Vreemd/vies verhaal...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Vreemd/vies verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:38

Hai bokkers,

Ik had net even ergens last van en vroeg me af of hier meerdere mensen ooit weleens last van hebben gehad.
Is een beetje een vies verhaal, maargoed, lees daar maar overheen :+, het gaat om het uiteindelijke doel.

Dacht dat ik eindelijk een beetje beter aan het worden was, na een dikke week met griep in bed te hebben geleden.
Kreeg ik me daarnet een hoestbui, niet normaal. Ik liep net op tijd naar de keuken, want mij avondeten kwam er namelijk weer uit :? .
Okee, dat is op zich niet zo vreemd, maar op een gegeven moment kwamen de champignons, paprika's en stukjes uit er uit mijn neus uit..??!!!
Wist nieteens dat dat door mijn neus paste :=, maar vond het zowiezo erg vreemd. Doet ook echt heel erg pijn nu mijn neus.
Hebben hier weleens meer mensen dit meegemaakt? Of over gehoord? Wat kan dit zijn, lijkt me namelijk niet echt gezond?
Dacht ook altijd dat dat niet kon, omdat dat klepje de invoer/uitgang regelt...?

shilady

Re: Vreemd/vies verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:40

Nou als je bv neusdruppels gebruikt ofzo dan proef je het ook wellis in je keel
dus kan ook andersom ;)
is niks vreemds

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:42

Gebeurt mij ook wel eens. Wel een rotgevoel. Maar niet iets om je zorgen over te maken. Het moet toch ergens uit he? Beterschap!

Jordy_

Omg hoe je het beschrijft :') _O-

Beterschap verder :(:)

Abeltje77

Er is een verbinding tussen neus en keel. Heet buis van eustachius. Nog nooit zo moeten lachen dat de cola via je neus eruit kwam?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:43

Dat kan gewoon hoor, voorlopig even alleen licht voedsel eten (en goed kauwen). Het kan verder volgens mij niet zoveel kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:45

He lekker ;)
Vervelend, maar kan inderdaad gebeuren, reactie van je lichaam. Snot kan je keel in en dan kan dat vanuit je keel ook weer terug, alleen had jij dit keer te maken met stukjes champignon i.p.v. snot :P
Even wat licht verteerbaar voedsel eten lijkt me inderdaad een goed plan, sterkte!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:45

Ja, maar champignons uit je neus??? Had die champignon/paprika/ui niet gewoon even kunnen wachten tot er weer ruimte was in mijn keel ofzo :? :=...

Nouja, lucht iig wel op dat het niet echt iets is om zorgen over te maken... Zit House te kijken en kreeg al de meest vreemde voorspellingen haha...

Edit: Abeltje, ja weleens het gevoel gehad dat de koolzuur van de cola eruit kwam, maar geen hele onverteerde etensstukjes :?.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:45

kan geen kwaad is net als bij stikken dan gaat er even iets mis
je omschreef het wel prachtig :=

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:46

ik heb het altijd als me eten weer naar boven komt maar ik mis de "vleugeltjes" van de afsluiting tussen de keel en neus.... erg smakelijk... en om het nog smakelijker te maken ik kan ook cole ed door me neus naar buiten laten komen maar geen aanrader....
denk dat het nu gewoon door de druk kwam hoor niet ergs verder ;)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:46

TS, maak je geen zorgen, dit is volkomen normaal (maar wel bijzonder onsmakelijk).

Je hebt ook kans, dat als je je verslikt, je (fris)drank er via je neus weer uit komt - ook niet erg plezierig. Heb je dat nooit gezien?

@Abeltje: de buis van Eustachius is volgens mij de verbinding tussen neus en oren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:47

is normaal hoor, niks om je zorgen over te maken!

als je overgeeft kan het soms met flinke kracht omhoog komen en dan gaat het ook door je neus naar buiten.
ik heb het dus echt altijd als ik over mijn nek ga dat er ook wat door mijn neus gaat.

heel leuk als je spaghetti hebt gegeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:49

ellepel schreef:
heel leuk als je spaghetti hebt gegeten :+

:') Dan kan je sliertjes trekken _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:49

Of pizza dus :+.
Weet wel dat ik voortaan beter moet kauwen... _O-

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:50

BBreedveld schreef:
TS, maak je geen zorgen, dit is volkomen normaal (maar wel bijzonder onsmakelijk).

