Daar zit je dan :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Daar zit je dan :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:43

Ja daar zit je dan. Zo dit valt mij even zwaar.
Ben net soort van van mijn Stage getrapt.
Ik moest of de dokter bellen of hoefde niet meer te komen.
Nou heb voor de eerste optie gekozen en ben vanochtend bij de Huisarts geweest.
Mijn stagebegeleidster vond dat het zo niet meer verder kon.
Ik ben wanneer ik er moet zijn , doe wat ik moet doen en vertrek wanneer ik moet vertrekken. Ik doe alles op een auto- stand.
Ze zei: je sprankelt niet , er zit niks in dat je het überhaupt wel leuk vind. En dit werkt zo gewoon niet. Je bent 19 en iemand van 19 hoort zich anders te gedragen.

Nouja ben dus vanochtend bij de dokter geweest, verhaal verteld dat ik gewoon futloos en en eigenlijk niks wil doen. alles moet ik heb er gewoon geen zin meer in.
Zelf leuke dingen zoals naar mijn paarden gaan. ik wil het gewoon niet.heb er geen zin in, het is omdat het moet.
Ben ik er ben ik wel even happy maar dat is het ook.
ik kan nog wel lachen af en toe maar daar is het ook wel mee gezegd.
Nouja het komt er dus op neer dat ik Depressief ben. Dit speelt nu al ruim een half jaar.
En nu zo'n 2 jaar geleden is het moeten doen en dan weer willen dus echt heen en weer kwakkelen begonnen.

En ja daar zit je dan. in een Hokje het Hokje van depressieve mensen. Je kan gewoon geen kant meer op. Wat ga je nu doen vraag je jezelf dan af.

Momenteel heb ik voor 2 weken Anti Depressiva en moet over 2 weken weer bij de Huisarts komen.

En nu, nu weet ik het niet meer.
Ik weet nu waarom ik toch soms denk wat het nut is om hier nog te zijn.
Maar verder...

MamboBeach

Re: Daar zit je dan :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:47

Vervelend zeg! Ik hoop dat je 'eruit' komt... :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:47

hhmm... Ik heb precies hetzelfde. Ik moet naar school, ik moet bijna op vakantie, ik moet paardrijden, ik moet gaan stappen, ik moet gaan slapen, ik moet huiswerk maken, ik moet werken, ik moet daadwerkelijk alles.

Als ik er ben dan is ook alles moeten.

Ik geef de schuld aan de herfst :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:48

zap schreef:
hhmm... Ik heb precies hetzelfde. Ik moet naar school, ik moet bijna op vakantie, ik moet paardrijden, ik moet gaan stappen, ik moet gaan slapen, ik moet huiswerk maken, ik moet werken, ik moet daadwerkelijk alles.

Als ik er ben dan is ook alles moeten.

Ik geef de schuld aan de herfst :P

niet aan de winter? :+

ja ik moet ook echt alles. helaas ligt het bij nou net weer niet aan de winter, was het maar waar :o

Misty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:49

Heftig zeg... Ik hoop voor je dat het snel weer wat beter gaat.
Verder weet ik niet echt wat ik moet zeggen, maar ik wil je in ieder geval wel onwijs veel sterkte wensen!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:50

Zelf nog nooit meegemaakt, wel af en toe maar het ging bij mij weer over. Ik wens je toch heel veel sterkte.
En.. er zijn genoeg mensen die je niet in een hokje plaatsen hoor!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:52

hoe herkenbaar ik kamp er nu al 4 jaar mee,, en het went nooit.
om de zelfde redenen als jij van stage gestuurd.
en kort daarna met school gestopt en gaan werken.

ik ben te dwars er over te praten, ik ben te dwars hulp aan te nemen en denk nog steeds dat ik het prima zelf kan..

al weet ik natuurlijk wel beter :o

succes/sterkte meid :(:)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:54

tja ik ben nog niet geheel van stage geschopt :+
wel als ik nu niks ging doen / geen hulp zocht..
en inderdaad je wilt geen hulp. maar ik wil ook niet alles gaan verliezen door gewoonweg niks te doen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:55

Weet je waarom of waardoor het komt? Dan kan je daar ook aan werken :).

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:55

Hej meis,

Das niet niks, hoe ben je der eerder "uit" gekomen dan?
En dingen doen waarvan je ook maar iets blijer word? Helpt dat niet een beetje?

Erg veel sterkte en als je wat kwijt wil weet je het knopje te vinden ;)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:57

BS : het is begonnen door school eigenlijk ;)
Marcha: ja dat is het hem juist alles wat ik ook leuk vond zoals naar mijn paarden gaan ect. pff ik moet er heen van mezelf , juist terwijl ik er altijd plezier in had.
Ik denk ook echt af en toe van tjee wat is de reden waarom ben ik hier nog.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:58

Toushie schreef:
en inderdaad je wilt geen hulp. maar ik wil ook niet alles gaan verliezen door gewoonweg niks te doen.

klopt als een trein ik heb de schop onder me kont die jij nu krijgt helaas nooit gekregen het was weg of eeeh weg..
nou goed dan ga ik wel..
ik heb zoiezo al een heel norse blik van mezelf ( helaas van mn vader zn kant ) en als je dan ook nog eens door een onbekende rede ( of deels bekend ) niet lekker in je vel zit wordt het er niet gezelliger op helaas ;(

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:58

Ach meid,

Hoop dat je d'r snel doorheen bent!
Sterkte! :(:)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:00

