Lage bloeddruk en erg duizelig. Nu bijna een week!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Lage bloeddruk en erg duizelig. Nu bijna een week!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:02

Hoi allemaal!

Ongeveer een half jaartje terug merkte ik dat ik vaak het gevoel heb dat ik om ga vallen. Als ik ergens loop of sta maar ook als ik gewoon ergens zit. Heb toen regelmatig mijn bloeddruk bijgehouden (thuis) en daar kwam uit dat mijn bloeddruk laag is (115 om 53) maar niet schadelijk.

Vorige week woensdag viel ik bijna flauw bij de lift hier op het werk. Sindsdien ben ik erg duizelig.
Woensdags ben ik naar huis gegaan en heb ik op bed gelegen
Donderdags ben ik naar de huisarts gegaan. Ze heeft mijn gewicht gecheckt: prima in orde.
Daarna de bloeddruk: die was inderdaad laag en vooral als ik opsta: dan schiet mijn hartritme omhoog. Ik moet dus nu alles heel rustig doen. Ook adviseerde de huisarts om stevig te ontbijten en stevige tussendoortjes te nemen (ipv een appel een boterham met kaas). Verder mag bij mij overal een extra snufje zout in om de bloeddruk iets op te krikken.
De Arbo-arts van mn werk is 's middags ook langs geweest: voorlopig rust nemen en maandag weer naar mijn werk. Eventueel halve dagen gaan werken en mocht het niet gaan, even met de bedrijfsarts contact opnemen.
Vrijdags ben ik op verzoek van de huisarts bloed gaan prikken in het ziekenhuis.

Goed, zaterdag ging het nog niet super goed. Wel minder duizelig maar wel verhoging/koortsaanvallen.
Zondags was ik erg moe, maar het ging goed.

Maandags ben ik weer begonnen op het werk. De ochtend ging goed, tegen de middag werd ik weer megaduizelig. Bij het kopieerapparaat ging ik weer bijna van m'n stokje. De middag heb ik een beetje voor me uit zitten staren en vooral heel erg zitten gapen door vermoeidheid.
Dinsdags, vandaag zelfde verhaal als gisteren: ochtend gaat goed en vanaf het begin van de middag (11.30uur) loop ik als een zombie door de gangen en ben ik bang dat ik flauw ga vallen.

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld om advies: ik weet niet wat ik moet door en durf eigenlijk niet eens met de bus naar huis te gaan nu. De assistente vertelde me dat de uitslag van het bloed prima is en dat er verder niks aan te doen is behalve "een extra dropje nemen".

Ik voel me echt door de huisarts in de steek gelaten.
Wie kan mij helpen????? Wie heeft er tips?

Alvast bedankt!

chocobroodje

Re: Lage bloeddruk en erg duizelig. Nu bijna een week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:04

Heb je ook koorts?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:04

verder erop doorhameren
als ik dat zo lees denk ik echt aan ijzer te kort
ik heb dat ook namelijk heel erg

zodra ik ijzer tabletten ga nemen worden mijn klachten veel minder

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:10

chocobroodje schreef:
Heb je ook koorts?

Voor zover ik weet heb ik geen koorts meer.
Wel gehad!

onley schreef:
verder erop doorhameren
als ik dat zo lees denk ik echt aan ijzer te kort
ik heb dat ook namelijk heel erg

zodra ik ijzer tabletten ga nemen worden mijn klachten veel minder

Ja ik dacht ook aan ijzertekort of bloedarmoede.
Ze hebben m'n bloed ook getest op suikerziekte maar er is dus niks positiefs uitgekomen.

