wie heeft er ook een vetschort en hoe ga je daar mee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bento1

wie heeft er ook een vetschort en hoe ga je daar mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:19

Hallo..

wellicht hebben er meerdere mensen een vetschort ik ben zelf bijna 31 jaar en heb een behoorlijke vetschort en zit daar behoorlijk mee.
bij mij is het begonnen naar de eerste zwangerschap het is zelfs zo erg dat ik eruit zie als een hoogzwanger dame.
dit wordt me ook steeds vaker gevraagd ben je zwanger? of hoe lang moet je nog? ik kan dan wel door de grond zakken.
heb zeer veel gesport maar daar is het echt niet minder van geworden en wordt daar door gefrustreed.

ik heb zeer dunne benen en armen alleen de omvang van mijn buik is 116 cm ik lijk wel een appel met lucifer stokjes er in gestoken.
een buikwand correctie wordt niet vergoed enigste optie is zelf sparen.. daar ben ik al mee begonnen maar dat gaat best wel een tijd duren.heb kinderen paarden pas auto stuk ..lala we kennen het allemaal wel.

ook kleding kopen is een werkelijk drama..het moet breed van boven zijn maar dan hangt het zo breed om mijn benen heen dat het gewoon geen gezicht heeft.

wie heeft hier nog meer last van en hoe ga je er mee om..
heeft nog iemand leuke kleding tips?
zomer staat dadelijk weer voor de deur en vindt dat de ergste tijd van het jaar omdat ik me dan niet meer in mijn jas kan verstoppen.

liefs moon

lesilla

Re: wie heeft er ook een vetschort en hoe ga je daar mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:22

Ik heb geen vetschort maar wel een extreme huidschort door huidoverschot. Ik draag correctieondergoed heb wel geen ervaring of het echt goed werkt wanneer er nog vet in zit.

In hoeverre heb je al gewerkt aan je buik?

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:29

hoi lesilla

ik heb drie jaar getraind heb thai boksen gedaan met zeer veel sit ups. daar na ben ik gewoon gaan trainen aan apparaturen op de sport school.
ik ben er bij vergeten te melden dat ik ook nog eens een huid overschot heb.
correctie ondergoed draag ik ook en duwt dan alles in een bal naar boven het helpt iets maar niet veel.

ben er vaak verdrietig om en het wordt me dagelijks gevraagd of ik zwanger ben op een gegeven moment zei ik gewoon ja ik ben zwanger.. maar als ik dacht vandaag heb ik de juiste outfit gekozen en het werd me gevraagd. voelde ik me ineens onzeker en helemaal als ik naast mijn slanke vriendinnen sta.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:47

ik ben geen fan van geld lenen, maar is dat in dit geval geen optie voor je?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:16

Ik heb het ook. :) En helaas word ik ook regelmatig gefeliciteerd met mijn zwangerschap.
Bij mij staan skinny jeans vrij goed. De pijpen sluiten vrij mooi om je benen, waardoor je niet van die waaiers om je kuiten hebt zitten. (Dat van die appel met luciferstokjes herken ik zo!)
Onlangs heb ik een legging gekocht met daar overheen een groot gebreid vest dat over mijn kont hangt. Dit verbloemt best aardig en vervolgens vroegen best wat mensen of ik afgevallen was. :D
Wat ook nog wat verbloemt, is een V-hals-trui die tot over je kont hangt, maar wel aansluit bij je lichaam. Door de V-hals lijkt je bovenlichaam langer.