Tat_jana schreef:
Toushie schreef:

klopt als een trein ik heb de schop onder me kont die jij nu krijgt helaas nooit gekregen het was weg of eeeh weg..
nou goed dan ga ik wel..
ik heb zoiezo al een heel norse blik van mezelf ( helaas van mn vader zn kant ) en als je dan ook nog eens door een onbekende rede ( of deels bekend ) niet lekker in je vel zit wordt het er niet gezelliger op helaas ;(

ja ik ook hoor , heb precies hetzelfde.
Maar ben denk ik toch wel blij dat ze me echt figuurlijk geschopt heeft :o
Omdat ik er nu toch wel aan kan gaan werken en anders nooit had gedaan.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:05

Petje af hoor voor je stage adres!! Dit hoor je echt niet vaak.
Sterkte en blijf nadenken over manieren/mensen die je zouden kunnen helpen, want alleen kan dat niet. Depressiviteit is niet iets om je voor te schamen, het zijn verstoorde chemische verhoudingen in je hersenen en daar kun je zelf echt niets aan doen, behalve medicatie en evt extra hulp zoeken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:14

mamabird schreef:
Petje af hoor voor je stage adres!! Dit hoor je echt niet vaak.

Helemaal mee eens, nu voelt het nog als 'moeten' en 'vervelend' maar over een tijdje ben je je stagebegeleider dankbaar, omdat je wel weer sprankelt, plezier in het leven hebt en dingen mag doen ;). Heel veel sterkte de komende tijd. Ga je ook met een psycholoog oid praten, of ga je alleen aan de medicijnen?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:38

Toushie schreef:
BS : het is begonnen door school eigenlijk ;)

En is dat opgelost of nog steeds aanwezig? En zo ja, valt daar echt niks aan te doen?

Verder wil ik je zeker adviseren om niet alleen medicijnen te nemen. Het is niet gemakkelijk om er uit te geraken, al zeker niet alleen zonder hulp.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:39

heej linds
wat vervelend allemaal meid!
ik hoop dat je er snel weer bovenop komt, dit is inderdaad niet niks! Vind je eht helemaal niks meer leuk of kan je nog wel met iets leuks bezig zijn?

Veel succes :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:43

Heeft iedereen wel eens denk ik mss niet evenlang of niet altijd even hard maar denk wel dat het herkenbaar is..enja het slechte weer draagt hier wel aan bij alleszinds dat is mijn mening. Er zal vast wel een tijd terugkomen dat je weer van alles geniet o.a bij je paarden zijn etc. Al is je dat nu mss moeilijk voorstellen..komt vast wel terug goed. (:)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:04

Wat heel erg vervelend!! Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:22

Heel erg voor je.. Dit wens je niemand toe.
Mag ik vragen aan welke anti depressiva je gaat?
Zelf ben ik op mijn 18e begonnen met Zoloft en toen overgegaan naar Seroxat, deze werkt beter voor mij waardoor ik echt weer zin heb in dingen. Alhoewel ik daarvoor ook echt aan mezelf gewerkt heb met psycholoog e.d.

Onderschat alsjeblieft de bijwerkingen van de medicijnen niet! Vooral de eerste 2 a 3 weken zijn het ergst. Ik heb nu alleen nog als bijwerking vermoeidheid, ik hoop dat jij dat niet krijgt. Maar goed; kwaad met kwaad bestrijden noem ik het maar.

Ik hoop het allerbeste voor je, het zal niet makkelijk zijn, maar je kunt er echt uitkomen! Heel belangrijk is ook het blijven sporten, je word er heel moe van, maar zodra je thuis blijft zal het alleen maar slechter worden.

Zelf heb ik tijdens mijn depressie geknokt voor mijn opleiding ik moest en zou die halen, ik dacht een eind eraan maken kan altijd nog. Of je maakt er nu een eind aan, of je probeert er nog wat van te maken en het mocht niet lukken dan kan het alsnog.. Klinkt misschien heel heftig maar dat heeft mij erdoorheen gesleept, dat ik een optie achter de hand had zeg maar.

Mocht je wat kwijt willen of willen vragen mag je altijd PBen!

Heel veel sterkte.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:44

[LZP] > [MW]

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:48

Meis, zoals ik al eerder heb gezegd vind ik het knap dat je de eerste stap hebt genomen. Besef je wel dat met een paar pilletjes het gevoel misschien wel minder somber wordt, maar het probleem nog niet verdwenen is. Het is dus belangrijk om dit boven water te krijgen en te veranderen. Maar ik heb er vertrouwen in hoor! Komt goed en je kunt me altijd pb'en of wat ook.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:51

Hallo meid, wat een rottige situatie. Goed dat je aan de bel getrokken hebt en naar de dokter bent gegaan.
Ik zag in je openigspost staan "je kan gewoon geen kant meer op".
Ik herken het wel, zo vreselijk doelloos bezig zijn... Maar vergeet niet; je hebt altijd een keuze, je zit nooit echt vast. Hoe zeer dat ook soms wel zo lijkt.
Ik kan de de site http://www.gripopjedip.nl aanraden. Je kunt daar onder andere (anonniem) mailen met een 'dipdeskundige', ik heb er ontzettend veel aan gehad.
Mocht je daar of ergens anders over meer willen weten, dan staat mijn pb wagenwijd open :)
Laatst bijgewerkt door Kippesoep op 10-12-09 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:58

Jeej Toush!

*kruipt speciaal voor jou ook uit haar schelpje*
Ik wil je echt heel graag helpen, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen... Heel eerlijk..
Alleen ook dat mijn inbox open staat voor je...
En mijn voordeur ook maar die is iets te ver weg...
maar ik denk idd ook dat je het beste ook een psycholoog of iets dergelijks op kunt zoeken, want alleen medicijnen is ook niet altijd goed!
Je komt eruit hoor, ik geloof in je!