Heb zoekfunctie gebruikt.. maar vond zo gauw niets.. als het verkeerd staat, sorry, dan hoor ik het wel!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yoga wil ik graag eens proberen
(als je hard door oefent
)
Duurt bij mij erg lang voordat die los komen.. en sochtends zitten ze alweer vast. Moet daar echt leniger in worden.
En je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Het gaat vooral om je houding en correcte beweging en techniek.. ik doe het nu een tijdje van een dvdtje (
) af en ik heb toch echt spierpijn op de juiste plekken daarna
En het voelt heerlijk

*schaam* met mijn armen naar de grond.. en nu kom ik al bij de grond

En om de dag mee te beginnen.. alleen lukt me dat nooit qua tijd

Alleen is het wel vervelend dat je je zelf er echt toe moet zetten om het te doen 
Dus weinig bewegingsruimte enzo. Hoop dat het snel rustiger wordt (als iedereen z'n goede voornemens weer vergeet)....
maar aan de andere kant heeerlijk voor eventjes savonds na het eten
en heb het verder wel druk genoeg met paardrijden enzo. En je voelt gewoon dat het goed is voor je lichaam inderdaad
Citaat:Voor mensen die andere sporten beoefenen, zoals bijvoorbeeld paardrijden (dressuur), levert Pilates een belangrijke ondersteuning. Sporten die problemen krijgen met de voor hun sport belangrijke houding kunnen veel baat hebben bij Pilatesoefeningen door hier bewust oefeningen voor te doen. Specifiek voor dressuurruiters is de specifieke coordinatie van spieren van belang om in de hogere dressuurklassen een verfijnder hulppallet naar het paard te ontwikkelen. Bovendien is het bijzonder verrijkend om zelf bewust te voelen welke inspanning het lichaam moet leveren bij "aan het bit zijn", "schouderbinnenwaarts", "piaffe" en "passage" vanuit een lange rug en nek en stuwing vanuit de achterhand. De training van je paard kan volgens dezelfde principes als Pilates worden gedaan en met een vergroot eigen bewust zijn wordt de gevoelsbeleving van de kleine veranderingen beter merkbaar.
maar mij beter leren mijn lichaam coördineren zou best fijn zijn! (Zowel voor mij als het paardje waar ik bij de volte half naast hang.)