Buikje wegtrainen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Buikje wegtrainen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 13:50

Ik heb voor mijn lengte etc. een prima gewicht en ben ook zeer tevreden over mijn lichaam, behalve over mijn buik.
Ik heb maat 36/38, met genoeg vrouwelijke vormen waar ik heel blij mee ben, alleen mijn buik ziet er serieus uit alsof ik een paar maanden zwanger ben... Dit zit helaas in de familie, moeder en oma zijn er ook mee "gezegend" ;)

Maar hoe kan ik hier nu vanaf komen? Ik wil namelijk alleen die buik strakker hebben, maar mijn billen en borsten behouden zegmaar. En volgens mij gaan die ook weer (toen ik lichter woog had ik die vormen veel minder) weg wanneer ik ga fitnessen ofzo.

Iemand gerichte trainingsadviezen?

Diaz

Re: Buikje wegtrainen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:28

hier ook iemand die 3 maanden zwanger lijkt (wel een taille)
ik lees mee! ;)

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:34

Ook hier heb ik last van, ook bij zit het in de familie.
aan mij is al vaak gevraagt of ik zwanger ben. |(
ik lees ook even mee

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 14:36

Jeuj ik ben niet de enige :P
Ik eet verder best gezond, maar het lijkt eigk met name bij mn buik er bij te komen..

Taille heb ik gelukkig ook wel ja, verder ben ik echt heel tevreden, maar ja, die buik hè :P Gelukkig nog nooit gevraagd of ik zwanger ben, spot er zelf alleen heel vaak mee ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:42

Goh ben ik dan de enige die tevreden is met mijn buikje :o

Euh,, goede tip gewoon buikspier oefenen en heel veel geduld (:)
NOg een goede tip stop op tijd anders krijg je echt zo'n blokjes buik (spreekt uit ervaring haha)

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:44

nou hier ook zo iemand ..ik lijk wel bijna uitgeteld..
heb hele smalle beentjes en armen lijk wel een appel met daar luciferstokjes in gestoken die de armen en benen moeten voorstellen..

zelfs met persoonlijke verzorging moet ik toch wel mijn buik aan de kant houden anders zie ik die (badkuip ahum :o niet)

ik ben sinds deze maand naar de dieetiste gegaan ..tja gezond eten en veel sporten is toch erg belangrijk..

maar ook ik heb het van oma en moeder .. ;(

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:47

Helaas is het niet mogelijk om vet op één gedeelte weg te trainen. De verdeling ervan is genetisch bepaald. Je zou kunnen kijken of gewoon wat afvallen (dus hardlopen oid en gezond eten) werkt, maar met een beetje pech val je dan op de verkeerde plekken af.
Buikspieroefeningen kunnen wel helpen de spieren die onder vet liggen te versterken waardoor het er hopelijk wat strakker uit gaat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:08

Niet gaan diëten in ieder geval als je verder tevreden bent met je gewicht. Dan kun je namelijk heel hard hopen dat je alleen plaatselijk (op je buik) afvalt, maar ik geef je weinig kans :D

Buikspieroefeningen zullen je buikspieren sterker maken. Maar als je buikspieren sterk genoeg zijn (weet je denk ik zelf het best), zal je met buikspieroefeningen de "reservelaag" op je buik echt niet wegtrainen. Daarvoor moet je vet verbranden. Dat doe je bijvoorbeeld met fietsen of hardlopen, waarbij het belangrijk is dat je dit langere tijd doet. Dus wat rustiger aan, jezelf niet ontzettend moe fietsen of rennen, maar wel langer doorgaan.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:28

Toen ik nog op het VMBO zat moest ik 15km heen fietsen en natuurlijk ook weer 15 km terug.
toen was ik was wel wat slanker als nu, maar die buik die bleef.
en die zit er nu nog steeds.
ik heb de hoop maar opgeven, dat die ooit verdwijnt.
het zit in de familie en eigelijk is er niks aan te doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 22:45

Hmmm ok, niet heel positief nieuws dus :P
Welke buikspieroefeningen zouden we (heb inmiddels lotgenoten :P) kunnen doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:50

M'n zusje is er ook mee gezegend. En dat terwijl zij vroeger een stuk slanker was dan ik.
Ze is echter niet consequent met haar eten en soms vraag ik me af waarom ze er niets aan doet. Ze denkt er wat aan te doen, door twee keer per week naar de sportschool te gaan. Maar ik geloof niet dat dat genoeg is :+
Tegenwoordig doet ze ook alles op scooter, dus dat werkt ook niet.

