Zelf iets aanvinken op bloedprikformulier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Zelf iets aanvinken op bloedprikformulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:26

Ik moet bloed prikken en de dokter heeft 2 dingetjes aangekruisd. Ivm iets prive's wil ik ook voor de zekerheid een ander hokje aanvinken. Ik heb geen zin om dit aan mijn dokter te vragen.

Heeft iemand van jullie wel eens een hokje extra aangevinkt? En zou ik dit kunnen maken?

groetjes en bedankt :o

Jibbel

Re: Zelf iets aanvinken op bloedprikformulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:27

Ik zou het niet zomaar doen, en toch even overleggen met je HA.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:27

Ik denk dat je het wel kunt doen, maar de uitslag komt altijd via je dokter binnen, dus die komt het uiteindelijk toch wel te weten ;)

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:28

Babel schreef:
Ik denk dat je het wel kunt doen, maar de uitslag komt altijd via je dokter binnen, dus die komt het uiteindelijk toch wel te weten ;)

In dit geval maakt het niet uit, denk ik, maar ik heb geen zin om dit zelf te vragen aan de dokter en het moet wel getest worden..voor de zekerheid, nou ja en als hij vragen erover heeft, dan kan ik altijd aangeven dat ik er geen vragen over wil hebben

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:29

als het belangrijk voor je is gewoon doen, ik heb een keer gezegd dat het met spoed moest....

touchofpink

Hahaha daar heb ik ook weleens aan gedacht toen ik met zo'n formulier naar het zh werd gestuurd om stiekem nog vanalles aan te kruisen. Ik heb het toen niet gedurfd maar ik denk dat het wel kan...waarom niet

Melvern

Een meisje wat ik ken heeft ook zelf wat extra aangevinkt. Was geen probleem.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:30

En jullie hebben nooit iets gehoord van de dokter??

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:30

Heb ik toen indd ook over nagedacht maar had geen pen in dezelfde kleur blauw :P
Ach in je betaald de bloedtest zelf hoor :P
En die knuppel (=dokter) ook aangekruisd voor diabetes aangezien ik te dik was volgens hem, nu ben ik ook te dik maar als ik voor hoofdpijn kom vind ik het niet nodig als de dokter me meld dat ik te dik ben :S dat zie ik zelf ook wel.
Naja uitslag bloedtest was dat ik zo gezond als een vis ben *steekt tong uit naar dokter*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:31

Persoonlijk zou ik het niet doen. Als je dat getest wil hebben, kan je dat ook gewoon bij je dokter aangeven, ook zonder vragen. Hij komt toch te weten dát je het hebt aangevinkt, en juist dán krijg je vragen.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:31

haha bon_bon ik heb speciaal een potlood aangeschaft om op precies dezelfde manier het hokje aan te kruizen, maar ben nog niet geweest naar het ziekenhuis omdat ik wel eng vind om zelf een hokje erbij te kruizen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:32

Bon_Bon schreef:
Heb ik toen indd ook over nagedacht maar had geen pen in dezelfde kleur blauw :P
En die knuppel (=dokter) ook aangekruisd voor diabetes aangezien ik te dik was volgens hem, nu ben ik ook te dik maar als ik voor hoofdpijn kom vind ik het niet nodig als de dokter me meld dat ik te dik ben :S dat zie ik zelf ook wel.
Naja uitslag bloedtest was dat ik zo gezond als een vis ben *steekt tong uit naar dokter*

Ach, als je gewoon niet wil weten of dat misschien de oorzaak is van je hoofdpijn, is dat nog niet de dokter zn schuld. Ik vind het juist heel goed als ie daar op let!

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:32

Laura82 schreef:
Persoonlijk zou ik het niet doen. Als je dat getest wil hebben, kan je dat ook gewoon bij je dokter aangeven, ook zonder vragen. Hij komt toch te weten dát je het hebt aangevinkt, en juist dán krijg je vragen.

Dat klopt, maar dan zou ik niet zeggen waarom ik dat getest wil hebben

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:32

jemaine schreef:
haha bon_bon ik heb speciaal een potlood aangeschaft om op precies dezelfde manier het hokje aan te kruizen, maar ben nog niet geweest naar het ziekenhuis omdat ik wel eng vind om zelf een hokje erbij te kruizen

Hahaha nou moet ik zeggen als ik wel de zelfe blauwe had gehad had ik ook wel getwijfeld hoor en het waarschijnlijk niet durven doen :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:33

Haha ik heb ook zon formulier, heb er ook aan gedacht dat je dus zo zelf nog wat zou kunnen 'aanvinken'...

