heellllp ontstoken tandvlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

heellllp ontstoken tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:32

begin december kreeg ik last van mn tanden/kiezen aan de rechterkant vreemde was dat het aan de boven en onderkaak was. dus na paar weken aangekeken te hebben toch maar tandarts gebeld. ben totaal geen favo van de tandarts en dit was ook de 1ste keer dat ik buiten mn halfjaarlijkse controle erheen ging.(wil dus aardig wat zeggen)
hij gekeken en aan de onderkant gaatje gevonden en die gevuld. hij wou nog niet met wortelkanaalbehandeling enz beginnen omdat ik niet 1 bepaalde kies kon aanwijzen.

nou paar dagen geleden zat ik met tandenstoker tussen mn tanden en sprong opeens de lucht in. wat deed dat pijn jahoor tandvlees meteen bloeden en weer gyga ontstoken. ik poets altijd met paradontax heb weer paar keer gespoeld met listerine en bocosan maar het wordt maar niet beter. ergste is nog wel dat als ik pijn aan mn tanden heb zo mega shagerijnig wordt. dus neem alweer paar dagen paramolletjes in. als ik er maar 1 a 2 per dag neem is het goed.

maar wie heeft er een tip voor mij zodat het toch wel eens keertje over gaat?

onley

Re: heellllp ontstoken tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:33

tijdens het tanden poetsen goed je tandvlees mee poetsen
en goed spoelen met listerine.

Verder toch maar na de tanarts gaan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:33

Als je je tanden poetst, poets je dan ook je tandvlees?
Want dat hoort wel .. Anders gaat het dus ontsteken..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:35

ja poets altijd tandvlees mee.

tandarts heb ik de 25 jan. weer een afspraak dus dan ga ik zowieso weer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 07:53

Elke dag tandenstokers gebruiken, daarmee goed tussen je kiezen gaan. De eerste dagen bloedt het steeds, maar het wordt beter. Ik heb deze tip zelf van mijn mondhygienist gekregen en het werkt echt, maar wel consequent blijven gebruiken :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:15

Mas schreef:
Elke dag tandenstokers gebruiken, daarmee goed tussen je kiezen gaan. De eerste dagen bloedt het steeds, maar het wordt beter. Ik heb deze tip zelf van mijn mondhygienist gekregen en het werkt echt, maar wel consequent blijven gebruiken :)

Klopt helemaal.
Gebruik altijd houten stokers. Die van Oral B hebben een dikte die voor de meeste mensen heel geschikt is. Goede stokers zijn driehoekig van vorm. De korte zijde van de driehoek altijd naar je tandvlees toe houden. Plaats hem niet naast het tandvlees (hoeken van de stoker snijden dan), maar er net boven. Duw hem zo ver mogelijk door, echt het punt opzoeken dat hij klemloopt. Want pas op dat punt werkt de stoker. Als je er mee begint terwijl je tandvlees ontstoken is zal het de eerste tijd bloeden en pijnlijk zijn, maar als je dit dagelijks volhoudt zijn bloeding en pijn in 2 weken verdwenen. En dan blijven stokeren.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:21

1x in het jaar heb ik last van ontstoken tandvlees. Met name bij mijn verstandskiezen. Mij helpt het altijd, om na het poetsen mijn mond te spoelen met corsodyl. Je kan het gewoon bij de drogist kopen. Succes! +:)+

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:24

Ik moet nu spoelen met verdunde waterstof-peroxide, tandvlees bij mijn linksboven verstandskies is ontstoken. Vorig jaar had ik het ook bij mijn linksonder verstandskies en toen kreeg ik ook waterstof-peroxide. Smaakt heel vies maar werkt erg goed.
Verder: Stokeren en tandvlees ook mee poetsen.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:47

Waterstof-peroxide hielp bij mij niet :n

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:03

ik kreeg het advies om vooral niet met listerine of aanverwante spullen te spoelen. Dat schijnt, volgens mijn tandarts, het tandvlees uit te drogen en daardoor nog meer klachten te veroorzaken. Ik spoel dagelijks met corsodyl en flos ook dagelijks.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:55

Voor helpt het beste: 2x daags poetsen, 1x daags flossen.
En goed spoelen met water daarna, dan komt er bij mij soms ook nog wel eens viezigheid mee (losgewerkt met flossen bijv).

Zit er niets tussen, stukje schil van een appel bijv? Ik heb daar eens 2 weken mee gelopen bij m'n verstandskies (tussen kies en tandvlees). Sodejus, dat deed echt zeer! Heb het er uiteindelijk uit gekregen met een naald en voorzichtig onder m'n tandvlees langsgaan. Ja het bloedde, maar het was er wel uit en met 2 dagen was de ontsteking ook helemaal verdwenen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:23

Rebel_Jits schreef:
En goed spoelen met water daarna, dan komt er bij mij soms ook nog wel eens viezigheid mee (losgewerkt met flossen bijv).