Anders is het ook idee om een keer een rustige dinsdagochtend een kledingzaak binnen te lopen en vragen of ze je kunnen helpen. Mijn ervaring is dat die jonge meiden vaak toch wel een goed gevoel hebben voor lastige figuren. :)

Wat me nog te binnen schiet: Je hebt tegenwoordig van die sloebershirts, in zomer- en wintervariant. De hals sloebert en bij de buik zit het ook erg los. Onderaan het shirt zit zo'n elastische band. Erg hip en mijn buik valt er stukken minder door op. :)

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:08

nou dankjewel voor de tips

nee helaas vind ik geld lenen geen optie,
vanmorgen heb ik het er nog met de huisarts overgehad maar hij vindt dat ik eerst moet afvallen voor dat ik overweeg een buikwand correctie te doen om het mooiste resultaat te krijgen. hij heeft wel nog wat bloed afgenomen om te kijken of mijn schildklier niet te traag werkt.
omdat ik ook nog de laatste tijd ineens flink ben aangekomen.
eind van de week krijg de uitslag..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:10

ik meld me ook, ik kom er ook niet vanaf, ik ben wel nog ietsje flinker maar mn buik is echt slap en opvallend dikker ook had/heb ik veel striemen en sluiten niet goed waardoor het slap blijft oftewel flubberig. buikwand correctie durf ik niet, en er zit ook nog wat vet onder wat niet echt weg wilt gaan.

Wel ben ik ontzettend blij met de mode dit jaar alles lekker los en kan alles goed camoefleren.

Ik was aan een abtronic ding nt denken maar of dat helpt , heb bijna 2 jaar gefitnist maar hielp ook niks . Het lijkt soms wel alsof de spieren weg zijn en dat de darmen er los inliggen,

kan er wel uren over doorgaan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:21

Een goede chirurg zal je ook eerst naar een dietist en andere begeleiding sturen, natuurlijk vind je er altijd die je willen opereren maar de kwaliteit mag je dan in vraag stellen.

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:28

dag dames

ik ben al bij een dietist.. mag volgende maand weer op de weegschaal ..vindt het alleen jammer dat ik nu niet kan sporten momenteel heb een zenuwblokkade in mijn rug gehad die langzaam begint over te gaan.

idd welke chirurg is ook wel zeer belangrijk. zou toch wel erg zijn als je er jaren naar uit kijkt en een kwakzalver verpruts het.

kellyooo ik zit ook helemaal onder de striemen mijn buik benen mijn achterste borsten armen, zelf heb ik hier geen probleem mee..vindt mijn buik echt het ergste probleem.

haha de abtronic heb ik gister ook na de reclame van gekeken.
tja zou het helpen ik vraag het me af ?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:08

ik ga eens info zoeken over die abstronic. Die striemen maken mij ook niks uit ze lopen rondom benen buik rug borsten armen binnenbenen. ga effe googlen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:09

Striemen worden toch mooi wit alleen blijven ze dik maar dat valt kwa uiterlijk nog mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:12

Volgens mij worden cosmetische operaties wel vergoed als je huisarts verklaart dat je er spychisch onder lijdt en 31 is wel jong, dan wil en kan je nog zoveel leuke kleren dragen.

Ga eens met je HA praten, neem desnoods je man mee voor de steun. Dan moet je nog naar een spycholoog en ik geloof niet dat jouw geval zo maar wordt afgewezen. Een duidelijke spychische reden, dan is het nl niet meer ter verfraaiing, maar voor je geestelijke gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:14

bento1 schreef:
idd welke chirurg is ook wel zeer belangrijk. zou toch wel erg zijn als je er jaren naar uit kijkt en een kwakzalver verpruts het.

In een goed ziekenhuis door een goed aangeschreven plastisch chirurg, geen privekliniek, ook al scheelt dat de helft van de kosten...

Een regulier ziekenhuis behandelt de wond na de operatie ook netjes en je blijft zolang het nodig is...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:18

Zou wel fijn zijn dat je in Nederland de operatie vergoed krijgt, zou in België ook zo mogen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:22

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 21:54

het russel

heb het net allemaal door gelezen en mijn buik hangt ook 1/4 deel op mijn boven benen..

bedankt voor de link

ga er morgen mee aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:48

Succes, kopier desnoods de brief en maak desnoods foto's van je zelf en wijs op het gelijkheidsprincipe, dus de wet op de gelijke behandeling, of stap over van je ziekenfonds.

