altijd koude handen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

altijd koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:51

hallo bokkers :+ ,
ik heb ALTIJD koude handen. of het nou warm of koud weer is. of ik me nou warm kleed of niet, handschoenen aan ja of nee het maakt niets uit |(
heeft iemand de gouden tip om er iets aan te doen waardoor ik mijn handen we warm houd?

groetjes simone

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:53

misschien bloedarmoede al bij een dokter geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:53

Ik weet het niet, helaas. Heb precies hetzelfde en mijn handen gaan met dit weer ook verschrikkelijke pijn doen.

Nu heb ik thermo onderhandschoenen besteld, die zouden dan onder mijn gewone dikke en waterdichte handschoenen kunnen. Helaas laat deze winkel niks meer van zich horen zodra ze het geld binnen hebben.

Desty

Re: altijd koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:54

okee dankjewel ;)
ja mijn handen zijn ook altijd blauw paarsig :+
heel vervelend iedereen moet er altijd om lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:34

Lage bloeddruk?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:39

dat zou het idd ook nog wel kunnen zijn Bienotje!
ik heb namelijk ook altijd last van duizeligheid als ik opsta.
dat zit overigens wel in onze familie :(

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:41

Is een heel bekend voorkomen bij lage bloeddruk, vandaar ;)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:43

Ik heb ook echt altijd koude handen, koude voeten en ik heb het ook heel vaak koud.
Ik lees eventjes mee! :-)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:47

koude voeten ook altijd last van ;)
@ bienotje: is daar ook iets aan te doen lage bloeddruk? of is dat gelijk weer pillen slikken (ga ik dan niet doen, dan maar koude handen ;) )

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:49

Ik heb ook altijd koude handen (voeten gaat beter) en heb ook een lage bloeddruk. Of de huisarts zei pas hele lage bloeddruk.

Nu zei die dat er tot een tijdje terug pillen voor waren maar die zijn van de markt gehaald. Kan je dus niks aan doen ...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:50

@ Charlottje: dankjewel, ik was zoiezo dan niet van plan om pillen te slikken. simpelweg omdat ik tegen die chemische troep ben ;)
ik ben benieuwd of er dan misschien wel andere methodes voor zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:52

Ik heb ook altijd koude handen en voeten.
Ik heb ook een lage bloeddruk,maar grotendeels komt het het doordat ik rook.
Rook jij misschien ook?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:53

nee ik rook/drink niet ook beiden nog nooit gedaan dus daar zal het niet aan liggen ;)
ook mijn beide ouders roken niet

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:55

Oke dan ligt het daar in ieder geval niet aan.
Kun je dat uitsluiten.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:03

Ik heb ook altijd koude handen, maar ook altijd koude voeten.
Mijn handen kleuren al paars als ik het nog niet eens zo koud heb. Dan schrikt iedereen altijd als ze mn handen zien :P
Ik heb niet zo'n snelle doorbloeding.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:04

zon stresbal kopen bij de speelgoedwinkel
door het kneden gaat je bloedsomloop beter funtioneren
en krijg je warme handen
ik doe het zelf ook en het werkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:05

Huismiddeltjes tegen lage bloeddruk: extra zout over je eten, drop, zoethout.. Moet je eens op googelen, zijn heel veel kleine dingetjes die net een beetje kunnen schelen..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:11

Mijn hart raakt erg van slag als ik bv teveel koffie drink. Die raast dan echt heel snel, maar dat betekend niet dat ik t daar warm van krijg. Mn handen blijven gewoon koud.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 09:07

@LiVetime : ik heb daar precies het zelfde bij !

@ Lotte1990: okee dankjewel ;) ik zal het proberen! ik drink al best veel zouthout thee enzo, en eet ook best veel drop :+ , maar tot nu toe heeft het nog niet gewerkt ;)

@ cerescity: dankjewel voor de tip! ga ik zeker proberen ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:01

Ik heb ook altijd koude handen en voeten. Mn rechter hand is altijd kouder dan me linker. En sinds een paar maanden heb ik er nog een nieuwe stunt bij. Mijn vinger worden helemaal wit en gevoelloos. Daarna worden ze blauw om vervolgens knal rood te worden. En dit in een tijdsbestek van 30 min ong. Op de meest vreemde momenten. Heel vervelend!