Ik kan natuurlijk ijzertabletjes proberen. Zal het onthouden. Thanks!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:24

Herkenbaar probleem, het lijkt me verstandig om je werk even te laten voor wat het is. neem je rust! Ga niet halve dagen werken maar stop er even mee voordat je helemaal onderuit gaat. Ik weet helaas wat het is. Ik loop al 5 maanden zo rond en ze kunnen bij mij tot nu toe niks vinden. Neem van de assistente van de huisarts niks aan, een dropje en een snufje zout is prima maar niet voor een al te lange tijd, dan krijg je weer andere problemen. Verstandig dat je wel zo snel door bent gestuurd naar het ziekenhuis, misschien kunnen ze nog je bloedvaten doormeten en nog eens een keer een uitgebreid bloedonderzoek. Ik krijg binnenkort een onderzoek voor mijn bloedvaten mocht daar niks uitkomen dan ga ik op zoek in het alternatieve circuit. Misschien als je alles hebt uitgesloten is dat ook voor jou een optie.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:29

Dus tijdens die duizeligheden heb je ook koorts gehad? Wellicht eens vragen voor een hartfilmpje? of zo'n 24 uurs kastje die je hartslag bijhoudt. Als jij denkt dat het meer is dan "zomaar" een duizeling zou ik gewoon opnieuw een afspraak bij je HA maken.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:33

ik heb precies hetzelfde , val iedere keer bijna flauw maar net niet ... heb zelf op en af koorts en hoofdpijn eigenlijk constand ... ben al paar keer naar de dokter geweest maar die zegt dat het '' hormonen '' zijn ... geloof er geen bal van ... ben je ook veel moe ... ik wel namelijk en zoek al heel lang naar een oplossing

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:36

weet je wat vooral helpt ( is niet zo ingewikkeld als ijzer tabletten ) Veel Boterhammen met Appelstroop !!!!!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:41

Nat1503 schreef:
Herkenbaar probleem, het lijkt me verstandig om je werk even te laten voor wat het is. neem je rust! Ga niet halve dagen werken maar stop er even mee voordat je helemaal onderuit gaat. Ik weet helaas wat het is. Ik loop al 5 maanden zo rond en ze kunnen bij mij tot nu toe niks vinden. Neem van de assistente van de huisarts niks aan, een dropje en een snufje zout is prima maar niet voor een al te lange tijd, dan krijg je weer andere problemen. Verstandig dat je wel zo snel door bent gestuurd naar het ziekenhuis, misschien kunnen ze nog je bloedvaten doormeten en nog eens een keer een uitgebreid bloedonderzoek. Ik krijg binnenkort een onderzoek voor mijn bloedvaten mocht daar niks uitkomen dan ga ik op zoek in het alternatieve circuit. Misschien als je alles hebt uitgesloten is dat ook voor jou een optie.

Bedankt voor je reactie!!
Ik ben echt blij dat er iemand is die het herkent. Het is echt moeilijk om uit te leggen en mensen begrijpen het lastig als je het probeert uit te leggen.

Morgen neem ik contact op met de arbo-arts, om het nog een keer door te spreken, zij is vandaag niet aanwezig.

chocobroodje schreef:
Dus tijdens die duizeligheden heb je ook koorts gehad? Wellicht eens vragen voor een hartfilmpje? of zo'n 24 uurs kastje die je hartslag bijhoudt. Als jij denkt dat het meer is dan "zomaar" een duizeling zou ik gewoon opnieuw een afspraak bij je HA maken.

Ik heb inderdaad vorige week wel koorts gehad.
Mijn schoonmoeder gaat vanmiddag even langs haar huisarts en vraagt dan meteen of ik bij hun in het bestand kan komen. Ik heb het gevoel dat mijn huisarts me vrij snel wegstuurt (meerdere malen gebeurd). En ik hoop dat een andere arts er misschien wat anders naar kijkt.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:42

Valliej15 schreef:
weet je wat vooral helpt ( is niet zo ingewikkeld als ijzer tabletten ) Veel Boterhammen met Appelstroop !!!!!

Hihi boterhammen neem ik nu sowieso heel veel (6 per dag, ook als tussendoortje neem ik een boterham).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:47

Ts als je het niet vertrouwd gewoon volhouden. Duizeligheid kan heel onschuldig zijn, maar het kan ook wijzen op bv hartproblemen. Jij weet het beste wat je voelt, dus volg je eigen gevoel!!!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:49

Hier nog iemand met het zelfde probleem.
OP dit moment gaat het erg goed met mij (klopt af) maar vanaf mijn 15de (ben nu 27) ben ik aan het flauw vallen, ik val dus echt werkelijk flauw.
Er zijn allerlei onderzoeken gedaan en er is jammer genoeg niks uit gekomen, mijn dokter denkt dus dat het aan de leeftijd ligt (jaja 12 jaar al).
In het begin wist ik niet wat er met me gebeurde dus ik viel constant flauw, ik weet nu hoe ik me ga voelen wanneer ik een flauwte krijg en weet dus ook hoe ik moet handelen, het laatste jaar ben ik 2 keer nog echt tegen de vlakte gegaan omdat ik iets te laat was.
Nu heb ik een andere dokter dus als het me weer gebeurt wil ik eens even horen wat deze arts ervan zegt.

