hart ritme stoornissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

hart ritme stoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:57

Zo gebeurd het dat je van je vrije dag geniet, en zo lig je in het ziekenhuis.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb dus een boezemfibrillatie, of atriumfibrillatie.

Fijn.

Ik heb 2 uur lang een hartslag van een topsporter op zijn hoogtepunt gehad. Heel naar allemaal.
Bij oude mensen komt het vaak voor, en je gaat er niet dood aan.

Ik ben me echt kapot geschrokken, en als mijn vriend me niet bij de HA kon oppikken, werd ik in de ambulance gezet.

Zijn er mensen die ook last van hun hart hebben? Ik zou t fijn vinden om ervaringen te delen. ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 07:15

In het ziekenhuis zeiden ze dat het echt ook bij jonge mensen wel gebeurde!

Helderder

Re: hart ritme stoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:18

Vervelend zeg, heb je in het ziekenhuis medicatie gehad waardoor het over ging? En nu is alles weer als vanouds?

Ik heb een hartslag van 160 in rust zonder medicatie, maar dat is geen fibrillatie. Dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen heb. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:21

Ik heb ook hartritme stoornis. Ik gebruik er geen medicijnen voor en raak er niet van in paniek. Wel ben ik na ontzettend moe.. Waarschijnlijk omdat je lichaam even heel hard heeft gewerkt.

Probeer er rustig onder te blijven is de tip die ik je mee wil geven. Ga rustig zitten of liggen en concentreer je op je ademhaling. Weet dat je er niet dood aan gaat en dat het straks weer over is. Soms moet je dat echt even tegen jezelf zeggen.. Als je er veel last van hebt zou je medicijnen kunnen overwegen..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:22

Paula schreef:
Vervelend zeg, heb je in het ziekenhuis medicatie gehad waardoor het over ging? En nu is alles weer als vanouds?

Ik heb een hartslag van 160 in rust zonder medicatie, maar dat is geen fibrillatie. Dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen heb. :D

Dank je!

Ik dacht dat niemand hier last van heeft, gezien de reacties :o

Het is na 2 uur spontaan overgegaan. ;)

Lijkt me ook pittig, om standaard zo'n hoge hartslag te hebben!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:23

Jessix schreef:
Ik heb ook hartritme stoornis. Ik gebruik er geen medicijnen voor en raak er niet van in paniek. Wel ben ik na ontzettend moe.. Waarschijnlijk omdat je lichaam even heel hard heeft gewerkt.

Probeer er rustig onder te blijven is de tip die ik je mee wil geven. Ga rustig zitten of liggen en concentreer je op je ademhaling. Weet dat je er niet dood aan gaat en dat het straks weer over is. Soms moet je dat echt even tegen jezelf zeggen.. Als je er veel last van hebt zou je medicijnen kunnen overwegen..

Ja, ik moest ook rustig blijven van mezelf. Was moeilijk ;)
ik ben nog steeds kapot en kan me moeilijk concentreren.

OVer 2 maanden wordt er een echocardiogram gemaakt.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:24

Mijn vader heeft het ook gehad. Eerste op tweede kerstdag in 2005. Midden in de nacht werd ik gebelt door mijn moeder. Ik zat met vrienden in de kroeg.
We hebben mijn vader naar het ziekenhuis gebracht en daar heeft hij de nacht verder door gebracht op de IC.
De volgende dag mocht hij naar huis. Hij heeft nu wel medicijnen hier voor. Hij heeft zelf eens geprobeerd om dit af te bouwen maar hij kreeg weer ritmestoornissen. Hij zit waarschijnlijk nu voor altijd aan de medicijnen. Er is niets aan te doen. Er is eigenlijk ook niets mis met zijn hart alleen dat hij af en toe op hol sloeg.
Heel vervelend maar er is mee te leven. Hij was toen het gebeurde 50 jaar dus ook niet super oud

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:25

Wendel schreef:
Mijn vader heeft het ook gehad. Eerste op tweede kerstdag in 2005. Midden in de nacht werd ik gebelt door mijn moeder. Ik zat met vrienden in de kroeg.
We hebben mijn vader naar het ziekenhuis gebracht en daar heeft hij de nacht verder door gebracht op de IC.
De volgende dag mocht hij naar huis. Hij heeft nu wel medicijnen hier voor. Hij heeft zelf eens geprobeerd om dit af te bouwen maar hij kreeg weer ritmestoornissen. Hij zit waarschijnlijk nu voor altijd aan de medicijnen. Er is niets aan te doen. Er is eigenlijk ook niets mis met zijn hart alleen dat hij af en toe op hol sloeg.
Heel vervelend maar er is mee te leven. Hij was toen het gebeurde 50 jaar dus ook niet super oud

En was er bij hem iets van hoge bloeddruk, overgewicht of stress?

