Niet uit bed willen komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Niet uit bed willen komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:43

Wie heeft hier ook zo'n moeite om 's morgens zijn bed uit te komen om naar school te gaan?
Ik wel dus. Ik zou het liefst tot 11 uur willen blijven liggen.
Ik eet 's morgens sowieso niet omdat ik geen honger heb, en dus te laat op sta om goed te kunnen eten.
Het is dus altijd snel snel voor mij.

Wie heeft hier handige tips voor of ervaring?
Bedankt!

Zira1994

Re: Niet uit bed willen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:45

oh ik lees ook even mee vind het vreselijk!!! heb helaas geen tips.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:45

Er zijn van die wekkers waarbui je uit je bed moet komen om hem uit te zetten.. Ik heb mijn wekker gewoon hard staan en kom er meteen uit, das toch echt het makkelijkste. Als ik blijf liggen gaat het niet meer..

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:48

Je wekker aan de andere kant van je kamer zetten. En 's ochtends wèl eten kan helpen om wat fitter te zijn. Zooooo slecht om niks te eten 's ochtends. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:49

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:49

Kuzznathalie; Dat heb ik al geprobeerd een tijdje. Helpt wel, maar dan heb ik na een tijdje zo iets van pfff.. Geeeeen zin meeeer.
's Ochtends ben ik heel fit. Zelfs zonder eten. Op school ben ik zo hyper als wat. :')

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:50

In de folder over puberhersenen heb ik gelezen,dat het heel natuurlijk is voor een puber dat ze 's avonds niet kunnen slapen. Ja, en dan ben je 's ochtends niet uitgeslapen. Voel je dus niet schuldig als je in het weekend bij moet slapen.

Verder helpt een wake-uplight wel. Dan word je wat geleidelijker wakker in deze donkere tijd van het jaar.

Verder nog een tweede wekker buiten handbereik zetten.

Probeer wel te eten, als je brood niet wegkrijgt, neem dan pap/muesli/drinkontbijt. Dat laatste kan ook nog eens heel snel en dan heb je toch wat in de maag.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:51

Ga je wel op tijd naar bed en slaap je verder voldoende?
En heb je een goed kussen/matras? Wanneer die dingen niet in orde zijn kan het ook zo zijn dat je slecht slaapt, niet goed uitrust en ook niet fit wakker wordt.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:51

Dus het helpt wel, moet je nagaan hoe je bent als je wel eet dus 's ochtends ;) Fitter dan fit :j

Ga mee met beantsje

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:53

Mas schreef:
Ga je wel op tijd naar bed en slaap je verder voldoende?
En heb je een goed kussen/matras? Wanneer die dingen niet in orde zijn kan het ook zo zijn dat je slecht slaapt, niet goed uitrust en ook niet fit wakker wordt.

Ik ga om 9 uur naar bed. En ik slaap meestal om half 12, 12 uur. Eerder kan ik echt niet in slaap komen. :n
Mijn matras en kussen zijn prima in orde. Ik slaap echt heerlijk!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:54

beantsje schreef:
In de folder over puberhersenen heb ik gelezen,dat het heel natuurlijk is voor een puber dat ze 's avonds niet kunnen slapen. Ja, en dan ben je 's ochtends niet uitgeslapen. Voel je dus niet schuldig als je in het weekend bij moet slapen.

Verder helpt een wake-uplight wel. Dan word je wat geleidelijker wakker in deze donkere tijd van het jaar.

Verder nog een tweede wekker buiten handbereik zetten.

Probeer wel te eten, als je brood niet wegkrijgt, neem dan pap/muesli/drinkontbijt. Dat laatste kan ook nog eens heel snel en dan heb je toch wat in de maag.

Ik kan ook 's avonds niet slapen. Echt niet voor half 12. :n
In het weekend lig ik met gemak tot 11 uur in bed.

Ik twijfel of een wake up light helpt. Kom je dan makkelijker uit bed?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:58

beantsje schreef:
.

Dat klopt! Het puberbrein en dat van jongvolwassenen (tot ongeveer 24-25 jaar) is volop in ontwikkeling. Doordat het slaaphormoon (melatonine) in de puberteit op een steeds later tijdstip wordt afgegeven (je gaat immers steeds later naar bed) verkeer je 's ochtends in een staat van jetlag... Kortom: je kunt er niks aan doen!! (Heerlijk excuus toch... :+ ). Probeer in het weekend wat bij te slapen. En het wordt vast beter als je ouder wordt! Kijk maar naar al die omaatjes die al om half 7 opstaan...

Bron naar folder Beantsje (als ze deze bedoelt) : http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... eQbyx49Srw

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:59

nikkigioa schreef:
beantsje schreef:
.

