Na 7 jaar geen vlees eten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke__

Na 7 jaar geen vlees eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:42

... en nu weer wel.

7 jaar geleden werd ik vegatarier. Nu was ik daar laatst een beetje klaar mee, en rustig aan weer opbouwen met vlees eten. Bij het avond eten een burger, meer niet. Nu had ik zaterdag een frikandelbroodje op en ik voelde me daarna niet zo lekker. 's Avonds uit eten, iets met kip genomen, daarna voelde ik me alweer niet zo lekker. Maar het ging wel allemaal.

Maandag had ik 's ochtends een broodje op met gebraden gehakt, en 's middags word ik toch ziek!
Ik was met m'n zus naar de sauna en heb 3 x overgegeven. Nu weet ik niet of dit van de sauna's komt, of van het vlees eten. Ik heb me niet heel erg goed afgekoeld na elke sauna, maar wel ongeveer 5 minuten gewacht tot ik een andere sauna inging. Ook mijn zus, en die had nergens last van.

Is het zo dat je lichaam eraan moet wennen dat je opeens weer vlees eet? Want als dit door het vlees zou komen, dan stop ik daar per direct weer mee ;)

Ik had nog op internet gezocht, maar kon niks vinden ;)

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:45

Ja dat denk ik wel. Ik ben ook al een paar jaar vega, denk dat als ik weer vlees ga eten dat mn darmen en mn buik dat niet zo fijn vinden! Ik weet niet hoe dat komt maar ik heb wel het idee dat je lichaam er aan moet wennen.

Kaitlyn

Re: Na 7 jaar geen vlees eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:46

Het kan zijn dat je maag eraan moet wennen, maar jij reageert wel erg heftig. Weet je zeker dat je geen buikgriepje aan het oplopen bent? :(:)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:47

Ik denk dat je lichaam gewoon weer moet wennen aan vlees eten.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:49

Leanee schreef:
Het kan zijn dat je maag eraan moet wennen, maar jij reageert wel erg heftig. Weet je zeker dat je geen buikgriepje aan het oplopen bent? :(:)

Ik hoop niet dat ik dat krijg ;) Voel me vandaag al een stuk beter, heb lekker lang uitgeslapen en lekker een warm pittenkussen op m'n buik! Heb wel vandaag veel last van m'n heupen, een soort spierpijn gevoel, nu hopen dat dat ook nog weg gaat ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:50

Buikgriep gaat volgens mij wel rond...

Als dat het niet is moet je het vlees eten wellicht wat rustiger opbouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:51

Ja, is vrij 'normaal'.. Weet ook van iemand die per ongeluk vlees had gegeten, die kreeg ook helemaal allergische reacties ed.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:51

O gelukkig dat je je wat beter voelt! Gewoon rustig vlees blijven eten, dan is je maag zi weer op de rit!

Flew: Inderdaad, daarom vroeg ik het ook!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:53

laatst was er iets op televisie over,ging om precies hetzelfde.
meisje at geen vlees en als ze dat wel deed werd ze ziek.
was bij haar psychisch,want van vlees eten kun je dus echt niet ziek worden.

dat was bij superdik-superdun dacht ik,dat tv programma weaarin dikke en dunne mensen een week lang van eten ruilen?

was een vegetarisch meisje wat dus echt hetzelfde had, en volgens haar coach zat dat dus echt tussen de oren.
van vlees word je niet ziek,maar als je het na tijden weer een en je voelt al iets anders dan ga je je daarop concentreren en kun je jezelf dus ziek maken.
onbewust of bewust ben je er toch teveel mee bezig in je hoofd dat je toch weer een dier gaat eten.
niet doen want je maakt jezelf dus ziek zo

waarom ben je eigenlijk weer begonnen met vlees?
Laatst bijgewerkt door ellepel op 23-02-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:53

Ik ben ook al 7 jaar vegetariër, een jaar geleden had ik ook een stukje vlees gegeten, meteen misselijk en diarree. Je lichaam moet er zeker terug aan wennen. Ik begin er alleszins niet meer aan ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:54

Dit is een heel normale reactie hoor als je zo lang geen vlees hebt gegeten en je gaat weer vlees eten. Dit weet ik van een vriend die ook vegetariër was. Dus heel langzaam weer opbouwen! :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:54

ellepel dat meisje was niet alleen vegetarisch, die at echt bijna niks meer

volgens mij kan het best dat je lichaam reageerd op vlees eten, na 7 jaar niks gegeten te hebben

waarom wil je na 7 jaar weer vlees eten als ik vragen mag?

