wie kan me helpen? enorme buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Compliment

wie kan me helpen? enorme buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:27

Hoi

ik wil graag jullie hulp
het was namelijk zo vorige week vrijdag ben ik naar de dokter gegaan met enorme buikklachten. het is net zo gevoel als ongesteldheid buikpijn alleen dan veel erger. Wel moet ik er ook bij vertellen dat ik anderhalve maand geleden van pil ben veranderd vanwege tussendoorse bloedingen. Maargoed.. Ik was dus bij de dokter.. en ze ging in me buik voelen. ze vertelde me dat het of een kieste op me eierstok was of een blinde darm ontsteking. Ze zij dat het geen acute darmonsteking was want kon gewoon nog van het bankje afspringen. De kieste maakte ook niet veel uit zei ze.. die ging wel weg als ik ongesteld werd.. Ik weer na huis en heb verder eigelijk nergens last van gehad. Ja af en toe een klein beetje buikpijn..

Tot afgelopen donderdag.. Ik had les met me paard. ik was er lekker aan het poetsen en wat met me moeder aan het praten. Ik kreeg ineens zoveel pijn in me buik dat ik ervan door me benen heen zakte.. en ja hoor ik kon ook niet meer opstaan.. na gekreun en gesteun kon ik eindelijk opstaan maar met veel moeite.. heb maar besloten om niet te gaan rijden en haar los gezet.. dit liep ook niet echt soepeltjes.. Paar minuten later kreeg ik weer een aanval en zakte weer door me benen heen. Op stal zeide ze dat ik nu direct naar het ziekenhuis moes.

Maarja altijd als ik naar het ziekenhuis ga zeggen ze nee meis er is niks aan de hand.. dus ik denkende dat gaan ze nu natuurlijk ook zeggen. Ik gewoon met me moeder naar huis gegaan en lekker me bedje ingedoken.. Volgende ochtend de dokter gebeld en met vriendlief langsgegaan.. De dokter opnieuw voelen en zei dat het me dikke darm was. Ik moest in een potje plassen en ze kwam tot de conclusie dat ik een blaasontsteking had en een spastische darm.. Kreeg 3 antibiotica mee en het zou binnen 3 dagen af moeten nemen.

Nu heb ik dus al 2 pillen ingenomen en het is nog steeds niet minder.. Ik vandaag de spoedlijn gebeld. en die zei dat ik het in de gaten moes houden.. en als het erger werd dat ik direct moet terug bellen en dat ik morgen weer direct langs de dokter moet gaan..

Nu moet ik wel vertellen dat de buikpijn met aanvallen komt en het niet de hele dag door is. Ik geloof de dokter niet dat het een spastische darm is en een blaasontsteking. ik heb namelijk helemaal niet de kenmerken van een blaasontsteking..

Wat denken jullie en vinden wat ik moet doen..

heel erg bedankt voor het lezen..

Sorry voor de spelfoutjes...

MissDonna

Re: wie kan me helpen? enorme buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:35

Kan je niet gewoon langs de ehbo? en daar je verhaal uitleggen zeggen dat je erge last heb?

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:37

ja datzou kunne maar heb niet de hele dag door pijn dus dan denk ik gauw dat ik me aanstel

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:38

nou ik weet neit of je t zelfde hebt als mij.
maar ik heb links van me buik en ook onderbuik (dus net als ongesteldheids pijn)
ook vaak buik pijn.
bij mij was t eerst me maag die zwaar overstuur was.
daar heb ik tabeltten voor gehad een jaar terug en dat was over.

nu sinds een half jaar ben ik weer zo nu en dan met buikpijn aan t leven.
dit is ook onderzocht en t was me dikke darm.
echt erg pijne kramp en kon niks niet staan niet lopen niks.
springen zoals wat jij moest doen maakte ook niks uit.

ik heb toen dus bij de dokter te horen gekrege dat ik veel lucht vast hield en dat hierdoor me darmen niet goed werkte.
ik heb vezel zakjes gehad.
vocolon ofzo. en sindsdien gaat het best goed.
ik heb wel me eet patroon aan moeten passen.
dus netjes ontbijten en wat erbij drinken.
ik mocht geen zure of pittige voedsel meer eten..
om zo alles in balans te houden.
regelmatig een krekkertje eten is ook goed.
geen drop. want dat is slecht voor je maag.

ik weet dus niet of dit het zelfde kan zijn?

maar wens je er iig succes mee.
ik heb dit niet iedere dag. maar met vlagen.
de ene keer wel en de andere keer niet.

groetjes

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:41

D_MR schreef:
nou ik weet neit of je t zelfde hebt als mij.
maar ik heb links van me buik en ook onderbuik (dus net als ongesteldheids pijn)
ook vaak buik pijn.
bij mij was t eerst me maag die zwaar overstuur was.
daar heb ik tabeltten voor gehad een jaar terug en dat was over.

