goede, pijnloze (hoop hoop) epileermachine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LaUrOssssss

goede, pijnloze (hoop hoop) epileermachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:57

hoi heeft er iemand ervaring met goede epileermachines?
welke zouden jullie aanraden en welke delen van jullie lichaam scheren jullie ermee??
en welke is quasi pijnloos (als die bestaan)
x laura

edit: puur informatief topic voor de ervaringen :D hoef er geen tweedehandse :D

Esgaroth

Re: goede, pijnloze (hoop hoop) epileermachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:14

Ik epileer alleen mijn benen, en dat doet me toch zeeer!
Heb ooit geprobeerd mijn oksels te doen (bikinilijn of meer DENK ik niet eens aan) en oksels werden helemaal knalrood en PIJN na 2 haren!!
Ik weet niet hoe de mijne heet, is zo'n zalmkleurige :P

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:17

Ik heb ook zo''n monster de braun silk epil. Het doet echt zeer! Maar er zijn wel enkele tips

Bij die van mij zit een soort opzetstukje dat voor de beginnende epileerder is. Het doet idd ietsje minder pijn.
Vries een washandje in en koel daarmee je benen tijdens het epileren
Scheer je benen s'avonds niet in de ochtend (althans ik ben gevoeliger in de ochtend)
En scheer het niet tijdens je onegsteldheid als je al geprikkelder en gevoeliger bent.

Het blijven ondingen maar de haren blijven wel lang weg!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:22

Ik heb er ook eentje van Braun. Pijnloos is het niet, maar op zich is het wel uit te houden. Zorg dat de haartjes niet al te lang zijn, want dan doet het veel meer pijn. En idd. als je ongesteld bent moet je het niet doen! Het is wel zo dat als je vaker epileerd het minder pijn doet.
Ik scheer mijn benen en bikinilijn. Mijn okels doet echt teveel pijn.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:24

Je huid inderdaad koelen met ijs voordat je gaat epileren, door het ijs raakt je huid wat verdoofd en misschien voel je er dan wat minder van.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:29

Ik heb me ooit laten vertellen dat een duurdere minder pijn deed. Dus gekocht en ik heb dat ding na 1 haal in de doos gedaan en op zolder gezet. Volgens mij inmiddels zelfs weggegooid. Ik scheer wel een keer vaker; maar dit nooit meer :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:35

Ik heb ook een braun silp epil en ben er erg blij mee. Het gevoel raak je aan gewend, kwestie van even doorbijten (hoewel ik begrepen heb dat dit niet voor iedereen op gaat). De haartjes laten ook steeds makkelijker los. Een keer in de twee weken even hup hup over mijn benen en ik ben er weer twee weken vanaf. Oksels en bikinilijn vind ik wel pijnlijk, die doe ik dus met een scheermesje.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:41

Of je er aan went ligt denk ik aan hoe vaak je epileert. Als ik het vergelijk met mijn wenkbrauwen: de haren, die lang zijn en er lang zitten doen pijn om weg te halen, maar als ik na 2 á 3 dagen zo'n nieuw haartje er uit haal doet het geen pijn, omdat het haarzakje nog lang niet hersteld is.

Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het met mijn benen nog niet heb geprobeerd.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:44

Caesar schreef:
Ik heb me ooit laten vertellen dat een duurdere minder pijn deed. Dus gekocht en ik heb dat ding na 1 haal in de doos gedaan en op zolder gezet. Volgens mij inmiddels zelfs weggegooid. Ik scheer wel een keer vaker; maar dit nooit meer :D

Hier ook, zo een dure met stuk dat je in de vriezer moest leggen.... 1x gebruikt daarna nooit meer, het vries stuk ligt zelfs nog in de vriezer van mijn oude huis (als de eigenaar hem niet gevonden heeft :P )

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:59

Utopie.. :(:)

Ik heb 2x een poging gedaan.. Bij een been toch maar even doorbijten.. dacht ik. Ik had ten eerste niet alle haren weg, en mijn been was knalrood. Ik kon niet eens mijn been onder mijn deken bewegen omdat het pijn deed... Dus.. weer terug achter in de kast :Y)

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:56

Ik heb er een die onder water kan!! In bad onder water voel je er echt bijna niets van!! Eerder vond ik het een martelmachine, maar nu heb ik er echt geen problemen meer mee. Oksels en bikinilijn blijft nogsteeds te veel pijn doen, maar benen gaat prima!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:00

Ik wil er ook al een tijdje eentje, maar als ik dit lees begin ik weer te twijfelen :+
Misschien dan nog maar eentje zoeken die onder water kan.. (hoewel ik alleen een douche heb.. }:0 )

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:04

Ik doe juist alleen mijn oksels :=
Het doet alleen de eerste keer pijn, daarna echt niet meer. De haartjes komen veel zachter terug en zitten niet meer zo vast. Verder komen er veel minder haartjes terug.
Bikinilijn deed ik in de zomer, maar dat doet wel enorm zeer maar ook dat is na 1x al een stuk minder. Doe het nu niet meer omdat ik liever wat vaker scheer dan met ingegroeide haartjes rondloop want daar kreeg ik wel erg last van bij mijn bikinilijn.

Benen heb ik 2x geprobeerd en ik ging door de grond!! Net of er duizenden kleine mesjes in je benen steken. Nee, nooit meer voor mij. Oksels en bikinilijn deden bij mij minder pijn.