Maargoed, ik heb het niet nodig, al vond ik het ook lastig om daar waar ik voor ging bij de huisarts te bespreken :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:34

Let er wel op trouwens dat veel test in combinatie met een andere bloedwaarde getest moeten worden. Grote kans dus dat er een uitslag uit komt, maar dat je daar niets aan hebt, omdat er nog iets anders getest had moeten worden.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:35

tja bij mj gaat het maar om 1 dingetjes, wat ik toch even wil testen, want je weet maar nooit, en dan denk ik, zoveel mensen laten zich voor de zekerheid daarop testen, maar ik vind het moeilijk om het de huisarts te vragen, dan doe ik maar op zo'n manier, ik ben degene die een extra buisje moet geven daarvoor

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:36

Tsja, als je daarop positief getest blijkt dan krijg je gegarandeerd vragen. Wat wil je daarmee doen?

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere dokter, een waar je je wel prettig genoeg bij voelt om alles mee te bespreken. Daar is t uiteindelijk je dokter voor.

Succes ermee

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:36

Laura82 schreef:
Bon_Bon schreef:

Ach, als je gewoon niet wil weten of dat misschien de oorzaak is van je hoofdpijn, is dat nog niet de dokter zn schuld. Ik vind het juist heel goed als ie daar op let!

Als ik naar de dokter ga voor hoofdpijn (aantal weken achter elkaar niet na 1x :P ) en hij zegt ja dat is spannings hoofdpijn maar voor zekerheid gaan we ff je bloed testen op vitamines. En je ogen laten testen bij opticien zeg ik oke dat is fijn.
Als hij vervolgens zegt Ohh je bent veel te dik ik laat je meteen testen op diabetes dnek ik :S What the fiets, dat kan je ten eerste als je je daar toch al zonodig mee moet bemoeien wel ff iets normaler brengen, en ten tweede maar natuurlijk kruis maar aan de rekening komt toch bij mij op de mat.
Behalve de hoofdpijn had ik geen enkele andere klacht, sorry maar vind het dan niet normaal als een arts iets op die manier vanuit het niets zegt.
Ongeacht al zou ik 300 kilo wegen, ik ben niet scheel dus ik snap zelf ook wel dat ik te dik ben. Heb ik gene arts voor nodig. Er werd ook niet gezegd van ben je bezig met afvallen (wat ik ook niet aan het doen ben) of heb je er hulp bij nodig wil je naar een dietist, nee gewoonweg je bent dik dus ik laat je testen op diabetes

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:38

PingWing schreef:
Tsja, als je daarop positief getest blijkt dan krijg je gegarandeerd vragen. Wat wil je daarmee doen?

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere dokter, een waar je je wel prettig genoeg bij voelt om alles mee te bespreken. Daar is t uiteindelijk je dokter voor.

Succes ermee

Ja daar ben ik mij van bewust dan zal ik die vragen zeker beantwoorden, dan kun je niet anders. Maar ik had toen ik kwam een vervanger en die durfde ik niet te vragen. Ik hoop niet positief maar ik wil het gewoon een keer getest hebben.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:40

Ik denk dat je het wel kunt doen. En als het positief is dan moet je er toch met je arts over praten. Maar daar ben je je bewust van.
Ze kunnen je heus niks maken.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:42

dat klopt het is mijn bloed en ik moet extra lijden met nog een extra buisje bloed bah

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:42

zou dan niet alleen die ene maar ook die paar andere doen

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:44

Nee die hoeven niet, daar ben ik al een keer op getest, en er was niks aan de hand gelukkig

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:44

Als ik goed begrijp waarvoor je getest wil worden ;) kan je ook bij speciale klinieken, daar is het verders "anoniem", geen vragen enzo. @bonbon: niet aardig van de dokter inderdaad om het zo te brengen, maar toch is het wél een nuttige test :) Als jij daar niet voor wil betalen prima, je mag ook weigeren...