ik kan NIET alleen slapen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

ik kan NIET alleen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 02:25

Ik twijfelde even of ik deze bij lzp of hier zou plaatsen, maar dit gaat toch om welzijn en zo niet excuses :)

Ik zit met een heel erg naar probleem.. misschien zijn er mensen die me doorverwijzen naar een psycholoog oid. en daar denk ik ook sterk aan, maar ik moet dit even van me aftypen..
Sinds ruim 3 jaar ben ik het huis uit.. het eerste jaar daarvan woonde ik met een huisgenoot, nog niet zoveel aan de hand..
Het 2e jaar kreeg ik mn eigen huurhuisje.. Mijn vriend is toen meteen bij me ingetrokken.. Alles ging prima.. tot het uit ging,, Hij ging weg, en daar zat ik.. nachtenlang doorgehaald op de bank omdat ik maar niet naar bed durfde.. Nu woon in niet eens in een echt slechte buurt, maar toch vooral sweekends best wat gebulder van jongelui uit de stad.. Daarbij vertelde mijn buurvrouw me dat hier in de straatjes aardig wat ingebroken wordt..
Anyways,, nachtenlang bevend van angst.. ik durf maar niet naar bed, krijg beelden van inbrekers of agresieve mensen in mijn hoofd en het gaat van kwaad tot erger.. het ging zelfs zo ver dat ik een jaar lang die vriend heb aangehouden om maar niet alleen te hoeven zijn!
Op een gegeven moment kreeg ik een nieuwe vriend.. je raadt het al, niks aan de hand.. weer samenwonen en een goede nachtrust!.. en ook dat ging uit.. het zit weer zo diep ik blijf weer tot 5 uur op de bank zitten en uit mn raam kijken tot mn lijf op is en ik in slaap val..
Een goede vriendin van me slaapt hier sindsdien elke dag.. maar vandaag dus even niet.. en nu zit ik hier.. alleen..
Het zit zo diepgeworteld.. overdags heb ik nergens last van.. ik denk mezelf moed in, vanavond ff lekker alleen, ff ekker douchen en dan in bed hup.. maar ik KAN het gewoon niet.. ik ben zo doodsbenauwd om alleen te slapen.. naar mijn idee ben ik verder psygisch prima in orde.. overdag heb ik NOOIT waanbeelden, ruzies los ik op een normale manier op.. Maar snachts beef ik als een rietje :(

Binky_Zephyr

Re: ik kan NIET alleen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:28

jeetje meid het lijkt me heel vervelend :(

weet er zo ook even niets op te zeggen ..

vind het erg vervelend voor je ..

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:29

Meid je bent niet de enige ben ook bang alleen thuis, heb katten en die zien en horen alles eerder als ik naar bed ga neem ik me kat mee, ook vind ik de zolder snachts eng, Ben 24 maar zo snel bang in donker, bang dat er ineens iemand naast me bed staat ozo we hebben nu een alarm scheelt enorm

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 02:30

pff het scheelt me al zoo dat ik niet de enige ben!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:30

Zet lekker de tv aan, dan heb je licht en geluid. Zet je de tv op timer (als je die hebt) en hup. Het is wel iets waar je door heen zult moeten vrees is.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 02:32

chocobroodje schreef:
Zet lekker de tv aan, dan heb je licht en geluid. Zet je de tv op timer (als je die hebt) en hup. Het is wel iets waar je door heen zult moeten vrees is.

ik durf juist de tv niet aan te doen, bang dat ik t niet hoor als dr iemand aan mn deur staat te kloten :(
Ik moet er ook doorheen, maar hoe:(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:36

Elma_ schreef:
chocobroodje schreef:

ik durf juist de tv niet aan te doen, bang dat ik t niet hoor als dr iemand aan mn deur staat te kloten :(
Ik moet er ook doorheen, maar hoe:(

Daarom moet je juist de tv aanzetten. Dan hoor je niet meer elk geluidje. Je moet proberen jezelf te de-sensibiliseren. Gewoon lekker doen en jezelf verplichten naar de tv/dvd te kijken. Ik had dat vroeger ook, nu slaap ik altijd met de tv aan. Gelukkig heeft vriendlief er geen last van :o