nu sinds een half jaar ben ik weer zo nu en dan met buikpijn aan t leven.
dit is ook onderzocht en t was me dikke darm.
echt erg pijne kramp en kon niks niet staan niet lopen niks.
springen zoals wat jij moest doen maakte ook niks uit.

ik heb toen dus bij de dokter te horen gekrege dat ik veel lucht vast hield en dat hierdoor me darmen niet goed werkte.
ik heb vezel zakjes gehad.
vocolon ofzo. en sindsdien gaat het best goed.
ik heb wel me eet patroon aan moeten passen.
dus netjes ontbijten en wat erbij drinken.
ik mocht geen zure of pittige voedsel meer eten..
om zo alles in balans te houden.
regelmatig een krekkertje eten is ook goed.
geen drop. want dat is slecht voor je maag.

ik weet dus niet of dit het zelfde kan zijn?

maar wens je er iig succes mee.
ik heb dit niet iedere dag. maar met vlagen.
de ene keer wel en de andere keer niet.

groetjes

het is niet dat ik problemen heb met eten ofzo of een opgeblazen gevoel. en de pijn zit onder me navel zegmaar. smorgens eet ik altijd brinta en daar zitten veel vezels in.. en ik denk niet dat het het zelfde is als wat jij heb.. de dokter zei tegen mijdat ik geen lucht vast hield

maar bedankt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:42

MissDonna schreef:
Kan je niet gewoon langs de ehbo? en daar je verhaal uitleggen zeggen dat je erge last heb?

Daar is de ehbo dus niet voor.
Ze heeft de huisartsenpost / spoedlijn al gebeld (het juiste om te doen in deze situatie) en die hebben haar gezegd het aan te kijken met het advies bij verergering weer te bellen. Dat is wat de TS moet doen. Als ze het niet vertrouwt moet ze hen terugbellen en niet naar de ehbo gaan...

TS: Sterkte

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:46

Als de pijn tussendoor wegzakt is het geen (acute) blinde darm onsteking, dat doet namelijk continue zoveel pijn dat je bijna niet meer kan lopen. Ik kan het weten, het is morgen 3 weken geleden dat ik geopereerd ben. Bij jou klinkt het inderdaad als een spastische darm, vezels en opletten met wat je eet. Daarbij als je het niet vertrouwt gewoon bellen met de huisartsenpost of morgen naar de huisarts. Heb je ook koorts? Want dat wijst met enige zekerheid op ontstekingen

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:48

tjeetje schreef:
Als de pijn tussendoor wegzakt is het geen (acute) blinde darm onsteking, dat doet namelijk continue zoveel pijn dat je bijna niet meer kan lopen. Ik kan het weten, het is morgen 3 weken geleden dat ik geopereerd ben. Bij jou klinkt het inderdaad als een spastische darm, vezels en opletten met wat je eet. Daarbij als je het niet vertrouwt gewoon bellen met de huisartsenpost of morgen naar de huisarts. Heb je ook koorts? Want dat wijst met enige zekerheid op ontstekingen

nee heb geen koorts.
Ik heb al eens een spastische darm gehad. en dit deed veel minder zeer dan dat het nu doet. ik lig al de hele dagmet een kruik op me buik en nog verga ik van de pijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:49

Even weer de huisartsenpost bellen dan ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:52

Dus de arts ziet aan een plasje dat jij een spastische darm hebt? Vind het een beetje een onsamenhangend geheel, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik heb nu ook een flinke blaasontsteking, en heb ook echt buikpijn. Maar als jij antibiotica krijgt, en ze zeggen na 3 dagen, moet je niet verwachten dat het na 2 pillen al over is.. Ik heb er ook nog last van, sterker, ik heb meer buikpijn dan gisteren. Maar ook ik kijk het nu even aan, mocht het over een dag of 4/5 nog niet over zijn, dan ga ik weer terug. Maar ik vermoed dat het dan over is.
Ik denk dat je ook een beetje geduld moet hebben.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:53

Pluttersput schreef:
Dus de arts ziet aan een plasje dat jij een spastische darm hebt? Vind het een beetje een onsamenhangend geheel, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik heb nu ook een flinke blaasontsteking, en heb ook echt buikpijn. Maar als jij antibiotica krijgt, en ze zeggen na 3 dagen, moet je niet verwachten dat het na 2 pillen al over is.. Ik heb er ook nog last van, sterker, ik heb meer buikpijn dan gisteren. Maar ook ik kijk het nu even aan, mocht het over een dag of 4/5 nog niet over zijn, dan ga ik weer terug. Maar ik vermoed dat het dan over is.
Ik denk dat je ook een beetje geduld moet hebben.

