Het wondermiddel tegen pluizig haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanneee_

Het wondermiddel tegen pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 17:27

Ik heb van mezelf erg krullend en pluizig haar.
Maar vaak is het zo pluizig dat het verschrikkelijk bol gaat staan.
Daarom ben ik op zoek naar een (betaalbaar) wondermiddel waardoor mijn haar wat minder pluizig wordt.

Dus mijn vraag is wie er een product weet tegen pluizigheid. :)

alvast bedankt!

Groetjes,
Sanne

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:31

Ik heb van me zelf ook krullen. En ik gebruik elke dag de spray van John Frieda speciaal voor krullen. Daarnaast heb ik ook wat spul van de kapper, en dat werkt echt goed. Maar daar hangt wel weer een prijskaartje. Het is van het merk Kerastase.

Wat bij mij ook altijd helpt, is snachts met een vlecht of staart in slapen. De krullen zakken uit en het wordt minder pluizig. ;)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:35

Ik wil even meelezen, ik heb steil haar maar toch is het pluizig :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:36

Elina die heb ik ook :)) werkt bij mij redelijk goed.
Van de kapper had ik laatst een tester.. van Landoll ofzo. die was echt super maar daar betaal je dan ook wel weer voor..

trouwens, met een vlecht slapen.. dan zijn mn krullen zo lelijk de volgende ochtend! ik moet mn haar ook altijd nat hebben / douchen als ik opsta! anders zit het niet :P

Charles

Re: Het wondermiddel tegen pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:20

Naar een kapper gaan waar veel surinamers komen, die schijnen allemaal vreselijk onhandelbaar haar te hebben en die gebruiken allemaal middeltjes van kappers die goed schijnen te werken.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:45

vita mix
is wel beetje vet maar werkt perfect

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:50

Mijn haar neigt ook erg naar pluizen, maar na t wassen van het haar t haar goed inkneden met haarcreme van Andrelon dát is bij mij echt een super middel om pluizen tegen te gaan.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:52

beetje kokosvet erin ... pot kost 6 euro en je doet er een jaar mee !

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:54

Ik gebruik deze altijd voor mijn krul pluis haar:
http://www.codecheck.info/img/22677/1
Kost geloof ik ook 6 of 7 euro!

Wanneer ik mijn haar steil heb en het pluist gebruik ik een serum van John Frieda die kost geloof ik 13 of 14 euro.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:55

Ik heb ook krullen van mezelf en bij mij helpt zo'n pompje van adrelon perfecte krul heel goed! dat kost geloof ik rond de / euro?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:56

Bij de action heb je voor 2,95 een rood flesje met een soort gel dat je haar stijl maakt.
Dit maakt je haar niet alleen stijler (bij slag), maar zorgt ook dat je pluis echt goed verdwijnt.
Ik heb zelf een hoop geprobeert, had nooit gedacht dat je bij de action het antwoord zou vinden :+.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:14

Ook ik heb mega dik haar vol met krullen en als ik er niks aan doe wordt het 1 grote pluizebol.

Na ..tig middeltjes van goedkoop tot behoorlijk duur ben ik erachter dat voor mijn haar niet echt een supermiddel op de markt is, ja de waxcreme's die mensen gebruiken met afro kapsels maar daar wordt je haar erg vet van.

Ik gebruik condtioner en soms shampoo (van de laatste wordt je haar over het algemeen nog droger en pluiziger), nadat ik mn haar handoekdroog heb gemaakt doe ik er altijd antiklit creme in die ook werkt tegen pluizen (van andrelon of glisskur).
Daarna komt voor mij de truc, ik ga niet me los haar slapen maar maak altijd een losse vlecht.
Die ik voordat ik ga slapen volstop met mousse (ook weer antipluis) de volgende dag is m'n haar meestal droog of in ieder geval bijna droog.
Geen pluis te zien, maar gewoon gladde mooie krullen, soms bij ontstuimig weer doe ik halverwege de dag nog wat van die mousse erin en voor mij werkt dat super.

Maar goed ieder haar is weer anders, maar bij mij was vaak het resultaat met de waxx of andere antipluis middelen dat mn haar vet werd omdat ik er behoorlijk veel in moest doen.
Antifrizz van John Frieda heb ik ook geprobeerd ik ben er nog steeds niet achter waarom mijn haar daar alleen maar meer van pluizen, heel raar.

Andrelon cremespoeling 'droog beschadigd haar' (bij iedere wasbeurt)
Andrelon shampoo 'droog beschadigd haar' (1 keer per week)
Andrelon perfecte krul (creme voor na het wassen)
Andrelon 'perefecte krul' mousse (na iedere wasbeurt net voor het slapen gaan als je haar al aan het opdrogen is)
En 1 keer per week: 'Hot Oil' van glisskur, werkt bij mij erg goed!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:10

Mij bevalt het beste die anti-frizz glansspray van Elvive l'Oreal (in een klein oranje drukpompflesje). Ik masseer dat op handdoekdroog haar in. Maar echt goedkoop is dat niet.

