Aaaargh, haar groen uitgeslagen..:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Aaaargh, haar groen uitgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 22:55

Denk je even voor de kerst leuk een ander kleurtje in je haar te doen, blijkt het toch niet zo leuk te staan. Ik heb mijn blonde haar geverfd met een bruine kleurspoeling, maar achteraf vond ik het toch niet zo leuk. Aangezien ik op kerstavond een feest had en toch een leuke kleur wilde hebben, heb ik over de kleurspoeling geverfd met donkerblonde verf. Helaas is dit niet helemaal goed gegaan en heb ik nu nog steeds bruin haar, maar zit er een onwijs groene gloed overheen.. Nu moet ik dus alsnog met kerst ermee lopen, maar voor Oud en Nieuw wil ik het anders. Maar kan ik het nu gaan blonderen (met peroxide dus) of wordt het dan helemaal waardeloos? Anders ga ik alsnog naar de kapper, maar dat is natuurlijk veel duurder dan het zelf doen.. Even voor de duidelijkheid, ik verf mn haar echt nooit (en hierna ook nooit meer), dus qua schadelijkheid voor mn haar zou blonderen wel meevallen.. Ik vraag me alleen af of je nog kunt blonderen over een gekleurspoelde en vervolgens blond geverfd (wat dus niet pakt op bruin haar) haar, of dat ik dan zometeen met een paars kapsel loop met groene waas.. :Y)

Florale

Re: Aaaargh, haar groen uitgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:56

Ik heb wel eens gehoord dat je het met ketchup masker kan behandelen,ik zou het zelf niet meer gaan behandelen laat dat maar aan de kapper over.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:57

met tomatenpuree wassen of oververfen met een kleur met rood erin

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:57

Ik heb echt altijd al een foto van deze kwestie willen zien... Heb je er heeeeel toevallig een foto van??

Bij de kapper kunnen ze er ontkleuring in doen, dan gaat de groene gloed er van af, andere oplossing kan ik er niet voor bedenken.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:58

hittepit_12 schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat je het met ketchup masker kan behandelen,ik zou het zelf niet meer gaan behandelen laat dat maar aan de kapper over.

Dingen als ketchup zou ik in dit geval nog wel proberen, als er op het moment geen andere mogelijkheid is dan zoiets. Ik bedoel, ketchup zal het niet erger maken denk ik.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 22:59

Okeej, super bedankt voor de tips.. Dat kan ik zeker even gaan proberen..
@hittipetit: Ja, eigenlijk wel, maar aangezien ik lang haar heb, gaat dat echt veel kosten, dus probeer ik aan goedkopere tips te komen. Maar als het zo blijft, dan sta ik dinsdag direct bij de kapper..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:59

je had eerst je haar moeten ontkleuren , van licht naar donker is makkelijker dan van donker naar licht ;)
Ik zou het gewoon door de kapper laten doen nu, dan weet je zeker dat het goed gaat.
Ik heb het ook ooit gehad hoor zoals ik nu deels oranje ben als het daglicht erop valt := ( overgens wel donker over donker gedaan hierbij )
Laatst bijgewerkt door Happinez op 25-12-09 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:00

Dit hebben met blonde haren vaak... Ik was ook superblond en wilde rood in mijn haren, het werd rose... Dat ging om een spoeling, maar het bleef er wel erg lang inzitten

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:01

Idd iets rood werkt echt. Omdat rood en groen op de kleurenplaat overelkaar staan. En elkaar dus neutraliseren.

Dus een maskertje ketchup op handdoekdroog haar en daarna weer afspoelen.

En ik zou er even zelf geen kleur meer opzetten, als je echt nog wil veranderen zou ik naar de kapper gaan zodat die eerst kan ontkleuren..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:02

Wat ben je kwijt voor 2 liter ketchup hooguit 3 euro ofzo,moet je het mee redden denk zo.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:05

Ik heb van mezelf wel eens groen haar, en de kapster vertelde mij dat ik het met zilvershampoo moest wassen. Je kunt het in ieder geval proberen..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:06

hittepit_12 schreef:
Wat ben je kwijt voor 2 liter ketchup hooguit 3 euro ofzo,moet je het mee redden denk zo.

