Pijn in buik rechts onder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quincy123

Pijn in buik rechts onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 07:34

Hoi,

Sinds gistermiddag heb ik constante pijn rechts onder in mijn buik, 2 paracetemol geslikt en toen zakte de pijn iets. Gisteren was het nog niet zo erg maar vannacht werd ik gewoon wakker van de pijn! Liggen deed zeer en zodra ik ging staan verkrampte ik helemaal...
Toen maar een Alive genomen dat godzijdank na een half uurtje begon te werken.
Ik ben zowiezo van plan om om 8 uur de huisarts te bellen aangezien ik toch bang ben voor een Blindedarmontsteking.
Ook sinds vannacht aan de diarree... maar nog geen koorts en niet misselijk.
Ik hoop dat het allemaal meevalt, ik ga namelijk volgende week op vakantie en dat wil ik niet missen.. :7

Wilde gewoon even mijn verhaal kwijt, en misschien zijn er mensen hier op bokt die het zelfde hebben gehad?

Daphne_65

Re: Pijn in buik rechts onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 07:41

Ik zou toch even naar de huisarts gaan. Erg aannemelijk dat dit een blindedarmonsteking is!

Mijn vriend heeft dit in aug 2008 gehad, 3 dagen voor we op vakantie gingen! Normaal verblijf je nog een dag of 3-4 in het ziekenhuis, maar hij mocht de volgende dag al weg mits hij zich rustig hield. Gelukkig hadden we een luiervakantie, anders had hij nog een paar dagen moeten blijven. Dit was echter wel een uitzondering hoor!

Sterkte en ik hoop dat het meevalt!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 07:42

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig hebben wij ook en luiervakantie maar hoop toch niet dat ik geopereerd moet worden...

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 08:16

Net de huisarts gebeld, kan om half 4 terrecht. Probleem nummer 2; ik werk vandaag als uitzendkracht en moet toch 4 uur werken, maar denk dat het geen probleem is als ik een uurtje eerder wegga..

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:56

het lijkt me inderdaad verstandig dat je naar de huisarts gaat,dan moeten ze op je werk maar rekening mee houden,als het wel een blindedarmontsteking is is het wel belangrijk dat er naar gekeken word.
het is alleen wel zo dat het ook nog tal van andere oorzaken kan hebben,bij mij dachten ze namelijk ook aan een blindedarm maar bleek een zware eierstok ontsteking waar ik nu eind van de maand aan geopereerd moet worden,
straalt de pijn ook uit naar je rechterbeen?
succes in ieder geval

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:47

Verstandig dat je naar de HA gaat!
Je blindedarm zit rechts, en dat zou het best eens kunnen wezen.
Succes!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:48

verstandig dit klinkt indd iets als blindedarm ontstekeing heb het zelf ook gehad

ben benieuwt wat de HA zegt suc6

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 09:51

Het straalt niet uit naar mijn rechterbeen.. Met de pijnstilling is het nog redelijk uit te houden totdat deze uitgewerkt is.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:52

nou ik heb toen zelf geen pijnstillers geslikt omdat ik wist dat het foute boel was zelfs over een drempel rijden met de auto deed pijn

wat de HA wss zal; gaan doen is erop duwen en dan ineenkeer los laten en als dat pijn doet weet je al hoelaat het is

en springen deed bij mij ook enorm pijn

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 09:58

Als ik geen pijnstillers slik kan ik het zeker niet uithouden tot half 4..
Vanochtend heb ik er twee genomen, kan ik dan nu beter geen medicatie meer slikken? Omdat de huisarts dan misschien een verkeerd beeld krijgt?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:03

ik zou proberen om het zonder te doen zodat hij het juist kan beoordelen

ga even lekker in een warm bad liggen of leg er een warme kruik op of ga onder de zonnebank

je werk heeft hier maar begrip voor want als je dus werkelijk blindedarm ontsteking hebt zal je onder het mes moetten
zoniet dan is de kans op knappen heel groot

maar als jij je pijn niet meer uit houd ga dan Aub naar de EHBO want dan is het niet goed

toen ik het had dacht ik dat ik dood ging 12 uur laaten ben ik geopereerd geworden

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:05

warme melk drinken is ook goed voor je buik, zakt het af.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:06

PCM mag om de 6 uur. (4x dgs 1000 mg) Als je er vanmorgen 2 genomen hebt zou ik er straks nog 2 nemen. Tegen de tijd dat je dan naar de huisarts gaat raken die weer wat uitgewerkt. En als je dan weer thuis komt kan je er eventueel nog 2 nemen.

