Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
D_MR schreef:nou ik weet neit of je t zelfde hebt als mij.
maar ik heb links van me buik en ook onderbuik (dus net als ongesteldheids pijn)
ook vaak buik pijn.
bij mij was t eerst me maag die zwaar overstuur was.
daar heb ik tabeltten voor gehad een jaar terug en dat was over.
nu sinds een half jaar ben ik weer zo nu en dan met buikpijn aan t leven.
dit is ook onderzocht en t was me dikke darm.
echt erg pijne kramp en kon niks niet staan niet lopen niks.
springen zoals wat jij moest doen maakte ook niks uit.
ik heb toen dus bij de dokter te horen gekrege dat ik veel lucht vast hield en dat hierdoor me darmen niet goed werkte.
ik heb vezel zakjes gehad.
vocolon ofzo. en sindsdien gaat het best goed.
ik heb wel me eet patroon aan moeten passen.
dus netjes ontbijten en wat erbij drinken.
ik mocht geen zure of pittige voedsel meer eten..
om zo alles in balans te houden.
regelmatig een krekkertje eten is ook goed.
geen drop. want dat is slecht voor je maag.
ik weet dus niet of dit het zelfde kan zijn?
maar wens je er iig succes mee.
ik heb dit niet iedere dag. maar met vlagen.
de ene keer wel en de andere keer niet.
groetjes
MissDonna schreef:Kan je niet gewoon langs de ehbo? en daar je verhaal uitleggen zeggen dat je erge last heb?
tjeetje schreef:Als de pijn tussendoor wegzakt is het geen (acute) blinde darm onsteking, dat doet namelijk continue zoveel pijn dat je bijna niet meer kan lopen. Ik kan het weten, het is morgen 3 weken geleden dat ik geopereerd ben. Bij jou klinkt het inderdaad als een spastische darm, vezels en opletten met wat je eet. Daarbij als je het niet vertrouwt gewoon bellen met de huisartsenpost of morgen naar de huisarts. Heb je ook koorts? Want dat wijst met enige zekerheid op ontstekingen
Pluttersput schreef:Dus de arts ziet aan een plasje dat jij een spastische darm hebt? Vind het een beetje een onsamenhangend geheel, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik heb nu ook een flinke blaasontsteking, en heb ook echt buikpijn. Maar als jij antibiotica krijgt, en ze zeggen na 3 dagen, moet je niet verwachten dat het na 2 pillen al over is.. Ik heb er ook nog last van, sterker, ik heb meer buikpijn dan gisteren. Maar ook ik kijk het nu even aan, mocht het over een dag of 4/5 nog niet over zijn, dan ga ik weer terug. Maar ik vermoed dat het dan over is.
Ik denk dat je ook een beetje geduld moet hebben.

Mindim schreef:Een cyste aan de eierstokken die weg gaat met ongesteldheid? Mijn zus had dat enkele malen en is daar telkens aan geopereerd, middels een kijkoperatie. Een cyste is een blaas gevuld met vocht.
ik heb het ook gehad.....