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:42

Kun je je een alarmsysteem veroorloven?
Heb je een hond?
En inderdaad, tv aan voor het geluid, want dan hoor je niet meer iedere krak in het plafond.
Misschien een wijntje erbij. Wel heel vervelend voor je hoor. Succes ermee.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:46

Wat je ook kunt doen is een prof eens naar de inbraakveiligheid van je huis laten kijken. De politie heeft een overzicht van goede betrouwbare adressen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 02:56

Ik heb geen idee wat een alarmsysteem moet kosten.. ja ik heb 2 hondjes.. maar de ene x slaan ze niet aan als er iemand komt, de andere x slaan ze aan om niks.. en weer een andere x slaan ze aan bij een bekende.. niet echt te peilen :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 03:11

chocobroodje schreef:
Wat je ook kunt doen is een prof eens naar de inbraakveiligheid van je huis laten kijken. De politie heeft een overzicht van goede betrouwbare adressen.

Op mijn achterdeur zitten 2 haken, een sleutelslot en een anti - inbraak strip..
Op mn acterraam 2 slotjes, op mn voordeur een slot die je 2 x kunt omdraaien, en op mn voorraam heb ik zelf toendertijd een extra haak gezet.. Boven op de slaapkamerramen ziitten gewoon van die haken met gaatjes..
En mn poort kraakt als een malle, je zou dus denken dat ik het echt wel hoor als er iets gaande is.. het zit gewoon tussen mijn 2 oren.. Ik bedenk me de hele avond gewoon hoe ik in godsnaam wegkom als er iemand komt..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:18

Koop een dikke baseball knuppel en zet die naast je bed :D Verder toch de tv aandoen, dan hoor je niet alles meer.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 03:21

Ik heb de stofzuigerslang naast mn bed liggen :') en nu ben ik over mn slaap heen.. :P'
Ik spoor echt niet.............

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:24

Elma_ schreef:
Ik heb de stofzuigerslang naast mn bed liggen :') en nu ben ik over mn slaap heen.. :P'
Ik spoor echt niet.............

_O- _O- _O- Serieus? Wat wil je daar mee doen, hem opzuigen :') haha sorry. Ik ben op mijn vriendje aan het wachten hij heeft hard gewerkt (bijna carnaval ;)) en ik wordt vaak een beetje melig dan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 03:27

haha dat geeft niet, humor is altijd goed.. nee de sTang bedoel ik natuurlijk, dat ijzeren ding.. Niet dat het helpt ofzo want ik vrees dat ik gewoon verstijfd van angst onder mn dekens duik...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:30

Elma_ schreef:
haha dat geeft niet, humor is altijd goed.. nee de sTang bedoel ik natuurlijk, dat ijzeren ding.. Niet dat het helpt ofzo want ik vrees dat ik gewoon verstijfd van angst onder mn dekens duik...

Joh de aanval is de beste verdediging. Ik stuur gewoon mijn killer rabbits erop af 8-)
Ik heb eigenlijk geen angst als ik alleen thuis ben, ik moet alleen de tv aan hebben als ik in bed lig. Maar dat doe ik ook als vriend er is :') Vroeger was het een (roze) radiootje met een sprookjescassette. Nu zijn het de simpsons of family guy :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 03:37

chocobroodje schreef:
Elma_ schreef:

Joh de aanval is de beste verdediging. Ik stuur gewoon mijn killer rabbits erop af 8-)
Ik heb eigenlijk geen angst als ik alleen thuis ben, ik moet alleen de tv aan hebben als ik in bed lig. Maar dat doe ik ook als vriend er is :') Vroeger was het een (roze) radiootje met een sprookjescassette. Nu zijn het de simpsons of family guy :P

family guy kan ik ook al wel dromen iid :') maargoed, ik ga toch ECHT proberen te slapen, laat gewoon mn nachtlamp aan (spaarlamp hoor ho rustig maar :P ) zou 't afschrikken...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:43

Denk dat jou lampje heel wat minder stroom verbruikt al mijn tv en dvd speler ;) Slaap ze, vriendje is nu ook thuis dus ik ga ook zo.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 04:05

Kan je niet op een zelfverdedigingscursus gaan?

