de oplossing voor al dat haar !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

de oplossing voor al dat haar !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 21:42

iedereen kent het probleem

je bent ziel's gelukkig met je beesten ed maar al dat haar wat er vanaf komt is een hel
nu heb ik een "net beroep" taxichauffeur en krijg ik dus ook mensen in de auto die dat niet fijn vinden dat ik in mijn bedrijf's fleece toch haren er op heb zitten
katten haren. honden haren en ja ja ook paarden haren wand hij hangt ook wel naast mijn paarden jas

nu vraag ik wat is nu voor voor jullie de oplossing dat simpel en vlug van je kleding, bedlakens ed af te krijgen zonder te wassen (wand zelf's daarna zitten de haren er nog wel op)
en om eerlijk toe te geven hebben wij ook het huishouden van jan steen (deels door omstandigheden)

nu ken ik de stofsuiger, de plak roller's, verschillende borsteltjes, de mishandeling met de matten klopper etc etc

en ga nu niet komen met scheren en of beesten weg doen wand dat is dus absoluut geen optie

MissDonna

Re: de oplossing voor al dat haar !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:48

ik gebruikte altijd plakband :) Gewoon een strook of om je hand en in een minuut is je kleding van haren verwijderd :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:50

de rollers van de ikea! Die zijn echt ideaal

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 21:50

ductape ik ken idee is het zelfde principe als de plak rollers
het nadeel is dat alles wel erg "harig" word
neem bv wollen truiën ed

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:52

daar had ik geen last van. Maar je fleece trui van je werk nast je paarden jas.. naar mijn ervaring gaat t dan stinken naar paard.. ? DAT is denk ik erger voor je klanten.. ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:53

Bij de Blokker verkopen ze rubberen borstels. Ziet eruit als een handveger, maar dan met rubbere "haren". Werkt perfect!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:56

de plakrollers :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:59

Mijn vriend heeft in een aparte kamer een kast met al zijn werkkleding zo blijven ze schoon, want met de katten hier zit je binnen een paar minuten onder de haren.

Desnoods heb je ook van die kledinghoezen dan hang je je jas daar in als je hem niet nodig hebt.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:59

Plakrollers idd, kan je ook bij de H&M kopen. Gewoon even over je kleren rollen en klaar is Kees :+

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:02

Dieren eruit :D

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:03

Je werk en dieren kleding goed gescheiden houden is wat hier goed werkt en wat nog beter werkt: Je fleece en andere dingen in de droger, daar heb ik nog de beste ervaring mee!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:03

als je uit je werk komt, meteen in een rechte lijn naar bijv. de badkamer lopen, ondertussen alle huisdieren ontwijken, waar je je werkkleding uit doet en in bijv. aparte kast doet of in bijv. kledingzaken. werkkleding ook apart wassen. ik heb een hond, 2 katten en 2 paarden dus ook aardig wat haar en probeer toch elke dag wel te stofzuigen. i.i.g op z'n minst om de dag. echt, het scheelt een hoop haren. verder doe ik de kleren en lakens die er tegen kunnen, in de droger. dan komen ze er na genoeg haarloos uit. verder doet ducktape het hier erg goed en een vochtige rubbere huishoudhandschoen over je kleren halen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 22:14

huishoud handschoenen die kende ik nog niet

zijn al heel wat tip's

miss donna heb nog geen klachten gehad over geur (ook niet van collega's en die zeggen dat echt wel gezien dat dat een mooi plaag onderwerp zou zijn :+ )
wel over haar en ik vind het zelf ook vervelend

ben de honden ook wel eens met de stofzuiger te lijf gegaan
dat werkt even that's it
(gek genoeg vonden ze het wel lekker al dat gepluk aan ze :P )

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:37

MissDonna schreef:
daar had ik geen last van. Maar je fleece trui van je werk nast je paarden jas.. naar mijn ervaring gaat t dan stinken naar paard.. ? DAT is denk ik erger voor je klanten.. ;)

Daar zit het probleem denk ik! Kun je je paardenjas niet gewoon in de schuur of bij keuken oid hangen? Heb je naast het stankprobleem dat probleem van de haren ook niet meer!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:20

Natte trekker!!!!

