welke foundation

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

welke foundation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 20:26

ik weet niet of er al eerder een topic is geweest maar heb dus een vraagje over foundations.
ik heb er al meerdere geprobeerd maar heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek.
de duurdere en de goedkopere hebben al de reveu gapasseerd.
maar nog steeds niet de juiste gevonden.

ik heb zelf een droge/vette huid zoals me neus en voorhoofd.
ook krijg ik last van kleine pigmentvlekjes op mijn voorhoofd en ik ben
niet echt bruin, eerder bleek. ik zoek dus een foundation die niet vet is,
goed intrekt en waarbij je huid egaal van word.

nu zag ik op de tv reklame die nieuwe van maybelline, wie heeft
deze al gebruikt en vind het wat.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:34

mijn ervaring is dat juist met vloeibare foundations de huid meer gaan glimmen. Dus voor een vette huid geen aanrader. Zelf gebruik ik de true match roll on foundation van loreal. Ik breng hier een dun laagje van aan en daarna heel heel dun laagje poeder om de huid te matteren. De poeder is gewoon van de kruidvat maar heb ook die van maybeline gehad. Deze foundation zie je echt bijna niet. Maar je moet hem dan ook niet te dik aanbrengen. Ik gebruik daarvoor gewoon een sponsje ipv het rollertje. Met een sponsje krijg je het meest egaalste resultaat.

Alet

Re: welke foundation

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:35

Ik heb die van The Body Shop en ben daar erg tevreden over :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:36

[LZP] > [MW]

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:37

ik heb altijd dream matt mouse..is goed dekkend en niet glimmend...heb al meerdere gahad maar dit is echt mijn favoriet!

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:38

Clinique vind ik zelf erg fijn, maar ook Bourjois 10 hours sleep effect vind ik een goede foundation :) Ik heb ook een redelijke droge huid, maar na een tijdje gaat soms wel m'n neus een beetje glimmen. Aangezien mijn huid verder wel droog is, gebruik ik gewoon een vloeibare foundation en poeder ik dat lichtjes af met poeder van Everyday Minerals (http://www.everydayminerals.com), heel fijn spul, ook om los te gebruiken, erg goed voor je huid :)!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:43

Ik heb ook een lastige huid, moeilijk om een goede balans in te krijgen. Wat ik doe is mijn dagcreme met mijn foundation mengen. Zodat ik een dun transparant laagje hebt, wat wel meer 'effen' maakt. Op de plekken waar het nodig is, nog wat extra foundation deppen. En dan een klein beetje poeder erover :)

edit: momenteel heb ik er een van loreal.. een vloeibare foundation dus..

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:55

Ik heb sinds kort ook een nieuwe. Die van Estee Lauder Double Wear. Ik ben er zelf ook erg tevreden over! ;) Blijft de hele dag zitten en heel natuurlijk.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:58

ik volg even foundation geeft niet meer het gewenste effect ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:01

Ik heb een glimmende T-zone en droge wangen. Heb zelf de Double Wear light van Estee Lauder. Die is iets minder dekkend dan die van Eline. Juist omdat mijn t-zone dan minder gaat glimmen. Hij is wel vloeibaar, maar met een beetje poeder op de t-zone gaat het helemaal goed. Verder heeft Clinique van die blotting papers. dat zijn velletjes papier waarmee je overtollig talg van je huid dept zonder je make-up eraf te vegen. Voordeel is ook dat je niet elke keer bij hoeft te poederen, zodat je dus niet dat masker-idee krijgt!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:05

Dream Matte Mouse gebruik ik soms weleens, die van Essence is cheap-assed, maar fijner. :j Vooral die met de turquoise dop. :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:07

upendo schreef:
Dream Matte Mouse gebruik ik soms weleens, die van Essence is cheap-assed, maar fijner. :j Vooral die met de turquoise dop. :)

Dream Matte Mouse gebruik ik ook! :j (Mijn eerste "dure" foundaiton, maar ben er erg tevreden over).

