Ik zit met een "probleem". Mijn vriend en ik willen zo graag een kindje. Het vreselijke is, het lukt steeds maar niet. Ik zit hier zo erg mee. Ben bang dat ik zelf mischien onvruchtbaar ben, en hem moet teleurstellen daarmee. Hebben jullie mischien tips? Alles is welkom.
beide naar de huisarts gaan en je laten onderzoeken.
hoelang ben je al aan het "proberen" dan....
LePapillon
Geplaatst: 19-01-10 16:11
Dat is vervelend! Hoe lang zijn jullie al bezig?
Ik heb er verder geen ervaring mee, dus geen tips van mij
dancertje
Geplaatst: 19-01-10 16:11
hoi raisa zijn jullie al samen bij arts geweest om te laten testen dan weet je gelijk wat er is
shilady
Geplaatst: 19-01-10 16:12
Denk dat het verstandig is als je naar gynocoloog langs gaat voor een echo wie weet is er iets niet in orde met je baarmoeder of eierstokken. Laat ook je vriend testen kan ook zijn dat zijn zaadjes niet zwemmen
PriDepo
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-10 16:13
We zijn nu 3/4 jaar bezig. Ik vindhet zo vervelend!
Verschrikkelijk. Zoals ik in mn openingspost al heb gezet, durf ik de stap niet te zetten. Ben zo bang dat er mischien echt iets mis is waardoor het helemaal niet meer kan.
Nathalie
Geplaatst: 19-01-10 16:13
Vervelend.. Hoelang proberen jullie al? Idd naar de huisarts gaan, die stuurt je door naar de gyn. Ik ben ook zo goed als onvruchtbaar, spontane zwangerschappen zijn hier onmogelijk. Maar tegenwoordig kan er zóveel! Niets om je druk over te maken voor alsnog.
Brainless
Geplaatst: 19-01-10 16:14
Maar mss is er helemaal niets mis, of ben je er snel genoeg bij.... Er zijn vrouwen die binnen 1 maand zwanger zijn en er zijn erbij waar alles goed is en het toch 1 1/2 jaar duurt.
Nathalie
Geplaatst: 19-01-10 16:15
Heb je al getemperatuurt? Anders is het slim om dat iig te doen, omdat sommige gyns je eerst weer weg sturen met dat je eerst voor 3 maanden moet temperaturen.
Het slimst is om je toch te laten onderzoeken. Ja misschien komt er wat uit en ja dat is balen, maar je bent dan wel veel dichterbij je wens. Dan kunnen ze je helpen en heb je veel meer kans op een zwangerschap dan wanneer je maar door blijft proberen. Ik wilde ook nooit gaan maar bleek dus niet eens een eisprong te hebben, al die tijd dus écht voor niets geweest.
Konstantine
Geplaatst: 19-01-10 16:16
Ik zou mezelf toch maar even laten testen... Alles is beter dan vreselijke onzekerheid.
Nathalie
Geplaatst: 19-01-10 16:16
Ben je nou 3 of 4 jaar bezig, of 3 kwart? Hihi ik dacht aan 3 tot 4 jaar maar na de post van Brainless begin ik te twijfelen?
PriDepo
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-10 16:16
Dat is natuurlijk ook waar. Ik ben van mezelf nogal een paniekzaaier. Mischien dat ik het van me af moet zetten, en gewoon de stap zetten. Ben gewoon heel erg bang voor slecht resultaat. Ze kunnen natuurlijk nu tegenwoordig heel veel. Maar de angst zit er bij mij op een 1 of andere manier heel goed in.
Achjoh, 3/4 van het jaar valt reuze mee! Ik was zwanger met 6 maanden Je moet het idd even van je af zetten, er niet veel bezig mee zijn na een jaar mag je naar de ha
Klopt inderdaad. Je mag pas na een jaar "proberen" naar de huisarts te gaan. Maar als je geen eisprong heeft, krijg je daar toch weer hormonen voor? Kan je die niet al voor het jaar halen?
Nathalie
Geplaatst: 19-01-10 16:20
En wat nu als er wat aan de hand is? Dat is toch niet erg? Tuurlijk schrik je dan even maar het is echt niet erg om een vruchtbaarheidsprobleem te hebben. Iig, liever weten wat er aan de hand is en behandelt worden dan nog jaren door proberen?! Ze kunnen zoveel en soms is er maar iets heel kleins nodig!
Oh joh, drie kwart jaar is nog niet zo heel lang inderdaad... Er zijn genoeg vrouwen die daarna nog gewoon spontaan zwanger worden hoor!!
Mloei
Hmm ik dacht eerst ook 3 tot 4 jaar.. Maar driekwart jaar kan nog hoor Mijn zus deed er wel een jaar over om zwanger te worden en dat bij haar derde kindje. Anders toch echt even laten testen Veel succes!
LePapillon
Ga eens een ontspannen weekendje weg, dat wil nog wel eens helpen Bij de een duurt het helaas wat langer dan bij de ander..
Mijn nicht heeft er bij de eerste ruim een jaar over gedaan, ze is nu weer zwanger en dat was de eerste keer raak!
PriDepo
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-10 16:21
Hihi. Jullie peppen me wel even op! Dat moet ik als eerst even kwijt. Maar die angst zit er bij mij heel goed in. Waarom? Geen idee. Bang voor teleurstelling mischien.
liedje89
Geplaatst: 19-01-10 16:21
Ze hebben tegenwoordig toch ook van die ovulatie testen misschien kan je dat eens proberen of inderdaad gewoon temperaturen. Denk inderdaad dat je huisarts je nu nog niet door zou sturen naar een gyn oid.
Nathalie
Geplaatst: 19-01-10 16:22
Nee dat kan volgens mij ook niet. Hier hoort gewoon behandeling bij, om de dag naar het ziekenhuis etc. Die behandelingen kunnen psychisch best heavy zijn. Ik zou even wachten tot je een jaar of langer bezig bent... Hier zijn we na drie jaar pas gegaan...
Anoniem
Wie gaat er nou controleren hoe lang iemand al bezig is?
Maargoed, ik zou dus ook wel even een bezoekje brengen. Zoals al gezegd, ze kunnen tegenwoordig zoveel!
joepiejee
Inderdaad, zoals hierboven al gezegd wordt temperaturen! Als je dat een maand of 3 doet heb je een duidelijk beeld van jou cyclus. Ben je dan nog niet zwanger dan ga je naar de huisarts met je temperatuurlijstjes en hij zal je doorsturen naar het ziekenhuis. Grote kans dat je dan bijvoorbeeld Clomid moet nemen (hormoonpilletjes) en binnen 1 of 2 maanden zwanger bent. Het gaat goedkomen hoor!
JoyCiej007
Als je er echt heel erg mee zit zou ik inderdaad eens samen naar de HA gaan, die kan idd ook voor hormonen zorgen zodat alles wat makkelijker gaat.
Ik weet wel van een nicht van mij, en ook van mijn moeder, dat het soms nog best lastig is. Dat hoeft niet direct te betekenen dat je onvruchtbaar bent, maar dat je er een jaar mee bezig bent is geen uitzondering, ken dus diverse mensen waarbij het wel een vol jaar heeft geduurd. ik zou me dus niet al te veel zorgen maken.
PriDepo
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-10 16:22
Ik dacht eigenlijk ook dat ik de enige was. Maar als ik dit zo lees, gaat er wel even een last van mn schouders af. Bedankt allemaal.