Laat ons horen!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:39

Ts hoe gaat het nu, en met de verzekering enz.
Ik heb inmiddels hoop andere klachten erbij zoals rug slijtages (verschillende plekken) en knie slijtage, ben ook aangekomen omdat ik nuiet meer kon sporten ivm de pijn enz , maar heb nu gister te horen gekregen dat ik toch maar een flinke 20 kilo moet gaan afvallen , mijn bmi is 25, ik moet nu laag in ideaal gewicht komen, net geen ondergewicht ivm mn gewrichten,
Dus we gaan een harde zware weg tegenmoed

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:34

Even een reactie, ook ik heb er last van na mijn zwangerschap, heb op dit moment ook overgewicht, maar mijn buik is het ergste.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:38

Ik heb volgende week donderdag een full body lift, wel voor huidschort zonder vet. Heb al een buikwandcorrectie gehad. Veel succes aan iedereen die probeert af te vallen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:46

is het ook niet zo wanneer jij er geestelijk aan onderdoor gaat dat je dan toch een verwijzing van je huisarts krijgt

abtronic laat hem maar staan hoor, hij is ideaal voor spierpijn of lekkere massage. Maar afvallen ect nee hoor. Mijn man vind het een heerlijk ding voor bovenstaande dingen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:15

russel schreef:
Volgens mij worden cosmetische operaties wel vergoed als je huisarts verklaart dat je er spychisch onder lijdt en 31 is wel jong, dan wil en kan je nog zoveel leuke kleren dragen.

Ga eens met je HA praten, neem desnoods je man mee voor de steun. Dan moet je nog naar een spycholoog en ik geloof niet dat jouw geval zo maar wordt afgewezen. Een duidelijke spychische reden, dan is het nl niet meer ter verfraaiing, maar voor je geestelijke gezondheid.

helaas ;) ik ben 31 . 4 kids en 45 kilo afgevallen. Ik heb al 3 pogingen gedaan. Ik loop bij GGZ en slik antiD. mede ook door me lichaam. ik ben 80 kilo en heb broek maat 40/38. Want kont heb ik niet me benen raken elkaar geen eens. maar die buik :x

Maar helaas..... wordt niks vergoed.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:17

ik heb altijd last van een smetnavel. Mijn huid is superdun met al die straie. Doet pijn. Ik kan zelfs niet eens hardlopen. want me buik blubbert te erg en dat doet zeer. Mijn plastische chirurg vind zelfs dat ik het vergoed moet krijgen!!! maar de verzekering bepaald dat het niet zo is. Hoe een dokter ook op zn strepen kan staan :n werkt niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:47

Caye schreef:
ik heb altijd last van een smetnavel. Mijn huid is superdun met al die straie. Doet pijn. Ik kan zelfs niet eens hardlopen. want me buik blubbert te erg en dat doet zeer. Mijn plastische chirurg vind zelfs dat ik het vergoed moet krijgen!!! maar de verzekering bepaald dat het niet zo is. Hoe een dokter ook op zn strepen kan staan :n werkt niet

Lang leven de goede correctieondergoed broeken!

En inderdaad, hier in belgië is het ook beschamend! Buik en rug word vergoed door de gastric bypass! borsten tot de grond niet, zelfs niet na een mislukte borstoperatie waardoor ze elke dag pijn doen en psychisch leed echt erg is.
Terwijl bvk's worden uitgedeeld als snoepjes (en ja ik heb een bvk gehad)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:49

nou hier wordt een bwc niet vergoed helaas.. ik ga me borsten wel laten doen . over 2 weken :) maar dat betaal ik zelf. En corrigerend ondergoed idd.. dat draag ik ook maar dan nog... je moet je buik vouwen om het op zn plek te leggen :x