Hoesten tot kokhalzend toe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Hoesten tot kokhalzend toe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:35

ja bokkers..

Ik moet hoesten..

ik hoest alsof er stof in mijn keel zit, maar die wil er gewoon niet uit..
het is donderdag begonnen, vrijdag was erger (maar toen had ik Bisolvon + keelpastilles gehaald)
ging redelijk.. mijn neus zat bovendien ook dicht, dus echt veel drinken kon ik niet...

zaterdag gewerkt, ook veel last van hoesten..

vandaag is het niet te houden.

hoesten, zelfs met kokhalzen.. na 't eten ging ik naar 't toilet.. ik moest zo erg hoesten dat ik moest spugen (het was geen eten, maar heel veel slijm) thuis gekomen weer veel hoestsiroop op (ook dampo merk) maar het wil niet baten..

morgen wil ik zowiezo de dokter bellen, want zo gaat het niet meer..
ik heb dit vorig jaar precies hetzelfde gehad.. toen had ik zelfs door het hoesten mijn middenribspier gekneusd.. ik voel die nu ook weer aankomen.. ook mijn buikspieren doen erg zeer..

het hoesten wil maar niet stoppen..

wat kan ik zolang doen om de nacht door te komen?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:36

misschien heb je een verwaarloosde longontsteking.. m'n broertje had vrijwel hetzelfde..
omdat je zoveel slijm hebt, is het een idee.. om iets rechterop te gaan slapen :) dan gaat het niet zo vast zitten..

Jolandaa_

Re: Hoesten tot kokhalzend toe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:37

overigs heb ik wel q-koorts..

mijn weerstand is dus laag, hoeveel ik ook fruit mag eten..
ik heb ook uitbundig carnaval gevierd (daar het ik het geloof ik van)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:38

Noscapine tabletjes of noscapine drank..... verminderd de hoestprikkel. Maar ik lees ook dat er veel vast zit dan is fluimucil aan te raden! Je hebt drank en tabletten en bruistabletten. Het slijm moet er toch uit want dat is ws de oorzaak van het geheel.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:41

morgen even je ha bellen
heb dit erg vaak gehad. jaren achter elkaar dat ik hele dagen liep te kokhalzen niet meer kon hoesten van de spierpijn in mn buik. alleen een prednisonkuur hielp bij mij.
en het was ook opeens vanzelf afgelopen en nu al jaren nergens last van

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:58

Ik heb dat als ik bronchitis heb.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:00

het enige wat bij mij hier echt voor helpt is codeine maar dat is enkel op recept verkrijgbaar.

Voor de nacht zware ibuprofen als je die hebt liggen anders maar gewone pijnstillers zodat je gaat slapen. En morgen naar de dokter voor antibiotica en/of codeine

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:32

Natterman heeft een codeine in de vrije verkoop (rode fles als ik me niet vergis) die wordt bij apotheken verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:19

Nascopine heeft vaak de voorkeur boven codeine, veel verschillen ze niet van elkaar.
Codeine heeft alleen wel obstipatie als bijwerking.
(naast het sederende effect en de misselijkheid, maar dat heeft nascopine ook)

Zou inderdaad even nascopine halen en fluimucil kan ook handig zijn, zoals hierboven als gezegd wordt :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:27

Toevallig heb ik een ontsteking gehad door stof als je al jaren op stal komt, moet het er een keer uit. Bij mij tenminste. Ik had koorts ging naar huisartsenpost en kreeg codeine en een puffer, moest ook hoesten tot spugen, heb er ook prednison stootkuur voor gekregen en antibiotica later nog een keer prednison stootkuur Ik weet niet of het dit is maar je schrijft zelf over stof . Hoest je ook alsof het heel droog is en er niets uitkomt? Bel de dokter morgen meteen want kan echt een ontsteking zijn codeine en puffer helpt.

Jolandaa_ schreef:
ja bokkers..

Ik moet hoesten..

ik hoest alsof er stof in mijn keel zit, maar die wil er gewoon niet uit..
het is donderdag begonnen, vrijdag was erger (maar toen had ik Bisolvon + keelpastilles gehaald)
ging redelijk.. mijn neus zat bovendien ook dicht, dus echt veel drinken kon ik niet...

zaterdag gewerkt, ook veel last van hoesten..

vandaag is het niet te houden.

hoesten, zelfs met kokhalzen.. na 't eten ging ik naar 't toilet.. ik moest zo erg hoesten dat ik moest spugen (het was geen eten, maar heel veel slijm) thuis gekomen weer veel hoestsiroop op (ook dampo merk) maar het wil niet baten..

morgen wil ik zowiezo de dokter bellen, want zo gaat het niet meer..
ik heb dit vorig jaar precies hetzelfde gehad.. toen had ik zelfs door het hoesten mijn middenribspier gekneusd.. ik voel die nu ook weer aankomen.. ook mijn buikspieren doen erg zeer..

het hoesten wil maar niet stoppen..

wat kan ik zolang doen om de nacht door te komen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:29

Jeetje vervelend voor je

Jolandaa_ schreef:
overigs heb ik wel q-koorts..

mijn weerstand is dus laag, hoeveel ik ook fruit mag eten..
ik heb ook uitbundig carnaval gevierd (daar het ik het geloof ik van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:31

Als je last hebt van prikkelhoest moet je noscapine hebben. Fluimicil tegen vastzittend slijm. Een prednisonkuur krijg je niet zomaar en zeker niet voor een prikkelhoest.

