Ik word maar niet beter... help!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ik word maar niet beter... help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:06

Dit is van een tijdje terug:

[MW] Al wekenlang hoesten, tips graag....

Nu is er ook nog een fikse verkoudheid overheen gekomen. Normaal gesproken was ik nooit ziek en áls ik al ziek was (eens in de twee jaar) was het met drie dagen op bed liggen en nog twee dagen uitzieken over.

Nu zit ik al 2 weken thuis en ik word écht GEK 8)7 |o . Ik kan dit niet, ik heb hier geen geduld voor. Ik ga braaf op tijd naar bed, goed onder de wol, vitamine C tabeltten, gezond eten, luchtje scheppen etc etc Niks helpt.

Ik voel me volkomen futloos, mijn hoofd zit propvol met snot en elke keer als het minder lijkt te worden en het ietsje beter gaat, gaat het de volgende dag weer bergafwaarts. Die hoest zit er ook nog steeds, af en toe rochelt het en net als je denkt 'het komt los' stopt het en begint het weer opnieuw. _-:(

Gister was ik het zoooooooooooooooooooo zat, dat ik toch aan de AB ben begonnen (durfde ik niet te nemen ivm eczeem en risico op enorme huiduitslag). Hopelijk slaat dat aan, want anders weet ik het niet meer. Dan schroef ik mijn kop eraf en zet m bij het grofvuil denk ik ^)

Is dit een raar virus dat meer mensen hebben of ben ik het enige slachtoffer? Mijn collega had in haar vriendenkring ook mensen die een soortgelijk ziektebeeld hadden een stuk of drie vier.

Ik wil verd.. weer aan het werk, dit is echt zoooo niks.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 05-02-10 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Relien

Re: Ik word maar niet beter... help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:08

ik denk dat het goed is dat je met de antibiotica bent gestart.. De huiduitslag die je hier mischien van kan krijgen is ook weer weg als je stopt.. dus ja als de antibiotica helpt waarom niet.. veder klinkt het als een goede ontsteking.. lijkt ook op voorhoofdholte ontsteking

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:11

ben je al naar je HA geweest want dat haal ik niet uit je verhaal. peniciline kuurtje kan wonderen verrichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:12

stef schreef:
ben je al naar je HA geweest want dat haal ik niet uit je verhaal. peniciline kuurtje kan wonderen verrichten

ja ja ben ik geweest, heb AB meegekregen.

Je vraagt je af hoe dit ging in de tijd zonder antibiotica %) ging je dan gewoon uiteindelijk dood ofzo :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:13

waarschijnlijk wel ;) Ben momenteel een boek aan t lezen over de romeinse tijd, en daar gaan ze met bosjes dood om niks ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:14

@Stef: ik denk niet dat TS de antibiotica niet van de dierenarts heeft gehad :=

Weet niet wat je verder denkt van homeopathie, maar je zou denk ik heel goed echinaforce kunnen gebruiken en eventueel cinuforce neusspray.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:16

Er is volgens mijn ha een of ander zeeeeeer hardnekkig virus aan het rondgaan, en ik ben bang dat ie zich zeer op zijn gemakkie voelt bij jou.

Ik ben er dik anderhalve week mee zoet geweest, ben nog aan het nasnotteren en mijn stem is ergens anders als waar ik ben. Schijnt zwoel te heten, ik vind het vooral zeer vermoeiend om opnieuw in de pubertijd te zitten met mijn stem.

Echinacea Force is ook mijn vriendje in deze maanden, 3x per dag 2 tabletten om de weerstand te helpen +:)+ .

En anders ben ik bang dat er idd niks anders op zit dat je kop eraf te schroeven en een snotvrije te zoeken.. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:17

siskeh schreef:
@Stef: ik denk niet dat TS de antibiotica niet van de dierenarts heeft gehad :=

Daarom staat er ook HA 8)7 ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:18

Maar er staat in de openingspost dat ze aan de AB is :+
Die kan je alleen bij de HA krijgen, dan lijkt het met logisch dat ze ook naar de HA geweest is ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:19

Ik ben ook al een tijdje bezig met mijn griepje dat nu over gegaan is in een verkoudheid. Wil maar niet weg. :(

Praatgroepje opstarten? :\

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:20

Iris82 schreef:
Ik ben ook al een tijdje bezig met mijn griepje dat nu over gegaan is in een verkoudheid. Wil maar niet weg. :(

Praatgroepje opstarten? :\

Ja, ik voel me heeeeeeeeeeel zielig namelijk :Y)

Nee serieus, dit is voor het eerst dat ik niet vanzelf beter wordt op eigen kracht, ik vind dat heel eng. Ik heb nog NOOIT in mijn leven AB gehad. :\

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:23

@iris82: dan mag je met die praatgroep wel hopen dat jullie allemaal het zelfde hebben, anders ga je van het ene virusje naar het andere virusje.
Kan ook gezellig zijn :+

Ik heb voor de zomervakantie ook met zoiets rondgelopen, maar dat ging ook maar niet over :=
Wel apart dat de mensen die het hadden allemaal paardenmensen waren, blijkbaar was het niet besmettelijk voor "gewone mensen"
Maar dit was meer met de luchtwegen, en daar heb jij niet last van toch TS?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:29

siskeh schreef:

