Ik kreeg zon zes weken geleden behoorlijke last van mijn schouder. Een drukkende zeurende pijn. Erg vervelend, maar het was uit te houden. Ik gooide het zelf op spierpijn.
Nu ging dit maar niet weg. En heb ik na een aantal weken een afspraak gemaakt bij de huisarts. Zij gaf mij toen aan, dat ik een overbelaste schouder had.
Ik kreeg ontstekingsremmers. Naproxen, 250 miligram, moest ik drie keer op een dag slikken. Nu had ik op dat moment al ontstekingsremmers, (Voor mijn knie, erg lang verhaal. Al jaren last van, en mijn orthopheed wilde ontstekingsremmers proberen), deze waren 15 miligram.
Ik moest toen van de HA, met de 15 miligram stoppen. En ik kon meteen aan de 250 miligram beginnen.
Zo gezegt zo gedaan, en de pijn werd echt stukken minder.
Tot nu.. Sinds gisteren is de kuur afgelopen. En de pijn is nu helemaal terug. Nog erger als voorheen. Een hele vervelende stekende pijn, bij iedere beweging die ik maak. Ik heb dit eerder in mijn knie gehad, en toen noemde men dit een slijmbeurs ontsteking. (Al moet ik zeggen, dat ik van mijn knie vele malen minder last had, als nu in mijn schouder).
Nu verwacht ik, dat het nu erger is als destijds, omdat ik toen die 15 miligram ontstekingsremmers had (Die zijn tevens pijnstillend
).Nu wil ik maandagochtend meteen gaan bellen voor een afspraak bij de HA. Om aan te geven dat het zo echt niet gaat. Heb onwijs veel last van mijn schouder.
Maar nu is mijn vraag. Wat zou ik intussen kunnen doen?
Warm houden, of juist koelen?
Rust, of juist in beweging houden?
Ik weet uiteraard niet zeker of het een slijmbeursontsteking is. Maar mijn vader heeft het meerdere malen gehad, en die beschrijft zijn pijn precies hetzelfde als ik nu heb. En in mijn knie, voelde het destijds ook hetzelfde, althans in mindere mate
Heb een aantal uur terug een ibuprofen ingenomen, maar deze helpt helaas niet..

Naproxen werkt inderdaad pijnstillend. Daar kwam ik wel achter toen ik ze niet meer had