Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chocobroodje schreef:Heb je ook koorts?
onley schreef:verder erop doorhameren
als ik dat zo lees denk ik echt aan ijzer te kort
ik heb dat ook namelijk heel erg
zodra ik ijzer tabletten ga nemen worden mijn klachten veel minder
Nat1503 schreef:Herkenbaar probleem, het lijkt me verstandig om je werk even te laten voor wat het is. neem je rust! Ga niet halve dagen werken maar stop er even mee voordat je helemaal onderuit gaat. Ik weet helaas wat het is. Ik loop al 5 maanden zo rond en ze kunnen bij mij tot nu toe niks vinden. Neem van de assistente van de huisarts niks aan, een dropje en een snufje zout is prima maar niet voor een al te lange tijd, dan krijg je weer andere problemen. Verstandig dat je wel zo snel door bent gestuurd naar het ziekenhuis, misschien kunnen ze nog je bloedvaten doormeten en nog eens een keer een uitgebreid bloedonderzoek. Ik krijg binnenkort een onderzoek voor mijn bloedvaten mocht daar niks uitkomen dan ga ik op zoek in het alternatieve circuit. Misschien als je alles hebt uitgesloten is dat ook voor jou een optie.
chocobroodje schreef:Dus tijdens die duizeligheden heb je ook koorts gehad? Wellicht eens vragen voor een hartfilmpje? of zo'n 24 uurs kastje die je hartslag bijhoudt. Als jij denkt dat het meer is dan "zomaar" een duizeling zou ik gewoon opnieuw een afspraak bij je HA maken.
xXGRIETJEXx schreef:Hier nog iemand met het zelfde probleem.
OP dit moment gaat het erg goed met mij (klopt af) maar vanaf mijn 15de (ben nu 27) ben ik aan het flauw vallen, ik val dus echt werkelijk flauw.
Er zijn allerlei onderzoeken gedaan en er is jammer genoeg niks uit gekomen, mijn dokter denkt dus dat het aan de leeftijd ligt (jaja 12 jaar al).
In het begin wist ik niet wat er met me gebeurde dus ik viel constant flauw, ik weet nu hoe ik me ga voelen wanneer ik een flauwte krijg en weet dus ook hoe ik moet handelen, het laatste jaar ben ik 2 keer nog echt tegen de vlakte gegaan omdat ik iets te laat was.
Nu heb ik een andere dokter dus als het me weer gebeurt wil ik eens even horen wat deze arts ervan zegt.
Ik kan je dus jammer genoeg niet met tips helpen maar er zijn meerdere mensen die er last van hebben.
Destino schreef:Mijn bloeddruk is ook veel te laag, als ik lang stilsta op 1 plek gaat hij naar 80 / 40, of lager..
Ik moet meer zout eten en veel sporten!
Charaz schreef:Er zijn wel tabletten tegen de duizeligheid, kan je niet aan je dr. of je die kunt krijgen.
115/53 is toch niet zo heel erg laag, mijn bloeddruk zit meestal rond die koers, hoe meet je de bloeddruk thuis als ik vragen mag?
Nell_ schreef:Herkenbaar probleem! Ik heb ook een lage bloeddruk, en uit bloedprikken kwam niks. Dokter zei dat ik vooral veel moest bewegen om mijn bloeddruk omhoog te houden, en zout eten.
Mijn bloeddruk is trouwens 90 over 50 vaak.
Misschien idd eens vragen om ijzertabletten?
kehdra schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem, en ook de huisarts en de arbo arts zeggen precies hetzelfde.
sinds ik ijzertabletten heb (niet van de drogist oid, maar op recept), gaat het een stuk beter.
Verder heb ik ademhalingsoefeningen.
Wanneer je zo'n wegzak moment hebt, helpt het mij goed om diep vanuit mijn buik adem te halen. het liefst even naar buiten (vooral met die vrieskou van nu werkt het goed).
Ik ben nu 3 maanden thuis geweest, en ga vanaf volgende week weer re-intergreren... Ben benieuwd hoe dat gaat...
Valliej15 schreef:maar appelstroop zit onwijs veel ijzer in !! ( als je hetn iet lekker vindt is het een ander verhaal zoals ik ) maar hoor van heel veel mensen dat het het probleem zeker een beetje wegneemt !!
goodluck verder ... ik ga nog maar eens een dokters afspraak maken
* belt nu de dokter *
Lailaa schreef:Ik heb dit ook, ik heb van mezelf een lage bloeddruk 105 over 60. En daardoor ben ik in 2 weken tijd 6 keer in elkaar gezakt. Bij de dokter te horen gekregen dat mijn hart onregelmatig is en overslaat. Bloed geprikt, maar daar kwam niets op uit. Alles was goed.
xXGRIETJEXx schreef:Ik moet zowiezo naar een koele plek en ik blaas altijd in een boterhamzakje (net alsof je hyperventilatie hebt) dus een zakje heb ik standaart in mijn jaszak/tas/portomonee.
Het liefst een koud washandje/doekje/iets dergelijks die ik op mijn hoofd kan leggen en een beker lauw water.
Ik voel het altijd aankomen als: ik begin ontzettend te zweten, mijn hartslag schiet omhoog en ik krijg een hele rare smaak ik mijn mond (klinkt dom maar het is de smaak van pindakaas).
Verder zeggen ze welleens dat als je een flauwte krijgt dat het bloed niet voldoende bij de hersenen kan komen en dat je dan (op de grond/tafel oid) met je hoofd tussen je knieën moet gaan zitten (dus je hoofd op een lager plek dan op top) en dat zo je bloed weer voldoende richting hersenen kan komen.
Dit werkt bij mij alleen maar averechts.
Voor iedereen is het anders natuurlijk maar misschien heb je er iets aan.
marleen_usar schreef:Was het een leuke arts,dat scheelt ook enorm(haha). Wat goed werkt bij een lage bloeddruk is Kelpasan van Vogel.
Charaz schreef:Fijn dat ze je daar even goed onderzocht hebben! Beterschap ermee!