stomme drank ook altijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cathyvans

stomme drank ook altijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:19

Zit te typen omdat ik niet kan stoppen met huilen en wakker lig...Straks krijgt mijn toetsenbord nog kortsluiting :( Dan maar even op Bokt typen, vroeger schreef ik het nutteloos op een kladje. Nu zijn jullie Bokkers de klos :o
Manlief moest weer eens op pad naar zijn vriend, vertrok tegen etenstijd en kwam half 11 terug. Dronken. Zoals altijd als hij daarvan daan komt. Gelukkig maar een paar keer per jaar. Ik zei hem vantevoren al aub niet zoveel te drinken. 'Nee hoor" was het antwoord. En nu ligt hij in een walm van drank diep in coma. Nadat hij mij eerst wat flink kwetsende opmerkingen naar het hoofd geslingerd heeft. Zoals gewoonlijk bij terugkomst van die vriend (die inmiddels zelf een jong gezin heeft). Ik denk dat ik zo alle drank die er is door de gootsteen kieper. Hij is (nog) geen alcoholist. Drinkt ongeveer 3 a 4 flesjes bier per dag, meer dan genoeg dacht ik zo. Maar ja, ik kan net zo goed tegen de muur aanpraten. Van zelfreflectie heeft hij nooit gehoord. Ik ben er zo verdrietig van, en boos, en beledigd...
Ook voor de kids is het niet leuk, is papa op zaterdagavond vrij, mogen ze later naar bed, smeert 'ie hem. En bijt mij toe zeker niet bij mij te willen zitten omdat ik weleens heb gevraagd even niet door de tv te praten als ik/wij even iets wilden volgen...Ik ben geen doetje hoor, maar zit nu even in een dipje...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:23

Mannen en drank :(:)
als het eens per jaar is kan ik het nog slikken, maar foute opmerkingen tegen jouw vind ik niet erg netjes..
Misschien morgen maar even een gesprek aanknopen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:26

jemig.. dus je man mag niet op een zaterdag avond een paar keer per jaar naar een vriend toe?
heb je hem aan de ketting liggen door de weeks?

snap dat mannen soms irritant zijn als ze drank op hebben.. maar jeetje zeg, gun hem ook zijn zaterdag avondje..

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:28

Marjo, Ga ik weer huilen om jouw emoticonnetje, zo lief...
Een gesprek aanknopen (netjes en verantwoorde de volgende dag als de emoties gezakt zijn) heb ik al zo vaak gedaan. Helaas,
ik kan het net zo goed aan mijn paarden vertellen ;) Heb je ervaring met mannen en drank? Ik hoop het toch niet voor je..
Laatst bijgewerkt door cathyvans op 31-01-10 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:29

klinkt misschien heel lomp maar is niet zo bedoeld...als je man 4 flesjes bier iedere avond drinkt...ben je al een"alcoholist" dit is wel een beginsel in iedergeval..misschien een x goed praten?
wel vervelend als je man zo thuis komt...heb ook een vriend gehad met alcohol "probleem" als je niet snel iets doet worden de beledigingen alleen maar erger of ze worden agressief en gaan slaan.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:32

Nou LimaMambo, hij is doordeweeks nooit voor 22 uur binnen van zijn werk. En hem en een ketting....kansloze actie. Tuurlijk mag hij naar een vriend. En als hij zich daar ladderzat denkt te moeten zuipen....toe maar. Er zijn alleen kinderen in het spel én het feit dat hij bij thuiskomst de meest beledigende dingen zegt, dáár wordt ik erg verdrietig van. En dat dus bij herhaling.

Ulrika: ja, het is inderdaad meer dan genoeg en het klinkt niet lomp hoor. Ik vind het ook teveel maar er valt niet tegen te praten. Hij heeft altijd wel een smoesje klaar, is het eten bv 1 minuut later dan is dat zijn excuus alvast een biertje te pakken. Ik heb al zoooovaak gezegd dat er genoeg ander drinken in de koelkast staat..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:33

Das niet fijn, 3-4 pilsjes per dag is nog net niet teveel, en dat hij een paar keer per jaar dronken thuiskomt is niet fijn, maar gelukkig nog niet ernstig. Was ie eigenlijk met de auto?

