Ik blijf maar zwaarder worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 13:38

Wat een drama..

Van de zomer woog ik 58 kilo (en 1.70 lang), perfect, als je het mij vraagt. Ik hou niet van ribbetjes en andere uitstekende botjes, maar was wel erg gehecht aan mijn mooie slanke figuurtje, zonder zichtbare vetjes. Ik woog dan ook al ongeveer een jaar hetzelfde, en daarvoor werd ik elk jaar ongeveer 1/1,5 kilo zwaarder, omdat ik nog groeide.
In September begon het, eind van die maand, woog ik ineens 60 kilo. Nouja, geen reden voor paniek, alsnog geen overgewicht, haha. :)

In Oktober werd dit 61,5, toen ben ik toch maar meer op mijn lijn gaan letten. Eens in de week patat, werd eens in de twee weken. Elke dag op de scooter, werd afwisselen van scooter en fiets. Ik danste eens per week, ging fitnessen en wat vaker lange wandelingen maken met de honden.
Echt baten deed het niet, half november groeide ik naar de 63 kilo en vooral mijn broeken pasten niet meer dicht. Vooral mijn buik is echt 'groot' nu, voel me er totaal niet prettig bij..

Sinds half november dus nóg strenger op mijn leefpatroon gelet, eet 5 keer in de week 'gezond' (groente, aardappelen) en twee keer in de week minder gezond (pasta, pizza, patat, snack). Ik beweeg nog steeds (niet als een topsporter, maar toch) regelmatig en alsnog....

Gaf de weegschaal vanmorgen 64 kilo aan! ;( In 3 maanden ben ik dus 6 kilo aangekomen!!! Lijkt me écht niet gezond en ik voel me ook niet fijn met mijn buikvetjes, onderkinnetje en lovehandles boven mijn broeken uit.. :n Zo hoor ik gewoon niet, ik ben altijd mooi slank geweest en ik voel me nu gewoon echt lelijk in dit 'zware' lijf.

Wie herkent dit en heeft de gouden tip? Zodra ik boven de 66 kilo kom, ga ik naar de huisarts, want kan me niet voorstellen dat dit iets normaals is. := Het lijkt wel of ik een omgekeerde lintworm heb ofzo! :P

laura1987

Re: Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:40

Haha een omgekeerde lintworm.
Ben je niet aan de medicatie gegaan of de pil die je normaal niet nam?
Is het uitgesloten dat je zwanger bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:41

Ik wou net zeggen.. Het 1e wat in me opkomt is of je niet zwanger bent..?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Ehm, het is wat persoonlijk om te vragen maar kan je niet zwanger zijn? Je zou de eerste niet zijn die gewoon ongesteld werd / vloeide in haar periode en verder niets merkte en toch zwanger bleek te zijn :o

Edit: ik was dus niet de enige met die gedachte :=
Laatst bijgewerkt door No_worries op 16-12-09 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik ben tussen mijn 18e en 21e bijna 10 kilo aangekomen, eet ook gezond, sport 3-4x per week, fiets overal naar toe etc. Bij mij is het een kwestie van vrouwelijke vormen krijgen (bredere heupen, iets grotere borsten, iets meer buik), heel normaal dus :j
Ik ben bijna even lang als jij (1,69) en woog altijd 55 kilo, nu zal ik denk ik rond de 65 zitten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-09 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Marigold

hoe oud ben je, zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat je lichaam haar volwassen-vrouwen-vorm aanneemt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:47

Ga even bij je huisarts langs om dit te bespreken en laat dan meteen bloed prikken voor schildklierwaardes.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:48

Blijheid schreef:
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik ben tussen mijn 18e en 21e bijna 10 kilo aangekomen, eet ook gezond, sport 3-4x per week, fiets overal naar toe etc. Bij mij is het een kwestie van vrouwelijke vormen krijgen (bredere heupen, iets grotere borsten, iets meer buik), heel normaal dus :j
Ik ben bijna even lang als jij (1,69) en woog altijd 55 kilo, nu zal ik denk ik rond de 65 zitten.

Ik ben ook tussen mijn 18 en 21 bijna (niet anders beginnen eten, 3/4 keer per week sporten, gewoon gezond leven) 10kg aangekomen... Vooral rond mijn 19de, daarna nog steeds maar iets minder. Nu (22) blijf ik mooi stabiel hangen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:09

Nog bredere heupen?? :P Haha, ik ben erg vroeg 'volwassen' (lichamelijk) geworden. Ongesteld op mijn 10e, incl. borsten (die wel gestopt zijn met groeien na de eerste maand :') ) etc. Dus zou het wel laat vinden als mijn lijf nu nog met volwassenere vormen aan komt. Maar het zou dus kunnen, gezien jullie ervaringen.. :)

Zwanger? := Het zou in principe kunnen, maar ben erg stipt met de pil, nog steeds ongesteld en helemaal geen andere zwangerschaps'klachten'. Behalve rugpijn, maar dat lijkt me niet vreemd als mijn rug ineens 6 kilo extra omhoog moet houden. :P
Misschien toch maar een test halen dan.. Ik mag toch hopen van niet.. Ben 18, dus heb er nog niet echt behoefte aan.
Enn krijg je van zwanger worden een onderkin en 'heupvetjes'?

