Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wendel schreef:IK..... Heb er ook geen gevoel meer in dan. Ik zou ze makkelijk kunnen breken op het moment als ik niet oppas en voel er dan niet veel van.
Ben er ooit mee naar de huisarts geweest die vertelde mij dat het de ziekte/ syndroom van Reino? ( hoe schrijf je dit?) was. De doorbloeding was erg slecht. Kon er niet veel aan doen was het antwoord. Jammer dan. En de winter bijna altijd handschoenen aan buiten. En binnen is het maar behelpen met koude handjes en voetjes
Wendel schreef:IK..... Heb er ook geen gevoel meer in dan. Ik zou ze makkelijk kunnen breken op het moment als ik niet oppas en voel er dan niet veel van.
Ben er ooit mee naar de huisarts geweest die vertelde mij dat het de ziekte/ syndroom van Reino? ( hoe schrijf je dit?) was. De doorbloeding was erg slecht. Kon er niet veel aan doen was het antwoord. Jammer dan. En de winter bijna altijd handschoenen aan buiten. En binnen is het maar behelpen met koude handjes en voetjes
tantjeuh schreef:Wendel schreef:IK..... Heb er ook geen gevoel meer in dan. Ik zou ze makkelijk kunnen breken op het moment als ik niet oppas en voel er dan niet veel van.
Syndroom van renaud
Mindim schreef:Ik mag dan wel vingerwarmers dragen. Het maakt niet uit of ik goede handschoenen draag of niet. Ik heb ook goede leren laarzen aan met thermosokken, maar het helpt niet. Mijn tenen bij mijn nagels worden donkerblauw/zwart, dat ziet er errug vreemd uit bij mijn lijkwitte tenen. Je voelt ze nog wel, maar hebt er geen gevoel meer in.
Laatst betaalde ik op een winterfair een mevrouw, ze schrok er van. Ze keek naar het geld, maar zag gelijk mijn lijkwitte vingers en je zag haar schrikken
pizza64 schreef:Wil ik best geloven met dit koude weer op het ogenblik. Mensen die hier last van hebben kunnen het zelfs zomers krijgen als het iets kouder is. Proberen warm te houden is de enige remedie. Er bestaan ook electrisch verwarmde handschoenen. Ik heb van die handwarmertjes waarin je een klein ijzertje moet breken dan krijg je een of andere chemische reactie en worden ze warm die kun je ook in je handschoen stoppen. Oja en wanten zijn warmer als handschoenen........
. Handschoenen ed helpen ook niet. De dokter raadde haar aan om veel wisselbaden te nemen (dus een paar minuten met je handen in heel warm water, dan eventjes in koud water (minder lang, halve minuut), dan weer in warm water, dan weer in koud water,....). tantjeuh schreef:pizza64 schreef:Wil ik best geloven met dit koude weer op het ogenblik. Mensen die hier last van hebben kunnen het zelfs zomers krijgen als het iets kouder is. Proberen warm te houden is de enige remedie. Er bestaan ook electrisch verwarmde handschoenen. Ik heb van die handwarmertjes waarin je een klein ijzertje moet breken dan krijg je een of andere chemische reactie en worden ze warm die kun je ook in je handschoen stoppen. Oja en wanten zijn warmer als handschoenen........
Een vriendin van me heeft dit inderdaad ook in de zomer. Handschoenen ed helpen ook niet. De dokter raadde haar aan om veel wisselbaden te nemen (dus een paar minuten met je handen in heel warm water, dan eventjes in koud water (minder lang, halve minuut), dan weer in warm water, dan weer in koud water,....).
Ibbel schreef:Als je het dan ook nog goed spelt, kan je er op internet veel over vinden.
Syndroom van Reynaud, fenomeen van Reynaud of ziekte van Reynaud.

Ibbel schreef:Als je het dan ook nog goed spelt, kan je er op internet veel over vinden.
Syndroom van Reynaud, fenomeen van Reynaud of ziekte van Reynaud.
) en er zijn iig medicijnen die soms een goed effect hebben en die je bijv in een koude periode kunt gebruiken (vaak valt het in de zomer wel mee).