(Vr) eetbuien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janneke1109

(Vr) eetbuien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:57

Ik kan niet zonder eten lijk het wel! Als ik tv zit te kijken, wil ik iets te eten hebben, als ik op school in de les zit wil ik iets te eten, als ik me verveel.... ja ja dan wil ik iets te eten. Verschrikkelijk vind ik het, maar het gebeurd gewoon. :9

Ik heb voor de rest niet echt overgewicht, maar juist daardoor denk ik iedere keer, ach dat ene koekje kan er nog wel bij.
Maar dat ene koekje worden 2 koekjes en 2 koekjes worden er 3 haha. :+

Het enige wat bij mij helpt is naar stal toe gaan. Ik ga daarom ook vaak tegen het eind van de middag naar stal, want dan heb ik meestal de meeste snaai trek. Nu zou je zeggen als je zin hebt om te snaaien moet je dus afleiding zoeken, maar daar kan ik mezelf niet altijd toe dwingen. Dan wil ik toch eerst dat ene lekkere koekje hebben!

Herkennen jullie dit? Het is een echte vrouwen tik volgens mij.. Hoe gaan jullie hier mee om?

Janneke

Arvensis

Re: (Vr) eetbuien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:00

Ik ken het ook :=
vooral voor 'mijn periode' heb ik de hele tijd lekkere trek.
Moet zeggen dat het bij mij in de winter erger is dan in de zomer.
Maar ik kan ook de hele dag wel dooreten. Gelukkig ben de hele dag te actief om te kunnen eten, mijn lunch heb ik amper tijd voor, dus dat scheelt voor mij weer. :)

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:03

haha owke, dat scheelt wel inderdaad, ik heb een collega en die eet nooit als ze een avond dienst (15:00 - 21:00) heeft op het werk. Ik vraag me echt af hoe ze dat vol houd, ik MOEt echt iets eten gewoon.. al is het uit verveling. Ik neem ook altijd genoeg "gezond" eten mee als ik de deur uit ga, zodat ik minder de kans krijg om te snacken of iets lekkers te kopen. Ik verplicht me zelf dan om eerst mijn eigen mee gebrachte gezonde dingetjes op te eten haha!!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:04

Ik heb dagen dat ik heel de dag "moet"eten, en dagen dat ik niet kan eten :+ Dat ik dan van het idee al over mijn nek gaa :+ . En in mijn periode wil ik altijd chocolade!! :o

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:13

Heel herkenbaar. := Vooral de laatste tijd is het weer ernstig. Ik was net een paar kilo afgevallen en nu vreet ik het er allemaal weer aan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:27

Erg herkenbaar. 'Probleem' bij mij is dat ik zo ongeveer altijd trek heb en geen vol gevoel heb na een maaltijd. Ik kan 's morgens 8 bruine boterhammen eten en als ik dan opsta om van de keukentafel weg te lopen pak ik eerst nog even een lolly. := Probeer me altijd te beheersen maar als ik me laat gaan heb ik de hele dag eten in m'n mond.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:29

Ik heb dat ook. Zeker als ik me verveel. Ik moet iets met m'n handen doen ofzo.
Zwaar irritant..

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:32

Paula schreef:
Erg herkenbaar. 'Probleem' bij mij is dat ik zo ongeveer altijd trek heb en geen vol gevoel heb na een maaltijd. Ik kan 's morgens 8 bruine boterhammen eten en als ik dan opsta om van de keukentafel weg te lopen pak ik eerst nog even een lolly. := Probeer me altijd te beheersen maar als ik me laat gaan heb ik de hele dag eten in m'n mond.

Jeetje, 8 boterhammen als ontbijt!
Hoeveel eet je als lunch dan?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:35

Ik herken het wel. Maar schrijf veel op, of deed dat vroeger. Nu is het minder, maar door me werk, kan ik er vaak niet vanaf blijven... (gebak :P )

Maar goed, het is waar, in de winter heb ik er ook het meest last er van, zomers "eet" ik waterijs :P

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:43

EngeltjeS schreef:
Ik herken het wel. Maar schrijf veel op, of deed dat vroeger. Nu is het minder, maar door me werk, kan ik er vaak niet vanaf blijven... (gebak :P )

Maar goed, het is waar, in de winter heb ik er ook het meest last er van, zomers "eet" ik waterijs :P

Ik ben in de zomer gek op softijs!! Echt heerlijk!! Ik gun me zelf iedere keer weer als ik ergens in de stad loop een lekker softijsje haha,

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:44

heel herkenbaar helaas, heb ook altijd snaaibuien gehad, maar sinds ik een zoontje heb is het veel erger geworden, elke avond zit je zo ongeveer thuis, en dan kan ik me echt zo slecht beheersen :P
Haal het nu niet meer in huis, scheelt wel ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:55

Hier ook herkenbaar!
Ik kan gewoon niet zonder lekkere dingen :+

En ik heb idd ook dat ik denk: "ach, dat koekje kan nog wel" (Ook omdat ik niet dik ben, maar juist slank)

Al ga ik het lekkers ook niet laten staan. Op mijn werk eet ik altijd alleen maar gezond. Fruit of rijstewafels. Cup a soup etc.
Dus s'avonds mag ik van mezelf best wat lekkers :j
Ik sport toch 2 á 3 keer in de week, dus het blijft er bij mij nooit aanzitten :')

