Hoe kom ik af van dat ROOD worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Hoe kom ik af van dat ROOD worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:46

hallo,

ik heb er al een tijdje last van en het is erg vervelend..

elke keer als mensen iets zeggen over mij (maakt niet uit of het waar is of niet)
krijg ik een rood hoofd.
Dit geld ook als mensen me aanstaren of er heel veel naar me kijken...
Het heeft me al een aantal keren in problemen geholpen en ik kom er maar niet van af..
weten jullie tips voor dit bloospoppetje? :o

Gr. Lotte :D

CK88

Re: Hoe kom ik af van dat ROOD worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:51

Niet :D ik heb het ook me hele leven gehad. Vooral op school als ze me iets vroegen werd ik direct rood. En als mensen zeggen ' wat word je rood' werd ik nog roder! Ook met uitgaan dronk ik altijd extra veel om iets losser en minder verlegen te worden. Nu ben ik 21 en heb mijn eerste echte vriendje en woon samen, ik word nog wel rood, maar gewoon nuchter blijven en niet aan denken. Uiteindelijk word je geaccepteerd zoals je bent, en de meeste mensen vinden zo'n rode blos nog schattig ook hoorde ik altijd vaak :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:57

CK88 schreef:
Niet :D ik heb het ook me hele leven gehad. Vooral op school als ze me iets vroegen werd ik direct rood. En als mensen zeggen ' wat word je rood' werd ik nog roder! Ook met uitgaan dronk ik altijd extra veel om iets losser en minder verlegen te worden. Nu ben ik 21 en heb mijn eerste echte vriendje en woon samen, ik word nog wel rood, maar gewoon nuchter blijven en niet aan denken. Uiteindelijk word je geaccepteerd zoals je bent, en de meeste mensen vinden zo'n rode blos nog schattig ook hoorde ik altijd vaak :D

haha, alleen word mijn hele gezicht zo rood als een tomaat _O-

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:59

Ik heb een collega ooit horen zeggen dat het helpt als je aan je voeten denkt.....
Ik vraag me af of het helpt, valt in ieder geval te proberen toch?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 16:00

corinne1981 schreef:
Ik heb een collega ooit horen zeggen dat het helpt als je aan je voeten denkt.....
Ik vraag me af of het helpt, valt in ieder geval te proberen toch?

haha, lijkt me vaag, maar zal het proberen ! :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:00

ik heb er ook veel last van , ik heb iedereen al gewaarschuwd dak een rooie kop krijg , tip let goed op je ademhaling, rustig en probeer niet te denken aan je rooie kop dan word het alleen maar erger, ik werd tomaatje genoemd maar das nu lang ni meer zo, probeer je meer op je gemak te voelen in situaties, niet meteen van oww daar ga ik weer met me kop, maar gewoon op je gemak en relaxt ademen , en gewoon jezlef zijn en VOORAL NIET aan je rooie kop denken , gewoon aan iets anders denken

Xx

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:02

Adem twee tellen in, en daarna 5 tellen uit,
werkt bij mij wel :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 16:03

oke dankjullie!
zal al jullie tips proberen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:05

Volgens een vriendin van me kunnen je hersenen het woord niet niet verwerken, dus als je denkt niet rood worden, dan krijgen zij door rood worden. Dus denk dan aan geel ofzo :)

Niet dat het bij mij helpt, maar goed :') Probeer je er niet te druk om te maken, al is dat lastig.

LauraLala

Ik meld me :D
ik word ook echt altijd rood als er iets word gevraagd, of gezegd. het is de laatste tijd wel minder geworden maar het blijft en ik vind het ook heel vervelend..
@ _Bitje_ inderdaad niet denken aan je rode hoofd, dan wordt het erger..

Pistasche

Ohh zo herkenbaar! Meestal helpt er gewoon niet aandenken, en er gewoon schijt aan hebben :+ Want hoe meer zorgen je je erover gaat maken, hoe erger het word!

Maar je bent echt niet de enige, geloof mij. Ik ben iig al een lotgenoot, en het komt inderdaad altijd op het verkeerde moment!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:06

aargh, walgelijk herkenbaar.
Ik probeer maar te doen alsof er niks aan de hand is, meeste mensen zeggen er ook niks over.
Maar manman wat heb ik er een hekel aan.