Die factoren spelen bij mij nl helemaal niet.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:27

Ook ik heb een hartritmestoornis en een heel klein gaatje in mijn hart. Klinkt ernstig maar is het totaal niet.
Het gaatje merk ik niet maar de stoornis wel. Het is niet zo dat mijn hart heel snel gaat kloppen, juist heel onregelmatig waardoor ik benauwd en een beetje duizelig wordt.
Heb er geen medicatie voor, zolang het niet nodig is doe ik het liever niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:29

Adin schreef:
Ook ik heb een hartritmestoornis en een heel klein gaatje in mijn hart. Klinkt ernstig maar is het totaal niet.
Het gaatje merk ik niet maar de stoornis wel. Het is niet zo dat mijn hart heel snel gaat kloppen, juist heel onregelmatig waardoor ik benauwd en een beetje duizelig wordt.
Heb er geen medicatie voor, zolang het niet nodig is doe ik het liever niet.

Gisteren was ik bang dat ik levenslang aan de bloedverdunners moest zitten.
Gelukkig mocht ik zonder medicijnen of ge- of verboden naar huis toe.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:40

Ik heb al jaren een onregelmatig hartritme :j
De ene keer slaat hij een keertje over de andere keer slaat hij op hol.
Je weet nooit wanneer maar ik heb het op hol slaan vaak na inspanning bv traplopen, dan duurt het gewoon een hele tijd voor alles weer normaal is.

Je kunt er idd gewoon mee leven als het maar af en toe is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:45

Shyla25 schreef:
Ik heb al jaren een onregelmatig hartritme :j
De ene keer slaat hij een keertje over de andere keer slaat hij op hol.
Je weet nooit wanneer maar ik heb het op hol slaan vaak na inspanning bv traplopen, dan duurt het gewoon een hele tijd voor alles weer normaal is.

Je kunt er idd gewoon mee leven als het maar af en toe is.

Herkenbaar. ;)
Ik heb hier verder nooit acht op geslagen, het hoorde er gewoon bij. ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:00

geen flauw idee of ik een echte stoornis heb of niet. Maar wat Shyla25 schreef, kon zo van mij komen. :)
Ik ben er aan gewend en sla er idd nooit acht op. Mss moet ik dat toch maar eens doen. :D

ik heb het net zo goed in rust als wanneer ik actief ben. Ik kan bvb braaf in de zetel een boek zitten lezen, en dat mijn hart ineens overuren begint te kloppen. Nogal vervelend, vooral voor mijn gezelschap als ik ineens zeer bewust begin te ademen om mijn hart weer rustig te krijgen, dan denken ze dat er iets scheelt. Maar het beïnvloedt mijn leven niet.

In stressperiodes is het duidelijk erger.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:00

Ik heb zo af en toe dat mijn hart een slag over slaat. Voelt op dat moment wel eventjes akelig aan maar is gelukkig snel weer weg. Gelukkig kan het geen kwaad.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:13

Ik heb ook last van hartritme stoornissen, onlangs afgedaan als hyperventilatie!!
Nu heb ik meerdere onderzoeken gedaan en daaruit blijkt als ik stress heb, ik dit zwaarder ontwikkel..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:25

Antheman schreef:
Herkenbaar. ;)
Ik heb hier verder nooit acht op geslagen, het hoorde er gewoon bij. ;)

Ze kwamen er bij pas achter toen ik een telkens hoofdpijn had en kramp op mijn werk, toen werd een hoge bloeddruk gevonden en toen ging het balletje rollen.
Ik kon medicijnen krijgen maar ik heb er zo weinig last van dat ik dat niet heb gedaan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:25

Ik heb gelukkig naar mijn weet geen eigen ervaring mee. Mijn moeder heeft wel hartkloppingen gehad en hier betablokkers voor geslikt. Is nu weer helemaal over.
Lijkt me wel schrikken in elk geval!