Bij de kruidvat kun je ook cocosspray kopen, dat werkt ook goed. Maar dan kun je idd beter gewoon kokosvet nemen (is een stuk goedkoper), daar je handen dun mee inwrijven (zodat het wat warm en vloeibaarder wordt) en dat een aantal malen zo door je handdoekdroge haar heen werken. Ik denk dat dat misschien net zo goed werkt als die dure sprays.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:12

Ik heb stijl haar. Maar kan mijn haar gewoon niet los doen zonder klemmetje o.d. Ik heb heel erg dik haar en dat gaat snel pluzien als ik het los doe is het een 'coupe de explosie'. :=

Iemand DE oplossing? :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:12

Ik gebruik ook die anti-frizz spray :j

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:15

Ik gebruik:

Shampoo+Conditioner van Garnier, met 3 olien.
Avond voor het wassen (douche s'ochtends) haar helemaal volsmeren met kokosolie. (ik heb het gekocht voor Euro 3.20 bij de vomar). S'ochtends uitspoelen, resultaat zacht, glanzend gevoed haar.
Voedende creme van Andrelon, voor elke dag volgens mij.

En als spoedtip: handcreme.

Ik had pluizig haar met slag. Heb het nu kort laten knippen(tot mn schouders), heeft heel veel geholpen. Haar is nu minder droog en gezonder.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:21

Kam je je haar ?
Ik heb namelijk ook krullen en pluizig haar, maar als ik het niet kan heb ik er een heel stuk minder last van.

Ook met lang haar kan je onder de douche met een conditioner je haar met je handen kammen ( of met een grove kam ) en dan uitspoelen en er verder niets aan doen.
Als het droog is een beetje vochtig maken met je handen en ik gebruik een beetje gellwax. Werkt voor mij prima.

Van kammen wordt mijn haar heel pluizig.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:41

ik heb ook echt heel pluisig dik haar

ik gebruik:
shampoo elvive intens glad
creme spoeling elvive intens glad
haarmasker elvive intens glad
antiklit spray gliss kur (oranje)
serum john frieda strong (paarse)
krullen spray van studio line

ik slaap meestal met een vlecht in mn haar dat scheelt me sóchtends een hele hoop werk

{edit} ik fohn of stijl mijn haar nooit
Laatst bijgewerkt door Perla op 23-01-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:49

Niet kammen of borstelen als je haar droog is. Vooral als je krullen hebt: dan kam/borstel je de krullen eruit, en wordt het coupe pluis.

Ik heb ook heel erg pluizig haar, en heb ook geen wondermiddel. Al die spulletjes van Andrelon helpen bij mij ook niet. Wat bij mij nog het meest helpt is serum. Maakt eigenlijk niet uit van welk merk, kan van 14 euro van John Frieda, maar ook voor 3 euro van Andrelon. ;) Lijkt net alsof je een hele vettige olie in je haar smeert, maar je hebt maar een klein pompje nodig; grootte van een doperwt. Dat werkt nog het beste bij mij.

Je moet ook goed je haar verzorgen, 1 a 2 x per week een maskertje voor beschadigd en/of pluis haar, en niet te vaak je haar stylen of föhnen.

Welke shampoos en conditioners bij mij nog het beste werken zijn:
Elvive intens glad. Ik gebruik hiervan: shampoo, cremespoeling, masker, en serum.
En ook: Herbal Superstraight model. :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:06

Ik heb ook vreselijk pluizig haar met slag. Na het douchen wikkelik mijn haar eerst 10 minuten in een handdoek, en daat het zo drogen. Daarna borstel ik de klitten eruit, trek mn scheiding en gaat er krullenmousse van Andrélon in. Ik verdeel m'n haar in 2 'staarten' (1 links en 1 rechts), en in elke 'staart' wordt voorzien van een klodder mousse ter grootte van een grote mandarijn :D. Dit kam ik door.. Vervolgens kneed ik de krullen erin en föhn mijn haar héél kort (1 minuutje, max). Verder laat ik het dan gewoon opdrogen, beetje haarlak eroverheen en het pluist niet. Borstelen is uit den boze zodra de mousse erin zit, en al helemaal zodra het droog is! Daarna pluist het echt vreselijk. Mijn haar zit het beste na een nachtje slapen, haha :')

Onmogelijk haar dit.

De beste tip is RUIM op tijd naar de kapper gaan :') Dan blijft je haar gezond en pluist het echt veel minder.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:43

met krullend haar kan je het beste niet kammen/borstelen..

gewoon 1 keer in de 2 dagen een beetje uitpluizen met je vingers ..

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:52

Regelmatig naar de kapper :j Verder gebruik ik de creme van Andrelon Perfecte Krul (deze week in de aanbieding bij de Minerva, 2€) dit maakt mijn krullen weer een béétje stuurbaar. Als ik het erin voor ik ga slapen wordt ik wakker met krullen die complete loopings maken... :roll:

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:53

Ik vind kokos spul erg fijn, alleen dan word je haar snel vet dus niet teveel en niet bovenop je haar gebruiken. Maar vaak is krullend haar best droog, en helpt het goed door het in je punten te knijpen. Verder vind ik Potion 9 van Sebastian echt een wondermiddel tegen pluizig haar! Alleen na het douche een beetje door je haar smeren en klaar! Niet vet en erg handig. Is wel duur spul en alleen bij de kapper te koop, maar ik zweer erbij!

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 11:13

Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik ga hier zeker snel wat dingen van uitproberen! :)

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:04

Ik heb van nivea een blauwe pot... iets van creame of zo?
Echt als ik dat er in doe is de pluis echt weg :). Doe maar een heel klein beetje per keer en het werkt echt super. Pot koste geloof ik iets van 5,95 doe er al een half jaar mee en is nu half vol nog.