Een worm?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Een worm?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 23:52

Niet leuk om hier neer te zetten ;( omdat ik weet dat er hier soms niet-leuke mensen meelezen }>
Maar... bahh!! wat voel ik me ellendig |(

Afgelopen dinsdag dacht ik even gezellig naar de markt te gaan, even eruit. Eenmaal in de stad werd ik heel eng, voelde me duizelig en licht in me hoofd worden en had het gevoel dat ik elk moment over me nek kon gaan. Ik ben snel de hema in gevlucht naar de toiletten, maar gelukkig niet overgegeven. M'n opa en oma hebben me opgehaald met de auto, met de metro terug reizen durfde ik echt niet meer. Afgelopen zaterdag had ik dit ook terwijl er visite was.

Ik eet ondanks de misselijkheid ontzettend veel, vooral nu want naast het misselijk zijn val ik ook af. Ik woog altijd 55 kilo, nu nog maar 46. Ik ben trouwens 1.63 klein, dit is gewoon ongezond. Ik eet nu het dubbele van wat ik normaal eet, maar ik val ook het dubbele af. Als ik heb gegeten heb ik een uur daarna weer honger en word ik misselijk, als ik dan wat eet verdwijnt dat gevoel weer, maar na een uur sterf ik weer van de honger en dat gaat zo de hele dag door. Het gekke is dat ik wel honger heb maar geen eetlust, na 1 hapje denk ik alweer: bah :r

Heb gisteren bloed laten prikken maar ik ben zo iemand die dan alsnog gaat googlen naar alle mogelijke oorzaken :+ De huisarts vroeg me al hoe het met me stoelgang zat.. tsja, daar let ik niet op.. Besloot dus om toch maar ff achterom te kijken, en jawel, witte dingetjes. Alles wijst op een worm, of lintworm. En aangezien ik het liefste 24/7 filet american op m'n brood eet, of gewoon zo 't bakje uitlepelen is het niet zo raar. Er zijn wel meer details maar ik wil niet te onsmakelijk gaan doen :') Ik kan pas weer maandag terecht bij de huisarts, maar ik word hier zo gek van. Constant moe, misselijk, duizelig, honger, vage buikpijn en jeuk. Is er dan echt niets zonder recept te krijgen bij de apotheek? Google word ik verder niet wijzer van qua medicijnen, behalve plaatjes die me alleen maar nog misselijker maken :r wil gewoon weer lekker naar buiten zonder dat ik helemaal eng word.

justahorse

Re: Een worm?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:58

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:01

Kun je gewoon pilletjes voor halen bij de drogist volgens mij hoor :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:01

medicijnen tegen wormen kan je idd gewoon zonder recept krijgen. In iedere geval bij de apotheek, maar volgens mij ook bij de drogist.

Als je allemaal kleine witte dingentjes zijn lijkt een lint worm me stuk (of t moeten baby's zijn ) lint wormen zijn veel langer. Dan denk ik eerder aan aasmaden. Zeker omdat je zegt jeuk. Toen ik ze had( en ik heb alle wormen wel meerdere keren gehad) jeukte het ook altijd onwijs. Daar aan merkte ik altijd direct dat ik wormen had, hoefte ik niet eens in mijn ontlasting te kijken.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 00:07

Voor lintworm heb ik niets gevonden.
Ik dacht eerst ook aan maden inderdaad, maar daar kan ik niet zo van afvallen en zoveel honger van hebben.
justahorse schreef:
Heb even voor je gegoogled. Mischien kom je zo meer te weten.

http://www.bilderdijkapotheek.nl/upload ... wormen.pdf

Bedankt! Maar hier staat ook dat ik voor lintworm naar de huisarts moet :n en dat kan pas weer maandag..
pfff. zolang wil ik echt niet wachten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:22

SEH , kun je wel heen ... Als je er echt dol van wordt !!
Ik zou ook niet willen wachten tot maandag n anders morgen een plaatsvervanger ofzo .
Of moet je wachten op uitslagen van onderzoeken die er pas maandag zijn ?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:25

ik vind dat altijd zo smerig he...het idee dat er zoon gore beesten in je zitten ieeeeuuwww!

rot voor je dat je zo lang moet w88.. zou je niet (mja das eigenlijk voor noofgevallen) naar de night care gaan of iets?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 00:34

@Alexandra:
de reden dat ik dus niet tot maandag wil wachten :+ het idee dat ik een worm in me lichaam heb :wow: :r Ik durf nu zelfs niet meer naar de wc, ben gewoon echt bang geworden hahaha.

