Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mang schreef:Valeria schreef:Het zijn idd symptomen van suikerziekte, gewoon ff bloed laten prikken bij de huisarts!
''gewoon ff bloedprikken'' gaat niet echt bij mij. dat is altijd drama. ik heb heel erg naaldenangst dus ik heb liever hier eerst tips dan dat ik gelijk naar de huisarts ga.
mang schreef:Valeria schreef:Het zijn idd symptomen van suikerziekte, gewoon ff bloed laten prikken bij de huisarts!
''gewoon ff bloedprikken'' gaat niet echt bij mij. dat is altijd drama. ik heb heel erg naaldenangst dus ik heb liever hier eerst tips dan dat ik gelijk naar de huisarts ga.
Nickeltje schreef:Voor suikerziekte zijn de klachten die je hebt niet heel speciefiek eerlijk gezegd.
Heel veel drinken, veel plassen bijvoorbeeld zijn passendere klachten.
Maar goed, los daarvan, "dokter Bokt" kan je echt niet verder helpen, behalve met het advies om naar je huisarts te gaan.
Naaldenangst zal je je overheen moeten zetten als je echt klachten hebt.
En voor een gewoon bloedsuiker controle kan een gewone vingerprik in het topje van je vinger waardoor daar een klein druppeltje bloed komt al genoeg zijn.
Dus al je je echt zorgen maakt, zit er niets anders op dan echt even langs de dokter te gaan.
Nickeltje schreef:Met die klachten moet je eigenlijk al helemaal niet op "dokter Bokt" zijn, maar misschien eens met je huisarts overleggen om naar een psycholoog of gedragstherapeut te gaan als je zo doordraait over een naald.
kimberley12 schreef:Misschien kan dat ook wel gewoon met zo'n vinger prikker. Daar kunnen ze volgens mij je bloedsuikerspiegel mee meten? Als die dan afwijkt, dan kunnen ze altijd nog "gewoon" bloed afnemen.
Ik zou het in ieder geval even melden dat je dat niet zo'n held bent met naalden.
Succes!
[/quote]
Leedebee schreef:kimberley12 schreef:Misschien kan dat ook wel gewoon met zo'n vinger prikker. Daar kunnen ze volgens mij je bloedsuikerspiegel mee meten? Als die dan afwijkt, dan kunnen ze altijd nog "gewoon" bloed afnemen.
Ik zou het in ieder geval even melden dat je dat niet zo'n held bent met naalden.
Succes!
Ik werk zelf met diabetespatienten, maar een bloedsuikerspiegel meten met zo'n vinger prikker zegt niets of je suikerziekte hebt of niet. Want als je op dat moment veel suikers binnen hebt gekregen is je suiker in je bloed vele malen hoger dan dat je een poosje later zou prikken.

mang schreef:Nickeltje schreef:Voor suikerziekte zijn de klachten die je hebt niet heel speciefiek eerlijk gezegd.
Heel veel drinken, veel plassen bijvoorbeeld zijn passendere klachten.
Maar goed, los daarvan, "dokter Bokt" kan je echt niet verder helpen, behalve met het advies om naar je huisarts te gaan.
Naaldenangst zal je je overheen moeten zetten als je echt klachten hebt.
En voor een gewoon bloedsuiker controle kan een gewone vingerprik in het topje van je vinger waardoor daar een klein druppeltje bloed komt al genoeg zijn.
Dus al je je echt zorgen maakt, zit er niets anders op dan echt even langs de dokter te gaan.
ja ik moet ook heel veel plassen maar dat komt volgens mij door een zwakke nier ofzoiets. iets met mijn nieren in ieder geval. ben ik ook voor naar het ziekenhuis geweest. misschien zijn daar die andere klachten ook van ?
maar mijn naaldenangst gaat zegmaar wat verder als normaal. ik moet ontzettend huilen en ik kan daarna en ervoor ook weken niet slapen omdat ik weet dat het gaat komen en omdat ik er daarna nachtmerries van krijg. als ik aan een naald denk krijg ik ontzettende kramp in mijn armen en gaat alles tintelen en moet ik ook weer bijna huilen. zo ver gaat het dus, daarom hoop ik eigenlijk dat deze klachten ook door iets anders zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld iets met mijn nieren...
Valeria schreef:Nickeltje schreef:Met die klachten moet je eigenlijk al helemaal niet op "dokter Bokt" zijn, maar misschien eens met je huisarts overleggen om naar een psycholoog of gedragstherapeut te gaan als je zo doordraait over een naald.
mischien had je dit wel anders kunnen formuleren, vind dit persoonlijk beetje hard omschreven zeg maar
daniekjuh schreef:k heb het zelf al 10 jaar, en dat vinger prikje stelt niks voor hoor!
Zou het gewoon even laten doen bij de dokter, of bij iemand die je misschien kent die het ook heeft!
Wat LeedeBee zegt klopt niet trouwens, want mensen die GEEN suikerziekte hebben, zitten altijd onder de 10 met het suiker, ook als je heel veel suiker heb gegeten, want dat corrigeert je alvlees klier meteen..