Medicatie is het in ieder geval niet. :n

Bedankt voor het meedenken!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:11

even een zwangerschapstest doen! kan maar zo..

en anders even laten prikken voor je schildklier.. mijne werkt te langzaam en als je geen medicijnen slikt, kun je ook heel veel dikker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:12

Myukii schreef:
Nog bredere heupen?? :P Haha, ik ben erg vroeg 'volwassen' (lichamelijk) geworden. Ongesteld op mijn 10e, incl. borsten (die wel gestopt zijn met groeien na de eerste maand :') ) etc. Dus zou het wel laat vinden als mijn lijf nu nog met volwassenere vormen aan komt. Maar het zou dus kunnen, gezien jullie ervaringen.. :)

Zwanger? := Het zou in principe kunnen, maar ben erg stipt met de pil, nog steeds ongesteld en helemaal geen andere zwangerschaps'klachten'. Behalve rugpijn, maar dat lijkt me niet vreemd als mijn rug ineens 6 kilo extra omhoog moet houden. :P
Misschien toch maar een test halen dan.. Ik mag toch hopen van niet.. Ben 18, dus heb er nog niet echt behoefte aan.
Enn krijg je van zwanger worden een onderkin en 'heupvetjes'?

Medicatie is het in ieder geval niet. :n

Bedankt voor het meedenken!

Er was pasgeleden een bokker die met 36 weken beviel zonder te weten dat ze zwanger was, dus dat zegt niet zo heel veel ;) Ik zou dat eerst eens uitsluiten en dan toch een afspraak bij de huisarts voor bloedprikken. Kan heel goed iets met je schildklier zijn.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:14

Myukii schreef:

Ik heb hetzelfde als jou hoor, ook op mijn 10e ongesteld etc maar toch krijg ik nu pas echt vrouwelijke vormen. Zwangerschapstest en bloedprikken kan geen kwaad dus ik zou het vooral niet laten als je je daar prettiger bij voelt, maar ik zou me niet heel veel zorgen maken :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:16

Neem anders eens contact op met een dietiste. Het klinkt heel dom en weet niet of het zo is, maar je moet ook oppassen dat je niet te weinig gaat eten. Als je te weing voedingstoffen binnen krijgt slaat je lichaam alles wat die binnen krijgt op als vet.
Ik zou ook de HA bellen als je nog zwaarder wordt. Je moet ook dan even je suiker laten meten.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:19

Myukii schreef:
Nog bredere heupen?? :P Haha, ik ben erg vroeg 'volwassen' (lichamelijk) geworden. Ongesteld op mijn 10e, incl. borsten (die wel gestopt zijn met groeien na de eerste maand :') ) etc. Dus zou het wel laat vinden als mijn lijf nu nog met volwassenere vormen aan komt. Maar het zou dus kunnen, gezien jullie ervaringen.. :) !

Mijn lichaam heeft ook erg vroeg heel volwassen vormen aangenomen. Ongesteld toen ik 11 was, op mijn 12 was ik 160cm groot (nu 163 :+), woog ik al 59 en had ik een B-cup. Daarna ben ik nietmeer echt gegroeid, niet in de hoogte en ook niet echt in de breedte. Ook altijd dat B-cupje gehad... Tot dus inderdaad ik een jaar of 19 was :Y). Nu is dat B'tje ook ingeruild voor een D'tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:21

Ik denk dat je van de pil zwaarder bent geworden, zijn hormonen die ook voor vetweefsel zorgen. Dan kan het zijn dat je extra vocht vasthoud, kan ook door de pil.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:21

Je zegt dat je gezond eet maar hoeveel eet je dan precies, ik ben nu weer op het tijdperk aankomen aangekomen, te veel doorgeschoten in mijn dieet en merk dat 3 keer per dag gezond eten de weegschaal al weer omhoog brengt, gelukkig maar ben van 73 naar 53 gegaan maar hoef niet veel meer te doen dan die 3 maaltijden per dag.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:28

russel schreef:
Ik denk dat je van de pil zwaarder bent geworden, zijn hormonen die ook voor vetweefsel zorgen. Dan kan het zijn dat je extra vocht vasthoud, kan ook door de pil.

Ik gebruik de pil al 4/5 jaar, lijkt me niet dat ik er nu ineens zo op reageer eigenlijk..