Haha grapjas.. Ik doelde meer op:

Citaat:
ik zou het zelf niet meer gaan behandelen laat dat maar aan de kapper over.

Maar dat ketchup ga ik morgenochtend direct proberen..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 25-12-09 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:06

foto ?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:07

Oeps sorry :o

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:07

Ik heb wel een foto, maar daar is het niet zo goed op te zien.. Omdat het echt een groene gloed is.. Is vooral goed te zien in daglicht..

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:08

Rienn schreef:
Ik heb van mezelf wel eens groen haar, en de kapster vertelde mij dat ik het met zilvershampoo moest wassen. Je kunt het in ieder geval proberen..

Dat is eerder voor het geel uitslagen, haha weer de kleurplaat paars en geel staan overeen en neutraliseren elkaar.

Maar van zilvershampoo wordt je haar sowieso witter.. Maar dat zou ik nu even niet op het groene doen..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:09

CleovG schreef:
Ik heb echt altijd al een foto van deze kwestie willen zien... Heb je er heeeeel toevallig een foto van??

Bij de kapper kunnen ze er ontkleuring in doen, dan gaat de groene gloed er van af, andere oplossing kan ik er niet voor bedenken.

Had even over deze reactie heen gelezen.. Ik zal morgen even proberen een foto ervan te maken, maar denk dat het op een foto niet heel duidelijk is..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:10

Reken maar dat je nu bij de kapper wegens herstelwerkzaamheden een stuk duurder uit gaat zijn dan wanneer je het gelijk door diezelfde kapper in de goede kleur had laten verven. Dus ik hoop voor je dat de huis-tuin-en keukenmiddeltjes gaan helpen! En jaaaa, foto! Met ketchup. :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:10

Valentinow schreef:
Rienn schreef:

Dat is eerder voor het geel uitslagen, haha weer de kleurplaat paars en geel staan overeen en neutraliseren elkaar.

Maar van zilvershampoo wordt je haar sowieso witter.. Maar dat zou ik nu even niet op het groene doen..

Heb ik geen verstand van hoor, lees groen en bedacht me opeens dat de kapster dan eens zei.

Ik ben blond, en in de zomer nog blonder en als ik dan ga zwemmen krijg ik groen haar :+ vandaar. :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:11

Dat wil ik zien! Een vriendin is kapster en die heeft het er een keer over gehad:groene waas dan ketchup er in smeren

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:14

Ja de ketchup tip werkt echt. (Spreek uit ervaring......)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:19

Je kunt ook een kleurspoeling gebruiken met rood er in.
Koperbruin of iets donkerder met een rode gloed, halen het groen er uit.
Henna is te licht dat zou ik niet doen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:20

Rienn schreef:
Heb ik geen verstand van hoor, lees groen en bedacht me opeens dat de kapster dan eens zei.

Ik ben blond, en in de zomer nog blonder en als ik dan ga zwemmen krijg ik groen haar :+ vandaar. :)

Is niets hoor. Maar ik was als klein meisje een natuurlijke blondine en we waren opreis in een huisje met een zwembad waar teveel chloor inzat en had ook groen haar --> Ketchup en werkte echt.

Later heb ik bruin haar gekregen, en nu laat ik het verven en valt het vaak wat gelig uit--> Zilvershampoo :P

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:28

De enige rede waarom ik dit topic opende was omdat ik dacht: Groen haar?! Dat wil ik zien :D
Heel vervelend voor je.
Ik zou als ik jou was niet nog met peroxide aan de slag gaan.
Idd ketchup proberen en anders toch echt naar de kapper.
En als je dat te duur vindt kun je altijd de kapper bellen en advies vragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:30

kapper zou hetzelfde zeggen,of verven met een rood tint erin
bij blonderen word al het rood uit je haar gehaald en als je dan weer bruin wil zul je altijd eerst rood erin moeten doen of bruin met een roodtint erin moeten pakken