[Poll] Lactacyd of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lactacyd of niet?

Ja
107 (39%)
Nee
158 (57%)
Ik weet niet wat dat is
9 (3%)

Totaal aantal stemmen: 274

Grapjasjes12

[Poll] Lactacyd of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 21:45

Waarom wel/niet? Voors en tegens?

Ik vraag dit omdat mijn man me net verteld dat het in Amerika een trend is om jezelf 'daar beneden' helemaal niet te wassen, omdat je anders "het natuurlijke milieu van de vagina verstoord". Dat vond ik zo goor (en hij trouwens ook) dat ik me afvroeg hoe het hier gesteld is :)

Ikzelf heb de komst van Lactacyd met beide handen aangegrepen.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:48

Ik zelf vind het gewoon heel prettig spul en het ruikt heel lekker niet chemisch ofzo.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:49

idd erg prettig

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:50

Niet wassen %) bah...
Lactacyd is inderdaad erg prettig spul en het voelt schoon en fris na gebruik.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:50

Lijkt me ook niet erg fris om je 'daarzo' niet te wassen!
Ik gebruik af en toe wel lactacyd, heb momenteel een wasgel van één of ander huismerk :).
Als ik niets in huis heb, gebruik ik een neutrale zeep (zonder parfums e.d.)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:51

het schijnt toch niet zo goed te zijn..
als je er weer mee stopt schijnt de hele boel in de war te zijn

je kunt je onderkant het beste gewoon met water en een milde zeep of zeepvrije gel wassen..

Jolliegirl

Re: [Poll] Lactacyd of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:52

sorry maar neit wassen... bah!
ik was gewoon... of het nou met dove is of mt gewone zeep.
heb nergens last van gehad...
Je smeert de zeep toch niet IN je vagina...?
Dan lijkt mij niets aan de hand....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:54

Niet wassen of niet met zeep wassen? Vind ik nogal een verschil := Ieks...helemaal niet wassen...gats...
Als je Lactacyd niet ELKE dag gebruikt, dan kan het best hoor. Maar gewoon met alleen wat water gaat ook prima :j

edit:
Je hebt natuurlijk meerdere soorten Lactacyd, een voor de uitwendige delen en ook een vaginale douche, dus voor echt ín je vagina. Die laatste zou ik zelf niet gauw gebruiken, dan tast je idd veel sneller de natuurlijke bacteriële laag aan :j
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 26-12-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:55

Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien waarin iemand (ik geloof een arts) claimde dat de vagina een 'zelfreinigende oven' is en dat wassen dus niet nodig/goed is. :+

De meningen zijn er nogal over verdeeld, ik doe gewoon wat ik prettig vind en dat is wel wassen met Lactacyd. :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:55

Tegenwoordig heb je alleen nog maar lactacyd voor uitwendig gebruik, die je vroeger had voor inwendig gebruik zijn ze (niet voor niets) op teruggekomen. Dat verstoorde toch teveel natuurlijke balans.

Ik gebruik het spul wel, soms dagelijks, soms af en toe. In principe is wassen met alleen water nog altijd wel hét advies van artsen wegens het in stand houden van de natuurlijke balans. Lactacyd valt meer onder de noemer 'kan niet echt kwaad' dan 'is echt nodig' ;)

RedPassion schreef:
Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien waarin iemand (ik geloof een arts) claimde dat de vagina een 'zelfreinigende oven' is en dat wassen dus niet nodig/goed is. :+

De meningen zijn er nogal over verdeeld, ik doe gewoon wat ik prettig vind en dat is wel wassen met Lactacyd. :j

Dat zelfreinigende deel is wel het inwendig deel he, en dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Vrouwen hebben niet voor niets afscheiding, en het is dus nu wel aangetoond dat je dát deel in ieder geval beter met rust kan laten ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:57

Niet wassen? Iellll... :S
Gewoon wassen. Soms met water, soms met lactacyd.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:59

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 18-04-22 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:00

Wassen met water moet natuurlijk sowieso. Alleen met lactacyd heb ik persoonlijk nog nooit gedaan, omdat in principe het lichaam zelf dus idd een zelfreinigende balans heeft. Maar water is pH neutraal en kan dus sowieso nooit kwaad en ik denk dat wassen met water (en eventueel af en toe lactacyd uitwendig) toch wel gezonder zijn dan niet wassen. :\
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 26-12-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:00

commerciele onzin. gewoon water.. is goed genoeg.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:01

Ik was gewoon met water en een washandje. Af en toe een keer lactacyt omdat ik snel last krijg van zeep etc. niet te vaak dus.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:03

Japke_Z schreef:
Alwiene schreef:
Lactacyd valt meer onder de noemer 'kan niet echt kwaad' dan 'is echt nodig' ;)

Lactacyd kan wél kwaad hoor. Het verstoord net als zeep de zuurgraad van je vagina, waardoor je lichaamseigen bacterieën dood gaan en je dús meer kans hebt op bijvoorbeeld schimmelinfecties. De heren doktoren raden niet voor niets aan om alleen maar water te gebruiken.

