Slapen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 10:44

Als je lekker in je bed ligt.. :z
....maar niet slapen kan.

Ik doe er soms echt 1,5 uur over voordat ik slaap.. Sommige mensen om mij heen kunnen zelfs binnen een paar minuten al slapen, liggen en direct weg.. En dat terwijl ik vaak minimaal 20-30 minuten nog wakker lig voordat ik slaap, ook gewoon als ik moe ben..

Wie heeft dat ook, of heeft er iemand tips hoe dit wat sneller kan, of waarom het zo lang duurt..?
Soms lig ik wel eens te malen, maar vaak genoeg ook van niet, en dat frustreert me gewoon.. Ik lig lekker, heb een goed matras + kussen, warm genoeg nu.. En een keertje wat sneller slapen, zou ook wel eens fijn zijn :))

Wie oh wie..?? :)

_Evelien

Re: Slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:45

Ik ook :P Duurd zowiezo 20/30 minuten zoiets bij mij hoe moe ik ook ben.
En soms kan ik helemaal niet slapen, dan slaap ik pas na 2 uur ofzo. :=

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:50

vreselijk, ik heb het ook.
overdag kun je dan ook nog zo moe zijn, heel soms val ik 's avonds dan wel snel in slaap maar dan lig ik 's nachts zo weer 2 uur wakker.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:51

ik doe er meestal ook wel 20/30 min over. En als ik niet kan slapen lig ik 2 uur wakker...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:52

Hier nog eentje!
Gister de slaap ook niet kunnen vatten.
Pfff

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 10:53

Niet de enige dus.. :))
Vannacht was het ook weer raak.. Moest al vroeg op, maar om 4 uur ook al klaar wakker, en mooi dus dat ik niet meer kon slapen, klaarwakker tot mijn wekker om 5.30 ging, want dan kon ik eruit.. Zal vanavond wel weer moe zijn, en weer hetzelfde verhaal...

Probeer wel eens te lezen, had een tv-ontvanger even aan mijn tv, maar niks helpt hoor.. :n
Soms mijn laptopje aan, maar dan ben ik ook zo 3 kwartier verder voor ik moe word, en dan nog moet ik 'inslapen'.. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:53

Ik ook helaas. En mn vriend slaapt binnen 2-3 minuten. Tis niet eerlijk... :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:55

Bij mij was het ook altijd zo dat ik er zeker een half uur over deed om in slaap te vallen, soms oplopend tot 2 uur ofzo. Sinds ik met mijn huidige vriend ben slaap ik echter veel sneller! Hij slaapt echt binnen een minuut, en bij mij gaat het ook steeds meet die kant op. Waar het (denk ik) door komt: we gaan elke dag op dezelfde tijd naar bed (half 10 :o ), ik zit niet meer zoveel achter de computer, en ik maak me niet meer zo druk om vanalles.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:56

Ik heb er af en toe last van, maar meestal slaap ik binnen 2 minuten ..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:02

Ben je overdag druk? Doe je veel? Als je niet zoveel doet dan kun je ook niet 'moe' genoeg zijn. Zorg ervoor dat als je 's avonds gaat slapen even een half uurtje (ongeveer) even helemaal niks doet, niet achter de pc of tv, dit wil nog wel eens helpen. Eet je 's avonds laat op de avond nog warm of prop je jezelf vol met eten? Daar kun je soms ook niet van slapen want dan lig je met een volle buik in bed :P. Zit je ergens mee of heb je een drukke dag gehad? Misschien dan toch wat later naar bed gaan ofzo zodat je even rustig op de bank kunt zitten?

Ik heb er eigenlijk zelden last van dus ik kan je niet vertellen wat bij mij dan goed werkt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:08

Probeer na 20.00 uur rust te creeren, drink geen koffie meer, maar thee, geen zware dingen meer eten etc.
Uit een onderzoek wat ik ooit heb gelezen, daar stond in, dat je beter geen tv op je slaapkamer kan hebben.
Je slaapkamer is plek om te slapen, niet om te relaxen, daar is de bank voor. Kijk je wel tv op bed, dan word je dus minder snel moe. TV uit, en pas 30 min. later voel je je iets rustiger.

Ik heb het toen helemaal gelezen (helaas geen link meer!) en het heeft bij mij geholpen.
Ik lig nu voor 10 uur op bed, als ik langer dan 30 min. wakker lig, ga ik thee maken, beneden opdrinken zonder tv of radio, en dan weer proberen.
problemen die ik in me hoofd heb dan, schrijf ik op.

Helpt wel hoor :) succes ;)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:12

ja maar... as the world turns is dan op tv, dat is toch ook gemeen :Y)

en ik moet er 's nachts regelmatig uit ivm kleine kinderen, vaak kom ik daarna ook niet meer in slaap

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:12

Je noemt tal van redenen die ik eigenlijk ook al nagelopen ben.. :)

Rond 6 uur eet ik eigenlijk altijd.. Soms eet ik iets sneller, maar vaak genoeg. Ik rijd 2 dagen in de week paard, 2 dagen in de week sport ik, en aan school heb ik genoeg te doen..
Verder ook een iets uitgebreide situatie die je ook wel doet uitputten, en aan zorgen ligt het, als ik in bed lig, eigenlijk niet.. :)

