Contactlenzen van Kruidvat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Contactlenzen van Kruidvat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 14:48

Ik wil over naar lenzen van kruidvat. Ik heb ze nu nog van Specsavers maar dat vind ik gewoon prijzig. Hoe is jullie ervaring met de lenzen van de kruidvat en hoeveel betalen jullie?

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Contactlenzen van Kruidvat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:53

Ik heb een tijd lenzen van het kruidvat gehad, maar merkte echt wel kwaliteitsverschil. Plus het nadeel is dat je niet meer onder controle staat bij een opticien.
Wat ik nu doe, is mijn lenzen kopen via internet (veel sites te vinden) en de controle laat ik (betaald) doen door mijn plaatselijke opticien.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:58

Lenzen is niet iets waar ik op zou bezuinigen. Moet wel zeggen dat ik een behoorlijke sterkte heb. Maar vind het wel prettig dat mijn ogen ieder jaar even nagekeken worden. Kan me ook niet voorstellen dat lenzen van de kruitvat van heel goede kwaliteit zijn. Weet ook niet of die voor iedereen wel passen/geschikt zijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:02

ik zou het nooit doen, je hebt tenslotte maar 1 paar ogen, daar moet je wel geld aan uit willen geven ;)
liever ietsm eer geld uitgeven aan goede lenzen dan je ogen verpesten omdat je zonodig moest besparen..

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:05

Je moet zeker niet besparen op de dingen die je niet kan missen. Je hebt inderdaad maar 1 paar ogen, dus die paar eurotjes meer of minder per maand... Je hebt inderdaad geen controle bij de opticien en over de kwaliteit valt ook nog te twijfelen naar mijn mening

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:06

Ik ben ook een tijdje over geweest naar goedkopere lenzen (weliswaar van Hans Anders) overgegaan. Ik heb daar een half jaar spijt van gehad. Ik kon niet aan de nieuwe lenzen wennen en ik kreeg ze niet meer uit. Ik ben inmiddels weer terug bij mijn oude vertrouwde dure opticien, helaas ieder half jaar een rib uit mijn lijf, maar mijn ogen zijn weer vriendjes met me.

Dit vertel ik niet om bepaalde merken (Hans Anders) af te kraken, maar voor sommige mensen is een overgang naar andere goedkopere lenzen geen succes. Verder zou ik in ieder geval er voor zorgen dat je ogen regelmatig worden nagekeken, het blijven je ogen en als daar iets mis mee gaat.... Ik moet er niet aan denken!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:07

Eleionomae schreef:
ik zou het nooit doen, je hebt tenslotte maar 1 paar ogen, daar moet je wel geld aan uit willen geven ;)
liever ietsm eer geld uitgeven aan goede lenzen dan je ogen verpesten omdat je zonodig moest besparen..

Dat dus. Blijf ook altijd onder controle van een opticien. Je hoort zoveel verhalen over vaatvergroeingen (waardoor je soms nooit meer lenzen kunt dragen en dus een bril moet) en ontstekingen door bacterien. Als je dat hebt, wou je dat je niet zo zuinig was geweest.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:08

Ik heb nu zo'n 3 jaar kruitvat lenzen en vind ze erg fijn en betaalbaar. Voor 3 maanden zit ik op 14,95.
Een keer per jaar ga ik naar de oogarts en laat mijn ogen controleren en hij weet ook dat ik deze lenzen gebruikt.
Prima lenzen voor mij dus....

edit: Ook heb ik mijn lenzen bij de Hans Anders en de pearl gehad, helaas kreeg ik met deze lenzen wel last.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:10

Waarom neem je geen lenzen van Oculenti?? Zie www.oculenti.nl
De service is er heel goed en de lenzen zijn van zeer goede kwaliteit. voor 1 harde lens betaal ik € 99,00 en daar kan ik minimaal 3 jaar mee toe, dus reken zelf maar uit .......

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:15

ayo schreef:
Eleionomae schreef:

Dat dus. Blijf ook altijd onder controle van een opticien. Je hoort zoveel verhalen over vaatvergroeingen (waardoor je soms nooit meer lenzen kunt dragen en dus een bril moet) en ontstekingen door bacterien. Als je dat hebt, wou je dat je niet zo zuinig was geweest.

Ja precies! Mijn ogen zijn heel zinnig, ik heb bij mijn eigen opticien (een particulier) wel 5 of 6 verschillende lenzen gehad voor ik uitkwam op lenzen die mijn ogen fijn vonden, ik ga dus echt niet zomaar een stel cheap ass lenzen in mn ogen zetten met de kans dat ik ze voorgoed verpest... Ik heb 1x goedkope lenzen bij de hema weggehaald omdat ik mn eigen reserve vergeten was en 1tje kwijt was geraakt, en heb vervolgens een maand een bril moeten dragen omdat dat ene oog helemaal onstoken was, blegh!
Op internet bestellen heb ik ook wel eens aan gedacht, daar zijn ze zeker goedkoper, maar zal dan eens vragen wat het kost om betaald mn ogen te controleren bij de opticien, want waarschijnlijk maakt het dan uiteindelijk ook maar heel weinig meer :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:38

Doe het niet bestel ze desnoods 1 keer per jaar via internet bijv. bij www.toplenzen.nl en ga 1 keer per jaar op controle.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:46

Losse verkoop van lenzen heeft een paar nadelen. De ontstekingen en vaatingroei zijn genoemd, maar kun je "enigzins" ondervangen door op controle te gaan, hetzij bij oogarts, hetzij bij opticien. Maar dé reden dat ik er nooit aan zou beginnen is de afwerking van de lenzen. Die is veel minder, waardoor ze vaak veel "rafeliger" zijn. Nu heb ik op beide hoornvliezen al een litteken en zal dat de boel alleen maar kwetsbaarder maken, maar je hoornvlies is iets heel gevoeligs. En een beschadiging door zo'n rafelig randje voel je niet aankomen - die is er en dan zit je ermee. Dat is het mij niet waard, hoewel ik 80 euro per 3 maanden kwijt ben.

