Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

mo_van_dijk schreef:Dit had ik ook! Ikzelf had niet door dat ik aankwam en aankwam.. Totdat ik bij mijn (vorige) werkgever elk jaar een health check kreeg en het een stijgende lijn was. Toen was ik er klaar mee.
Zonder veel moeite ben ik 16kg afgevallen. Voor het mooie moet er nu nog 7kg af, waar ik nu druk mee bezig ben. Als ik nu foto's van vroeger zie, snap ik niet dat ik het toen niet zag.
Mijn BMI was trouwens 30.3. Nu is hij 24.8 en ik wil uiteindelijk naar de 22.3!
Succes. Ik denk dat het erg moeilijk wordt als je het zelf niet ziet.
Vjestagirl schreef:Misschien moet jij in de spiegel kijken en denken 'jakkie wat dik' (of zoiets) ook al geloof je het niet. Na n tijdje ga je t wel geloven en dan is afvallen makkelijker.
Sophie_midas schreef:Je gezondheid is toch al een goede motivatie om af te vallen? Straks heb je geen last meer van je enkels en gewrichten..
Lijkt me een prima drijfveer! En dat je dan straks weer meer leukere kleding kan dragen e.d. moet je dan ook maar zien als een fijne bijkomstigheid
chocobroodje schreef:Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde. Die stoort zich er ook echt niet aan dat ze toch een behoorlijk overgewicht heeft. Ze heeft meerdere klachten en dus redenen om te aftevallen, maar dat is niet genoeg motivatie.

Barmat schreef:Afvallen voor een ander werkt niet.
Barmat schreef:Ik denk toch persoonlijk dat deze afvalpoging gedoemd is te mislukken. Niet om je depri te praten TS, maar een afvalpoging lukt alleen (blijvend) op het moment dat je er zelf achter staat, anders niet. Afvallen voor een ander werkt niet.
Als jij je goed voelt bij wie je bent en hoe je er uit ziet, dan is dat goed, dan heb je ook geen motivatie om af te vallen lijkt me. Nu doe je het feitelijk voor een dokter, en oh ja... voor wat klachten die je hebt.
Een BMI van 32 is flinke obesitas, richting obesitas morbide zelfs. Dus ik ga niet zeggen dat het wel meevalt. Aan de andere kant, wie is een ander om te zeggen dat je MOET afvallen? Als jouw geest daar niet klaar voor is, tja.... we kunnen wel met zijn allen hoog en laag gaan staan springen, maar dan is dat gewoon zo.
Misschien komt er een tijd dat je zegt: jakkes, ik baal er wel van. Maar misschien ook niet, en ben je perfect tevreden met wie je bent en hoe je er uit ziet. Zoveel mensen, zoveel maten en soorten. Is ook maar goed ook.
Maar als je toch zegt: ik wil afvallen (om eigen redenen, niet die van een ander) Dan kun je natuurlijk beginnen met minder snoepen, light frisdranken te nemen, of water te gaan drinken, vaker rauwkost te gaan eten, veel volkorenproducten te nemen en minder vetten en koolhydraten.
.... Tot zover dus de motivatie.
. mm ! De eerste vijf kilo zijn er allesinds op die manier afgegaan, wel over een aantal maanden hoor (nu nog vijf te gaan dus).
op foto's denk ik altijd, ja mag wel wat vanaf. Maar als ik in de spiegel kijk valt het best mee. Afvallen heb ik al een keer gedaan. Vond ik geen drama. Nou weet ik natuurlijk niet hoe het voor Kelly is. Maar het is voor mij echt het zelfbeeld