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 04:58

Je zal het maar hebben, praat er s met iemand in je omgeving over, laat die angsten je leven niet bepalen...

Bij de doe het zelf winkel koop je (niet duur) alarmsystemen die afgaan als een deur open gaat, misschien dat je dan beter op je gemak voelt.....

Sterkte en succes

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 07:18

Wáár ben je precies zo ontzettend bang voor? Wat is het ergste dat je zou kunnen gebeuren? Dat er ingebroken word, maar waarom ben je daar precies bang voor? Ben je bang dat je dan je spullen kwijt bent, of ben je bang dat ze jóu wat aandoen?
In het eerste geval, jezelf voorhouden dat matrialistische dingen vervangbaar zijn. Eventueel je hele kostbare dingen bij je op de slaapkamer houden, en een bakcup van je computer op internet zodat je altijd die spullen terug kan krijgen.
Als je bang bent dat ze jou wat aandoen: De meeste inbrekers mijden slaapkamers. Veruit de meeste inbrekers zijn gelegenheidsdieven die een opening zien, erdoor gaan en pakken wat ze zo snel te pakken kunnen krijgen. Pas als jij ze betrapt door onverwacht in de huiskamer te zitten, heb je kans op problemen. Maar zelfs dat hoeft niet. Nogmaals, veruit de meeste dieven zijn gelegenheidsdieven. En zodra ze iemand zien, zijn ze weg. Zo klom er bij ons eens eentje door een slaapkamerraam, omdat het raam open stond en de gordijnen ook open waren. Blijkbaar dacht hij dat daar dus niemand zou zijn. Helaas voor hem, ik bleek recht onder het raam te liggen. Je hebt nog nooit iemand zo hard van een schuurtje zien donderen om weg te komen :') . Echt, inbrekers zijn banger voor jou dan jij voor hen (normaal gesproken dan.....).

Ik denk toch dat het goed zou zijn als je eens een afspraak bij je huisarts of een psycholoog zou maken. Helemaal normaal is dit gedrag natuurlijk niet. Samen met hun kan je uitzoeken hoe je aan deze angst komt en hoe je eraf komt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:15

Ik heb hier ook last van, gelukkig ben ik getrouwd en is m'n man altijd thuis, pfjoej! ;)

Ik was altijd bang dat ik zou worden vermoord in m'n slaap. Ik had een heel ritueel voor als ik weer 's hallucineerde dat er iemand het huis was binnengedrongen. Dan ging ik heel oppervlakkig ademhalen zodat de moordenaar zou denken dat ik al dood was :+
Hele nachten heb ik met een bonkend hart in bed gelegen en maar 4 uur per nacht geslapen, van m'n tweede t/m m'n 20ste.

Vaak bij dit soort irreele angsten, zit de angst niet in het bang zijn voor inbraak, maar zit de angst meer diep in jezelf. Waarschijnlijk ben je bang dat als je helemaal alleen in bed ligt, dat er dan allemaal dingen naar boven komen uit je onderbewust zijn die een 'inbreuk' zouden zijn op wie je nu bent, als persoon.
Ik was bijv bang dat er dingen naar boven zouden drijven die m'n toenmalige 'ik' zouden 'vermoorden'. Klinkt zweverig, maar het is gewoon pure psychologie.

Ben je heel erg zelfstandig? Altijd alles zelf moeten doen, geen hulp willen/kunnen vragen? Ik ken je natuurlijk niet, dus ik kan er naast zitten, ik noem dus maar een dwarsstraatje.