Ik ga altijd maar met me handen tussen me bennen of onder me kont zitten, maar daar krijgj e dan weer van die strepen van op je handen :P

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:28

Yep hier nog een! Is wel altijd leuk om vriendje te pesten als ie net onder de douche vandaan komt en ik mijn handen op zijn buik leg. Moet je hem horen daarna :P

Ik ben bang dat je er weinig aan kan doen. Mijn handen worden bij de knokkels ook altijd blauw/paars, alsof ik al half overleden ben. Ik heb zelfs ijskoude handen in de auto met handschoenen en verwarming! Terwijl ik het dan eigenlijk helemaal niet koud heb.

Ben toch bang dat er geen oplossing is...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:53

Ik herken een aantal dingen van de verschillende mensen in dit topic wel en ben er zelf vorig jaar maar eens mee naar de huisarts gegaan, omdat ik al bij niet eens zo extreem lage temperaturen (nog boven 0) al hele koude en pijnlijke vingers heb die idd ook verkleuren en ook mijn neus is vrijwel altijd koud. Mijn bloeddruk is altijd gewoon netjes geweest.

Conclusie in mijn geval: Fenomeen/syndroom van Raynaud

In de meeste gevallen gaat het dan om primaire Raynaud waar verder geen andere ziekte of aandoening aan ten grondslag ligt. In mijn geval hebben we dat wel laten bevestigen door een reumatoloog, omdat ik ook MS heb en we even zeker wilde zijn.

Het komt er op neer dat de kleine bloedvaatjes in je hand/vinger (en soms ook voeten/tenen) door de kou dicht klappen en de bloedtoevoer naar de vingers dus gelijk heel slecht wordt. Ik heb nu voor de koude maanden vaatverwijders, waarvoor ik in het begin wel een paar keer mijn bloeddruk moest laten controleren bij de huisarts, want die kan door de vaatverwijders zakken. Is ook wel iets gezakt, maar niet dramatisch.

Het kan dus de moeite waar zijn even bij de HA aan te waaien en te overleggen. Die kan dan ook je bloeddruk meten en kijken of het wijs is te starten met vaatverwijders. Die moet je wel opbouwen trouwens.

Verder zorgen dat je je goed warm aankleed, vooral je romp en je hoofd. Als je het koud krijgt, gaat de bloedtoevoer in eerste instantie zoveel mogelijk naar de vitale organen en dan blijft er minder over voor je handen en voeten. Eventueel een thermoshirt aan onder je kleding en desnoods een thermobroek onder je (rij)broek.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:01

Ik heb het ook, áltijd! Ik heb wel iets in mijn handen (ben de naam even kwijt) waardoor mijn bloed niet goed doorstroomt. Mijn handen kunnen ook ineens blauw, rood of paars of juist heel wit zijn.. Mijn voeten heb ik dat ook, wel iets minder.
Bij mij valt er eigenlijk niks aan te doen, mijn vader heeft het ook.

Edit: Syndroom van Raynaud! Dat was het. (had de reactie hierboven nog niet gelezen)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 14:18

okee heel erg bedankt!!!
hier kan ik wel weer wat mee!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:23

Je bent dus niet de enige :) Ik bedacht me net dat ik ook heel vaak 1 koude teen heb aan iedere voet. Echt heel erg debiel, en die teen sterft dan ook bijna af. Het is altijd het kleinste teentje, die is dan ook helemaal eng wit, alsof ie al dood is. Ik voel hem dan ook niet meer, kan hem er echt zo afhakken zonder dat ik het zou voelen. Na flink wrijven en schoenen en sokken uitgedaan te hebben gaat ie dan weer heel pijnlijk tintelen en 'het doen'.

Niet prettig... :n