Pijnlijke voeten in pumps!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Pijnlijke voeten in pumps!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:31

Oke, ik heb een probleempje. :')

Gister ontzettend leuke pumps gekocht met een ietwat hoge hak. ( 8cm)
Het zijn peeptoepumps.
Nu is het probleem dat mijn grote teen schuurt.
Heb dit met alle peeptoepumps die ik tot nu toe gehad heb.
Dit resulteert in pijnlijke voeten, pijnlijke wondjes en het probleem dat ik ook geen andere schoenen meer aankan. :')

Heeft iemand een oplossing?
Ik heb ze een maat kleiner aangepast, daar bleef het probleem.
maat groter zijn ze niet in die winkel.

Heb gezocht naar andere topics over "schoenen" en kwam deze wel tegen ([LZP] Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen) maar hier ging het over stilstaande schoenen. En dat is mijn probleem niet

JoyCiej007

Re: Pijnlijke voeten in pumps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:35

peeptoepumps..... dat zijn toch van die schoenen waarbij je een opening hebt bij één of meer tenen, of zit ik nu verkeerd?

Tsja, kan er weinig op bedenken eerlijk gezegd; tape je je tenen af dan ziet het er ook niet uit en misschien gaat dat alleen maar meer schuren e.d.

Heb voor sommige schoenen met niet al te stevige zool (want ik loop graag op pumps met naaldhakken) van die Scholl Feet gel-kussentjes; die kun je aan de binnenkant van je schoen plakken en ook weer heel makkelijk verwijderen, dat loopt lekkerder en veert meer mee, omdat ik anders nog wel eens last krijg van de bal van m'n voet, daar komt nl. bijna alle druk op te staan met redelijk hoge hakken.
Maar zoals ik begrijp is dat niet jou probleem...

Tsja kan zo even niets bedenken, misschien dan toch maar overwegen om niet meer op dat soort schoenen te lopen? Ik kan bepaalde schoenen ook niet aan hoor; vooral schoenen met vierkante, niet zo hoge blokhak krijg ik last van. Heel gek want hoe dunner de naaldhak hoe beter ik er op kan lopen, maar van blokhakken krijg ik ehm, hoe heet dat nou toch, van die rare 'pitjes' binnen in m'n hak, onder de huid, en dat is erg pijnlijk.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:39

doe (blaren) pleisters op de pijnlijke tenen heen! en dan een stukje afknippen zodat je niet de pleisters ziet!! werkt altijd bij mij! Geef nooit hakken op :D
Laatst bijgewerkt door TessJS op 19-02-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:40

als het past, doe ik er wel eens zo'n compeed-blaren-pleister tussen. Die verzachten het echt, plakken enorm stevig aan je huid vast. De gel is echt fijn, en het is huidkleurig dus het valt niet zo op. Maar helemaal er vanaf ben je niet.

Sommige schoenen zijn gemaakt om mee te zitten ;)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:51

Pumps zijn een grote ramp. Happyfeets willen wel iets doen, daarmee houd ik het een dag met zitmomentjes of een niet al te lange avond wel vol, maar verder gewoon niet aan doen als je weet dat je niet na een uur of twee kan zitten.

Ik dacht de laatste carnaval dat ik wel eventjes op mijn knalrode hoge pumps de stad in kon. De dag erna waren mijn tenen opgezwollen, au!

De happyfeets dus proberen. Als het te klein is bij je tenen kan je die ook bij je hiel leggen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:53

happy feets?
Daar ga ik even op googlen.

Bedankt voor de reacties!

en compeed kan ik idd ook nog proberen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:55

happy feets heb je wel bij schoenenwinkels. Nelson heeft ze sowieso. Zijn een soort gelgevalletjes met antisliplaagje. Als je die in je schoen legt blijft je voet dus redelijk op de plek.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:04

Fenn schreef:
happy feets heb je wel bij schoenenwinkels. Nelson heeft ze sowieso. Zijn een soort gelgevalletjes met antisliplaagje. Als je die in je schoen legt blijft je voet dus redelijk op de plek.

dat is net zoiets als die scholl gel-kussentjes volgens mij :)

even opgezocht; deze heb ik dus; lijken op de afbeelding wit maar zijn in het echt doorzichtig, dempt schokken goed, echt zo'n fijn gel-laagje.
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:21

