Statisch geladen, ik word er GEK van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Statisch geladen, ik word er GEK van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 16:03

Wie, o , wie kan mij helpen met hét wondermiddeltje...
It drives me nuts!
Ik krijg werkelijk overal een optater van.
Van mijn laptop, van de deurklink, van de pannen, van de lampen, van wcrol..
En niet een klein schokje.. Net ging de telefoon, ik nam de telefoon van de standaard, kreeg me toch een optater. Je kon 'm gewoon horen, zo hard!

Dus, wie heeft hier ook last van?
En wie weet dé oplossing om er vanaf te komen?

En schoenen uitdoen werkt niet, want zonder schoenen heb ik er ook last van!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:06

Ik en word er ook niet goed van! Ik heb nu een wolle vest aan, dus ik kan straks ook weer lachen. Ik heb het alleen bij dieren en ijzer/staal, gelukkig verder geen last van. Maar het is wel vervelend, de dieren komen niet meer bij me, en stofzuigen enzo durf ik niet meer. Mijn haren staan soms ook recht op. :') Ik weet niet wat je er aan kunt doen.

Heb je er alleen last van in de winter? Ik in de winter, wanneer het dus vriest en in de zomer.

Fem

Re: Statisch geladen, ik word er GEK van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 16:08

Ik heb er inderdaad last van in de winter en zomer.
Dus het zal ook wel gedeeltelijk aan het weer liggen, maar toch heb ik het meer dan een gemiddeld ander mens...

Gelukkig heb ik het niet zo vaak bij de dieren, dus die kan ik gelukkig nog wel aaien..
Maar ik word er gewoon helemaal gek van.. haha..

En inderdaad, mijn haar is ook behoorlijk statisch, het staat niet omhoog, daar is het 'iets-wat' te lang voor ;) !

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:31

Als je je wollen vest uit doet, snel met je ene arm je andere arm 'afvegen'naar beneden zeg maar. Dan is er heel wat weg heb ik ontdekt. klinkt raar maar het werkt haha :Y)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 16:37

Nou, ik trek momenteel écht geen wollen kleding aan, dan komt het niet goed, dan zie je de vonken van mij afvliegen :=

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:38

hahaha ja ken het :P ik was laatst een kleutertje zijn fleece sjaal aan het omdoen en dat kind kreeg toch een schok van mij :O

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:39

ik heb het ook !
elke godgansedag, durf nauwelijks ijzer of tv's aan te raken want dan krijg ik toch weer een tik :')
verschrikkelijk

iemand advies :') ?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:39

Vooral mijn kat heeft er last van..
Als ik die aai springen de vonken eraf!

Arm beest.....

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:41

ik heb het met mijn paard, en zoals jij zegt echt een optater,
meneer heeft een wintervacht waar je u tegen zegt
en als ik zijn kont ros, beng!
ik volg dit topic ik ben wel benieuwd naar het wondermiddel

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:41

Heb ik ook, ik probeer overal aan te komen als ik opsta dan raak ik gelijk de muur of tafel aan, overal op tikken als ene gek. Het is ook akelig. Onze vorige laptop is kapot gegaan doordat mijn vriend statis was en er kwamen vonken uit. Heftig.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:42

Ik heb het altijd als ik in de supermarkt als ik op de deli sta. Maakt niet uit wat ik doe, de snijmachine aanraken of de inpakmachine, als het metaal is dan krijg ik een optater. Wat bij mij hielp was met mijn andere hand een houten tafelblad of iets anders ( in ieder geval niet van metaal ) vast te pakken voordat ik de snijmachine of iets anders waarvan ik een schok kreeg vastpakte :j.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:43

Als het regent gebeurt het niet zou het helpen om de hele dag een nat washandje bij je te hebben, ik geloof dat ik het zelf eens ga proberen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:45

De luchtvochtigheid in huis opkrikken werkt het beste voor thuis. Dus bakjes met water aan de verwarming of iets dergelijks.

Verder ontlaad ik me regelmatig aan muren. En als je van metaal aan moet raken: niet voorzichtig 1 vinger uitsteken, maar snel je vlakke hand op het oppervlak leggen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:49

idd, beter is nog om ergens met je hand of een vinger tegen aan te slaan. dan heb je in elk geval niet de beruchte vonk.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:54

wiske23 schreef:
Heb ik ook, ik probeer overal aan te komen als ik opsta dan raak ik gelijk de muur of tafel aan, overal op tikken als ene gek. Het is ook akelig. Onze vorige laptop is kapot gegaan doordat mijn vriend statis was en er kwamen vonken uit. Heftig.