Dat gold zéér zeker voor de inwendig te gebruiken variant. En ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de uitwendige variant helemaal geen kwaad kan, daarom ook de 'niet echt' in plaats van 'geen'. Maar de inwendige variant is wetenschappelijk zó hard onderuit gehaald dat ze die geschrapt hebben op het moment dat ze hem eigenlijk juist flink aan het promoten waren, en dat geldt zeer zeker niet voor de wasemulsie :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:05

Wel :)
Ideaal spul. Beter dan zeep en beter dan niets ;) :P

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:06

Gewoon met water wassen inderdaad. Ik heb meerdere gynaecologen het advies horen geven om zelfs niet met Lactacyd te wassen. Schijnt inderdaad toch ook invloed te hebben op het natuurlijke milieu van de vagina en dus de kans op een schimmelinfectie iets te vergroten. Lactacyd is altijd nog wel beter dan gewone zeep.
Helemaal niet wassen lijkt me ook niet echt fris :n

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:09

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 18-04-22 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:14

Lactacyd heeft toch eenzelfde zuurtegraad als het vaginale milieu? In dat opzicht is het dus wel ok, uitwendig dan. Gewone zeep heeft dan weer een andere zuurgraad waardoor die het natuurlijk milieu dan weer wel zou kunnen verstoren. Ik moet zeggen, heb nergens last van.

Voor inwendig gebruik zou ik zeggen nee tegen zeep. Vagina kan zich prima zelf reinigen en zeep lijkt me daaraan alleen maar te irriteren... Uitwendig liefst toch wel eens af en toe wassen denk ik dan maar. :+ :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:17

@ Japke_Z je leest niet goed wat ik bedoel. Ik heb van het begin af aan aangegeven dat het spul in ieder geval NIET noodzakelijk is. Het 'kan niet echt kwaad' was bedoeld t.o.v. normale zeep. ;)
En ja met uitwendig wassen zal er best wel 'iets' naar binnen komen, maar dat zal niet veel zijn, en wat denk je dat er met vrijen gebeurd? Wilde je stellen dat dát niet ph verstorend is? :)

Ik hoef niet wetenschappelijk te onderzoeken of het wel of niet kwaad kan, dat stelde ik nl. niet. Ik stel dat Lactacyd zich gedwongen heeft gevoeld n.a.v. wetenschappelijk onderzoek de inwendige lijn uit het assortiment te halen, en dat dat voor de uitwendige lijn absoluut niet zo is, omdat die alleen verder uitgebreid is en ook in steeds meer B merken verschijnt. ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:53

Vie schreef:
Lactacyd heeft toch eenzelfde zuurtegraad als het vaginale milieu?

Helaas niet, het verschilt per persoon, per dag etc.

Ik zelf was het gewoon met enkel water, niet met zeep of andere vaginawastroep.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:02

Ik vind het altijd zo grappig dat iedereen zegt dat het geen kwaad kan, goed is om alles schoon te houden, etc. Maar dat huisartsen en gyneacologen (die zullen er toch wel verstand van hebben, zou ik zeggen ;) ) het gebruik van lactacyd of welke andere zeep dan ook afraden. Lijkt me niet voor niets?

Ik gebruik alleen water, gaat prima. Nooit geen last gehad van ziektes of ernstige geurtjes, ik vind het goed zo! :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:04

Voor uitwendig gebruik prima, maar al die spoelingen voor de binnenkant lijkt me niets...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:06

ik heb nee gestemd, maar gewoon omdat ik dus echt niet tegen dat verschrikkelijke spul kan... het doet zo'n pijn dat spul (uitwendig) en alles word rood en voelt als schuurpapier :n nooit meer voor mij. Ik gebruik babyspul, zonder parfum dat werkt ook perfect bij mij.