Een drinkende vader is niet fijn, een drinkende man lijkt mij ook niet. Ik kan echt niet tegen een alcoholwalm, brr vind het al vies als mijn vriend 1 biertje op heeft ;)

Gewoon zorgen dat het niet uit de hand loopt, praten is lastig want meestal willen ze dat niet. Je mag me altijd pben :(:)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:34

dat ie je beledigd is natuurlijk ook niet netjes..
maar schijnbaar werkt deze man zo hard aangezien hij elke dan om 10 uur thuis komt, gun hem dan ook eens een lolletje in het weekend.. een paar keer per jaar.. ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:37

Dat hij l*llig doet is fout, maar voor de rest zie ik het probleem eigenlijk niet. Ook al zijn er jonge kinderen, dan mag hij toch wel een keer aan de zuip? Vind wel dat je hem moet aanspreken op zijn gedrag, dat is gewoon niet ok. Ja 4 bier per dag is in mijn ogen alleen een probleem als je er last van hebt. Mijn vriend doet het ook heel vaak, maar is nooit vervelend erdoor denk dat dat het verschil maakt.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:39

chocobroodje schreef:
Dat hij l*llig doet is fout, maar voor de rest zie ik het probleem eigenlijk niet. Ook al zijn er jonge kinderen, dan mag hij toch wel een keer aan de zuip? Vind wel dat je hem moet aanspreken op zijn gedrag, dat is gewoon niet ok. Ja 4 bier per dag is in mijn ogen alleen een probleem als je er last van hebt. Mijn vriend doet het ook heel vaak, maar is nooit vervelend erdoor denk dat dat het verschil maakt.

Denk dat het zeker verschil kan maken per man ja hoeveel hij kan hebben...en ik denk ook dat het er ook geestelijk mee te maken heeft of ze agressief worden of niet.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:39

Neem het eens op op film en laat het hem zien als hij nuchter is.
Zelf heb ik het een paar keer gepikt, heb ik het van mij afgeschreven en laten lezen.
Toen zou hij alleen in het weekend drinken, za en zondag. Dat werd vr, za en zo en een paar weken later zat de donderdag ook bij het weekend
Weer een flinke uitbarsting dankzij de drank heb ik hem de keuze gegeven: Of drank, of ik... (dat was 2 maanden voor ons huwelijk en ik was serieus in staat om daad bij mijn woord te voegen!)
Sindsdien drinkt hij alcohol vrij bier en niks geen gezeik meer :)

Drinken mag best, als je ermee om weet te gaan.
Je mag best je emoties eruit gooien, je mag mij best kwetsen als ik je pijn heb gedaan maar never nooit als je gedronken hebt!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:44

Nee precies. Ik gun hem best zijn avondjes (want het zijn niet de enige hoor, bij deze vriend) maar waarom iemand zo enorm kwetsen? Heb vroeger thuis ook genoeg meegemaakt met drankmisbruik dus de allergie zit er bij mij ook al in. Als je zoiets als kind/jongere meemaakt geeft dat altijd schade.
En ja, mijn man werkt heel hard en is goed in zijn werk. Ik werk óók hard, drink een wijntje maar ga hem niet met opzet kwetsen.

Hihi, moest wel lachen om dat filmen... :D Kan ik eindelijk mijn snotneus en die natte panda ogen drogen!

Succubi

Re: stomme drank ook altijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:48

Ja, ik heb het echt een keer gefilmd hoor, hij schaamde zich dood!
En af en toe drinken is geen ramp.
Maar het moet niet een uitlaatklep worden van emoties.
Mijn man word na 2 tot 3 bier al wat aangeschoten en komt hij "los" en dan klap ik dicht.
En allergie tegen drank gebruik? Ik gebruikte dat excuus ook, dat ik misschien wel "te gevoelig" was.
Mijn reet, hij mag mij gewoon niet kwetsen, niet als hij aan de drank is. Klaar. Ga ik ook niet moeilijk over doen :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:49

cathyvans schreef:
Kan ik eindelijk mijn snotneus en die natte panda ogen drogen!

