Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:Denk eens even aan kinderen; die krijgen de échte genen mee. Dáár selecteren we onbewust op; dat is de evolutionaire drijfveer van onze selctiecriteria bij partnerkeuze; op de meest optimale eigenschappen voor ons broed op basis van fenotype.
Het is fundamenteel verkeerd wanneer onze onbewuste selectiecriteria genept worden.
Het is fundamenteel verkeerd als wat je ziet níet het fenotype van de genen is, maar een chirurgisch beeldhouwwerk en je zo onbewust op basis van onjuiste informatie ´kiest´.
Frozenstar schreef:Ik begrijp je punt, alleen je manier van schrijven vind ik zwaar irritant..
Is misschien een beetje offtopic, maar dan wordt er gesproken over Breezah-taal en msn taal..maar ik vind dit ook nou niet echt 1-2-3 te begrijpen. Zeker niet voor jongere Bokkers die misschien maar heel graag willen mee-discussiëren met dit onderwerp.
Kuggur schreef:Je haalt een grappig punt aan, al nooit erg gecharmeerd geweest van de puur cosmetische chirurgie, maar had deze invalshoek is zéker interessant.
lesilla schreef:Ik heb en ga nog cosmetische chirurgie ondergaan. Dat het potentieel fout fokadvies meebrengt geef ik weinig om.
Er zijn ergere dingen in de partnerkeuze om je zorgen over te maken, zoals gezondheid.
Verder ken ik maar zeer weinig mensen die niet open zijn over hun verbouwingen.
Huertecilla schreef:De criteria welke de mens (onbewust) aanhoudt bij de initiële partnerselectie zijn evolutionair bepaalde ´kristische succesfactoren´ mbt succesvol voortplanten.
Je raakt exact de kern van het probleem.
Niet op individuele schaal wellicht, doch op grotere wel.
Huertecilla schreef:Ik stel dat mensen die door cosmetische chirurgie niet meer wysiwyg zijn, dit ondubbelzinnig aan hun potentiële partner moeten laten zien/weten.
Shadow0 schreef:(En duur taalgebruik? Is dat een vorm van misleiden?)
WhiteRose schreef:Los daarvan: het valt mij altijd ontzettend op hoeveel patiënten er mét partner komen. Ook dan zou je stellingname niet kloppen.