Haha hetzelfde heb ik ook gehad met mijn laptop. Was mooi aan het 'kletsen' op msn en druk op een letter en PANG ik een beste schok en mn laptop was uitgesprongen, schrok me dood.

Heb er in de winter altijd heel erg last van, kat krijgt 10tallen schokken van me en ook als ik mn jas aan de kapstok hang, gaat de hele dag door, vooral van de auto >;)

Kom maar op met dé tip!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:13

jahoor, hier nog een.
Paardje is ook het dupe van mij, geef ik d'r een aai over haar neus, pang! en maar verontwaardigd mijn kant opkijken. Alsof ik het expres doe, snapt ze natuulrijk helemaal niets van.

Ik heb gehoord dat het helpt om hout aan te raken. zo kan je jezelf ontladen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:15

Ik had het bij mijn oma van de week echt gigantisch erg :=
Schoenen maar uitgedaan toen was het over, thuis loop ik vrijwel altijd op sokken dus dan heb je er geen last van...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:16

Ik heb er voornamelijk inde zomer last van. De kunststof stoelen, poes, hond, alles wat ik aan raak, vliegen gelijk de vonken van af. in de winter is wel mijn haar statisch, maar ik heb er zelf geen last van. Heb er gelukkig geen last van bij de laptop/computer of telefoon. Volgens mijn man ben ik dan erotisch geladen... :o

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:19

Ik aaide vandaag mijn paard en kreeg een tik ( inclusief vonk :') ) van haar.. En schoot achter in haar box... Arm paard :(:)

Ik ben ook benieuwd naar dé gouden tip.. Ik heb hem niet, heb werkelijk alles zo'n beetje geprobeerd!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:20

Ik steek mn hand op, krijg ook overal een optater van! En idd ook geen kleintje maar echt een tik die voor iedereen hoorbaar is die erbij staat. := Ik heb het van mensen, van onze hond, van staal en ijzer! En ja, ik word er ook gek van. Andere schoenzolen o.i.d. helpen niet bij mij. Dus ik denk dat ik er aan moet wennen. :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:21

Nessah schreef:
Ik aaide vandaag mijn paard en kreeg een tik ( inclusief vonk :') ) van haar.. En schoot achter in haar box... Arm paard :(:)

Ik ben ook benieuwd naar dé gouden tip.. Ik heb hem niet, heb werkelijk alles zo'n beetje geprobeerd!

Dat had ik van de week dus met mijn 7 maanden oude dochtertje :(:)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:21

Ahhhh.. echt sneu is dat hé.. Of je geeft je vriend een kus.. *vonk* verschrikkelijk :')

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:23

randie schreef:
hahaha ja ken het :P ik was laatst een kleutertje zijn fleece sjaal aan het omdoen en dat kind kreeg toch een schok van mij :O

_O- gewldig, had adt gezicht wel willen zien, haahah

maar ik heb er momenteel ook verschrikkelijk last van.

op m'n werk durft niemand meer in mijn buurt te komen (is wel lekker rustig).
Thuis durf ik amper m'n katten aan te raken en krijg zelfs geen zoen meer van man lief _-:(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:24

Nessah schreef:
Ahhhh.. echt sneu is dat hé.. Of je geeft je vriend een kus.. *vonk* verschrikkelijk :')

Doe ik gelukkig niet zo vaak _O-

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:27

Oh, ik ben gelukkig niet de enige... Er zijn wel dagen dat ik er meer last van heb maar ik heb nog niet kunnen ontdekken of dat dan met bepaald weer te maken had... Ik heb het ook bij mijn poezen (is soms ook best grappig, eerst heel hard aaien en dan de puntjes van de oren aanraken }> , knetter de knetter). Bij de paarden heb ik er geen last van, verder wel met de auto, computer, stereo installatie, televisie, tja, eigelijk alle electrische apparatuur als ik er over nadenk...
Erg lastig, want sommige optaters zijn gewoon niet fijn! Die hoor je echt knetteren... :o