Neem een borrel :')

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:53

Nog maar even wachten met de boel door de gootsteen kiepen dan. Zit ik straks teut te knikkebollen achter de pc...
Bedankt voor alle reacties, ik zal de walmende slaapkamer toch maar opzoeken. Raam open, het is min vier, moet kunnen :D
Wat zijn jullie nog laat wakker trouwens :Z

Succubi

Re: stomme drank ook altijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:54

Haha, ja, wij hebben geen kinderen die vroeg wakker worden :=.
Succes en sterkte! :(:)

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:13

Zo, nou moet je eens horen! Vannacht hoor ik gerommel op stal. Zet de camera aan en jawel: paard met lichte koliekverschijnselen. Het paard van.....: mijn man! Heb DA gebeld en vervolgens met veel gedoe kerel wakker gekregen "Jij kunt toch wel even gaan"? Nee, niet dus. Hij eruit. DA heeft paard behandeld en hij moest een uurtje met het paard gaan wandelen. Manlief denkt: die zet ik mooi in de trainingsmolen. Maar: die deed het niet. Vastgevroren dacht manlief. Nee hoor:....ik heb binnen de stop eruit gehaald :):) :):)
Laat maar lekker lopen bij min vier!! *D
Vervolgens kon hij al overgevend het paard weer op stal zetten. Hebben mijn zoons vanochtend spek met eieren gebakken. "ruikt lekker he pap?!" :Y) Hij weer met het hoofd boven een emmer :o Ik denk dat het nu voorlopig wel even klaar is met die zuippartijtjes ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:23

Sjongejongejonge, en jij bent een volwassen vrouw? :?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:25

Oei oei oei .... das wel heeeuuuul gemeen hahaha .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:25

Wanneer je met een alcoholist samen leeft, ga je over tot wanhopige daden. Ik kan het weten.
Ik snap TS ook heel goed! Meid, kies voor jezelf want dit klinkt als het bekende vicieuze cirkeltje.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:29

Dit noem ik geen wanhopige daden, maar gewoon kleutergedrag. De man is een paar keer per jaar echt dronken, als dit iedere week zou gebeuren kan ik het nog een beetje begrijpen, maar ik vind dit allemaal zwaar overtrokken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:30

Haha die vind ik goed, paard is zijn verantwoordelijkheid, moet ie hem toch niet even in de molen zetten, wat als koliek terugkomt.
Ik vind het super van je, oke niet volwassen en niet aan te raden, maar toch }>

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:31

Eh Betteke...ja, ben erg volwassen en ik kan er nóg om lachen met de kids. Dat krijg je ervan. En het was heus niet de eerste keer. Maar als ik jouw fotootje en onderschrift lees.....tja, dat zegt genoeg!

Enne: de molen is weer 'ontdooid' hoor......
Laatst bijgewerkt door cathyvans op 31-01-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:33

Ik kan er ook wel inkomen met wat je deed :D.

Overigens is alcohol vanaf meer dan 15 glazen per week (voor mannen) echt wel schadelijk (en dan zou je eigenlijk ook minstens 2 dagen per week niet moeten drinken). Drie à vier glazen per dag, daar schrik ik serieus van, alcoholisme ligt dan wel heel dicht om de hoek!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:34

Ik vind dat als je kan drinken en dan kan je ook verantwoordelijkheid nemen. En niet je koliek paard eventjes in de stapmolen zetten omdat je teveel hebt gedronken (vind ik sowieso niet echt een schitterend idee). Dus de actie is misschien iets wat kinderachtig maar zo heeft hij zijn verantwoordelijkheid wel genomen