Je hebt ook kans, dat als je je verslikt, je (fris)drank er via je neus weer uit komt - ook niet erg plezierig. Heb je dat nooit gezien?

@Abeltje: de buis van Eustachius is volgens mij de verbinding tussen neus en oren.

Ja, idd, je hebt gelijk. Ik heb me vergist. BvE zorgt voor een correcte luchtdruk voor je trommelvlies.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:52

Hihi, dat weet ik zo goed omdat ik er altijd zo'n last van had.

Ooit eens een paar dagen compleet dronken droppie geweest doordat mijn gezicht zo opgezwollen was na een verstandskiesverwijdering dat mijn buis van Eustachius dichtzat en er dus alleen van buiten af druk op mijn middenoor stond. Net als ik dacht: wat komt de grond dichtbij, lag ik al. Leven je evenwichtsorgaan! :D

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:57

jeetje mensen.... de buis van eustachias zit echt nog steeds in je oor hoor...... en zorgt daar voor een verbinding met je neus, daarom gaan je oren ook open als je gaapt/slikt/snuit

tussen je keelholte en mondholte zit toch gewoon niks? je haalt toch ook adem door je neus? als je flink boert komt ie ook wel es door je neus :')

beetje anatomie van je eigen hoofd ophalen dames...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:58

TS heb je je neus en keel amandelen nog?

ik heb het namelijk ook gehad en de HA wist mij te vertellen dat dit sneller gebeurd als je dus geen amandelen meer hebt..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 23:00

Mjay: ik heb de anatomie van dieren geleerd :+. Ik dacht namelijk dat er bij mensen een klepje zat? Maar dat is dus neit zo...

Ikdoemaarwat: Ja, heb alles nog. Ze mogen er pas uit als ze 7x in 1 jaar zijn ontstoken en tot nu toe kom ik maar aan 5, helaas. :?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:01

@Mjay: Dat zeg ik toch? (:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:05

Mjay schreef:
jeetje mensen.... de buis van eustachias zit echt nog steeds in je oor hoor...... en zorgt daar voor een verbinding met je neus, daarom gaan je oren ook open als je gaapt/slikt/snuit

tussen je keelholte en mondholte zit toch gewoon niks? je haalt toch ook adem door je neus? als je flink boert komt ie ook wel es door je neus :')

beetje anatomie van je eigen hoofd ophalen dames...

Jee Mjay, als je dan net doet of je er zoveel verstand van hebt, zeg het dan wel goed. Tussen je keelholte en mondholte zit nog altijd je huig.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:07

het kan wel jaa
heb je ook met drinken enzo
maar met eten heb ik nog nooit gehoort
maar dan is de huig los en dan komt de neusholte in een directe verbinding met de keelholte
als je eet dan is de huig dicht en het strotklepje ook die de luchtpijp afsluit
als je je verslikt is het strotklepje niet dicht
bij ademen zijn de huig en het strotklepje open
en bij slikken zijn ze dicht
maar als je net een hap lucht neemt en slikt verslik je je
en bij jou geval is de huig niet dicht waardoor je je als het worde ook verslikt
maar nu komt het je neus uit en komt het niet in je mond zoals bij normaal verslikken

het is niet erg en zal wel meer gebeuren meer dan je denkt
niet alleen met drinken maar dus ook met eten
Laatst bijgewerkt door SummerLess op 18-12-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 23:08

Afbeelding

Dan moet dat ding (nr. 2, denk dat dat dan de huig is?) er toch voor zorgen dat er niets van je keelholte naar je neusholte komt?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:10

Helemaal goed. Maar net zoals je je wel eens kunt verslikken omdat het strotklepje iets 'fout' doet, kan de huig dat ook.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:10

Yv_ schreef:
Afbeelding

Dan moet dat ding (nr. 2, denk dat dat dan de huig is?) er toch voor zorgen dat er niets van je keelholte naar je neusholte komt?

Jaa klopt
die zat gewoon niet goed aangesloten omdat je hoestte
want dan gaat de huig los
als je in je keel kijkt is het dat balletje aan het einde :D