Ik hoop dat het inderdaad mijn vrouwen-vormen-verandering is, als mijn borsten dan mee gan groeien, hoor je mij verder niet klagen. Ze waren al klein, maar in verhouding normaal. Nu zijn het net erwtjes op een (bol) plankje.. :P

Heb direct een test besteld, komt morgen binnen, dan kan ik dat in ieder geval uitsluiten. En dan maar naar de HA..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:29

Ik dacht ook als eerst aan een zwangerschap := Een test kan je alleen maar zekerheid brengen, dus dat zou ik sowieso even doen!
Natuurlijk kan het ook gewoon door de pil komen en door het krijgen van een vrouwelijk figuur, al vind ik dat ook vrij laat :j .
Ik ben nu 20 en ben toen ik jonger was veel aangekomen, toen ik 14 was woog ik 47 kilo bij een lengte van 1.66, 15 jaar werd 52 kilo bij een lengte van 1.68, 16 jaar werd 59 kilo bij een lengte van 1.70 en daar ben ik op blijven hangen tot mn 18e. Toen weer wat afgevallen tot 54 kilo, weer aangekomen tot 63 kilo en momenteel (20) weeg ik 56,5 kilo. Dat vind ik prima, vooral nu in de winter. Ik ben dan vaak iets zwaarder dan in de zomer, richting voorjaar gaat het er bij mij ook makkelijker af :o

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:31

eppie38 schreef:
Je zegt dat je gezond eet maar hoeveel eet je dan precies, ik ben nu weer op het tijdperk aankomen aangekomen, te veel doorgeschoten in mijn dieet en merk dat 3 keer per dag gezond eten de weegschaal al weer omhoog brengt, gelukkig maar ben van 73 naar 53 gegaan maar hoef niet veel meer te doen dan die 3 maaltijden per dag.

Gewoon normale porties, volgens mij.. Ik heb geen bijzonder grote of kleine eetlust, voor lunch meestal 2 boterhammen (ontbijten kan ik niet, soms een mandarijn ofzo), avondeten dus groenten, aardappelen en vlees, een bord vol, maar geen kop erop ;) Tussendoor eens een koekje of schaaltje chips, maar niet zoveel dat ik er 6 kilo van aan moet komen..
Volgens mij kan het aan mijn dieet niet (meer) liggen, behalve het ontbijt dan. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:34

Maar als je té erg dieet dan slaat je lichaam al het voedsel dat je binnen krijgt op, om reserves op te bouwen.. Dus je moet vooral gewoon normaal, vetarm blijven eten.
Wat voor pil heb je?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:35

Het zou heel goed kunnen dat het van het volwassener worden komt, of juist van te weinig en ongezond eten.
Het is goed voor je om 5x per dag te eten, jij doet dit 2 á 3x. Gewoon ontbijten, twee/drie uur later een tussendoortje, lunchen, twee/drie uur later een tussendoortje en avondeten. Dit houdt je lichaam bezig. Als je weinig gaat eten en dit ook nog eens gaat minderen, dan kan het zijn dat je lichaam in stres verkeerd en alles wat je binnen krijgt op gaat slaan in de vorm van vet.

Verder niet ziek? Duizelig geweest? Snel honger of juist niet?

Goed ook dat je meteen een zwangerschapstest gehaald hebt, je weet maar nooit.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:37

Je valt meer af als je 'smorgens iets eet (ook al is het maar een cracker of een bakje yoghurt) dan wanneer je niets eet.
Je stofwisseling moet toch op gang worden gebracht. Kan die rustig beginnen.
Ontbijten is echt heel belangrijk hoor ;) Kwestie van oefenen :P

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:39

Ja, misschien moet ik een gezond dieet opzoeken, waarin je gewoon gedwongen wordt 6x (3 maaltijden, 3 tussendoortjes) te eten. Misschien Sonja Bakkeren voor een paar weken, kijken of dat aanslaat..

Ik slik microgynon 30.. Al een paar jaar, wat mij eraan doet herinneren dat ik sowieso even naar de huisarts moet om voor een andere te vragen, gezien 'zo' lang achter elkaar dezelfde pil niet goed is..

Annetje: Wel een slechte weerstand, vaak een beetje snufferig (jaja. :P ), niet helemaal lekker, buikpijntjes, maar nooit echt écht ziek. Duizelig ook niet, behalve als ik me 's morgens verslapen heb en mijn bed uit spring. :D
Wel erg vermoeid, trouwens, misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik ga na die test gewoon even naar de dokter. :) Hopelijk met de mededeling dat het niet van een zwangerschap kan komen :=

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:41

Hoe zit het met jouw familie verder? komt er suikerziekte voor?

Even naar de huisarts kan ook geen kwaad als je niet weet waardoor het komt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:42

Ik heb exact hetzelfde als jij. Ik kom alleen maar aan terwijl ik meer sport en gezonder eet, heel frustrerend. Bij mij is er uit bloedonderzoek gekomen dat ik een heel groot tekort aan vitamine D heb. Waarden schijnen rond de 80 te moeten liggen en ik zit onder de 30. In het rijtje symptomen komt aankomen ook voor.

Vitamine D tekort komt in de winter erg veel voor, dus misschien is dit bij jou ook het geval.