FantasyB

Re: Na 7 jaar geen vlees eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:57

Ik heb dit begin januari ook gedaan (goed voornemen enzo :P ). Ik was al 10 jaar vegetariër en ben ook best snel begonnen met vlees eten. Ik heb echt totaal geen last gehad. Wat ik wel zie is dat je wel wat meer vette dingen eet. Misschien kun je beter beginnen met wat witvis, zalm, kip enzo. Gewoon niet al te vette dingen.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:58

ellepel schreef:
laatst was er iets op televisie over,ging om precies hetzelfde.
meisje at geen vlees en als ze dat wel deed werd ze ziek.
was bij haar psychisch,want van vlees eten kun je dus echt niet ziek worden.

dat was bij superdik-superdun dacht ik,dat tv programma weaarin dikke en dunne mensen een week lang van eten ruilen?

was een vegetarisch meisje wat dus echt hetzelfde had, en volgens haar coach zat dat dus echt tussen de oren.
van vlees word je niet ziek,maar als je het na tijden weer een en je voelt al iets anders dan ga je je daarop concentreren en kun je jezelf dus ziek maken.
onbewust of bewust ben je er toch teveel mee bezig in je hoofd dat je toch weer een dier gaat eten.
niet doen want je maakt jezelf dus ziek zo

waarom ben je eigenlijk weer begonnen met vlees?

M'n moeder at een frikandel en ik wilde heel graag een hapje (A)

Nee ik ben op gestopt met vlees eten omdat ik het zielig vond, en naarmate ik ouder werd, had ik zoiets van, nee ik hoef het niet meer! Nu ben ik denk 2 weken geleden weer begonnen, maar dan wel opbouwend! Maar ik denk dat dat een beetje verkeerd is gevallen,.

Wat jij hierboven beschrijft, dat het tussen je oren zit, geloof ik niet helemaal. Ik wilde zelf weer vlees eten, dat meisej moest weer vlees eten. Dat is een verschil. Ik heb er zelf voor gekozen, dus denk dan niet dat ik er erg ziek van zou worden ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:00

lynn-nikita:
ik weet het niet precies want heb die aflevering niet helemaal gezien.
maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit..

zeker wat fantasyb zegt kan het vetgehalte er misschien wel voor zorgen dat je reageerd.al ben ik dus wel vleeseter en heb wel es mager rundvlees wat minder vet bevat dan een vegaburger( ik eet vaak vegetarisch vanwege hoog cholersterol)

lieke:
ik zeg het alleen omdat het misschien toch iets is om over na te denken,je weet nooit toch?
misschien was je er wel teveel mee bezig.
zou in elk geval rustig aan doen,kleine porties om mee te beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:02

kan het niet zo zijn dat je lichaam een soort van allergie ofzo er tegen heeft, die je nooit hebt opgemerkt omdat je het niet at?

Ik ben zelf heel lang heel streng vegatarisch geweest. Nu iets minder streng, aka ik eet heel af en toe mee met mn ouders.. De eerste keer leek m'n darmstelsel een klein beetje van slag := (maar zelfs dat kan tussen mn oren hebben gezeten) Maar verder heb ik nog nooit zo gereageerd... := En ik eet nog steeds maar hoogstens 1x per maand vlees...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:03

Volgens mij moet je lichaam inderdaad weer wennen aan vlees. Ik ben ook vegetarier, en volgens mij is dat veel lichter verteerbaar en kan er meer worden afgebroken door ons lichaam.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:12

