Inmiddels al een tijdje terug moest ik voor de jaarlijkse controle naar de orthodontist. Alles bleek in orde en het was niet nodig dat ik mijn nachtbeugel nog zou gebruiken. Als laatste check wilde hij toch nog even een foto maken. Bingo! Mijn verstandskiezen.
Ze waren nog niet door maar wanneer ze dat wel zouden doen zouden ze mijn hele gebit verstoren. Ik zag inderdaad op de foto dat ze nogal scheef richting mijn rij met tanden stonden. Als ik ze liet doorkomen zouden ze flink gaan duwen en als eerste zou dan mijn draadje onder knappen en zou mijn bovengebit ook verschuiven. Uiteraard vond ik dit wel heel zonde van al dat geld voor die beugel.
Hij stelde me de keus. Hij zei dat ik het zelf moest weten aangezien hij er niets aan verdiend maar het leek hem wel verstandig.
Hmpf.. nou ik gelijk helemaal zenuwachtig. Afspraak gemaakt.
Eerste bezoek viel nog mee, aan de linkerkant bleek ik alleen onder een verstandskies te hebben. Het viel opzich allemaal wel mee (die boor
) en ik heb mij erdoorheen geslagen.De tweede keer (afgelopen donderdag) viel echter vies tegen. De onderkant wilde niet echt lukken, niet dat mij dat medegedeeld werd, nee meneer de kaakengerd ging gewoon lekker rukken en duwen totdat het gelukt was. Nou boven was zo gepiept.
Thuisgekomen en na de uitwerking van de verdoving had ik echt veel meer pijn dat de laatste keer en voelde ik me echt belabberd (waarschijnlijk door verdoving, was nu boven en onder en de vorige keer alleen onder) en diezelfde middag had ik zelfs heel erg pijn (lang leve de pijnstillers).
Nu, dinsdag, 5 dagen later is de pijn wel afgenomen maar erg prettig voelt het ook niet. Me onderkaak voelt goed 'beschadigd' aan en daarnaast zit er dus een giga blauwe plek op me kaak. Die was me eerder nog niet opgevallen tot mijn moeder me erop wees aangezien hij nu heel erg zichtbaar was (lees: groengeel). Daarnaast heb ik steeds een soort trekkend, en kloppend gevoel in me kaak. Het voelt allemaal heel anders dan de vorige keer in ieder geval.
Fijn, nog een trauma erbij! Kijken of ik nog naar de tandarts durf
Bedankt meneer de kaakengerd!
Meer ervaringen?

Ps.: Sorry voor het lange verhaal