Je kunt altijd even zeggen dat je PCM hebt genomen en dat het nu beter uit te houden is maar dat je zonder gewoon niet red. Dat geeft ook al een indruk.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:06

Maare als het zonder pijnstiller niet uittehouden is dan gaan astublieft naar de EHBO!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:10

Ik heb soms ook pijn waarvoor ik pcm moet slikken. Je kunt niet met het minste geringste naar de EHBO gaan. Er is ook mogelijkheid dat het 'gewoon' en spastische darm is. Ze heeft vanmiddag een afspraak bij de HA. Als ze naar de EHBO gaat wordt ze hooguit 3 uur eerder geholpen en zal ze als eerst ook pcm krijgen denk ik zo.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 10:15

Ik ga inderdaad nog niet naar de EHBO als het met pijnstiller niet meer uit te houden is ga ik daar over nadenken.

Even een vraagje aan degene die een blindedarmontsteking hebben gehad; zakte bij jullie ook de pijn weg na pijnstillers?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:17

ik heb geen pijnstillers gehad want ik wist gelijk dat het foute boel was

Maare als je z'n hevige pijn hebt dan had ik het wel geweten ik vind het niet het minste geringste

want 3 uur kan je wel fataal worden als hij springt want bij een vrouw duur de operatie langer ivm eierstokken enz

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:18

Enige dat ik je kan zeggen is dat ik vroeger een paar keer opgenomen ben ivm mijn blindedarm. De laatste keer kon ik niks dan krom staan. Lopen ging niet, zitten niet etc. Eten hield ik niet binnen en ik was aan t huilen dat ik naar de dokter wilde. Dat was voor mijn moeder genoeg teken dat er ECHT iets aan de hand was en is met mij op de fiets naar de HA gegaag. 2 uur later lag ik op de reparatietafel (ik was 7). Had ik veel langer gewacht dan was ie gesprongen en als ie springt moet je er meteen bij zijn.

Pijn is voor iedereen anders, gezien de eigen pijngrens. Eerdere jaren had ik ook last van de blinde darm en dan lag ik gewoon doodziek op bed/bank. Kon niks binnenhouden (in elke zin van het woord), hoge koorst en buikpijn.... Altijd maar weer in die rechterzij... Je voelt zelf of je het kunt uithouden of niet, maar actie is vereist om het zeker te weten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:21

Piej schreef:
Enige dat ik je kan zeggen is dat ik vroeger een paar keer opgenomen ben ivm mijn blindedarm. De laatste keer kon ik niks dan krom staan. Lopen ging niet, zitten niet etc. Eten hield ik niet binnen en ik was aan t huilen dat ik naar de dokter wilde. Dat was voor mijn moeder genoeg teken dat er ECHT iets aan de hand was en is met mij op de fiets naar de HA gegaag. 2 uur later lag ik op de reparatietafel (ik was 7). Had ik veel langer gewacht dan was ie gesprongen en als ie springt moet je er meteen bij zijn.

Reparatie? :+

Indd als hij springt heb je een probleem
vooral als vrouw zijnde

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:35

:o Operatietafel.... Alhoewel, ik werd er wel gerepareerd ;)

*waar ik nou weer met mijn gedachten was.... En heb het ook nog tig keer nagelezen haha... :+ *

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:45

Net bij de huisarts geweest, werd erg misselijk en rillerig. Huisarts heeft gekeken en vond me op dit moment niet heftig genoeg reageren maar heeft wel plas afgenomen. En daarna gelijk door naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken, ik hoor binnen een uur de uitslag.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:49

spannend, ik heb dit in augustus 2008 gehad en na hoop onderzoeken bleek ik chronische ziekte te hebben en allergie voor melk! nu al zon 2 jaar mee aan klote en al 3 opnames gehad.
toevallig gister ook weer ziek geworden dus nu aan de prednison,

bij mij dachten ze toen ook blindedarm onsteking, ik zou het even in de gaten houden!! sterkte

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:50

Spannend... Succes het komende uur.

Hoe reageerden ze op je werk?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:54

Heel goed, mijn collega heeft mij zelfs naar de huisarts gebracht omdat ze me zelf niet wilde laten rijden in de auto.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:16

nou super meid!

suc6 vandaag