Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:50

Ik heb best wat littekens, met verschillende verhalen.

Ik heb een litteken op mijn hand, toen ik uitschoot met een schaar terwijl ik een fotolijstje wou openbuigen, crats! Zo die schaar in mijn hand.
Ik heb een litteken op mijn knie, van een scooterongeluk.
Ik heb littekens van automutilatie, die ik inmiddels een plekje heb gegeven.
Ik heb een litteken op mijn andere hand, van een middelbare schoolspelletje.

Bijna achter ieder litteken zit wel een verhaal.

Ik ben benieuwd;

Vertellen jouw littekens een verhaal?

Odysseus

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:51

Ik heb een litteken tussen 2 tenen, toen ik uitgleed in het zwembad in Zwitserland tijdens de wintersport :')
Ik heb een litteken op m'n knie van een scooterongeluk
Ik heb een litteken op m'n heup van datzelfde scooterongeluk
Ik heb een litteken aan de binnenkant van m'n linkerhand, toen ik een potscherf wou breken maar de scherm in m'n hand ging

Dat was het geloof ik wel, iig de "grote" littekens.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:52

1 op mijn pols, toen ik te veel kracht op mijn hoevenkrabber zette en doorschoot.

1 op mijn wijsvinger, toen ik met de vleessnijmachine een stukje van mijn vinger sneed.

Heel veel kleine, omdat ik altijd ieder bultje en ieder wondje heeeeeel vaak openkrab ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:53

Dat ken ik wel IndezzW! Ik krab ook altijd alles open..haha.
Maar stukje van je vinger..? Au!

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:54

Ik heb een litteken op mn arm, gruwelijk hard gevallen met die rotsneeuw.
En ik heb vijf littekens op mijn enkel, voor het plaatsen van schroeven en pinnen en voor het verwijderen van die schroeven. :=

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:55

- 2 littekens op me ooglid en 1 bij mijn wenkbrauw door klap van een paard tegen mijn hoofd
- 1 litteken op mijn linkeronderbeen door een operatie
- 1 litteken aan de binnenkant van mijn hand door een tak die in mijn hand stak en vast zat. ( erg griezelig was dat )
- 1 op mijn vinger/hand toen ik aan het werk was en met de snijmachine een stukje hand mee sneed.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:57

1 op mijn knie; Toen we met de auto naar Italië gingen had ik een slaappilletje genomen, was even vergeten dat je er erg suf van werd, dus toen ik een stukje wou rennen kwam ik op mn knie terecht :+

1 op mn wang; ik wou zelf een armbandje maken met ijzerdraad erin, *krats* ijzerdraad over mn wang

1 op mn hand; ik wou heel lief croissantjes voor mn vriend maken, maar toen kwam mn hand op de plaat :P

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:58

Ik heb een litteken op mijn arm, toen ik een pizza uit de oven wou halen met een speciale klem (en die er nog voor diende!) :+

Ik heb er nog ene op de achterkant van mijn been, toen papa me van school moest halen met de fiets en er lag overal sneeuw.
Ja hij is dan gevallen met mij, en ik heb die litteken al 16jaar ofzo :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:59

* 1 litteken onder mijn linkerborst (van toen ik de waterpokken had toen ik 22 was :') )
* 1 litteken in mijn navel, 1 links op mijn buik, 1 net boven mijn schaambeen van operatie buitenbaarmoederlijke zwangerschap
* tussen mijn linkerduim en wijsvinger van een agressieve pony :P (had net iets teveel trek in snoep)

Pasamba

Ik heb een litteken op mijn pink, toen ik mijn broer achterna ging rennen klapte hij de deur dicht en zat mijn pink ertussen.
Ik heb een litteken op dat stukje tussen bovenlip en neus, vroeger met mijn fietsje tegen mijn vader zijn been aan gefietst op vakantie. :')
Ik heb een litteken aan de binnenkant van mijn bovenlip, salto op de trampoline gedaan en zo voorover geknald op de stenen.
Ik heb een litteken op mijn scheenbeen, van een hooiberg afgegleden en langs een ijzeren pin gegaan.

Dat zijn de grootsten bij mij..

Puchje

Ik heb 4 littekens:

-eentje op mijn neusbrug, toen ik tijdens het fietsen in de regen mijn regencape wilde goed doen, maar onderuit gleed en mijn bril zich in mijn neus boorde.... (13jaar)

-eentje op mijn enkel, toen ik zat te zwaaien met mijn benen achterop de fiets en met mijn voet tussen de spaken kwam (7 jaar)

-twee op mijn vingers, toen het paard dat ik longeerde ervandoor peerde en 18 meter lijn door mn handen trok. (21 jaar)

-een onzichtbare tussen de haren van mijn wenkbrauw

meliza

Ik heb er vier in totaal.

*1 op mijn knie,ben als klein meisje door een zwaan gebeten.
*1 op mijn vinger,toen ik negen was wou ik stiekum een stukje kaas afsnijden maar sneed dus in mijn vinger :+ .
*1 op mijn enkel,met mijn enkel tegen de hete uitlaat van mijn brommer aan gestaan.
*1 op mijn arm,van paard afgedonderd en paard vast willen houden waardoor paard op mijn arm ging staan.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:00

ik heb er eentje op mijn kin doordat ik was gevallen met schaatsen en ik heb er eentje op mijn linkerschouder toen ik tegen het prikkeldraad was aangelopen :')

Samurai

Ik doe ook mee:
van boven naar beneden:
-achterhoofd, doorligplek
-rechter elleboog, brommer ongeluk
-rechter vinger, visaas potje maken met zakmesje
-linker pols, over hek met punten geklommen
-buik, operaties
-rechterlies, operatie
-rechterknie, kijkoperatie na ander brommer ongeval

Voor nu ff genoeg

Ayasha
Blogger

Heb eentje onder mijn lip van te vallen, mijn tand is daar door mijn lip heen gegaan.