Ik kan je dus jammer genoeg niet met tips helpen maar er zijn meerdere mensen die er last van hebben.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:54

xXGRIETJEXx schreef:
Hier nog iemand met het zelfde probleem.
OP dit moment gaat het erg goed met mij (klopt af) maar vanaf mijn 15de (ben nu 27) ben ik aan het flauw vallen, ik val dus echt werkelijk flauw.
Er zijn allerlei onderzoeken gedaan en er is jammer genoeg niks uit gekomen, mijn dokter denkt dus dat het aan de leeftijd ligt (jaja 12 jaar al).
In het begin wist ik niet wat er met me gebeurde dus ik viel constant flauw, ik weet nu hoe ik me ga voelen wanneer ik een flauwte krijg en weet dus ook hoe ik moet handelen, het laatste jaar ben ik 2 keer nog echt tegen de vlakte gegaan omdat ik iets te laat was.
Nu heb ik een andere dokter dus als het me weer gebeurt wil ik eens even horen wat deze arts ervan zegt.

Ik kan je dus jammer genoeg niet met tips helpen maar er zijn meerdere mensen die er last van hebben.

En wat moet je dan precies doen als je het aan voelt komen??

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:03

Ik moet zowiezo naar een koele plek en ik blaas altijd in een boterhamzakje (net alsof je hyperventilatie hebt) dus een zakje heb ik standaart in mijn jaszak/tas/portomonee.
Het liefst een koud washandje/doekje/iets dergelijks die ik op mijn hoofd kan leggen en een beker lauw water.

Ik voel het altijd aankomen als: ik begin ontzettend te zweten, mijn hartslag schiet omhoog en ik krijg een hele rare smaak ik mijn mond (klinkt dom maar het is de smaak van pindakaas).

Verder zeggen ze welleens dat als je een flauwte krijgt dat het bloed niet voldoende bij de hersenen kan komen en dat je dan (op de grond/tafel oid) met je hoofd tussen je knieën moet gaan zitten (dus je hoofd op een lager plek dan op top) en dat zo je bloed weer voldoende richting hersenen kan komen.
Dit werkt bij mij alleen maar averechts.

Voor iedereen is het anders natuurlijk maar misschien heb je er iets aan.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:07

Ik heb dit ook, ik heb van mezelf een lage bloeddruk 105 over 60. En daardoor ben ik in 2 weken tijd 6 keer in elkaar gezakt. Bij de dokter te horen gekregen dat mijn hart onregelmatig is en overslaat. Bloed geprikt, maar daar kwam niets op uit. Alles was goed.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:10

maar appelstroop zit onwijs veel ijzer in !! ( als je hetn iet lekker vindt is het een ander verhaal zoals ik ) maar hoor van heel veel mensen dat het het probleem zeker een beetje wegneemt !!

goodluck verder ... ik ga nog maar eens een dokters afspraak maken

* belt nu de dokter *

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:35

Ik heb precies hetzelfde probleem, en ook de huisarts en de arbo arts zeggen precies hetzelfde.

sinds ik ijzertabletten heb (niet van de drogist oid, maar op recept), gaat het een stuk beter.

Verder heb ik ademhalingsoefeningen.
Wanneer je zo'n wegzak moment hebt, helpt het mij goed om diep vanuit mijn buik adem te halen. het liefst even naar buiten (vooral met die vrieskou van nu werkt het goed).