Durf eigenlijk ook helemaal niet medicijnen hiervoor te slikken want ik weet wat er dan gebeurd :r maarja.. zal me daarna wel stukken beter voelen.

@Zinzi_jewel:
Wat is SEH eigenlijk?
Ik hoef niet te wachten, alleen morgen zit de hele praktijk vol ;(

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:46

Leslie90 schreef:
@Alexandra:
de reden dat ik dus niet tot maandag wil wachten :+ het idee dat ik een worm in me lichaam heb :wow: :r Ik durf nu zelfs niet meer naar de wc, ben gewoon echt bang geworden hahaha.

Durf eigenlijk ook helemaal niet medicijnen hiervoor te slikken want ik weet wat er dan gebeurd :r maarja.. zal me daarna wel stukken beter voelen.

@Zinzi_jewel:
Wat is SEH eigenlijk?
Ik hoef niet te wachten, alleen morgen zit de hele praktijk vol ;(

Spoed eisende hulp :)

tja..... wormen lijken mij ook..... kun je geen smeekbede opzetten bij de HA? Bel je morgenvroeg dat je nachtmerries hebt gehad over wormen en zo bang bent geworden om naar de wc te gaan....

En ander zou ik morgenavond naar de huisartsenpost gaan...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:49

malih schreef:
medicijnen tegen wormen kan je idd gewoon zonder recept krijgen. In iedere geval bij de apotheek, maar volgens mij ook bij de drogist.

Als je allemaal kleine witte dingentjes zijn lijkt een lint worm me stuk (of t moeten baby's zijn ) lint wormen zijn veel langer. Dan denk ik eerder aan aasmaden. Zeker omdat je zegt jeuk. Toen ik ze had( en ik heb alle wormen wel meerdere keren gehad) jeukte het ook altijd onwijs. Daar aan merkte ik altijd direct dat ik wormen had, hoefte ik niet eens in mijn ontlasting te kijken.

ieuw... ik ben al zo bang voor beestjes. En nu krijg ik overal dus jeuk, na het lezen van jouw post :+

Gatsie... echt wel dat ik heel snel de HA had gebeld... doodeng die beesten in je lijf.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:51

Je kunt gewoon pillen halen bij de drogist.
Vriendin van me had dat namelijk ook en daar kwam ik achter toen ze op haar toilettafel lagen. :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:54

He bah Iris :')
Aarsmaden lijken dan wel logisch, als ze klein zijn, dan jeukt het heel erg bij je anus over het algemeen. Dat is vrij gemakkelijk op te lossen met een kuurtje.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:55

Gezien je gewichtsverlies zou ik eerder aan lintworm denken. Dat ziet er uit als een soort rijstkorrels.
Tegen lintworm kan je niets krijgen zonder recept. Drogist/apotheek is dus zinloos.
De vrij verkrijgbare middelen zijn tegen aarsmaden etc.

Maar...is het zo erg om even door te bijten tot maandag? Kom op, je hebt dit al een hele poos!
Eerlijk gezegd vind ik het idee van de Spoedeisende hulp bespottelijk; daar zijn ze echt niet voor! Huisartsenpost ook niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:58

Denk dat de spoedeisende hulp je nogal een donderpreek gaat geven als je daar naar toe durft te gaan. Net als de HAP. Dit omdat je dus met drogisterijmiddeltjes er ook wat aan kunt doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:59

Maar een lintworm is toch lang en heeft vierkante segmenten? Als dat loslaat, gaat dat er dan uitzien als een rijstkorrel?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 11:04

beantsje schreef:
Gezien je gewichtsverlies zou ik eerder aan lintworm denken. Dat ziet er uit als een soort rijstkorrels.
Tegen lintworm kan je niets krijgen zonder recept. Drogist/apotheek is dus zinloos.
De vrij verkrijgbare middelen zijn tegen aarsmaden etc.

