Ik zit echt al een heel de tijd te tobben met mijn lijf..
Ik doe manege werk even in het kort:
Werk 36 uur op stal. Maandag is het mest dag dan mest ik denk rond de 30 stallen uit.
Dinsdag werk ik s'ochtends (voeren opstrooien enz) plus s'avonds 6 uur les geven.
woensdag van 8 tot 16 werken.(s'ochtends opstrooien voeren enzo plus blazen plus ander terrein werk..En lesgeven..(privelessen en groep)
Donderdag 6 uur les savonds.
vrijdag vrij en zaterdag van half 7 tot half 3. Ook s'ochtends weer het terein werk en daarna lessen.
Nu is de voerkar best zwaar(vooral met die sneeuw)
We hebben stro kar die ik dan zelf moet trekken omdat de trekker al tijdje kapot is.. Elk paard krijg elke dag een plak stro en staan ongeveer 80 paarden op zaterdag krijgen ze dubbel. Elke dag moet er geblazen worden. De blazer is voor je schouders wel erg belastend. Ik ben dit allemaal wel gewend want doe het nu ongeveer wel jaar of 8.
Nu even mijn vraag..Zou het toch door het werk komen dat ik altijd last heb van mijn spieren en lijf?
Buiten mijn werk om heb ik ook nog 2 paarden. Maar de laatste tijd heb ik zo een pijn dat ik minder rijd en meer longeer..
Zoiezo ben ik altijd wel gevoelig op mijn spieren geweest..Ook met lesgeven sta ik nu wel6 uur in de kou met paar minuten even naar binnen elk uur voor een bakje thee ofzo.
Ik loop bij de fysio en 1 keer in de zoveel tijd laat ik mijn spieren ook losmaken bij een andere fysio therapeut.
Maar de laatste tijd moet ik pijnstillers slikken om de pijn te verlichten.
De dokter raad alleen maar aan om op mijn voeding te letten en gezond te eten..
Ik doe mijn best maar door mijn rare tijden is dat wel eens lastig..
Ik slik nu vitamine B maar dan slaap ik weer slecht :S.
Ik wordt er beetje moedeloos van..Wie heeft er ook ervaringen mee en evt tips?
Soms kan ik als gewerkt heb en zit ff thuis en moet opstaan niet meer overeind..net of ik in elkaar geslagen ben..
Mijn dokter zegt dus alleen maar veel rusten en gezond eten..Daar heb ik weinig aan..De fysio helpt wel wat maar ook maar even..
Ik slaap en rust veel. Zodra ik vrij ben lig ik op bed om beetje rust in mijn spieren te krijgen..
Heb een electrice deken voor warmte en massage kussen. Het verlicht allemaal wel..Maar ook maar even..
Wil ook van de pijnstillers af maar zonder is het helemaal niet uit te houden..
Merk wel met dit weer dat de laatste 2 maanden heel erg is..
Herkenen jullie dit?
' gezien en ben ik weer aan het studeren en werk nu met gehandicapten. Nou in de zorg werken is NIETS in vergelijking met de paarden. En het betaalt veel beter!!
heerlijk zo. 
Ik werk nu twee jaar full time op kantoor en het is niet ongewoon dat ik ononderbroken alleen maar op m'n bureaustoel zit, af en toe naar de wc hobbel en lunchpauze hou, maar ook dit is een aanslag op je lijf. En natuurlijk moet je "blijven bewegen" maar als je werk hebt liggen gaat dat toch voor en schiet het er vaak bij in.
erg fijn dus)
????? Het moet gewoon voorjaar worden, dan gaat alles veel soepeler!
spreek uit ervaring mijn lijf is zo gespannen dat mijn spieren dusdanig strak staan en mijn gewrichten op slot zetten