Ik ben nu 3 maanden thuis geweest, en ga vanaf volgende week weer re-intergreren... Ben benieuwd hoe dat gaat...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:31

Herkenbaar probleem! Ik heb ook een lage bloeddruk, en uit bloedprikken kwam niks. Dokter zei dat ik vooral veel moest bewegen om mijn bloeddruk omhoog te houden, en zout eten.
Mijn bloeddruk is trouwens 90 over 50 vaak.

Misschien idd eens vragen om ijzertabletten?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:33

Er zijn wel tabletten tegen de duizeligheid, kan je niet aan je dr. of je die kunt krijgen.
115/53 is toch niet zo heel erg laag, mijn bloeddruk zit meestal rond die koers, hoe meet je de bloeddruk thuis als ik vragen mag?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:59

Mijn bloeddruk is ook veel te laag, als ik lang stilsta op 1 plek gaat hij naar 80 / 40, of lager..
Ik moet meer zout eten en veel sporten!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 21:34

Destino schreef:
Mijn bloeddruk is ook veel te laag, als ik lang stilsta op 1 plek gaat hij naar 80 / 40, of lager..
Ik moet meer zout eten en veel sporten!

Dat is echt niet gezond!
Krijg jij ook van die tabletten? Of koop je die staaltabletten?

Charaz schreef:
Er zijn wel tabletten tegen de duizeligheid, kan je niet aan je dr. of je die kunt krijgen.
115/53 is toch niet zo heel erg laag, mijn bloeddruk zit meestal rond die koers, hoe meet je de bloeddruk thuis als ik vragen mag?

Ja, ik meet hem thuis. We hebben thuis een digitale bloeddrukmeter. Mijn vader heeft een enorm hoge bloeddruk, ondanks zware pillen hiervoor.
Mijn bloeddruk is niet schadelijk laag, maar wel laag. Maar ik had wel de laatste weken het gevoel dat ik er last van begon te krijgen.

Nell_ schreef:
Herkenbaar probleem! Ik heb ook een lage bloeddruk, en uit bloedprikken kwam niks. Dokter zei dat ik vooral veel moest bewegen om mijn bloeddruk omhoog te houden, en zout eten.
Mijn bloeddruk is trouwens 90 over 50 vaak.

Misschien idd eens vragen om ijzertabletten?

Gek he? Ze raden overal zout af, ze zeggen zelfs dat er te veel zout zit in brood, meer dan je adh.. en toch moeten wij zout eten, hihi!
Mocht dit aan blijven houden, zal ik er naar vragen bij de huisarts. Ik ga in ieder geval aan de staaltabletten.

kehdra schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem, en ook de huisarts en de arbo arts zeggen precies hetzelfde.

sinds ik ijzertabletten heb (niet van de drogist oid, maar op recept), gaat het een stuk beter.

Verder heb ik ademhalingsoefeningen.
Wanneer je zo'n wegzak moment hebt, helpt het mij goed om diep vanuit mijn buik adem te halen. het liefst even naar buiten (vooral met die vrieskou van nu werkt het goed).

Ik ben nu 3 maanden thuis geweest, en ga vanaf volgende week weer re-intergreren... Ben benieuwd hoe dat gaat...

Jeetje, 3 maanden thuis geweest joh?? Poeh, en het zwakte niet af??
Dat zou ik echt niet volhouden!
Kon je wel wat doen in huis of moest je alleen maar plat?

Valliej15 schreef:
maar appelstroop zit onwijs veel ijzer in !! ( als je hetn iet lekker vindt is het een ander verhaal zoals ik ) maar hoor van heel veel mensen dat het het probleem zeker een beetje wegneemt !!

goodluck verder ... ik ga nog maar eens een dokters afspraak maken

* belt nu de dokter *

Ben benieuwd wat de huisarts tegen je gaat zeggen!!!
Ik zal aan de appelstroop gaan, al ben ik niet zo'n fan -O-
Bedankt voor de tip!

Lailaa schreef:
Ik heb dit ook, ik heb van mezelf een lage bloeddruk 105 over 60. En daardoor ben ik in 2 weken tijd 6 keer in elkaar gezakt. Bij de dokter te horen gekregen dat mijn hart onregelmatig is en overslaat. Bloed geprikt, maar daar kwam niets op uit. Alles was goed.