Mijn gezichtsvermogen is me lief, en daarom ben ik lief voor mijn ogen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:12

op je ogen moet je gewoon echt niet bezuinigen :)
Ik kijk nu gewoon hoe ik op andere dingen wat kan bezuinigen zodat ik iig op mn lenzen niet hoef te bezuinigen. Zo heb ik nu net een nieuwe bril gekocht, maar dan niet bij mn eigen opticien maar bij specsavers omdat dat gewoon veel goedkoper is en een bril ansich beschadigd je ogen lang zo snel niet als lenzen :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:15

Wil je dat risico nemen ja? Stel dat je ogen gaan ontsteken of dat ze er alleen maar van achteruit gaan? Je hebt maar één paar ogen en daar mag je flink zuinig op zijn. :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:17

botjes schreef:
Ik ben ook een tijdje over geweest naar goedkopere lenzen (weliswaar van Hans Anders) overgegaan. Ik heb daar een half jaar spijt van gehad. Ik kon niet aan de nieuwe lenzen wennen en ik kreeg ze niet meer uit. Ik ben inmiddels weer terug bij mijn oude vertrouwde dure opticien, helaas ieder half jaar een rib uit mijn lijf, maar mijn ogen zijn weer vriendjes met me.

Dit vertel ik niet om bepaalde merken (Hans Anders) af te kraken, maar voor sommige mensen is een overgang naar andere goedkopere lenzen geen succes. Verder zou ik in ieder geval er voor zorgen dat je ogen regelmatig worden nagekeken, het blijven je ogen en als daar iets mis mee gaat.... Ik moet er niet aan denken!

Hier idem dito. Ik heb 4 jaar geen lenzen meer kunnen verdragen na het dragen van Hans Anders lenzen. Voor mij geen goedkope lenzen meer dus :n Zit nu bij een goede opticien en ben zo'n 200 euro per jaar kwijt nou reken dat eens uit per maand. Er zijn mensen die nog meer uitgeven aan hun mobiele telefoon O:)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:19

Een vriendin van mij heeft jarenlang bezuinigd op haar lenzen en de lenzen van kruidvat gekocht. Dat heeft haar ogen flink verslechterd en nu draagt ze dus weer mooi een bril.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:21

Goedkoop is duurkoop en ook nog eens slecht voor je ogen.
Ik heb al vanaf 2002 nachtlenzen, meer mensen die dat ook hebben?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:23

bevalt dat wat?

Ik heb lenzen die ik 4 dagen achter elkaar dag en nacht kan dragen en daarna 1 nacht uit moet doen :)
over het algemeen doe ik ze wel elke nacht uit maar als je eens je lenzen spul niet bij je hebt is het wel handig :)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:26

Het bevalt mij super. Geen viezigheid overdag achter je lenzen of ellende met sporten met de lenzen. Ik wil niet meer anders.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:28

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om lenzen bij de kruidvat te halen. Ik heb niks tegen de kruidvat, vind het een super winkel!! Maar zoals anderen al zeggen, ik ga daar echt niet op bezuinigen. Alhoewel; ik haalde al een aantal jaar lenzen bij een opticien hier uit de buurt (geen keten). Ik was voor de lenzen €160, per half jaar kwijt en daar kwam de vloeistof nog eens bovenop. Inmiddels ben ik bij specsavers geweest en daar kan ik voor €129,- per half jaar lenzen krijgen inclusief de vloeistof. En daar is ook een gediplomeerde opticien. En daar krijg ik ook nog eens 25% korting op een bril omdat ik daar lenzen afneem.
Dus misschien kun je nog eens bij verschillende opticiens prijzen gaan vergelijken als je goedkoper wilt.. Internet kan inderdaad ook een optie zijn maar ik als ik lenzen van internet koop en ik ga 1x per jaar voor controle naar een opticien, dan ben ik in totaal net zoveel kwijt als nu bij specsavers...

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:29

ik gebruik alleen kruidvat lenzen als ik er 1 kwijt ben of zo, ik heb zachte maandlenzen van de opticen en soms raak ik er 1 kwijt en dan koop ik ff snel een kruidvat lensje voor een paar dagen, maar zou ze nooit voor lang dragen denk ik

die nacht lenzen, kan dat bij elke sterkte? en zie je dan echt de hele dag goed of wordt het aan het einde minder?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:30

@Sjeik: daar heb ik ook wel eens over na gedacht..
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat dat kost op een half jaar basis?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:35

Mijn lenzenvloeistof koop ik dan weer wel bij kruitvat, want dat is een van de weinige vloeistoffen die ik verdragen kan.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:16

De nachtlenzen kosten me rond de 100/half jaar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:34

Ik zou toen ik mijn bril kocht ook met mijn lenzen naar de specsavers gaan, zij konden dan mijn eigen merk lenzen ook wel regelen. Uiteindelijk scheelde het me een 10tje per jaar, nou dan blijf ik dus fijn bij mijn eigen opticien die mijn ogen goed kent en precies mijn geschiedenis weet qua lens gebruik etc :)