Flossen helpt dus maar ten dele tegen onstoken tandvlees. Plus dat op de goede manier flossen (wat dus bijna niemand doet) enorm tijdrovend is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:21

Rebel_Jits schreef:

Zit er niets tussen, stukje schil van een appel bijv? Ik heb daar eens 2 weken mee gelopen bij m'n verstandskies (tussen kies en tandvlees). Sodejus, dat deed echt zeer! Heb het er uiteindelijk uit gekregen met een naald en voorzichtig onder m'n tandvlees langsgaan. Ja het bloedde, maar het was er wel uit en met 2 dagen was de ontsteking ook helemaal verdwenen.

ieuww bah da zal idd erg zeer hebben gedaan. nee er zit niks tussen tandarts heeft ook al gekeken.
verstandskiezen kunnen het ook niet zijn zijn er allemaal al uitgehaald.
vandaag ging het redelijk goed. wel wat last maar paramolletje op en was erg goed te doen dus geloof dat het beetje de goede kant op begint te gaan

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:26

Goed je tandvlees meepoetsen, wat helpt is eerder ook gezegd, 2x daags poetsen, en flossen, ik doe dat na iedere maaltijd.
ik heb namelijk ook regelmatig last van ontstoken tandvlees, de tandarts heeft mij toen geadviseerd om de pijnlijke plek te spoelen met zout water.(1 theelepeltje op 1 liter water dit laten koken) ik heb toen van de tandarts een spuitje meegekregen waar ik dit spul in kon doen en paar keer per dag mee gespoeld.
het is een spuit met een gebogen stuk op het eind.
veel succes, ohja wat ook nog helpt is een goeie borrel!

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:55

Je hebt van die raggertjes, daar doe je een beetje Corsodyl tandpasta op, en "raggen" maar! In het begin is het lastig, maar hoe vaker je het doet, hoe beter het zal gaan.
Bezoekje aan de mondhygieniste kan ook helpen, dan is alles al schoon en hoef je het alleen maar bij te houden.

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:34

Nog steeds last van deze klachten?!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 23:38

het is al wat minder. doe 2 a 3 keer per dag met bocosan spoelen en 1 keer heel goed poetsen.
vooral na het eten doet het nog wat zeer. en spoelen springen spontaan tranen in mn ogen van de pijn. maar al minder erg als in het begin

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:42

Mooi dat het al wat minder is. Maar zolang je niets tussen je tanden gebruikt zal het nooit 100% worden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 23:51

doe ook flossen sorry vergeten
moet zowieso maandag naar de tandarts dus nu ff vol proberen te houden

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:54

Ja indd.. ik zou zelf aanraden om te rageren,
dit is eigenlijke en soort van rond borsteltje voor
tussen je tanden te gebruiken, hierop kan je ook een
beetje tandpasta of mondspoeling op doen.
Je kan ook gelijk een deel van je tandvlees tussen de tanden
mee masseren, waardoor het 'ontstoken' tandvlees na
een tijdje ook minder van wordt.
Ook mag je maar een bepaalde tijd met Bocasan spoelen!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:03

Als je tandvlees ontstoken is en als het snel bloed moet je het met zout water spoelen, meerdere keren per dag. Dat zei mijn mondhygiëniste, daar wordt het tandvlees weer rustig van. Gewoon blijven stokeren met een tandenstoker. Ik heb ook wel eens gehad dat je iets kleins tussenzit, was niet te zien van buitenaf, toen ik het ertussenuit had gepulkt had ik er een paar uur later al geen last meer van.

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:27

Indd.. met zout-oplossing spoelen kan geen kwaad,
Door lang gebruik van Bocasan kan het gaan irriteren!
Omdat er Natriumperboraat in Bocasan zit

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:16

hoe sterk moet de zoutoplossing zijn?>
en nog een vraagje
tanden poetsen met meridol of paradontax?

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:21

Weet je wat ook goed voor je tandvlees is? Water meloen!
En paradontax. Echt werkt super. Je moet alleen even aan de smaak wennen. En anders echt even contact opnemen met je tandarts.
Sterkte

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:25

paradontax poetste ik altijd al me tot een week geleden idd ff wennen aan de smaak maar als je terug over gaat op andere is dat ook echt smerig.
watermeloen neem aan dat je gewoon verse bedoelt?

en tandarts moet ik maandag heen kan nou wel bellen maar kan ik toch niet voor maandag terecht. vorige keer ook ruim een week gewacht voor ik terecht kon en dat was dan met spoed vanwege de pijn.