Jawel juist mijn luchtwegen, pas later kwam daar die verkoudheid bij. Al vanaf voor de kerst hoesten hoesten hoesten hoesten en nu nog steeds en het wordt steeds erger ipv beter :(

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:31

Arabesk schreef:
siskeh schreef:

Jawel juist mijn luchtwegen, pas later kwam daar die verkoudheid bij. Al vanaf voor de kerst hoesten hoesten hoesten hoesten en nu nog steeds en het wordt steeds erger ipv beter :(

Proficiat, u heeft beet ;( !! Eerst luchtwegen, hoesten, koppijn, lamlendig, koorts en dat twee weken lang... Sterker nog, ik zat net met hoogrode konen te bokken (en neee geen 18+ topic) en ik heb dus gewoon wéér verhoging.

Iris, van mij mag die praatgroep van start gaan.... :(:)

Edit, lees dat het bij jou al vanaf voor de kerst is... dan is ABtje echt geen overbodige luxe meer, klinkt meer richting ontsteking bovenste luchtwegen onderhand, wel mee oppassen, kan ook doorgaan naar een longontsteking.
Laatst bijgewerkt door Breghje op 05-02-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:32

Nou ik kan je gelijk geven.
Ik ben blij dat mijn griep over is, maar ik heb gewoon het gevoel alsof mijn neusslijmvlies nog steeds ontzettend opgezet is. Ik heb nog een soort halve snotneus, maar ik krijg gewoon minder adem door mn neus. Daarnaast hoest ik ook nog steeds als een TB-patient.... Pfff.

Heb je zo'n last van exceem dat je geen AB durft te gebruiken? Nog nooit blaasontsteking gehad dan? :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:33

Ik heb niet getemperatuurd, maar ik had wel een paar keer dat warmkoud gevoel.

Het weer van de afgelopen tijd helpt ook niet echt; dooien, vriezen, sneeuwen, dooien, vriezen %)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:33

Oehhh dat hoesten is erg rot :=
Je hebt toch niet stiekum de Q-koorts he?
Ik weet voor dat hoesten ook nog wel een paar prettige Homeopatische middelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:34

Ik heb geen geit 'gesproken' de afgelopen tijd

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:34

Pcies. Ik wil dat dat ene gele ding in de lucht het weer goed gaat doen, ipv dit gekwakkel.. bleeeeeeh!!

Ik ga bacillen uitkoken onder de douche, en vanaaf aan de medicinale alcohol. Arabesk jij mag niet borrel hoor, met AB, sorry,.

Edit, alcoholische typfout :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:57

Ah gos. :(:)

Ik zou het tot maandag aankijken en als je je dan nog niet beter voelt, dan moet je toch echt weer even naar de huisarts. Dit duurt veel te lang voor zo'n jong persoon.

Ik wil je niet bang maken, maar mijn vader had dezelfde klachten en bleek een longontsteking te hebben. Hij dacht ook dat hij gewoon strontverkouden was. Hij leeft nog, maar het heeft bij hem 2 maanden geduurd eer hij de oude was. :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:00

was ook al bang voor longonsteking maar dan zou je toch koorts moeten hebben :?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:06

Ahh, volgens mij kan ik je momenteel wel ongeveer een hand geven.

Mijn huisarts heeft het omschreven in de doktersverklaring(heb helaas mn examens niet kunnen maken door dit ***** virus): Keelontsteking, oorontsteking, ontsteking van zowel voorhoofdsholte-als bijholte en algehele griep/verkoudheidsverschijnselen. Oftewel, alles boven mijn schouders is ontstoken, vol, slijmerig, blugh! (En dan nog niet vermeld het hoesten en niezen... pff)

Ben in het trotse bezit van dit prachtige ziektebeeld sinds maandag, zit ookal sinds maandag aan de AB, maar dat lijkt nog niet al te veel te werken. Inmiddels een keer naar de HA terug geweest, heb extra sterke pijnstillers meegekregen, want ik kon niet eens m'n hoofd meer rechtop houden. Mocht dit nog zo doorgaan, krijg ik andere AB...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:43

Arabesk schreef:
was ook al bang voor longonsteking maar dan zou je toch koorts moeten hebben :?

Wat niet is, kan nog komen. :7 Ik hoop het niet, dus kijk het weekend maar even aan, dan heeft die antibiotica ook de kans om aan te slaan. Staat ook wel miepig als je bij de HA komt met praktisch dezelfde klachten, terwijl je te eigenwijs was om die kuur te nemen. :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:48

Je hebt toch geen kinkhoest?

Ik heb ook weeeken gesukkeld, bleef maar hoesten en vastzitten, werd steeds erger, dikke keel, 2x medicijnen gehad, sloeg niet aan, dus toen bloed geprikt en jawel, kinkhoest! :? Nou ja, da's dus gewoon uitzieken en ben er nu vanaf, al blijft mn keel gevoelig en erg snel reageren of een verkoudheid...

Beterschap!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:50

mijn dochter heeft ook al weken deze sypmtomen
en je raad het nooit
pfeiffer
dus misschien dat eens laten checken