Dat klopt! Het puberbrein en dat van jongvolwassenen (tot ongeveer 24-25 jaar) is volop in ontwikkeling. Doordat het slaaphormoon (melatonine) in de puberteit op een steeds later tijdstip wordt afgegeven (je gaat immers steeds later naar bed) verkeer je 's ochtends in een staat van jetlag... Kortom: je kunt er niks aan doen!! (Heerlijk excuus toch... :+ ). Probeer in het weekend wat bij te slapen. En het wordt vast beter als je ouder wordt! Kijk maar naar al die omaatjes die al om half 7 opstaan...

Bron naar folder Beantsje (als ze deze bedoelt) : http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... eQbyx49Srw

Dat klopt. Mijn moeder staat met gemak om 7 uur op. :')

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:00

Hoi!

Doordat jouw hersenen zich nu op een bepaalde manier ontwikkelen, is het heel normaal dat je je bed niet uit kunt komen. Dus je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat dit jouw hele leven zo blijft.

verder is het puberbrein meestal in de ochtend niet sterk, eigenlijk zou je pas later naar school moeten gaan en daar langer blijven, zou veel efficienter zijn.

Drinkontbijt drinken is een slimme tip, maar dan wel die met zuivel en niet dat fruitontbijt, dat is pure suiker en daar heb je niet zoveel aan.

Misschien moet je je aandacht meer richten op het niet kunnen inslapen dan op het niet uit je bed kunnen komen, want daar kun je toch niets aan doen.

zie nu de bijdrage van nikkigioa, beetje mosterd maar toch

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:02

rakni schreef:
Hoi!

Doordat jouw hersenen zich nu op een bepaalde manier ontwikkelen, is het heel normaal dat je je bed niet uit kunt komen. Dus je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat dit jouw hele leven zo blijft.

verder is het puberbrein meestal in de ochtend niet sterk, eigenlijk zou je pas later naar school moeten gaan en daar langer blijven, zou veel efficienter zijn.

Drinkontbijt drinken is een slimme tip, maar dan wel die met zuivel en niet dat fruitontbijt, dat is pure suiker en daar heb je niet zoveel aan.

Misschien moet je je aandacht meer richten op het niet kunnen inslapen dan op het niet uit je bed kunnen komen, want daar kun je toch niets aan doen.

zie nu de bijdrage van nikkigioa, beetje mosterd maar toch

Over het inslapen: In de zomer ga ik echt bijna iedere dag op de fiets naar school, berg af & op. Een flinke berg. Ik ben echt hartstikke moe als ik thuis kom. Maar of ik met de fiets of met de bus ga, ik kom echt noooit eerder in slaap. :n

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:05

Ja ik heb er ook last van!
En ik krijg ook om half 8 niks naar binnen maar ik eet dan mijn broodje wat later rond 10 uur even tussendoor op school :)
Ik ga altijd doordeweeks 10 uur/ kwart over 10 naar bed en dan slaap ik meestal rond 11 uur.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:09

ik heb dat de eerste schoolweek weer. maar ik ben gewoon heel moe rond deze tijd van het jaar. dat heeft dan ook een medische reden. al ga ik om 7u naar bed fit word ik toch niet.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:54

Klinkt heel bekend, ik was gewoon echt doodziek als ik opstond, bleek ik pfeiffer te hebben. :\ Maar daarvoor had ik er ook nooit last van, nu juist wel. Echt heeel irritant. Het liefst slaap ik gewoon de hele dag door. :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:58

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:06

Zo bekend! Ik kan ook niet mijn bed uitkomen!
Ik ontbijt ook niet en ik eet op school ook niet.
Op school slaap ik soms gewoon verder. Geen leraar die het door heeft.
Slapen kan ik wel, meestal slaap ik binnen 10 minuten als ik in bed lig, en ik wordt tussendoor ook niet wakker. Heel enkelt eens.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:13

Ik heb dan geen puberhersenen meer (geloof ik), maar ook ik heb moeite met opstaan, altijd al gehad, slaap door de wekker heen maar er is een lichtpuntje...het gebeurd veel minder als vroeger...misschien doorontwikkeling van mijn brein. Begin de dag met 2 glazen water en een dansje met de kat

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:16

Ik ook, ik moet half 6 opstaan, 7 uur zit ik al in de bus :=
Meestal sta ik pas om kwart voor 6 op ofzo omdat ik er gewoon niet uit kan :+ Moet ik vet haasten :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:40

Ik ken het ook! Het is vooral erg in de winter.. Zo donker...

Maar wat nou het stomme is, als ik mijn gordijnen open heb en het is al licht, kom ik er alsnog niet uit! Ben gewoon veels te lui :')
Morgen maar even goed testen, genoeg te doen dus ik moet er wel vroeg uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:51

[LZP] > [MW]

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:12

Ik heb het ook heel erg.. Eigenlijk helpt niks echt, behalve gewoon opstaan :+

Als ik nog 'even' blijf liggen lukt het me al helemaal niet meer om op te staan dus ik probeer gelijk uit m'n bed te gaan als de wekker gaat...