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:58

Nell_ schreef:
Hier ook herkenbaar!
Ik kan gewoon niet zonder lekkere dingen :+

En ik heb idd ook dat ik denk: "ach, dat koekje kan nog wel" (Ook omdat ik niet dik ben, maar juist slank)

Al ga ik het lekkers ook niet laten staan. Op mijn werk eet ik altijd alleen maar gezond. Fruit of rijstewafels. Cup a soup etc.
Dus s'avonds mag ik van mezelf best wat lekkers :j
Ik sport toch 2 á 3 keer in de week, dus het blijft er bij mij nooit aanzitten :')

Erg herkenbaar ook. Ik heb ook vaak dat als er anderen bij zijn, ik gezond eet, en zodra ik dan thuis kom en niemand ziet het begin ik te (vr) eten.. Als mijn vriend er bij is doe ik het ook niet.. Tijd voor samen wonen dus.. hahaha! :+

Hahaha, als mensen dan vragen waarom we gaan samen wonen zeg ik niet, omdat ik zoveel van hem houd maar ik zeg; Omdat hij mij er van weerhoud om te snaaiienn!! hahah }>

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:03

Haha, wat grappig dat jij het niet doet als je vriend erbij is :+

Op mijn werk hebben we nooit koek of snoep, dus dat scheelt wel. Als ik honger heb kan ik alleen maar gezonde dingen pakken :')
Al vind ik niet dat ik echt vreetbuien heb. Ik eet niet elke dag de hele kast leeg!
Alleen als ik ongesteld ben heb ik meer trek in lekkers!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:05

Heel herkenbaar, zeker op dit moment. Ik heb jaren gerookt en wilde graag stoppen. Heb afgelopen woensdag m'n laatste sigaret gerookt, en nu snaai ik nog meer dan normaal, heel irritant!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:10

Jaa stom hea, maar hij kijkt me dan altijd heel scheef aan, zo van: ik weet dat je dit niet wilt, waarom doe je het dan toch.

Dan voel ik me schuldig dus doe ik het niet.. Maar als zijn ogen niet op mij gericht zijn doe ik het wel.. Echt slecht haha!

Maar ik eet inderdaad ook niet iedere dag de kast leeg.. maar soms wel de helft van een pakje chocolade koekjes in één keer.. Of achter elkaar plakjes ontbijtkoek met rozijnen er in hahah.. Gewoon omdat het zo lekker is!!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:12

Georgette schreef:
Heel herkenbaar, zeker op dit moment. Ik heb jaren gerookt en wilde graag stoppen. Heb afgelopen woensdag m'n laatste sigaret gerookt, en nu snaai ik nog meer dan normaal, heel irritant!

Het is denk ik niet vreemd dat je dan naar iets anders gaat hunkeren.. je weet dat je die sigaret niet moet nemen, Dus pak je iets te eten, als je maar iets in je mond hebt... Ik heb altijd bewondering voor de mensen die kunnen stoppen met roken! Het is niet niks om van wat voor verslaving dan ook af te komen. Succes er mee!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:15

Ik herken het heel erg. Alleen ik ben dus wel wat te zwaar. (64 kilo, 1.67) Dus ik voel me daarna heel schuldig. maar ik kan het toch niet laten.. :o

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:16

Ik ga ook altijd eten uit verveling.. de ene dag eet ik de hele dag door vooral dan trek in iets hartigs, maar dan ben ik eerst nog verstandig om wat fruit ofzo te nemen.. maar dan heb ik ngosteeds trek in dat hartige dat ik evengoed iets ga snaaien :o en sommige dagen heb ik juist weer helemaal geen trek..
dat houdt het weer in balans.. :')
Laatst bijgewerkt door Estribo op 31-01-10 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:17

Ik heb dit ook gehad, en nu nog steeds helaas...
Ik ben in de jaren dan ook heel veel aangekomen tot echt bijna 20 kilo te zwaar wegen.. :o

Vorige jaar ben ik 17 kg afgevallen.. Nu moet ik nog steeds opletten dat ik niet weer in die buien terug val, want ik eet er in een week tijd weer een kilo of 2 aan :=
Af en toe heb ik een dagje dat ik even lekker mag snaaien, maar het meeste moet ik echt opletten wat ik eet.. :+

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:17

Inney schreef:
Ik herken het heel erg. Alleen ik ben dus wel wat te zwaar. (64 kilo, 1.67) Dus ik voel me daarna heel schuldig. maar ik kan het toch niet laten.. :o

Dat is echt niet te zwaar voor je lengte hoor ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:18

mieske schreef:
Inney schreef:

Dat is echt niet te zwaar voor je lengte hoor ;)

Zit wel iets over BMI, en heb nu ook echt zeg maar een buikje. ;)
Dus wel wat te zwaar. :o

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:19

Knap dat je toch weer 17 kilo bent afgevallen! :)

Ik heb dan weer in mijn voordeel dat als ik er heel eventjes weer op let dat het er ook zo weer af is.. ik hoef er niet zo veel moeite voor te doen O:)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:22

Je hebt een bmi van ongeveer 22.. Dus niet te zwaar :)
Een BMI tot en met 25 is een gezond gewicht....

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:26

Heb ook even op BMI gekeken, ik zit ook op 21/ 22 ongeveer.
Als ik over de BMI van 25 wil komen moet ik 72 kilo gaan wegen.. ben nu 62, dus mag ik nog wel even :=