St.Janskruid capsules kunnen proberen, dat helpt bij blues van bijvoorbeeld menstruatie maar is ook een natuurlijke behandeling voor depressie, weet niet of het ook bij stoppen met roken behulpzaam kan zijn maar dat weten ze in een apotheek vast wel.
Toch even mijn vriend geraadpleegd en die zegt dit:
http://www.vitamins.nl/sintjanskruid.htm schreef:
Wat doet Sint Janskruid voor je?

Al in de middeleeuwen werd Sint Janskruid gebruikt om "duivels uit te drijven". De nieuwste inzichten laten ook zien dat Sint Janskruid een positieve invloed heeft tijdens periodes van geestelijke stress wanneer je neerslachtig, prikkelbaar of moedeloos bent.

Je kunt neerslachtig zijn door gewone menselijke omstandigheden, zoals het verbreken van een relatie, het verlies van een dierbare of wegens werkomstandigheden.
Het is ook niet ongewoon om een 'dipje' te hebben wanneer je je draai in je omgeving niet kunt vinden.

Sint Janskruid helpt je een positieve kijk op het leven te houden en geeft je meer geestelijk veerkracht.

Sint Janskruid is ook handig tijdens periodes van grote lichamelijke spanning zoals bij het stoppen met roken, tijdens het afslanken wanneer je veel gewicht wilt verliezen, tijdens verhuizingen en bij het begin van een nieuwe baan.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:32

Herken het helemaal, komt door het stoppen met roken!
En erger...dat kan nog wel eens een paar maanden in meer of mindere mate blijven..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:53

Mijn bloedsuiker is heel laag, heb ik vaker laten testen omdat ik ook snel wat duizelig ben en suf. Ik ben ook aan een speciaal dieet met de diëtiste.

Vorige keer ben ik ook echt lang gestopt met roken, toen had ik nergens last van.

Misschien inderdaad een combinatie van winter,stoppen met roken, lage suikerspiegel en een dipje.

Elk geval bedankt voor de tips :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:11

Nou ik herken dit ook! Ik ben nog maar 19 en al 4 jaar aan dezelfde pil en ik rook verder niet.

Heb soms echt een hele periode dat ik constant honger heb en dat ik me om elk persoon dat ik tegen kom, zó irriteer dat als diegene echt 1 ding verkeerd doet in mijn ogen dat ik die wel haast kan aanvallen :+

Soms heb ik mezelf er erg mee en dan voel ik gewoon dat ik echt chagrijnig kijk en dan denk ik, doe nou eens normaal! Dat is ook niet leuk voor mijn vriend, maar ik ga er niet blijer door kijken.
Moet op zo'n moment ook eigenlijk niet in de auto stappen :o, dan rij ik namelijk niet zo netjes.

Weet dus niet hoe zoiets komt, maar kan inderdaad met de winter te maken hebben! Bij mij loopt ook alles op rolletjes, thuis goed, school goed, stage goed, leuke paarden, leuke vriend, eigen autootje, heb eigenlijk alles wat mijn hart begeert maar toch heb ik ook wel eens van die periode :P.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:41

Ik geloof best dat het door het stoppen met roken (kan) komen! :j

Toen ik stopte was ik namelijk 3!! maanden chagerijnig! Ik kon er gewoon niks aan doen, en wilde wel lief/aadrig doen, maar het lukte gewoon niet :=

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:44

Misschien ben je toe aan mooi weer?
Ik merk dat ik dit weer zooo zat begin te worden... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:33

Denk ook dat het waarschijnlijk gewoon een combinatie van dingen is , de meeste mensen hebben het ook ZO gehad met dit zompige weer... :P

Kan het ook niet zijn dat je tegen iets van een overspannenheidje aan zit , doordat je het te druk hebt (gehad) of wat teveel zorgen hebt gehad over iets ? :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 15:15

Nee hoor, heb het nu juist lekker rustig.. Dus helemaal niet gespannen..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:31

Volgens mij kan het zeker door die combinatie komen! Heb er zelf in de winter ook altijd last van, maar jij bent ook nog gestopt met roken natuurlijk!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:46

nou volgens mij ligt dat aan de tijd van het jaar....heel herkenbaar en mn collega heeft er ook last van...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:45

Ik heb dat altijd al gehad, heel vervelend!
Misschien heeft iemand dé gouden tip?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:41

ik heb dat ook wel eens.
en dan is het echt tijd dat ik lekker met mezelf ga zijn.
dus neem lekker vrij en ga dingen doen die je leuk vind.

qualitytime met jezelf. :D
heb je nodig hoor, lekker uitwaaien, lekker eten, whatever,gewoon even je eigen ding doen..
mag best even duren hoor, maar als je ontevreden bent met je omgeving dan ben je ontevreden met jezelf.

en als je tevreden bent met jezelf...... ;) :(:)
het is echt tijd voor voorjaar!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:58

Ik zou even nagaan en vragen bij de huisarts of het een licht(depressie) kan zijn, dat merk je redelijk plotseling zovan veel janken niks meer kunnen hebben en nergens zin in hebben. een depressie sluipt erin en dat merk je amper totdat je lontje op is. succes