Maar...is het zo erg om even door te bijten tot maandag? Kom op, je hebt dit al een hele poos!
Eerlijk gezegd vind ik het idee van de Spoedeisende hulp bespottelijk; daar zijn ze echt niet voor! Huisartsenpost ook niet.

Rijstkorrels :j

Het is zo dat ik er duizelig van word, de misselijkheid sla ik mezelf wel doorheen.
Als het echt een lintworm is, wat qua symptomen nu wel duidelijk is, heb ik het wel al ongeveer sinds september. Toen begon ik ontzettend te eten en jeuk te krijgen, toen dacht ik aan maden maar ik heb soms last van me darmen dus ik dacht eerder daaraan.. vandaar dat ik er ook niks aan heb gedaan.
Sinds een week voel ik me echt goed beroerd ervan.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:10

Ik vraag me nu af, als je die medicijnen tegen de lintworm neem... ga je dan echt de hele worm uitpoepen of deeltjes of wordt het ding verteerd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:12

Bij de drogist/apotheek heb je een anti-worm middel. Geloof me je bent niet de enigste met wormen...Heb je jeuk bij je anus? heb je rauw vlees gegeten? van een zandbak kun je ook wormen krijgen.. (aangezien het besmettingsgevaar). Bovendien heerst er nu weer een buikgriep. Dus ik zou eerst even dat middel halen. En de klachten met wormen zijn niet wat jij aangeeft.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onpasselijk om met zoiets naar een SEH of HAP te gaan. Er zijn mensen die hebben de zorg harder nodig. Ik ben één keer naar de HAP geweest. Maar dat was nadat mijn ex gebeld had omdat ik met een fikse keelontsteking liep.

Het medicijn tegen wormen heet Mebendazol. 1 tabletje vandaag innemen en 1tje over 2 weken.

Sterkte in ieder geval

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:13

Mebendazol helpt tegen alle soorten wormen en is vrij verkrijgbaar bij drogist en apotheek. Dan neem je een kuur van 3 dagen, meerdere pillen per dag. Maar meestal krijg je bij lintworm iets anders, iets dat sneller werkt. Ja, door de huisarts voorgeschreven.

Je poept die worm is stukjes uit, denk ik. In z'n geheel wordt lastig, aangezien ze nogal lang kunnen worden :P

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:16

OK, dus je kan toch zelf iets tegen alle soorten wormen doen!
Nou, dan ga je die pillen toch halen?

overigens, wat verwacht je als je naar een dokter gaat? Dan krijg je ook gewoon dezelfde pillen. Dus nu hup, naar de apotheek!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:23

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Mebendazol.aspx?mId=10704&rId=1035

goed stukje over de Mebendazol, wordt ook uitgelegd om welke worm het gaat en hoeveel Mebendazol je mag gebruiken

Mebendazol is idd in de apotheek en drogist te verkrijgen, bij ons is het 1,40 voor een doosje waar er 2 inzitten

Maar als het echt om lintworm gaat, wordt er meestal wat anders voorgeschreven, maar er staat ook in dat mebendazol af en toe ervoor wordt gebruikt en dan is het 2x daags 1 tablet gedurende 3 dagen..

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:28

Rebel_Jits schreef:
Je poept die worm is stukjes uit, denk ik. In z'n geheel wordt lastig, aangezien ze nogal lang kunnen worden :P

Hier zit ik dus serieus over na te denken.... (beetje rustig opt werk :P)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:32

Ik weet dat een pony anders is dan een mens,maar mijn pony heeft een lintworm en die poept ze ook in stukjes uit.
Het zijn kleine vierkante stukjes die wel bewegen.
Misschien dat de mens ze ook in stukjes uit poept?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:35

Vroeger behandelde ze een lintworm door een hele tijd niks te eten en dan een bord eten voor hun neus te zitten, schijnbaar kwam die lintworm er dan zo door je mond er uit :r :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:43

BrittKitt schreef:
Vroeger behandelde ze een lintworm door een hele tijd niks te eten en dan een bord eten voor hun neus te zitten, schijnbaar kwam die lintworm er dan zo door je mond er uit :r :')

doe mij dan maar die pillen :+