Eentje op mijn kaak, in de buurt van mijn kin en eentje op mijn ooglid die verbonden zijn met elkaar. Die komen van een hondenbeet.

Eentje op mijn arm van de oven.

Nog eentje op mijn linkerarm van mijn ellenboog tot de helft van mijn onderarm van een val van Pret maar die zie je gelukkig niet zo fel (is wat donkerder dan de rest van mijn vel maar meer niet)

Eentje tussen mijn onderste twee ribben (niet de zwevende) aan de linkerkant van een schop van Pharaon.

Eentje in mijn lies van een shetlander die onder de stroomdraad heen ging met mij er op en de stroom stond helaas nog op... :+

En tot slot heb ik nog iets dat niet zichtbaar is maar wel voelbaar in mijn scheenbeen en die kan eigenlijk van twee dingen zijn, van dezelfde shetlander van hierboven die me tegen een boom geknalt heeft of van een val op de balk met turnen :')

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:03

*Ik heb 2 op mijn enkel,verbrijzeld been toen ik van een schommel viel (was 12 ofzo)
*1 op me bovenbeen toen een vriendje vroeger achter me aanzat met spelen,rende is langs het prikkeldraad.
*1 op me pols toen een vriendinnetje met zo'n scherpe inktpen een spelletje deed: snel tussen alle vingers steken,uhm stak perongeluk in me pols.. (waren 6 jaar ofzo)
*1 op me hand toen me hond me perongeluk beet met spelen (is nog vrij nieuw)
*1 op me schouder toen ik met een paard ben gevallen

verder heeeeel veel kleintjes waarvan ik geen idee heb hoe ik eraan kom :o

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:04

*1 op mijn voorhoofd->als klein kind tegen de punt van een kastje gelopen.

*diverse kleine op mij handen->van mijn werk in de zorg als ik vastgegrepen word. Ik ben ook zo'n pulker die er steeds weer aanzit en het korstje eraf krabt.

*1 op een plek down under door een ontsteking die uiteindelijk open gesneden moest worden.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:05

ik heb 3 likens op mijn buik 2 in elk van mijn zijen en 1 bij mijn blaas en nog 100derden onder mijn huid : heel veel operaties (ben nier-Patiënt)

1 op mijn linker hand op mijn muis: ik wilde een appeltje gaan schillen.

2 kleine liktekentje op mijn pols: beeten van mijn moeder kat(een echte noorse-bos pitbull kat)

op mijn knieën heel veel: van spelletjes en skatboarden.

op mijn rechter arm krab van een kat.

op mijn rechter voet: er stond op eens een tak recht over eind in mijn voet ;(

op mijn handen en mijn voeten heel veel honderden kleine littekentjes van infuzen |(

dat was het :D :o

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:07

Wat een littekens eigenlijk als je alles zo leest..

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:09

Ik heb 1 litteken maar wel een lelijke grote. Op mijn voorhoofd. Met een spelletje op de basisschool tegen een ijzeren trap aangerend :+

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:09

Oké, dan zal ik ook is mee doen.

3 op m'n buik van een operatie en de bijbehorende slangetjes (1 grote van de operatie en 2 van de drains).
1 op m'n buik van een kleine ingreep
1 op m'n knie dat ik vroeger ben gevallen
1 zijkant/achter m'n knie. Ging vroeger altijd mee de hond van de buren uitlaten en die had zo'n rolriem, toen ging die een rondje om me heen lopen en toen trok dat touw in m'n knie, dat brandde heel erg.
Heel veel littekens op m'n voeten, maar zie je gelukkig haast niet meer. Had ik voordat ik ziek ben geweest altijd heel erg jeuk. Alles kapot gekrabt.

Verder vallen de littekens volgens mij wel mee. Weet het in ieder geval zo niet :P ..

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:11

Ik heb 3 littekens;

* één precies tussen m'n ogen, van de waterpokken. Maar is echt heel klein
* 2 aan weerskanten van mijn rechterbeen, net boven m'n knie. Lag toen in het ziekenhuis met een pin in m'n been, was van m'n lieve pony afgedonderd en had daardoor m'n been gebroken.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:11

Pfoe, dat zijn er een hoop! :+
1 op mijn hoofd, omdat ik een fiets op mijn hoofd kreeg en daarbij een gat in mijn hoofd had.
Een hele rij littekens van een val van het paard.
Littekens van mijn waterpokken van vroeger.
Litteken van de hete pan.
Litteken van het muurtje in het zwembad.
Littekens van puistjes.
Litteken van een paard die uitgleed, en haar been naar voor zwaaide om haar evenwicht terug te vinden.

En dan vergeet ik er nog een heleboel.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:12

ff denken:
1- bij mijn wenkbrauw, reden onbekend
2- op mijn knieen, toen onze hond de poort uitliep, ik hem greep bij zijn halshand en hij mij over straat sleurden
1-quad ongeluk, ook op mijn knie
1-middelvinger toen een pony mij beet
1-op mijn arm toen ik van mijn pony viel en zij er opstond...

en vast nog meer...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:12

Uhm een rondje op mijn hand van neefje die gaatjes tang op mijn hand wilde proberen :=

2 litekens van mijn portacath

liteken op mijn knie en kin van een val van het paard

deuk in mijn voorhoofd van een deurklink :=