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:29

Mijn vader heeft het nu zo'n 9 jaar. Hij slikt er medicijnen voor en heeft er bijna geen last van. Wel kan hij niet meer sporten wat hij vroeger veel deed. Hij liep marathons en kreeg er toch last van. Artsen kunnen het niet verklaren, want hij heeft een hartspier van iemand van 20 terwijl hij inmiddels 60 is. Advies: inderdaad rustig blijven en vertrouw je het niet, je huisarts bellen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:31

Mijn vader heeft, nou ja had het, hij heeft inmiddels een pace-maker gekregen hiervoor.
Geen overgewicht of stress bij hem waar het door kwam/komt.

Wel heeft hij medicijnen voor zijn bloeddruk, maar die schijnt met name te hoog te
zijn als hij in het ziekenhuis zit :+ Aangezien hij vaak last heeft van een licht gevoel
in zijn hoofd denken we dat die bloeddrukpillen eigenlijk niet nodig zijn en zijn bloeddruk
te veel omlaag halen....

Wat zul je geschrokken zijn, maar fijn dat je zonder medicijnen en ge- of verboden weer
naar huis mocht :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:35

simpie schreef:
Mijn vader heeft het nu zo'n 9 jaar. Hij slikt er medicijnen voor en heeft er bijna geen last van. Wel kan hij niet meer sporten wat hij vroeger veel deed. Hij liep marathons en kreeg er toch last van. Artsen kunnen het niet verklaren, want hij heeft een hartspier van iemand van 20 terwijl hij inmiddels 60 is. Advies: inderdaad rustig blijven en vertrouw je het niet, je huisarts bellen.

Daar ben ik dus zo bang voor...
Dat ik niet meer mag sporten.....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:37

Mijn nicht kreeg het een keer toen we uitgingen.
Geen pretje om bij te zijn, mocht toen nog niet eens mee naar t ziekenhuis..

Ollie23

Mijn vader (weer een vader) heeft ook hartritmestoornissen in combinatie met hoge bloeddruk. Hij slikt hier 2 pilletjes voor. (een paar keer per dag) En er is prima mee te leven. Hoewel hij zegt dat het een erg naar gevoel is als je hart zo op hol slaat. Hij heeft een aantal keer een kastje gedragen om het hartritme gedurende de dag en nacht te testen. Hij heeft een echo gehad en zijn urine is getest op hormonen. Dat wil ook nog wel eens van invloed zijn. Hij mag in principe alles doen, ook sporten. Maar matigt wel met sommige extreem intensieve sporten.
Ben jij al de medische molen in geweest?

geerke

mijn hart doet ook weleens raar...slaat gewoon 1 hartslag over en pobeert dan weer snel hem in te halen....
mijn bloeddruk is laag soms 60/90,ben een paar kilo te zwaar,rook niet.
Hartslag in rust is 60.
Bij mij is het vermoedelijk hormonaal want ik heb het niet altijd.
Het is wel lastig,lig je in bed en je hart is nog de marathon aan het lopen..

Ik ben weleens bij de dokter geweest,maar dan doet hij het net even niet...dan klopt hij dus normaal.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:39

yep meld zich

en in rust of dukte maakt niks uit
komt bij mij iig niet door de stress dat is nu vast gesteld
ook niet door inspanning , als het tijdens inspanning gebeurt is dat toeval

ene keer slaat die 1 of 2 slagen over en soms gevoel van ophol
dan gaat die beetje erg snel , niet leuk , probeer dan rustog te blijven en idd op ademhaling letten gaat vanzelf weer weg

bij mij ook klein lekje in klepje maar dat hebben veel meer mensen en kan je heel oud mee worden

helaas heb ik wel al 3 aanvallen gehad en zit nu dus oa op de bloedverdunners .. ach pilletje meer of minder in mijn geval

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:39

Ik heb ook zo iets, dat mijn hart in overdrive gaat, vaak als ik sport + dat ik ergens opgewonden van raak, bv dat ik wil winnen of zo. Voelt idd niet erg goed. Overgens heb ik een gaatje in mijn hart, kan hierdoor komen, maar de dokters zeiden dat het wat aan het dichtgroeien was. Ik zou toch graag eens op controle gaan, ik vind het niet normaal voor iemadn van mijn leeftijd, ben pas 17.
Misschien heb ik wel hetzelfde als jij?
beterschap!