Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Op 1 keer na dan. monique4 schreef:Ik doneer ook 2x per jaar bloed, heb vaker ook een te laag ijzergehalte en mag dan weer huiswaarts, is volgens mij meer bij vrouwen.
Nu heeft de vorige keer de arts mij een tip gegeven, met het prikken van het ijzergehalte een paar keer het bloed van de vinger af laten halen, zodat ze het bloed dieper moeten halen, zeg maar, toen was mijn ijzergehalte wel goed, zat er net iets boven.
ilse86 schreef:ijzertabletjes slik ik ook vaak. kun je gewoon bij kruidvat kopen. potje kost iets van 3 euro en kun je heel lang mee.
russel schreef:Hoe laag is hij dan? Want als hij echt laag is, dan krijg je ijzertabletten.
Maar groene bladgroenten zijn goed, rode wijn, roosvicee heeft ook eentje met extra ijzer, rood vlees.
inowa schreef:russel schreef:Hoe laag is hij dan? Want als hij echt laag is, dan krijg je ijzertabletten.
Maar groene bladgroenten zijn goed, rode wijn, roosvicee heeft ook eentje met extra ijzer, rood vlees.
zo uit mijn hoofd weet ik het niet maar geloof dat het 2x iets te laag is geweest en 1 x echt veel te laag