en dan kun je zo vaak per dag poetsen als je maar wilt.. ) Na jaren angst met eten omdat er tijdens het eten ook nog weleens een stuk af wilde springen, heb ik vorig jaar eindelijk de stap gezet en zijn er een aantal getrokken waardoor ik boven een gedeeltelijke prothese heb gekregen. Het zal wel een taboe zijn op jonge leeftijd, maar ik ben er ontzettend blij mee
Eindelijk durf ik weer enigzins te eten en te lachen 
Mijn ondergebit is trouwens nog helemaal gaaf en daar zijn ook helemaal geen problemen mee

Nou ben ik vandaag bij de tandarts geweest voor controle geweest en die raadde mij toch implantaten aan dmv een klikgebit. Ik heb hier wel het een en ander over opgezocht, maar ben ook benieuwd wat hier de voor en nadelen van zijn. Ik las overigens al dat implantaten in de bovenkaak zetten moeilijker schijnt te zijn dan in de onderkaak?
Zijn er bokkers met implantaten? Zo ja, dan zou ik graag ervaringen willen horen. Ik ben er nog niet zeker van of ik het wel moet doen. Ik ben net over mijn enorme tandartsangst heen
Mijn tandarts ziet het echter al helemaal zitten. Volgens hem wordt het ook vergoed door de verzekering
Is het erg pijnlijk? Hoe gaat de behandeling en heb je veel napijn gehad? Voordelen/nadelen?
Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel weer ideaal. Ik heb namelijk na een dag al ontzettend last van mijn tandvlees onder mijn prothese. Ik laat in januari weer rebasen, maar het blijft een moeilijk iets bij mij omdat ik zo'n kleine kaak heb.
Ervaringen mogen ook via pb worden gestuurd als je dat liever hebt

Ook ervaringen met implantaten in de onderkaak zijn welkom, dit omdat de behandeling vast wel overeen komt met dat van de bovenkaak
Alvast heel erg bedankt!
Het plaatsen zelf was niet het prettigste wat ik ooit heb meegemaakt, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik geen voorkeur heb voor naalden en toebehoren