Wij hebben hier ook verschrikkelijk veel haren op de fleece truien van mijn vader.. het enige wat helpt is een trekker (die je gebruikt voor je ramen), die even natmaken, en zo de haren bij elkaar trekken. Die plakrollers zijn daar niks bij want een trekker kun je steeds opnieuw gebruiken. ;) Echt zo'n grootmoeders tip.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:24

Behalve dan dat sommige nieuwerwetse trekkers zwarte vegen geven op stof...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:27

Gewoon je werkkleding echt goed apart houden van de dieren. Niet even snel je paard mee binnen zetten of aaien, het dwarrelt altijd.
Ik zou het niet willen hoor, onder de haren naar mijn werk en dan hebben we echt wel zat dieren hier rondlopen.

Bij een taxichauffeur in de auto stappen met kleding vol haren zou ik smerig vinden, maar dat vind ik ook van mensen in de supermarkt die voor je staan bijvoorbeeld.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:32

Ik heb speciaal andere stoelhoezen gekocht zodat de kattenharen niet meer zouden blijven plakken.

Ook opletten met wat voor kleding je koopt, alle kleding waar haren aan blijven zitten gooi ik weg(naja naar de kledingbak bij de super).

Als het gaat om bedrijfskleding heb je natuurlijk weinig keus, dan het gewoon afschermen dat er geen haren bij kunnen komen en als je nog langs je paarden/beesten gaat een dun jasje dr overheen aantrekken ofzo. Das altijd nog minder werk dan haren eraf proberen te krijgen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:42

Fleece truien zijn echt hel wanneer het om haren gaat. Die haren gaan gewoon in de vezel zitten waardoor ze er bijna onmogelijk uit te halen zijn. Ja, haartje voor haartje verwijderen en dan nog heb je ze niet allemaal. Plak rollers zijn bij fleece ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van de stof. Je krijgt er allemaal pluisjes door en dat ziet er dan ook weer niet uit.

De beste oplossing die ik weer voor fleece die echt persee haarvrij moet blijven is heel zorgvuldig mee omgaan en ten allen tijden proberen te voorkomen dat deze in aanraking komen met dieren of andere kledingstukken die in aanraking zijn geweest met dieren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:57

Ik heb hier de paardenjassen en de nette jassen op 2 aparte kapstokken hangen. Weliswaar in de zelfde hal, maar het helpt wel.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:10

Vaker stofzuigen?

Ik heb 2 katten in huis maar echt geen last van haren op mijn kleding ofzo... En gewoon je paardenjas ergens op de grond gooien of op een andere plek ophangen en niet bij je nette kleding/jassen.. Zowiezo lijkt me dat echt niet fris, mijn paardenjas gaat wekelijks de wasmachine in, maar na 1 uurtje bij knollie stinkt die een uur in de wind. Lijkt me niet echt lekker als je goede jas(sen) daarnaast hangen.

En niet met je werkkleding aan op de bank neerploffen...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:05

Makkelijkste is echt voorkomen ;) Zorg er dus voor dat je je bedrijfskleding pas op het laatste moment aan doet. Hang je jas ergens buiten bereik van haren op en zodra je weer thusi komt direct weer omkleden/ jas uit. :)

En de honden met grote regelmaat borstelen houdt de zwerfharen ook een beetje meer in toom.

Mar dat vereist allemaal wel doorzettingsvermogen om je er echt aan te houden, maar als het moet dan moet het hé ;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:38

ik trek 's morgens thuis m'm paardenkleren aan en ga dan paddock uitmesten en voeren op stal, op stal verkleed ik me in werkkleren *brrr* en dan op m'n werk voor ik vertrek andersom: paardenkleren aan en dan weer naar stal om uit te mesten/te voeren.

Ik draag dus thuis nooit werkkleren (heb ook een witte langharige kat rondlopen daar)

Idem met schoenen (laarzen,klompen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:00

Bij gladde stoffen werkt het ook om ze even in de droger op koude stand te doen. Maar fleece is een hel.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:05

ik heb bij dubbeldun een furminator gekocht en heb sinds ik die gebruik veel minder haren in huis en op mijn kleding... misschien is dat ook nog een optie?