Het is zo kuur die gelijk moet gaan werken had ze het over. en ben vrijdag avond begonnen en ze zei dat het gelijk al minder moest worden maar dat is dusniet het geval

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:56

het klinkt bijna als iets van nier- of galstenen. Plotseling heel heftige buikpijn kan daar wel op wijzen natuurlijk. Helemaal met de conclusie blaasontsteking zou je aan nierstenen (http://www.gezondiza.nl/%7B77e4f658-e46 ... 8a18d9b%7D) kunnen denken. Maar goed dat is natuurlijk ook maar gokken.
Wel vind ik het hele verhaal bijzónder vaag... Soms vraag ik me af wat het moet worden met de gezondheidszorg
Laatst bijgewerkt door Qimm op 07-02-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:57

Een kuur werkt echt niet meteen op volle kracht, dus je bent ook echt niet meteen van je klachten af na 2 pilletjes...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:02

Ik dacht ook meteen aan nierstenen.
Antibiotica helpt inderdaad ook niet meteen, ik loop al vanaf
begin januari met een behoorlijke verkoudheid, al antibiotica gehad maar helpt geen drol :+

Sterkte ermee.

Let anders even op wat je eet. Misschien krijg je het bij bijv. alleen als je net brood hebt gegeten of juist iets anders... ?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:04

antibiotica werkt ook helemaal niet bij een verkoudheid :n alleen bij bacteriële infecties.
Antibiotica werkt vaak merkbaar met een dag of 3-4

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:05

ik heb een antibiotica kuur van 3 dagen.. De dokter had vertelt dat deze eerder moet gaan werken

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:07

Dat is wel een korte kuur dan

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:10

Ja daarom zei ik volgens mij al eerder dit is een versnelde kuur. en mijn eige dokter heeft ook gezegd als het niet weggaat moet je na de 3 dagen direct weer contact opnemen.
dus ik vind het allemaal heel moeilijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:18

Een cyste aan de eierstokken die weg gaat met ongesteldheid? Mijn zus had dat enkele malen en is daar telkens aan geopereerd, middels een kijkoperatie. Een cyste is een blaas gevuld met vocht.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:23

Ik lees hier al een paar keer nierstenen.
ik heb ook een spastische darm (die zich de laatste paar jaar gelukkig bijzonder koest houdt). Ik heb weleens acute pijnaanvallen gehad dat ik lijkbleek, kletsnat van het zweet en jankend op de Eerste Hulp ben beland, op doorverwijzing van de Huisarts, die ook aan niersteenkoliek dacht.
En wat denk je? Gewoon die darm.
Ik heb van mijn huisarts diclofenac zetpillen gekregen voor als ik zo'n aanval heb en dat heeft mij een paar keer goed geholpen.
Ik ben daarna naar mijn klassiek homeopaat gegaan en ben nu zo'n 3 jaar practisch helemaal klachtenvrij.

maar voor acute gevallen is het erg fijn als je diclofenac zetpillen in huis hebt, mss kan je je ha erom vragen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:24

Spastische darm kun je hebben met opvlammingen. En je hoeft lang niet alle klachten van een blaasontsteking te hebben. Ik heb al eens een keer een aanval gehad en toen kon ik niet meer op of neer van de pijn in mijn buik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:27

even bloed laten afnemen en controleren op ontstekingswaarden...een blinde darm kan ook af en toe opvlammen..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:30

Mindim schreef:
Een cyste aan de eierstokken die weg gaat met ongesteldheid? Mijn zus had dat enkele malen en is daar telkens aan geopereerd, middels een kijkoperatie. Een cyste is een blaas gevuld met vocht.

:j ik heb het ook gehad.....
Pijn kwam ook in aanvallen, dusdanig dat ik op die momenten niet kon lopen....

Ik ben binnen 5 dagen geopereerd....

De cyste kan inderdaad knappen als je menstrueert, maar dat hoeft niet....

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:34

Nierstenen geloof ik niet in, dat zakt niet tussendoor weg en doet op een heel andere manier pijn. Dan kun je niet liggen met een kruikje maar zou je het liefst in de gordijnen klimmen omdat je van pure gekte niet weet waar je het zoeken moet.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:38

Doet je buik bij het plassen ook pijn? Misschien heb je wel een dikke darm onsteking. Daar hoef je geen koorts of bloed bij te hebben.
Bij galstenen zit de pijn vaak wat hoger(alsof er een riem heel strak aangetrokken wordt om je middel/onder je borst.
Nierstenen uit zick vaak met pijn die ook op de rug zit.
Kijk uit voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap mocht dat het geval kunnen zijn.