Je kan wat dikker doen op oneffen delen, en wat lichter op fijne delen :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:10

ik volg even ben ook allang opzoek en hetzelfde huidtype heb ik t vermoeden :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:10

ik vind zelf de dream matte te dik. heb t gevoel dat ik dichtgemetseld zit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:11

Een foundation tegen onzuiverheden en/of een vette huis is Vichy normateint. Echt een aanrader, droogt je puistjes uit :) En heeft een spf 20.
Voor de rest van je gezicht lijkt me dat echter geen goed idee, ik neem aan dat je wangen droger zijn? Dan zou ik maxfactor miracle touch liquid illusion foundation aanraden! :D Dekt super en is lekker licht op je huid :)
Laatst bijgewerkt door Aranel op 03-02-10 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:12

die is idd ook fijn aranel! Die smelt op je huid! En ik vind de true match foundations van l'oreal ook altijd fijn!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:14

Ik ben niet zo van de foundations.. Ik gebruik een bruin zonder zon lotion van Clarins (2 a 3x per week aanbrengen met een wattenschijfje over je dagcreme) en overdag een poeder van Max Factor.. Ben van mezelf heel bleek, maar met deze make-up krijg ik een goed kleurtje. Daarnaast wil ik m'n huid niet dichtsmeren met een foundation, omdat ik dan snel puistjes krijg en zo'n afgesloten huid voor mij niet fijn voelt.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:15

als je een lichte foundation gebruikt, smeer je je huid niet dicht Chubby ;) Maar dat is persoonlijk. Waarschijnlijk ben je de goede nog niet tegengekomen (hmm. als ik t zo zeg, lijkt het wel alsof dit topic over mannen gaat ;))

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:18

Herkenbaar!
Er zijn er tegenwoordig zoveel dat ik echt niet weet welke ik moet kiezen. Je hebt 100en merken, en dan nog verschillende tinten..
Ik ben er intussen achter dat ik of 02 of 03 heb, ligt er aan of het zomer of winter is. Maarja, voor welk merk ga je dan?
Ik heb geen zin om 16 euro voor zo'n flesje/potje te betalen en er vervolgens achter te komen dat die niet bij mijn huis past, want ik neem aan dat je het niet kan ruilen?
Ik heb nou een foundation van Essence, maar als ik die opsmeer wordt het snel korrelig? :?

Ik gebruik nu trouwens al een hele tijd een gewone poeder, die van Gosh. Zelf vind ik die super fijn, maar als je echt iets wil bedekken heb ik toch echt een goeie foundation nodig..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:20

Brookers schreef:
Herkenbaar!
Er zijn er tegenwoordig zoveel dat ik echt niet weet welke ik moet kiezen. Je hebt 100en merken, en dan nog verschillende tinten..
Ik ben er intussen achter dat ik of 02 of 03 heb, ligt er aan of het zomer of winter is. Maarja, voor welk merk ga je dan?
Ik heb geen zin om 16 euro voor zo'n flesje/potje te betalen en er vervolgens achter te komen dat die niet bij mijn huis past, want ik neem aan dat je het niet kan ruilen?
Ik heb nou een foundation van Essence, maar als ik die opsmeer wordt het snel korrelig? :?

Ik gebruik nu trouwens al een hele tijd een gewone poeder, die van Gosh. Zelf vind ik die super fijn, maar als je echt iets wil bedekken heb ik toch echt een goeie foundation nodig..

Die gewone van Essence is inderdaad minder, die met een turquoise deksel is ook niet poriesluitend, die smeert wel lekker!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:21

maar als je een hele vette huid hebt, kun je ook van die mineral foundation proberen. dekt als een foundation, maar je brengt het aan als een poeder.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:21

De juiste man heb ik al wel gevonden *D

Dus ik zoek nu niet meer naar een man en ook niet meer naar een foundation. Bruin zonder zon is m.n. ideaal in de zomer: je kan ermee in de zon, je zweet of zwemt het er niet af, etc 8-)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:25

ik moet wel altijd conceiler dragen. blauwe kringen :( dunne huid

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:37

Ik heb gewoon de vloeibare foundation van DA huismerk met matterend effect. Er zijn verschillende soorten, en ik heb natural look. Hij zit mooi, vlekt niet en blijft de hele dag zitten. En daarbij is hij ook nog eens goedkoop (ongeveer 4 euro, uit m'n hoofd) :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:45

Ik heb foundation van Max factor, maar ben de naam even kwijt.

Zit in een doosje, met een sponsje erbij. Erg fijn :).