Ik ben veel langer dan jij vega geweest. Hel voorzichtig ben ik na 20 jaar weer met vis begonnen. Als ik vlees at, dan had ik zulke maagkrampen, niet normaal meer. Ik lag uren te creperen met mijn armen om mijn benen heen, hete kruiken ertegenaan, en het hielp niets. Nu kan ik wel vlees eten maar ik eet het weinig. Veel wil ik niet eten en veel vind ik gewoon niet lekker. Zelfs rundvlees, wat ik vroeger niet verdoeg, kan ik nu weer eten, maar ik vind het niet lekker.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:14

Het lijkt me erg lastig om weer te beginnen, eet zelf ook geen vlees en kan de smaak niet eens meer herrineren.
Maar ik denk dat je nog langzamer moet opbouwen, je lichaam is het helemaal niet meer gewend en denk wel dat het een reactie is van je lichaam. :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:18

Waarom wil je nu weer vlees gaan eten? Ik word uit je bovenstaande post niet echt wijzer.. Je lichaam reageert gewoon heftig omdat het niet meer gewend is aan het moeten verteren van vlees, het is ook niet erg slim van je om direct met een burger/frikandel/rood vlees te gaan eten, dit is juist het slechts-verteerbare vlees. :=

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:07

Ik ga mee met dressagelady; je kiest ook meteen het beste vlees uit he :(:)
Begin met de vlees met weinig vet: kip, rookvlees.. Later rundvleesjes en als laatste pas varkensvlees (gehakt!) en andere vette hapjes.
En dan niet meteen een hele kipfilet naar binnen werken, maar begin met een paar hapjes (van het bord van iemand anders pakken?) Je lichaam moet wennen, dat gaat niet in een week ;)

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:14

Rebel_Jits schreef:
Begin met de vlees met weinig vet: kip, rookvlees.. Later rundvleesjes en als laatste pas varkensvlees (gehakt!) en andere vette hapjes.
En dan niet meteen een hele kipfilet naar binnen werken, maar begin met een paar hapjes (van het bord van iemand anders pakken?) Je lichaam moet wennen, dat gaat niet in een week ;)

Ik heb nu in 2 weken tijd 2 frikandellen, 1 kipburger en met het uit eten een gerecht met kleine stukjes kip. En 2 boterhammen met gebraden gehakt. Lijkt mij niet dat daar veel fout aan kan gaan toch?

@ Dressagelady: ik ben weer vlees gaan eten, omdat ik het wel weer eens wilde proberen. Het was niet zo dat ik geen vlees meer at omdat ik het zielig vond, dus ik dacht dat ik het dan wel weer eens langzaam aan op kon bouwen ;) En het is soms ook wel eens lastig om vegetarier te zijn vind ik ;) Kan bijna nooit spontaan ergens mee eten, met uit eten is er altijd weinig keus alhoewel het vaak wel lekkere gerechten zijn en mijn ijzergehalte is ook erg laag, waar vlees dan weer goed tegen helpt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:15

Rebel_Jits schreef:

Nou, ik kan je vertellen dat ik alleen maar varkensvlees verdroeg ;) De rest wilde er niet in.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:16

Ik denk inderdaad dat je lichaam nog moet wennen. Ik heb ook ongeveer zolang als jij geen vlees gegeten en eet het nu ook weer, omdat ik me altijd slecht voelde en volgens mij iets tekort kwam, op zich voel ik me nu ook wel weer beter sinds ik vlees eet, maar bij mij heeft er een andere reactie plaatsgevonden. Voordat ik vegetarisch werd kon ik echt alles eten, nu hoef ik ook maar ergens een hard stukje ofzo in het vlees tegen te komen en ik krijg het niet meer afgeslikt en moet dan kokhalzen, daarna hoef ik de geur van dat soort vlees maar te ruiken en ik moet al kokhalzen. Krijg het gewoon echt niet weg, terwijl ik eerst (de tijd voor het vegetarisch zijn dus) wel alles weg kreeg. Vraag me ook wel af hoe dit komt.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:17

probeer wanneer je weer met vlees gaat beginnen te beginnen met rood vlees en kip. Varkensvlees is het moeilijkst voor mensen.
Vergelijkbaar met dieren, wanneer je varkensvlees aan dieren geeft is dit puur vergif.

Maar wel zonde.. dat je het zo lang vol houdt.. en dan toch weer aan vlees gaat beginnen! Wat waren je ideeen bij het niet eten van vlees?