Een glas water en dropjes, ik slaap met een dropje in mijn mond. Zodra ik wakker wordt kan ik gelijk op het dropje zuigen en dat helpt dan wat. Ik hoest ook altijd tot overgeven aan toe en heb er slapeloze nachten van.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:32

Hier nog eentje die rechtop zit ivm het vele hoesten, idd incl kokhalzen en alles...
Inmiddels zit mn neus ook helemaal dicht en 1 oog is ontstoken :\

Restantje van de pfeiffer in combi met slechte weerstand, carnaval, veel werken, weinig slapen en niet gezond genoeg gegeten....

Moet om 6 uur werken en ben morgenaaf rond 18.30 pas weer thuis, ben benieuwd hoe ik die dag door ga komen :=

Voel me wel al iets fitter dan afgelopen 2 dagen, toen had ik er ook koorts bij die lijkt nu weg te zijn.
Maarja daar is mn verstopte neus en nóg meer hoesten voor in de plaats gekomen, erg fijn :n

Beterschap!

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:38

ook ik heb zo'n lekkere hoest. tot braken toe, duurt nu al bijna een maand. een voordeel, mijn buikspieren zijn weer terug door dat stomme geblaf van mij! heb bloed laten prikken en ik heb de kinkhoest, wordt je niet echt blij van. ben er als kind wel tegen geent, maar waarschijnlijk een mutatie ervan opgelopen. verder niet neusverkouden. hoest aanvallen zijn zo erg dat het lijkt dat je stikt, erg vervelend, heb codeine gehad, maar heb ik niet echt veel baat bij. als ik jou was zou ik ook naar de huisarts gaan, kan natuurlijk een infectie zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:40

Heb dit iedere winter. Bisalvon lucht wel op maar meestal eindig ik dan toch de winter met een antibiotica kuur, omdat het niet weg gaat...

Vervelend voor je joh! Hoop dat je HA je snel kan helpen. Beterschap!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:08

Kanelly schreef:
Nascopine heeft vaak de voorkeur boven codeine, veel verschillen ze niet van elkaar.
Codeine heeft alleen wel obstipatie als bijwerking.
(naast het sederende effect en de misselijkheid, maar dat heeft nascopine ook)

Zou inderdaad even nascopine halen en fluimucil kan ook handig zijn, zoals hierboven als gezegd wordt :j

Die twee lijken me nu een slechte combinatie. De een zorgt er namelijk voor dat je ophoud met hoesten terwijl de ander ervoor zorgt dat je 'beter' gaat hoesten.(dat het hoesten ook helpt zeg maar). Dat werkt elkaar toch tegen.

Codaïne zou ik trouwens niet nemen tenzij je er niet meer van kan slapen, want dat is best wel gore zooi. Vind het trouwens ook vreemd dat ze dat ook in de vrije verkoop hebben, lijktme niet iets waar je zelf mee aan moet rommelen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:03

Afspraak bij de dokter maken :) Misschien wel longontsteking.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:11

Tegen het hoesten helpt Darolan tabletten heel goed.
Zit in een rood doosje,verkrijgbaar bij de drogist.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:17

In Natterman rood zit codeine-fosfaat, bij prikkelhoest. Om het slijm los te maken kun je bisolbruis nemen. Voor snachts bel ik meestal de HA voor codeine tabletjes. Werkt prima en je slaapt lekker.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:20

Bij mij helpt de hoestdrank van Vicks heel goed. Die hebben een drankje speciaal voor kriebelhoest en vastzittende hoest.
Doodmoe wordt je hier van, beterschap.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:36

ik ben vandaag thuis gebleven van school..
als ik wil hoesten, dan moet ik krom gaan zitten.. heb ontzettende spierpijn in mijn buik,borst en op een plek bij mijn rug.. vanacht ieder uur wakker geworden om te hoesten, wat water gedronken en weer gaan slapen.

ik heb mijn ha gebeld, maar die was gesloten. de andere ha zei paracetamol en hoest siroop.. ook laten stomen.

Ik gebruik nu de Dampo siroop.. die werkt beter als bisolvon..
ik ga straks ook lekker even in bad liggen.. :)

morgen is mijn eigen dokter wel open en dan vraag ik het voor de zekerheid na..

ik wil beter zijn voor vrijdag, dan ga ik namelijk een weekendje weg..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:11

ik heb dat ook wel regelmatig de laatste tijd dat ik zo erg hoest dat ik echt aan het kokhalzen ben en soms zelfs maaggal naar boven komt.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:14

Ik had dit "vroeger" ook vaak. Tegenwoordig nog maar zelden gelukkig. Hoop dat je er snel vanaf bent. In elk geval even geen melkproducten drinken!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:16

gierende hoest heet dat.. codiene helpt en afhankelijk van de oorzaak kan je het ook beter behandelen.. ik heb het met enige regelmaat door een allergische reactie, heb verschillende inhalers (oa flexitide en ventoline) die heel goed werken!! Hoestdrank ed. is meer psychisch :+

kortom, snel naar de huisarts en laat voor de zekerheid een allergie test doen!!!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:03

vandaag mijn dokter gebeld, ik krijg nu slijmoplossers.
Mama haalt ze straks op.. hopelijk werkt het :)

hoesten is al iets minder geworden, neus zit voor de helft nog dicht. maar als ik moet hoesten moet ik wel dubbel zitten, omdat ik daar nog steeds spierpijn van heb :+