Ikzelf ben door dit hele proces gegaan, in m'n uppie en ik ben een ander persoon geworden. In feite is m'n oude ik nu echt 'dood' en ik ben nu een persoon ZONDER irreele angst. ;)

Als je er behoefte aan hebt mag je me pb'en. :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:04

Lalidan schreef:
Wáár ben je precies zo ontzettend bang voor? Wat is het ergste dat je zou kunnen gebeuren? Dat er ingebroken word, maar waarom ben je daar precies bang voor? Ben je bang dat je dan je spullen kwijt bent, of ben je bang dat ze jóu wat aandoen?
In het eerste geval, jezelf voorhouden dat matrialistische dingen vervangbaar zijn. Eventueel je hele kostbare dingen bij je op de slaapkamer houden, en een bakcup van je computer op internet zodat je altijd die spullen terug kan krijgen.
Als je bang bent dat ze jou wat aandoen: De meeste inbrekers mijden slaapkamers. Veruit de meeste inbrekers zijn gelegenheidsdieven die een opening zien, erdoor gaan en pakken wat ze zo snel te pakken kunnen krijgen. Pas als jij ze betrapt door onverwacht in de huiskamer te zitten, heb je kans op problemen. Maar zelfs dat hoeft niet. Nogmaals, veruit de meeste dieven zijn gelegenheidsdieven. En zodra ze iemand zien, zijn ze weg. Zo klom er bij ons eens eentje door een slaapkamerraam, omdat het raam open stond en de gordijnen ook open waren. Blijkbaar dacht hij dat daar dus niemand zou zijn. Helaas voor hem, ik bleek recht onder het raam te liggen. Je hebt nog nooit iemand zo hard van een schuurtje zien donderen om weg te komen :') . Echt, inbrekers zijn banger voor jou dan jij voor hen (normaal gesproken dan.....).

Het is niet dat ik bang ben dat mijn spullen gestolen worden.. Zoveel aantrekkelijks staat hier ook niet.. Ik heb geen flatscreen en mn laptoppie neem ik altijd mee naar boven of ik leg m in de la.. niks bijzonders te zien voor n inbreken.. behalve misschien mn stereo toren ofzo.. anyway, het gaat meer om het geweld.. Ik zie en hoor om me heen gewoon zo veel geweld, en het neemt ook flink toe vind ik.. mensen worden vermoord om een pakje peuken of minder.. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar ik ben gewoon bang dat er een een of andere psychopaat in mn huis staat...

Ik denk toch dat het goed zou zijn als je eens een afspraak bij je huisarts of een psycholoog zou maken. Helemaal normaal is dit gedrag natuurlijk niet. Samen met hun kan je uitzoeken hoe je aan deze angst komt en hoe je eraf komt.
[/quote]

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:08

Hier nog zo één. Ik wordt nu al misselijk bij het idee dat ik in Mei een week alleen thuis ben. Laatst was dat ook zo. Heb niet geslapen nacht merries gehad. Met de lamp aan geslapen. Durfde niet naar beneden. Ik woon gewoon in een ontzettend nette woonwijk waar niuets gebeurd.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:16

Ik ben zelf helemaal niet spiritueel ingesteld maar om je verhaal even van een andere kant bekijken, weet niet of je ervoor open staat maargoed...

Toen ik nog bij mijn ouders woonde voelde ik mij heel vaak onbehaaglijk, als er niemand thuis was was ik inderdaad erg bang om te gaan slapen of alleen over de gang te lopen enzo. Mijn ouders hebben een erg oud huis, huis heeft de oorlog enzo meegemaakt. Heeft hele grote kelder dus je kan je zat dingen bedenken die daar gebeurd kunnen zijn.

Vanaf het moment dat ik samen met mijn vriend een huis heb gekocht heb ik nooit meer dat onbehaaglijke gevoel. Mijn vriend moet wel eens een paar dagen weg voor ze werk en dan slaap ik ook alleen. Overdag ook vaak alleen thuis en helemaal nooit meer ergens last van.

Zeg niet gelijk dat het er spookt maar het zou kunnen dat er iets van negatieve energie ofzo hangt in je huis. Wat je eraan kan doen? Iemand langs laten komen die beweert de negatieve energie weg te kunnen halen tegen forse betaling. Heb zelf het idee dat dat wel kan, maar dat er ook genoeg mensen zijn die de boel bedonderen. Erg lastig dus....

Misschien toch verhuizen :P En dan een nachtje proefslapen in het huis wat je wilt nemen.