Ik zal het even kort proberen uit te leggen.

Ik heb nu al een aantal keer in coma gelegen, oorzaak zeg ik liever niet in dit topic.
En in de periode/fase voordat ik écht helemaal weg was, heb ik een paar afschuwelijke momenten beleefd.
Als mijn arm (of pols/vingers) of been werd opgetild, voelde het alsof al mijn botten doormidden braken.
Zelfde met mijn nek.. als mijn hoofd werd gedraaid voelde het alsof mijn nek brak.
Ik wilde het uitschreeuwen van de pijn, maar niemand hoorde mij.
De laatste keer (en gelijk ook de diepste) dat ik in coma heb gelegen was in Oktober.
Ik had het er vorige week nog even over met mijn moeder.
Want in de fase voor/na de echte coma waarin ik niks meer voelde, was ik me bewust van haar aanwezigheid.
Ik zei vorige week:"Raar hè, dat ik nergens op kon reageren, maar dat ik tóch wist dat jij naast me zat."
Toen zei mijn moeder dat, zodra ze mij ook maar even aanraakte, mijn gezicht ernstig vertrok van de pijn.
En ineens kon ik me dat gevoel weer herinneren... hoe licht de aanraking ook was, de pijn was ondragelijk!
Ik weet zeker dat dit een naam moet hebben.
Het is me nu minstens 4 keer overkomen, dus het moet gewoon één of andere term zijn.
Ik ben wel heel benieuwd of iemand mij de naam kan geven van deze ervaringen/aandoening, of wat het dan ook is.
Liefs, [naam]
Edit: Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kon de categorie "Medisch" niet vinden.

) er van maak. Vertel me gerust als het anders is
) en had verder niet nagedacht over eventele andere oorzaken.
Wat Iris zegt klopt inderdaad: door bepaalde medicatie kunnen je neuronen extra makkelijk "geprikkeld" worden, en komen signalen sterker door. Sommige medicatie heeft dit zelf als gewone bijwerking. Ik weet zo de naam niet, ben dan ook geen geneeskunde student, maar ik zou je wel aanraden het eens met een arts te bespreken. Mocht dit dan nog eens gebeuren, dan kunnen ze je misschien er wat voor geven, of er in ieder geval rekening mee houden tijdens het verzorgen.