beetje vreemd, en vies maar weet zelf niet wat et was:S

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Missie1985

beetje vreemd, en vies maar weet zelf niet wat et was:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:49

hoi bokkers,

Tja ik weet et zelf niet dus ik dacht miss weten jullie et of etzelfde gehad?
Ik zal bij et begin beginnen:ik ben sinds een maandje weer aan de pil...nou ben ik
vorige week woensdag gestopt met mn pil, en tot op vandaag wou et niet doorzetten!!
Beetje oud bloed, voor een week lang... maar verder niks. Dus maakte me beetje zorgen
want voor die tijd wel sex gehad met mn vriend, ja onveilig maar goed daar hoef ik
geen gezeur over. Want ik weet dat et mijn eigen schuld was. Maar goed ik ging
vandaag dus naar de wc en voelde wat lopen, lag er een prop ter grote van een kleine
knikker in mn onderbroek...Ja idd bah bah! Maar was rood met een wit omhulse...
ja idd ranzig!!! Dus ik eruit gehaald ... Om te kijken hoe en wat...Maar was heel stevig...
Ik vond et zo vies dat ik niet wist wat ik ermee moest dus maar door de wc gespoeld

sorry voor et ranzige verhaal... Maar iemand enig idee?

HummerTime

Re: beetje vreemd, en vies maar weet zelf niet wat et was:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:05

Dit staat verkeerd, ik tem even...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:29

HK -> MW

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:30

Geen idee.

maar ik geloof dat de pil niet na de 1e maand veilig is.

Misschien is het een watje van de tampon? Heb ik ook wel eens gehad.

Edit: Je typt als een klein kind. Let op je woordenspelling

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:32

Klinkt wel een beetje als een miskraam.
Misschien kun je beter effe de dokter bellen hoor

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:36

eenitraM schreef:
Geen idee.

maar ik geloof dat de pil niet na de 1e maand veilig is.

Misschien is het een watje van de tampon? Heb ik ook wel eens gehad.

Edit: Je typt als een klein kind. Let op je woordenspelling

Als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint met het slikken van de pil is de pil wel direct veilig. Begin je later (zelfs maar 1 dag later) dan ben je de komende 7 dagen onbeschermd. Daarna wel. Uiteraard als je hem netjes slikt.

TS: Als je net begint met de pil kost het even tijd voor je lichaam om er mee om te gaan. Dat je eerst niet direct ongesteld werd is dus niets vreemds. Wat betreft dat bolletje... ik vermoed dat het gewoon oud bloed is. Maar ik zou zeker even de dokter bellen of evt even mailen als dat kan. Misschien is het wat anders.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:03

Als het slijmerig was, kan het gewoon een groot uitgevallen "slijmprop" zijn geweest. Heb er nog nooit van gehoord dat die zo groot als een knikker zijn hoor, maar zou kunnen.

Missie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:16

hoi bokkers bedankt voor jullie reactie, ik maak me der verder niet druk om, maar het was gewoon even heel vreemd want heb wel vaker propjes als ik mijn menstruatie heb, maar dit was gewoon zo stevig...Echt vaag!

eenitraM: sorry voor mijn woordspelling, en ik gebruik geen tampons vind ik niet fijn.

sweetheart: oud bloed, zou kunnen maar voor die tijd verloor ik al iets wat bloed, wel minimaal maar wel echt weinig. En 1 week daarvoor verloor ik al de gehele week oud bloed.

hannahFrouk: k dacht eerst ook inderdaad slijmprop... Maar zo stevig...Nou ja ik wacht het wel even af en dan bel ik de dokter wel als ik et niet vertrouw of niet goed is.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:53

Beetje dom dat je het door de wc gespoeld hebt...je had tekst en uitleg bij je HA kunnen krijgen ipv het hier neer te zetten waarvan wij dan maar moeten gissen wat het is geweest.
En men heeft het hier over een slijmprop...dat heb je toch echt alleen als je in verwachting bent en moet bevallen...en anders krijg je ze niet. Mijn gok is dat jij een miskraam hebt gehad en je de vrucht door de wc gespoeld hebt...maar nogmaals dat had de HA je met enige zekerheid kunnen zeggen en wij moeten hier gissen.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:18

Je kunt toch moeilijk die "meenemen" naar de ha? Effe in wcpapier rollen fzo xD, lekker hygienisch.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:22

djuno schreef:
Beetje dom dat je het door de wc gespoeld hebt...je had tekst en uitleg bij je HA kunnen krijgen ipv het hier neer te zetten waarvan wij dan maar moeten gissen wat het is geweest.
En men heeft het hier over een slijmprop...dat heb je toch echt alleen als je in verwachting bent en moet bevallen...en anders krijg je ze niet. Mijn gok is dat jij een miskraam hebt gehad en je de vrucht door de wc gespoeld hebt...maar nogmaals dat had de HA je met enige zekerheid kunnen zeggen en wij moeten hier gissen.

wou jij zeggen dat je met zoiets naar de HA zou gaan := En dan? Leg je het op zn bureau neer ofzo? :')

Volgens mij ben je trouwens ook nog gewoon beschermd in je stopweek hoor, dus lijkt me wel veilig. Dan is er wel een kleine kans dat je evt. zwanger was en een miskraam hebt gehad. Volgens mij is t gewoon een groot uitgevallen slijmprop, kan toch? Niks raars aan hoor.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:32

Hmmm...weet niet hoor...huisARTS. Dacht toch altijd dat je daar heenging voor iets medisch maar ik kan het ook fout hebben hoor.