EngeltjeS; koffie drink ik niet, en aangezien ik veel te doen heb, werk ik wel eens tot 21.00 aan school. Later eigenlijk (bewust) niet.. :)
Mijn tv staat op mijn kamer, maar is al erg lang niet aangeweest. Is geen tv meer op aangesloten en kijk het praktisch niet. Films of serie doe ik af en toe (paar keer per maand) en dan maak ik wel een hoekje van kussens op mijn bed, waar ik dan kan hangen of zitten..
Ik zal eens kijken wat ik met de tips kan..., dat wordt liters thee drinken alleen als ik niet kan slapen :))

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:14

Ohh en ik heb ook altijd een raam open. Als mijn raam dicht is, heb ik het spontaan benauwd (onbewust) en dan slaap ik ook niet.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:15

Oh dat heb ik niet :)) Maar dat is meer omdat het dan heeel snel een koelkast is bij mij.. en dan slaap ik niet, of ik word weer wakker met last van mijn nek (of rug als ik mijn deken onbewust half afgeslagen heb)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:25

Karin_88 schreef:
Je noemt tal van redenen die ik eigenlijk ook al nagelopen ben.. :)
Rond 6 uur eet ik eigenlijk altijd.. Soms eet ik iets sneller, maar vaak genoeg. Ik rijd 2 dagen in de week paard, 2 dagen in de week sport ik, en aan school heb ik genoeg te doen..
Verder ook een iets uitgebreide situatie die je ook wel doet uitputten, en aan zorgen ligt het, als ik in bed lig, eigenlijk niet.. :)

Tja, dat kan ik niet 'ruiken' vanaf hier. Maargoed dan weten we iig dat het daar niet aan ligt.
Een raam open, frisse lucht kan idd ook een boel schelen. Anders slaap je in je eigen adem, niet echt fris.
Heb je een elektrische deken? En anders.... verwarming heb je vast wel neem ik aan? Doe die anders heel iets aan een uurtje of 2 uurtjes voordat je gaat slapen, als je dan naar bed gaat doe je de verwarming uit en zet je het raam open. Je kamer is dan warm en jij ligt onder de dekens dus merkt er niks meer van als je raam openstaat. Maargoed.... ik weet niet of dat wel helpt dat je dan sneller slaapt. Ben bang van niet :n.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:31

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:33

Ik kan ook niet slapen!
Doe er minstens 2 uur over, ook al ga ik om 12 uur slapen dat maakt niets uit!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:43

Ik heb het ook, heel vervelend..
De tips die hier gegeven worden heb ik ook allemaal al geprobeerd, werken bij mij ook niet :n

Heb verder geen tips voor je.. Vrees dat het enige wat je nog kan helpen slaappillen zijn, maar of je daar op zit te wachten weet ik niet..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:48

Wat bij mij helpt, is dat ik mijn wekker de kamer uit heb gegooid. Ik voel mezelf een stuk fitter nou ik niet weet hoe weinig ik slaap. Anders dacht ik de hele dag: Bah, ik heb maar 3 uur geslapen! Nu ik het niet weet, kan ik daar ook niet over nadenken, en voel ik me echt minder moe. :)) Plus, je houd jezelf niet wakker met telkens op de wekker te kijken hoe laat het is. Als ik op mijn telefoon wil kijken moet ik echt eruit, en dat vind ik echt teveel moeite dus doe ik niet. :D

Als ik na een tijd nog niet slaap, ga ik gewoon een half uur/uur een boek lezen en probeer het dan nog eens. Als het te lang duurt met in slaap vallen lukt het bij mij namelijk helemaal niet meer, dan kan ik beter even wat anders gaan doen. :j

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:52

Ik kan ook nooit in slaap komen en ben snachts ook vaak wakker.
Ik heb toen aan de huisarts iets gevraagd om te slapen en ik kreeg toen Melatonine, dat is een lichaamseigen stof die s'avonds wordt aangemaakt door het lichaam en waarvan je dus een beetje slaperig wordt.
Sommige mensen maken te weinig van deze stof aan , en vallen dus moeilijk in slaap.
En het voordeel is dat je er niet aan verslaafd kunt raken, in tegenstelling tot gewonen slaapmiddelen.
Bij mij werkt het goed.
Je moet ze trouwens wel van de dokter hebben, want die van de drogist die werken bij mij niet, daar is de dosis veel te laag van.

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:55

Ik heb er helaas ook last van. Slaap heel slecht in en word ook heel vaak wakker tijdens, de nacht. En altijd ruim voor mijn wekker wakker. Het is zeer vermoeiend maar er is helaas vrij weinig aan te doen. Heb ook van alles al geprobeerd. Ik slaap meestal nog slechter als ik onder stress sta of als ik het even echt heel druk heb.

Als ik echt mijn slaap nodig heb, bijvoorbeeld in mijn tentamen week dan slik ik natuurlijke slaappillen, ze werken niet bij iedereen maar ik slaap er meestal wel beter door. Melatonine, dit is te verkrijgen bij bijvoorbeeld de kruidvat in een lage dosis, zit in een potje met heel kleine witte pilletjes. Maar je hebt ze ook met een hogere dosis, die zitten in een doosje en zijn grote groene pillen, deze kunnen waarschijnlijk wel bij je drogist krijgen of bij de apotheker. Miss heb je er iets aan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:14

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:30

Bedankt, ik zal er eens naar kijken..

Ik moet zeggen dat ik wel even gezocht heb, maar niet hierop uit kwam, en dat terwijl ze wel recent zijn... Sorry.. :)
Ik zal direct even TeMmen.., misschien een centraler topic handig..?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:43

Wat doe je allemaal voor het slapen gaan?
Als dit te inspannend is, kan je inderdaad nog uren wakker liggen.