misselijkheid word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nanova

misselijkheid word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:45

ik heb al ongeveer een week last van misselijkheid. normaal gesproken eet ik alles en veel. maar deze week krijg ik steeds een kotsgevoel wanneer ik eten zie. en heb soms ook slecht gegeten en soms eet ik heel veel en kort daarna weer misselijk. moet zeggen dat ik me wel iets beter voel wanneer ik eet. (maar niet ervoor of erna) 10 minuten geleden werd ik wakker en weer heel misselijk toen ik aan eten dacht en nu heb ik echt heel trek in iets terwijl ik ook misselijk ben. ik kreeg te horen dat kippensoep goed blijkt te zijn voor je maag dus dat wil ik nu proberen. maar dat voelt meer als drinken ik wil ook wat kauwen hebben jullie een idee? bel morgen denk de dokter om te vragen want heb dit nog nooit gehad. me hoofd is ook warmer dan normaal maar voel me verder niet ziek. de keren dat ik ziek ben geweest heb ik ook altijd migraine gehad wat erg vervelend is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:48

nanova schreef:
... en soms eet ik heel veel en kort daarna weer misselijk.

Heel veel in 1x eten is zoiezo niet slim op een nuchtere maag en als je weet dat je maag van streek is.

Citaat:
moet zeggen dat ik me wel iets beter voel wanneer ik eet. (maar niet ervoor of erna)

Ben je niet gewoon misselijk van de honger?

Citaat:
. maar dat voelt meer als drinken ik wil ook wat kauwen hebben jullie een idee?

Een wit beschuitje?

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:49

eh,... zwanger een mogelijkheid?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:50

Bouillon is ook goed. :j
Ongeveer kippensoep maar dan wat lichter.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:50

Als je misselijk bent moet je eigenlijk eten waar je zin in hebt, klinkt heel stom, maar zo werkt het vaak wel.
En natuurlijk niet te veel in 1 keer eten.

Anoniem

Re: misselijkheid word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:52

Ben je niet gewoon misselijk van de honger? Dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik totaal geen honger omdat ik misselijk ben en dan neem ik een cracker en ben ik weer helemaal beter

nanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:53

ik eet tot ik vol zit en soms is dat 1 hal en soms 2 borden. dat is nu normaal gesproken eet ik altijd 2 borden. nee kan niet misselijk van de honger zijn omdat ik steeds probeer te eten maar het dan erger word wanneer ik geen trek heb. ja beschuit denk ook maar proberen.

zwanger is onmogelijk maar heb wel gelezen hoe je je voelt wanneer je zwanger bent en dat klopt wel maar dat is niet mogelijk

ik ga kijken of we bouillon hebben werd al eerder tegen me gezegt

waar ik nu echt trek in heb is aardappels met saus en gehaktballen we hebben het. normaal kan ik uren in de keuken staan maar heb daar nu echt geen fut meer voor

dit gaat al een week door. voelde me 5 uur beter want had toen een tosti op en aardappelsalade niet veel maar toch een beetje maar een uur later weer heel misselijk

nanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:06

van honger kan niet

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:13

Als ik misselijk ben (en ik ben wel zwanger :D ), dan probeerde ik altijd kleine beetjes cola te drinken en 'droogvoer' te eten. Dus toastjes, koekjes, chips...En echt elk uur een beetje, want zodar mn maag leeg was/ik honger had, dan werd ik misselijk.

Waar ik ook wel een poosje last van heb gehad is moeilijk naar de wc kunnen en van die volle darmen werd ik ook wel misselijk.
Dus het is ook zaak dat je voldoende blijft drinken en eventueel van die Activia Yoghurtjes eet ofzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 02:31

Kan een zweer in de twaalfvingerige darm zijn. Dan voel je je goed als je eet, maar daarvoor of daarna niet.

