Nog meer yoga en pilates fanaten ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Nog meer yoga en pilates fanaten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:58

Ik ben zelf gek van yoga en pilates.. Voelt zo heerlijk en zijn leuke oefeningen. Was benieuwd of er meer mensen hier gek op zijn? :D

Heb zoekfunctie gebruikt.. maar vond zo gauw niets.. als het verkeerd staat, sorry, dan hoor ik het wel!

YMJArabians

Re: Nog meer yoga en pilates fanaten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:11

Ik heb een hele tijd Yoga gedaan, maar ben er mee gestopt. Waarom weet ik eigenlijk niet, misschien dat ik er weer mee ga beginnen :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:53

Ik ga binnenkort beginnen met yoga.
Bij mij op de sportschool wordt pilates gegeven.

Wat is het precies het verschil?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:42

Ik pilates sinds kort. :D Vind het best zwaar, ik heb niet zulke lenige benen (vroeger kon ik ze niet eens strekken als ik stond).

Het is wel erg leuk om te doen, lekker bezig zijn op een rustgevend muziekje :))

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:54

Pilates heb ik geprobeert maar was voor mij niet te doen; de kramp schoot continu mijn voeten in :o Yoga wil ik graag eens proberen :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:08

Kramp heb ik ook snel last van, ben niet gewend om mijn voeten zo lang te pointen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:29

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen yoga en pilates?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:32

Bij yoga train je de beheersing van de geest en het lichaam (zegt internet).
Bij pilates train je de dieperliggende buikspieren waardoor je houding ook verbetert (zegt mijn pilates-trainer).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:34

En van beide word je erg lenig en krijg je mooi strak buikje :) (als je hard door oefent :P )
Ja.. ik heb ook heeele stijve hamstrings.. :P Duurt bij mij erg lang voordat die los komen.. en sochtends zitten ze alweer vast. Moet daar echt leniger in worden.

Pilates is best zwaar ja! Sommige oefeningen val ik omver of krijg ik niet eens mn been omhoog haha.
Maar vind het ontzettend leuk en geeft heerlijk gevoel achteraf.

Yoga vind ik ook leuk, maar meer lekker . Alleen word ik er soms duizelig van.. hebben jullie dat ook?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:20

Ik zit ook na te denken om pilates te gaan doen! Het lijkt mij namelijk wel zwaar, maar niet te inspannend zoals spinning of dansen ofzo. Of zit ik nu helemaal mis? :o

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:35

Nee klopt het is een hele bescheiden bezig heid :) En je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Het gaat vooral om je houding en correcte beweging en techniek.. ik doe het nu een tijdje van een dvdtje ( := ) af en ik heb toch echt spierpijn op de juiste plekken daarna :D En het voelt heerlijk :)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:38

ik ga de dvd ''pilates voor dummies'' maar eens bestellen denk ik :) lijkt me wel leuk om te proberen en ik wil echt graag leniger worden :=
en een strak buikje zou ook niet verkeerd zijn :Y)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:45

Nou dat krijg je ervan hoor!! Dit is echt de eerste 'sport?' waar ik de juiste buikspieren voel.. ook met spierpijn.. en je rug word veel stekker en strakker! Erg fijn.. door mijn computerwerk knakte mijn hele rug bij alles en zit helemaal vast.. en ik doe 1 avond pilates en heb 2 dagen geen last :D

En eerst kon ik nooit verder dan mijn knieen :o *schaam* met mijn armen naar de grond.. en nu kom ik al bij de grond :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:27

Ik heb een hele tijd yoga gedaan, maar ik kreeg ontzettende last van m'n gewrichten, met name m'n knieën, dus ben gestopt.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:30

Ow dat is wel vervelend.. Misschien door het stretchen enzo :)
Ik vind Yoga heel lekker voor het slapen gaan :) En om de dag mee te beginnen.. alleen lukt me dat nooit qua tijd :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:35

Ik kom ook niet verder dan m'n knieën hoor :o
Misschien ook maar eens een dvdtje aanschaffen ofzo, want een strakker buikje kan nooit kwaad :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:38

nee :D Alleen is het wel vervelend dat je je zelf er echt toe moet zetten om het te doen :P
En zorgen dat er niemand kijkt :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:39

Vanmiddag weer gepilatest, was heel erg druk :\ Dus weinig bewegingsruimte enzo. Hoop dat het snel rustiger wordt (als iedereen z'n goede voornemens weer vergeet)....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:41

Ik heb een tijdje pilates gedaan, is ongeveer het saaiste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan wat betreft ''sport''. Maar ik bleef volhouden omdat het echt ontzettend goed is voor je lichaam.

Ben gestopt omdat ik veel oefeningen niet meer aan kon door mijn knieën.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:02

Ja het is aan de ene kant erg saai :P maar aan de andere kant heeerlijk voor eventjes savonds na het eten ;) en heb het verder wel druk genoeg met paardrijden enzo. En je voelt gewoon dat het goed is voor je lichaam inderdaad :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:01

Merken jullie ook dat het paardrijden beter gaat?
Bij mij in buurt geven ze ook pilates, en op de site staat dit:
Citaat:
Voor mensen die andere sporten beoefenen, zoals bijvoorbeeld paardrijden (dressuur), levert Pilates een belangrijke ondersteuning. Sporten die problemen krijgen met de voor hun sport belangrijke houding kunnen veel baat hebben bij Pilatesoefeningen door hier bewust oefeningen voor te doen. Specifiek voor dressuurruiters is de specifieke coordinatie van spieren van belang om in de hogere dressuurklassen een verfijnder hulppallet naar het paard te ontwikkelen. Bovendien is het bijzonder verrijkend om zelf bewust te voelen welke inspanning het lichaam moet leveren bij "aan het bit zijn", "schouderbinnenwaarts", "piaffe" en "passage" vanuit een lange rug en nek en stuwing vanuit de achterhand. De training van je paard kan volgens dezelfde principes als Pilates worden gedaan en met een vergroot eigen bewust zijn wordt de gevoelsbeleving van de kleine veranderingen beter merkbaar.

Nu ben ik absoluut nog niet in de buurt van piaffes, passages ed. :D maar mij beter leren mijn lichaam coördineren zou best fijn zijn! (Zowel voor mij als het paardje waar ik bij de volte half naast hang.)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:39

Heb een hele poos pilates gedaan. Daar helaas moeten stoppen omdat het te duur was en hier thuis kan ik het niet op de vloer doen omdat ik dan zowat weg tocht. Ga het tzt gewoon op tafel proberen. Die kramp in benen etc. komt omdat je je powerhouse niet goed gebruikt volgens de mevrouw waar ik altijd les van kreeg. Is ook zo want als je nog meer op je powerhouse let heb je geen kramp meer. Ik zat aan het einde van mijn lessen pilates op gevorderde niveau met de teaser one leg en full teaser(als ik het goed schrijf)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:43

Hier in goede doen nog een trouwe pilates beoefener ;)
Bij ons is het een mix van diverse soorten pilates en diverse yoga dingen :D
Doe de Pfeiffer ben ik nu al een tijdje niet geweest maar wil het wel graag gaan oppakken :D
Aankomende donderdag is er een rondje educatie pilates voor ruiters, lijkt me ook erg leuk om heen te gaan :P

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:50

waarom is pilates voor ruiters anders dan gewone pilates ? Als je toch gewoon de serie doet .. schouderbrug...zaag etc etc dan heb je toch alles gehad ???

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:56

Geen idee ik zou zeggen ga donderdag naar Ermelo en vertel het ons ;)