Heb dus ook geen tips, behalve er niet aan denken, haha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 16:13

dankjullievoor jullie tips :D

haha dat wist ik niet @capopjekop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:32

capopjekop schreef:
Volgens een vriendin van me kunnen je hersenen het woord niet niet verwerken, dus als je denkt niet rood worden, dan krijgen zij door rood worden. Dus denk dan aan geel ofzo :)

Niet dat het bij mij helpt, maar goed :') Probeer je er niet te druk om te maken, al is dat lastig.

maar als je denkt ' ik moet niet aan rood denken dus ik denk aan geel' denk je alsnog aan rood :))

Denk dat in die zin dat aan je voeten denken nog wel een goede afleidingsmanoeuvre is :))

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:35

Ik heb het ook, niet zo heel erg, maar als iemand mij iets persoonlijks vraagt word mijn blosje toch iets meer roder.
Ik heb er zelf niet zoveel last van, het heeft wel iets namelijk. Maar als je er voor schaamt, moet je er toch zo min mogelijk aan denken, dan word het namelijk steeds erger..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:38

Ik heb dat ook zo erg, maar heb er geen problemen mee. Ik voel wel dat ik rood word, maar ga gewoon door waar ik mee bezig ben... Ik denk dat ik altijd wel een tammie tomaat zal blijven (for the record: ik heet tamara). Er zijn ergere dingen, denk ik dan altijd.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:41

djinnie schreef:
Ik heb dat ook zo erg, maar heb er geen problemen mee. Ik voel wel dat ik rood word, maar ga gewoon door waar ik mee bezig ben... Ik denk dat ik altijd wel een tammie tomaat zal blijven (for the record: ik heet tamara). Er zijn ergere dingen, denk ik dan altijd.

Dat probeer ik meestal ook, maar als vriendinnen dan net een verkeerde vraag stellen, en ik dan rood word, verdenken ze me meteen weer van alles _O- (vandaag nog)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:43

Pistasche schreef:
djinnie schreef:

Dat probeer ik meestal ook, maar als vriendinnen dan net een verkeerde vraag stellen, en ik dan rood word, verdenken ze me meteen weer van alles _O- (vandaag nog)

Van je vrienden moet je het hebben, hahahahaha _O- Mijn collega's kunnen nog steeds (ik werk er nu sinds 2007) versteld staan en dan behulpzaam zeggen: wat wordt je rood, joh... Nee echt? :')

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:43

Ja en als ze dat zeggen, *boem* word het nog erger en dan begint het feest :')

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:46

Ik meld me ook, mijn hoofd wordt ook vaak zo rood als een tomaat. :o

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:48

Ook ik heb last van een hoofd dat heel snel rood wordt. :oo Ook altijd toen ik nog achter de kassa werkte en zo leuk: mensen die zeiden "Oh ze krijgt er een kleur van!". Of jongens die het grappig vonden en dan maar wat gingen ouwehoeren zodat ik nog roder werd. Jongen: "Zo, wat wordt je rood!" Ik: "Oh, dat is niet zo'n prestatie hoor.." :Y)

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:53

Ik heb het vroeger heel veel gehad, maar tegenwoordig veel zekerder van mn zaak, dus minder rood hoofd.
Als ik dan een keer echt een rood hoofd heb, dan zeg ik gelijk: pfff... krijg er helemaal een kleur van! Dan is het gelijk duidelijk, maar ook de druk is er dan vanaf. Of je kunt zeggen...:Pfff krijg het er helemaal warm van!

Werkt bij mij... Wie weet bij jou ook!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:54

Ik heb er nog steeds niets op gevonden. :n Bij mij is het ook niet echt onzekerheid oid. Moeilijk moeilijk! Maar hopen dat we er ooit overheen groeien.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:55

Hier nog iemand hoor!
Ik heb het altijd en bij de domste dingen haha!
Ik denk dat je er gewoon een soort van 'grapje' van moet maken, teminste dat doe ik zelf altijd. :+

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:57

hier ook iemand hoor :P heb er altijd last van gehad krijg overal zowat een rood hoofd van als iemand bv. ik zeg altijd ik word weer rood :P