Merlinde schreef:Migraine is toch dat je een stofje mist?
Nee. Bij migraine zet een ader in je hoofd uit, die vervolgens tegen een zenuw aan gaat drukken. Imigran en andere triptanen werken, omdat ze de bloedvaten vernauwen.
@TS: Je hebt het in je openingspost over hoofdpijn/migraine. Kan je zelf wel duidelijk goed het verschil aanvoelen tussen 'gewoon' een zware hoofdpijn en een migraine aanval? Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom de medicijnen zo slecht bij je werken.
Bij migraine neem ik meestal een diazepam en ga naar bed. Slapen is het enige dat écht helpt. Imigran ook wel, maar dan ben ik alsnog volledig van de wereld, lamlendig en beroerd, dan ga ik liever slapen. Verder zorgen voor een regelmatig leven: Niet uitslapen, elke dag op dezelfde tijd naar bed en weer opstaan, een goede balans tussen ontspanning, inspanning en rust, regelmatig van houding wisselen en zorgen voor een voldoende geventileerde ruimte. Een goed hoofdkussen kan ook wonderen doen.
Verder de tip om eens een uitgebreid hoofdpijndagboek bij te houden. Echt alles erin opschrijven, wat je eet en drinkt, hoe laat je opstaat en gaat slapen, of je pijn hebt, waar de pijn zich bevind, hoe de pijn begonnen is, hoe lang de pijn aanhoudt etc. Verder ook je medicijngebruik erin vermelden. Dit kan veel duidelijkheid geven over het soort hoofdpijn waar het om gaat, of dat het misschien een combinatie van verschillende hoofdpijnen is. Dan is er een gerichtere behandeling mogelijk.