Ik heb zo'n ding met icecooler erbij, geen idee hoe het heet. Van Braun dacht ik.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:28

@nicky-ray wat is dat dan voor type die onder water kan en hoeveel heeft die gekost?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:31

Ik vind het echt een uitkomst, zo'n ding.
Je moet er 2x ff doorheen en dan voel je er echt niks meer van, ik iig niet.

Ik heb een Philips Satin Ice, al een paar jaar, doet het nog steeds super

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:35

Ik doe benen, oksels én een deel van mij bikinilijn met een Braun Silk-Epil Expressive. Daar zitten twee koppen bij en een zooi met opzetdingetjes, waarbij ook eentje die heel smal is en je dus niet met vel tussen die epileerschijven zit bij je bikinilijn.

Pijnloos... tsja, behalve ver mijn bikinilijn doe ik alles, vind het nogal meevallen qua pijn zeker als je eerst onder de douche alles scrubt en het dus lekker zacht is.

Die van mij kan ook onder water geloof ik, maar gezien mijn lenigheid (NOT) gebruik ik hem maar niet onder de douche anders verzuip ik nog....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:38

Grappig dat veel mensen gaan koelen. Doordat je huid joud word verdoofd je huid wel enigzins, maar je haarzakjes trekken ook samen (oorzaak van kippevel) waardoor de haartjes veel vaster komen te zitten. En waardoor het uiteindelijk dus veel meer pijn doet...
Ikzelf epileer na het douchen, lekker warm. Dan staan de poriën mooi open en trek je de haartjes er zo uit. Zo'n ding wat onder water gebruikt kan worden lijkt mij ook wel wat!

En inderdaad, zorg ervoor dat je haartjes niet te lang zijn, want dan worden ze wel gegrepen en eraan getrokken, maar niet eruit getrokken. Bij die van mij zit een scheerstuk met opzetje waarmee je eerst de lange haren wat kan inkorten, waarna je kan epileren. En inderdaad, regelmatig doen en goed bijhouden, de eerste keer is het ergste.....

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:36

Ik heb die met zo een ijsstuk erbij gebruik hem op mijn benen eerst vond ik het pijn doen maar nu vind ik het eigenlijk wel lekker. Moet er verder niet aan denken om hem op andere plekken te gebruiken.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:59

Ik heb al jaren de braun silk epil en gebruik deze voor mijn benen en oksels. Mijn oksels vind ik eigelijk totaal niet pijnlijk en mijn benen ook niet zolang het niet te lang is. Ik heb ook een aantal keren mijn bikinilijn geprobeerd maar dat doe ik toch echt niet meer. Vreselijk veel pijn, bloed, bulten, ingegroeide haren en ga zo maar door.

Ijs erop doen zorgt er bij mij eigelijk voor dat de haartjes niet meer pakken.

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:55

LaUrOssssss schreef:
@nicky-ray wat is dat dan voor type die onder water kan en hoeveel heeft die gekost?

Braun Silk-epil Xpressive 7781 Wet & Dry

Ik heb toen op internet gezocht en de goedkoopste was 100 euro... tis een hele smak geld, maar hij is echt ideaal!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:10

Lalidan schreef:
Grappig dat veel mensen gaan koelen. Doordat je huid joud word verdoofd je huid wel enigzins, maar je haarzakjes trekken ook samen (oorzaak van kippevel) waardoor de haartjes veel vaster komen te zitten. En waardoor het uiteindelijk dus veel meer pijn doet...
Ikzelf epileer na het douchen, lekker warm. Dan staan de poriën mooi open en trek je de haartjes er zo uit. Zo'n ding wat onder water gebruikt kan worden lijkt mij ook wel wat!

En inderdaad, zorg ervoor dat je haartjes niet te lang zijn, want dan worden ze wel gegrepen en eraan getrokken, maar niet eruit getrokken. Bij die van mij zit een scheerstuk met opzetje waarmee je eerst de lange haren wat kan inkorten, waarna je kan epileren. En inderdaad, regelmatig doen en goed bijhouden, de eerste keer is het ergste.....

Klopt! Juist epileren als je net onder de douche vandaan komt. Je huid is dan zachter en de haartjes laten dan gemakkelijker los :j

En vooral doorbijten... :(:) Afgelopen zomer bikinilijn, oksels en benen gedaan. Heb er echt plezier van gehad!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:13

Nicky_Ray schreef:
LaUrOssssss schreef:

Braun Silk-epil Xpressive 7781 Wet & Dry

Ik heb toen op internet gezocht en de goedkoopste was 100 euro... tis een hele smak geld, maar hij is echt ideaal!

Die heb ik volgens mij ook ja. En ook ik vind het zeker de koop waard.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:06

Ik heb een oudje, gewoon de Braun Silk Epil. Met geel erin.

Ik trek mijn huid erg strak om de pijn te overzien.

Ik scrub regelmatig, om geen ingegroeide haren te krijgen.

Als deze overlijdt, lijkt me zo'n ding met ijs erin wel wat.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:25

LZP -> MW

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:25

Gewoon tanden op elkaar en niet miepen ;)
Ik epileer mijn benen, bikinilijn en oksels. Oksels waren bij mij het gevoeligste maar na een paar keer voel ik er weinig meer van. Gewoon doorbijten dus. Ik heb 2 goedkope en merkloze apparaten die het gewoon goed doen, duur is niet altijd beter. Waren zo rond de 4,50 en 30 euro. Krijg wel een licht branderig gevoel en rode bultjes maar ik gebruik dan PFB vanish en het is dan zo weg. Dit is tevens goed tegen ingegroeide haartjes.