Ik weet trouwens wel wat je bedoeld, ik heb hier namelijk al 3 jaar last van (de misselijkheid, niet de zweer, nou ja, heb nu een maagzweer die in recessie is). Wat bij mij altijd erg goed helpt is de oude vertrouwde boterham met pindakaas. Lekker margarine of roomboter eronder, op volkorenbrood. Misselijkheid is dan vaak onder controle.

Het kan ook zijn dat je een overproductie hebt van maagzuur, ook aangezien je zoveel eet (dat heb ik tot drie jaar geleden ook altijd gedaan, 3 borden avondeten was niks voor mij). Als je dan niet eet, heb je overtollig maagzuur. Weleens Rennie geprobeerd? Als dat werkt kan je dokter omeprazol voorschrijven voor de momenten dat je misselijk bent. Werkt bij mij erg goed :)

Ik heb ook altijd last van een iets verhoogde lichaamstemperatuur, maar ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt, ik schijn echt kerngezond te zijn |o
Ik hoop dat het voor jou geen levenslange bezigheid wordt, zoals het er voor mij uitziet.

Sterkte!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 02:52

Kun je echt niet zwanger zijn? (je hebt de laatste 2 maanden geen seks gehad?) Want ook als je de pil slikt of een condoom gebruikt kun je zwanger worden ;)

Daarnaast; kleine beetjes eten, probeer crackertjes of een beetje vanillevla. Lukt dat ook niet dan proberen te eten vóór je uit bed gaat, dus vast wat naast je bed leggen 's avonds. Eerst soep of boullion eten kun je proberen, dat zorgt al voor een 'bodem' in je maag en misschien kun je daarna vast voedsel beter binnenhouden.
Daarnaast kun je beter boullion of soep eten dan helemaal niks, het lijkt misschien drinken maar er zitten veel meer voedingsstoffen in dan in een glas water.

Kun je wel drinken trouwens? Alles wat vloeibaar is houd je wel binnen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 02:53

phormicola schreef:
Wat bij mij altijd erg goed helpt is de oude vertrouwde boterham met pindakaas. Lekker margarine of roomboter eronder, op volkorenbrood. Misselijkheid is dan vaak onder controle.

Pindakaas?? Dat ligt heel erg zwaar, én er zit veel vet in én het zijn noten en dat is allebei niet licht verteerbaar, smeer je er ook nog roomboter onder dan maak je het nog zwaarder. Lijkt me niet echt een aanrader, hoewel je 't altijd kunt proberen natuurlijk.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 02:55

5 dagen misselijk lijkt me niet helemaal normaal meer.
Kan best zijn dat er een fikse griep (de Mex?) zit aan te komen... je kunt dan wel een paar dagen al niet helemaal lekker zijn.
Misschien 'n beginnende maagzweer of zo, geirriteerd maagslijmvlies... zoiets. Kan ook best een voedselintolerantie of allergie zijn. Maar ik ben geen arts, als dit aan blijft houden zou ik zeer zeker je huisarts consulteren.
Sterkte ermee!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:02

volkoren brood en pindakaas lijkt me geen goed idee op een maag die geïrriteerd is... Heb net een maagontsteking achter de rug en dergelijke dingen hield ik echt niet binnen :oo

Probeer zo licht mogelijk te eten en inderdaad eens mee naar de dokter... Je hoort niet steeds misselijk te zijn. :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 07:29

Ben je niet gewoon zenuwachtig ergens voor?
Ik heb dit ook heel erg als ik ergens tegenop zie.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:06

Hoor in mijn omgeving dat er veel mensen een paar dagen buikpijn hebben(waaronder ikzelf) gewoon niet teveel eten gaat vanzelf weer over tenminste als je het zelfde hebt als ik;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:48

pharagirlke schreef:
volkoren brood en pindakaas lijkt me geen goed idee op een maag die geïrriteerd is... Heb net een maagontsteking achter de rug en dergelijke dingen hield ik echt niet binnen :oo

Probeer zo licht mogelijk te eten en inderdaad eens mee naar de dokter... Je hoort niet steeds misselijk te zijn. :)

Als ze last heeft van ovetollig maagzuur kan dat juist wel heel erg helpen. Overigens wordt het op verschillende (engelstalige) sites aangeraden las ik net :Y) . Maar dan wel gewone pindakaas, niet met stukjes.