En toen heb je het daar bij gelaten? En nu gaat het verder wel goed met je?

xXGRIETJEXx schreef:
Ik moet zowiezo naar een koele plek en ik blaas altijd in een boterhamzakje (net alsof je hyperventilatie hebt) dus een zakje heb ik standaart in mijn jaszak/tas/portomonee.
Het liefst een koud washandje/doekje/iets dergelijks die ik op mijn hoofd kan leggen en een beker lauw water.

Ik voel het altijd aankomen als: ik begin ontzettend te zweten, mijn hartslag schiet omhoog en ik krijg een hele rare smaak ik mijn mond (klinkt dom maar het is de smaak van pindakaas).

Verder zeggen ze welleens dat als je een flauwte krijgt dat het bloed niet voldoende bij de hersenen kan komen en dat je dan (op de grond/tafel oid) met je hoofd tussen je knieën moet gaan zitten (dus je hoofd op een lager plek dan op top) en dat zo je bloed weer voldoende richting hersenen kan komen.
Dit werkt bij mij alleen maar averechts.

Voor iedereen is het anders natuurlijk maar misschien heb je er iets aan.

Thanks voor je antwoord! Ik ga het proberen te onthouden en dan toe te passen als het nodig is.

Update:
Nadat ik mijn laatste bericht hier schreef vanmiddag, ben ik bijna ingekwakt op m'n werk.
Ik begon mega duizelig te worden, misselijk, begon te zweten en kreeg een koortsaanval. Mijn hart begon super hard te kloppen en ik schrok me dood! Ik ben secretaresse en ik zit op een klein secretariaat van 4 meiden. Op het moment dat ik die aanval kreeg, was het heel druk bij ons op de kamer. Ik heb dus heel hard door hun heen geschreeuwd: jongens het gaat niet goed, ik word niet goed bel iemand ofzo!!!
Dus een collega heeft naar de beveiliging gebeld die met 3 man sterk naar me kwamen kijken. Ze konden er niks mee: moest rustig aan doen en direct door naar de huisarts of EHBO.
Dat laatste heb ik gedaan: mijn vader heeft me opgehaald en is met me doorgereden naar de EHBO. Nu vragen jullie je natuurlijk af waarom ik niet naar de huisarts ben geweest, nou, dat komt eigenlijk door de reactie van de dokterassistente vanmorgen: neem maar een dropje... Ik heb niet echt het gevoel dat ik serieus word genomen.

Ik ben super blij dat ik naar de EHBO ben gegaan. Ze hebben mijn verhaal aangehoord, allerlei testjes gedaan, hart filmpje gemaakt, bloed afgenomen uit de polsslagader (om te kijken hoeveel zuurstof er in het bloed zit). Na 2 uur, 3 verschillende dokters, is de conclusie: geen zorgen maken, het is waarschijnlijk een virus wat je moet uitzieken. Dus dat gaan we doen! Morgen blijf ik thuis en daarna probeer ik halve dagen te gaan werken.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam, was de aanval net voorbij. Mijn vader heeft de hele tijd braaf naast me gezeten :Y)

Wat overigens wel vreemd is:
Mijn bloeddruk was perféct in het ziekenhuis!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:01

Was het een leuke arts,dat scheelt ook enorm(haha). Wat goed werkt bij een lage bloeddruk is Kelpasan van Vogel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:03

Fijn dat ze je daar even goed onderzocht hebben! Beterschap ermee!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:07

marleen_usar schreef:
Was het een leuke arts,dat scheelt ook enorm(haha). Wat goed werkt bij een lage bloeddruk is Kelpasan van Vogel.

Wat is dat precies?

Charaz schreef:
Fijn dat ze je daar even goed onderzocht hebben! Beterschap ermee!

Ja ik ben echt super blij dat ze me helemaal binnenstebuiten hebben gekeerd :)
Ben nu echt opgelucht dat ik weet wat het is en dat dus niks blijvends is!

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:10

k'heb hier ook vaak last van.. Het wisselt voortdurend.
Wat mijn dokter me aangeraden heeft: zout eten als je het voelt opkomen en zo weinig mogelijk look.
Succes!