Heb het zelf ook gehad, ben toen gaan dieten, en ging op de fiets naar school (50km per dag). Ik zag er na een maand een stuk beter uit.
Buikspieroefeningen alleen zijn niet genoeg. Fietsen helpt bijvoorbeeld heel goed.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:59

Iedere ochtend als je opstaat eventjes wat oefeningen doen ;) En als je maar genoeg verschillende oefeningen doet en iedere dag een beetje doet, krijg je in ieder geval wat meer spieren in je buik!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:03

Ik heb dat ook... echt aan de onderkant zeg maar hahaha of bedoelen jullie dat niet?

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:06

Ik heb echt een buik, als of ik zwanger ben.
maar ik ken dat van jou ook, mijn nichtje heeft dat.
lijkt mij ook niet fijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:11

Ik doe ook mee...
als ik afval, is mn buikje weg..

maar pff... ik ben gezegend met een saus verslaving...
en ongezond eten...

ben er hard mee bezig, maar het lukt niet altijd....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 23:15

Laurabyoux schreef:
Ik heb dat ook... echt aan de onderkant zeg maar hahaha of bedoelen jullie dat niet?

Bij mij is het echt alsof ik zwanger ben, het dikkere gedeelte zich meer aan de onderkant ja

Afvallen betwijfel ik of het werkt bij mij. Heb namelijk een gezond gewicht en eet ook relatief gezond :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:19

@Heino; dat heb ik ook!
Maar het gaat dus niet weg, wat ik ook doe...
Heb zelfs eens met mn moeder over gehad om zo een abtronic of zoiets te kopen, moet wel zeggen dat het bij mij niet extreem is, maar wel te zien!

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:21

Laurabyoux: als je een buikje hebt echt onder je navel ligt dat 9vande10 keer aan je darmen! Meer poepen! :D

Hardlopen is zeker goed, want je buik word dunner, en andere plekken die afvallen worden gevuld met spieren.
En buikspieroefeningen is zeker een idee.
Maar doe van beide niet te intensief, maar een paar km hardlopen(4km is ook al prima!) en 2x20 buikspieroefening bv.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:23

Romy_Winter schreef:
Laurabyoux: als je een buikje hebt echt onder je navel ligt dat 9vande10 keer aan je darmen! Meer poepen! :D

Hardlopen is zeker goed, want je buik word dunner, en andere plekken die afvallen worden gevuld met spieren.
Maar doe van beide niet te intensief, maar een paar km hardlopen(4km is ook al prima!) en 2x20 buikspieroefening bv.

Bij m'n zusje wordt de stoelgang nogal beïnvloed door onregelmatig eten.
Maar dat lijkt bij TS niet van toepassing te zijn, aangezien ze gezond en normaal eet :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:24

Ik had vroeger een echt 'buikjes' fobie en ben toen heel de dag goed recht op gaan staan en lopen waarbij ik heel goed mijn buikspieren aanspan.Buik inhouden helpt ook heel goed.Krijg je super buikspieren van en je hoeft geen oefeningen te doen!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:25

Romy_Winter schreef:

Echt, ooooooooo dat wist ik niet, heb het namelijk echt onder mn navel!
Het valt ook pas op als ik bijvoorbeeld mn bikini aan heb, waardoor ik me heel onzeker ga voelen!
Maar voor de rest valt het helemaal niet op, hmmmmm dan moet ik daar toch maar eens op gaan letten! :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:27

Zo'n beetje buikje onder je navel is juist hardstikke mooi! (vind ik :o )

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:31

Ik wil je best vetjes doneren hoor :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:31

Laurabyoux schreef:
Ik wil je best vetjes doneren hoor :D

Daarvoor heb ik er te veel hoor :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:32

Mijn buikje was me ook niet strak genoeg meer. Ben 2 weken geleden begonnen met 200 crunches per dag, 4x50. Nu heb ik gelukkig echt niet veel vet op mijn buik, maar gewoon ongetrainde buikspieren, nu zien ze er weer lekker strak uit. Maar om een echt 'vetbuikje' weg te trainen moet je eerst afvallen, anders kun je buikspieroefeningen doen tot je een ons weegt want je ziet ze niet door het laagje vet. Dus, eerst gezond (jojo werkt niet!) afvallen en dan aan de oefeningen, doe je dit goed zie je meestal na een paar maanden al resultaat. O ja, van buikspieroefeningen doen val je niet veel af, dus voor diegenen die al op een prima gewicht zitten is het ideaal om je buik strak te krijgen zonder rondingen te verliezen door ondergewicht.