Vetten zijn makkelijker door je maag te verteren dan groenten enzo (celstructuur). Dus bij mij helpen vetten en eiwitten. Pindakaas is daar dus een goeie voor. Overigens, als ze last heeft van een beginnende maagzweer zal crackers etc juist erg averechts werken, dat irriteerd enorm, maar ja als ze zwanger is...dan weer wel!
Tja, van witbrood wordt ik altijd zo flauw, vandaar volkorenbrood en m'n maag schijnt dat toch prettiger te vinden.
Tis maar wat de oorzaak ik, dit is gewoon mijn ervaring :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:41

Ik had je al een Pm gestuurd ;)

Maar ik ben ook een paar weken al misselijk, en moest ook wat vaker naar de wc als normaal.
Nu werd ik gisterennacht misselijk en met buikpijn wakker, en toen voelde ik het al wel; vette blaasontsteking.
Plas alleen maar bloed :( nu aan de antibiotica, en de misselijkheid is gelukkig zo goed als weg. De rest helaas nog niet..

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:27

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:57

ik heb dat ook een tijdje gehad. De perciese oorzaak weet ik niet. Zelf dacht ik aan stress enzo. Ook ben ik heel erg aan het veranderen geweest met mijn voeding, toen ik nog thuis was at ik veel aardappels enzo. Maar toen ging ik op mezelf en kon ik koken waar ik zin in had, dus ja ...

Vind wel vreemd dat zodra iemand zegt dat die misselijk is dat andere meteen zwanger roepen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:22

komt denk omdat de ts ook een topic heeft geopend met de vraag of je zwanger kan worden na de eerste keer sex

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:51

Maak je je dan niet onbewust zenuwachtig dat je zwanger kan zijn?
Als je denkt zwanger te zijn kan een lichaam een hoop rare dingen doen?

Ik was eens een paar dagen overtijd, was bang dat ik zwanger was en opeens gingen mijn borsten zeer doen en moest ik s'morgens overgeven etc. Toen ik weer ongesteld was verdwenen mijn klachten ook opeens.

Maar TS ik hoop dat je je snel weer beter voelt

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:57

Zonnebloem schreef:
Maak je je dan niet onbewust zenuwachtig dat je zwanger kan zijn?
Als je denkt zwanger te zijn kan een lichaam een hoop rare dingen doen?

Ik was eens een paar dagen overtijd, was bang dat ik zwanger was en opeens gingen mijn borsten zeer doen en moest ik s'morgens overgeven etc. Toen ik weer ongesteld was verdwenen mijn klachten ook opeens.

Maar TS ik hoop dat je je snel weer beter voelt

Ik heb precies hetzelfde gehad. Nu ook weer, maar komt omdat ik wat minder weerstand heb gehad (ben toch even naar de huisarts geweest).

Zoals al eerder is aangegeven is eten waar je trek in hebt vaak het beste, of anders wat bouillonsoep en een cracker. Maar zeker niet teveel eten op een lege maag.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:58

Ts ook als je een test hebt gedaan en die zei dat je niet zwanger was kun je zwanger zijn.
Die testen zijn niet altijd even betrouwbaar en een negatiefe uitslag (niet zwanger dus) is veel minder betrouwbaar dan een positiefe mischien toch maar even langs de dokter voor een testje

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:00

@ Nanova: Ben je nog steeds misselijk? Weet je al wat de oorzaak is?

Hoop niet dat mensen het vervelend vinden dat ik dit topic weer omhoog schop maar ik heb nu ook heel erg veel last van misselijkheid. Weet iemand of dit heerst?