Het zit TS imo niet lekker anders vraagt ze hier geen opheldering en beschrijft ze het tot in detail. Ik zou toch echt eerder naar de HA gaan ipv het hier neer te zetten waar duizenden het kunnen lezen...dat vind ik pas :=

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:22

nouja ze heeft een week daarvoor ook een bloeding gehad want kan duiden op een innestellings bloeding van het vruchtje. Maar dat het niet goed is gegaan en je nu dus een miskraam hebt gehad. Een slijmprop verlies je idd alleen als je op het einde van een zwangerschap zit.

Je kan ook wel eens wat dikkere klodders bloed verliezen tijdens je menstuatie maar daar zit eigenlijk nooit geen witte vliezen in

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:27

Is het formaat knikker niet groot voor een vrucht van 3 weken oud?

Maar hcg blijft nog even in je lijf: dus als je morgen een positieve zwangerschapstest hebt, weet je dat het een miskraam is geweest.

(en toch maar de dokter bellen hoor, als je je zorgen maar erom. Die kan veel beter oordelen)

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:35

o dat van die knikker heb ik niet gelezen. Het is idd wat groot. Maar misschien was ze al langer zwanger. Ik zou toch effe naar de HA gaan en je verhaal uitleggen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:41

Lengte embryo:

Tot 16 weken zwangerschap kun je de lengte van je baby berekenen door het aantal 'maanmaanden' (een periode van 4 weken) dat je zwanger bent in het kwadraat te doen.
Als je bijvoorbeeld 12 weken zwanger bent, zijn dat 3 maanmaanden = 3 x 3 = 9 centimeter. Bij 16 weken is je baby dus 4 'maanmaanden' x 4 = 16 centimeter

Dus 1 maanmaand is 3 cm...komt aardig dicht in de buurt als TS 3 weken zwanger zou zijn geweest.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:45

ik heb ooit een miskraam gehad met 6 weken en toen kwam er dus ook zoiets uit ter grootte van een knikker.
dus het zou kunnen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:56

djuno schreef:
Lengte embryo:

Tot 16 weken zwangerschap kun je de lengte van je baby berekenen door het aantal 'maanmaanden' (een periode van 4 weken) dat je zwanger bent in het kwadraat te doen.
Als je bijvoorbeeld 12 weken zwanger bent, zijn dat 3 maanmaanden = 3 x 3 = 9 centimeter. Bij 16 weken is je baby dus 4 'maanmaanden' x 4 = 16 centimeter

Dus 1 maanmaand is 3 cm...komt aardig dicht in de buurt als TS 3 weken zwanger zou zijn geweest.

Dan is 4 weken toch 1 cm en geen 3?

Ik zou er niet direct van uitgaan dat het een miskraam is, als je net aan de pil bent verandert er vanalles in je hormoonhuishouding, misschien was het een klontje bloed met wat slijm eromheen ofzo.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:00

mijn kindje was bij de 8 weken 1.18 cm

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:13

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:22

@Yessy..klopt..was typefoutje en idd 1 cm. TS had het over een kleine knikker en dat komt ongeveer overeen.
3 cm zou wel een hele grote knikker zijn :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:17

Als je al zwanger zou zijn geweest, was je dit al voordat je met de pil begon. Je kan namelijk in je stopweek gewoon seks hebben zonder condoom. Let dan wel op dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen, anders ben je niet veilig meer. Zit je binnen die 7 dagen, dan ben je gewoon veilig en is er niets aan het handje.

Over dat propje: misschien een combinatie van sperma en je eigen afscheiding, dat een tijdje in je heeft gezeten. En wees maar blij dat het eruit is: beter eruit dan erin he ;)

Missie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:05

hoi bokkers,

bedankt voor jullie reactie, er word gezegd dat ik het ''propje'' mee had moeten nemen naar de HA, maar ik was op het moment aan het werk, rn kan moeilijk tegen mijn cliënt zeggen : sorry heb net een vreemde prop verloren ik moet nu naar huis, of kan ik dit even ergens bewaren? Als ik al zwanger was was het inderdaad voor ik aan de pil was. Nou ja ik ga morgen denk ik maar een test doen en dan zie ik het snel genoeg wel.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:09

Dus morgen een test doen??? Als het wel een vruchtje was kun je dat op de test niet meer zien hoor??? }:0

Tenzij je de test in het riool bij die client doet misschien.....

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:12

Het HCG blijft nog even in je lijf hoor, tot ongeveer 2 weken na miskraam/bevalling kun je nog positief testen.

Maarja, als je al zolang hebt gewacht met testen, wil je het dan wel weten?