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:23

Bedankt voor het meedenken Fenn!
Ik zag daar iets staan van Hansaplast van tweede huid oid.
Ik probeer het zodra mijn voetjes genezen zijn eerst eens met pantykousjes, kijken of dat goed gaat.
Vervolgens ga ik toch eens zeuren bij de schoenenwinkel. :)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:28

Inderdaad die gelgevalletjes! Maar op de duur vind ik het soms nog pijnlijk eerlijk gezegd, na een tijdje komt de pijn er weer door bij mij ... Ik denk dat je ze gewoon ook nog wat meer moet inlopen :)
Ik zou ook dol-dolgraag eens een paar normale pumps vinden! Ze maken ze altijd maar vanaf maat 36 (en ik heb nou net een 35 ;( )

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:34

Ik heb van die gelpleisters, helpen wel een beetje maar ook niet perfect :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:36

Fatsoenlijk schoenen kopen :P

Ik begin er niet meer aan, die peeptoe dingen, ik kon er ook alleen maar mee zitten, nou dan hoeft het voor mij niet meer :n

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:56

Typische kwestie van 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden' :D
Gewoon stug doorlopen en de pijn negeren,dan lopen ze over een maand of wat vanzelf fijn :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:59

ik wil dus juist wel op pumps lopen. :')

En dat kan ik redelijk, enige probleem is dus het schuren wat wondjes tot gevolge heeft. :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:26

Nu met dikke sokken in huis de schoenen inlopen. Kun je ze ze straks met mooi weer met blote voeten aan.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:34

Ik denk dat ik hetzelfde probleem ga krijgen. Ik heb vorige week deze gekocht:
Afbeelding

Ok, deze hebben geen opening aan de voorkant, maar zijn wel hoog. Ik denk dat de beste oplossing is OF pleisters plakken, OF stug doorlopen. Dan krijg je namelijk vanzelf zoveel eelt op je voet dat je het niet meer voelt. Klinkt heel ranzig, maar werkt wel.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:13

Zijn je schoenen te ruim of te krap bij de teen? Anders kan je ze bij de schoenmaker vragen iets op te rekken? of er een antisliplaagje aan de binnenkant doen, leukoplast aan de binnenkant van je schoen plakken wil ook nog wel eens helpen. Dan hoef je het niet op je tenen te plakken maar heb je toch een wat zachtere ondergrond dan de schoen zelf.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:35

Als ik een paar nieuwe pumps inloop, smeer ik mijn voeten vantevoren altijd in met creme. Misschien helpt dat bij jou ook een beetje.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:44

Majo schreef:
Ik denk dat ik hetzelfde probleem ga krijgen. Ik heb vorige week deze gekocht:
Afbeelding

Ok, deze hebben geen opening aan de voorkant, maar zijn wel hoog. Ik denk dat de beste oplossing is OF pleisters plakken, OF stug doorlopen. Dan krijg je namelijk vanzelf zoveel eelt op je voet dat je het niet meer voelt. Klinkt heel ranzig, maar werkt wel.

Wauw waar heb je die gekocht, die wil ik ook!! :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:31

Ik zou andere Peep-toe's kopen als ik jou was :D !
Je moet idd goed op die randjes letten, ik heb één paar Peep-toe's en heb werkelijk nog nooit zo'n lekker zittende pumps gehad ! :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:51

Graag ontopic, ts heeft er niets aan om te horen dat ze 'andere schoenen moet kopen'. Er zijn een aantal reacties verwijderd.

LZP -> MW

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 02:47

Wat ik moeilijk te begrijpen vindt is het volgende: wat is de reden dat vrouwen zich zo pijnigen om mooi te zijn...

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:19

Samurai schreef:
Wat ik moeilijk te begrijpen vindt is het volgende: wat is de reden dat vrouwen zich zo pijnigen om mooi te zijn...

zit in de genen van het geslacht :')

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:01

Samurai schreef:

Wat ik niet snap is dat mannen niet snappen dat schoenen niet functioneel moeten zijn maar mooi moeten zijn :+

Het enige wat ik je als tip kan geven is dat je ze mss nog in moet lopen... Heb zelf een paar peeptoes van tommy gehad waar ik eerst mijn tenen helemaal in kapot liep, maar uiteindelijk heel parijs mee heb doorkruist. Toen ik de volgende dag dacht lekker (nieuwe) sneakers aan te doen heb ik echt gigantische blaren gekregen :P

Die gelkussentjes zijn ook fijn maar niet als je schoen precies past, met die kussentjes worden ze dan net te krap, tenminste bij mij...