Anderhalve liter thee drinken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Anderhalve liter thee drinken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 13:50

Het grote probleem......ik krijg het niet naar binnen. Maar ik ben gek op thee, zeker met dit weer.....dat vind ik makkelijker om weg te drinken dan water. Ik heb wat discussies met mijn vriend gehad hierover. Hij is er heilig van overtuigd dat je thee niet mee moet rekenen bij de anderhalve liter die je moet drinken.

Maar ik vind....dat thee gewoon opgewarmd water is dus dat het gewoon hetzelfde is als water drinken.

Uiteraard bedoel ik thee zonder suiker of honing :D

Zijn er misschien bokkers die hier verstand van hebben?

saskiaojan

Re: Anderhalve liter thee drinken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:51

Ik drink ook veel thee,
vocht is vocht en je kan beter thee drinken dan cola oid....toch?

Anoniem

Het is toch gewoon gekookt water met een smaakje zonder suiker/kcal?

:+

Dickie8

Je kunt ook rooibos thee nemen, daar zit geen cafeïne in, of de Welness thee van pickwick. Die thee soorten zijn erg gezond!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:52

Jawel, thee hoort bij de anderhalve liter. Maar dan wel alleen kruidenthee, daar zit geen cafeine in. Dus is verder niet schadelijk en dus alleen water. Wat je ook kan doen is 1 of 2 glazen aanmaaklimonade per dag drinken, is minder saai dan gewoon water.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:53

Ik drink ook alleen maar thee :D . Wel groene thee, geen gewone thee.
Vind het veel lekkerder dan 1.5 liter water. Dat krijg ik ook haast niet weg!

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:54

Zwarte thee kan ook uitdrogen en vocht afdrijvend werken, dus het maakt wel uit wat voor soort thee je drinkt. Kruiden-, rooibosthee is goed!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:57

En dan schijnt rooibosthee weer een aanslag op je gebit te zijn... :=

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:57

Alle vocht dat je binnen krijgt per dag hoort bij die anderhalve liter, dus ook gewone thee!!! Brennie85 bedoeld waarschijnlijk dat kruidenthee gezonder is, maar dat beantwoordt de vraag niet. En aanmaaklimonade is dan ook geen alternatief hoor, kijk maar eens hoeveel suiker daarin zit!!! Maar TS vraagt of thee vocht is, en ja, dat is het en aanmaaklimonade is ook vocht, ongeacht de vraag wat nu eigenlijk gezonder is!!!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:58

MamaMiesje schreef:
En dan schijnt rooibosthee weer een aanslag op je gebit te zijn... :=

Ow echt?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:00

ohw ok...ik drink altijd kruidenthee inderdaad. Van die verse die je los kan open, zonder cafeine, ben daar nogal gevoelig voor. Kan van mezelf al druk genoeg zijn laat staan met cafeine hahaha
Dus ik ben gezond bezig!

Yessssss weer 100 euro gewonnen (het was ook een weddenschap)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:03

Ik drink minimaal 1.5 liter thee per dag, de laatste tijd alleen maar groene Jasmijn thee.
En na een nacht wreed stappen drink ik de dag erna alleen maar groene thee (gem. 3 theepoten dus 4.5 liter), eten lukt me vaak toch niet en het reinigt mijn lijf van alle foute stoffen :o

Dat zwarte thee uitdroogt wist ik helemaal niet, vochtafdrijven is wel weer een goede eigenschap (hou nogal wat vocht vast in de maandelijkse vrouwelijk periode)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:08

Tuurlijk telt thee ook mee voor de 1,5 liter water, ik ben er ook gek op maar ik laat het niet zo ver komen omdat ik er 4 scheppen suiker in doe, neem dus max 1 á 2 kopjes per dag :P.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:08

vocht is vocht dat kan zelfs uit fruit en groente komen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:09

Komt mooi uit, drink alleen wel smaakjes thee :)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:10

En bosvruchten thee? Is die ook slecht? Want daar ben ik verslaafd aan....

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:12

thee is niet slecht alleen zit in thee theine ( netzoals cafeine) En teveel theine is niet erg gezond netzoals teveel cafeine kan het lichamelijke klachten geven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:13

Alle vocht telt mee als vocht. Dus ook melk, koffie, thee, alle zuivel dranken en alles op basis van water (dus ook vruchtensappen).

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:32

Fidele schreef:
Alle vocht dat je binnen krijgt per dag hoort bij die anderhalve liter, dus ook gewone thee!!! Brennie85 bedoeld waarschijnlijk dat kruidenthee gezonder is, maar dat beantwoordt de vraag niet. En aanmaaklimonade is dan ook geen alternatief hoor, kijk maar eens hoeveel suiker daarin zit!!! Maar TS vraagt of thee vocht is, en ja, dat is het en aanmaaklimonade is ook vocht, ongeacht de vraag wat nu eigenlijk gezonder is!!!

wanneer je aanmaaklimonade onder suiker wilt drinken, moet jee eens Slimpie halen (oa bij de Jumbo te krijgen). Smaakt precies hetzelfde als limonade mét suiker ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:37

Vruchtenthee schijnt ook wel weer een aanslag op je tanden te zijn, werd mij door de tandarts weer afgeraden om dagelijks op het werk te drinken. Maar ben om te beginnen maar geminderd met suiker ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:39

Weet je wat het is. Alles is wel op één mannier slecht voor je. Zit er niet te veel cafeíne in, dan wel te veel suiker, dan wel te veel theine, dan wel is het te zuur, dan wel zit er iets kanker verwekkends in...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:41

Thee is hartstikke gezond! Er zit nl. iets in wat cholesterol verlangend werkt en het dichtslibben van aderen tegen gaat.
Overmaat is nergens goed en bijv. groene thee is weer gezonder dan 'gewone' thee.
Het uitgangspunt van voldoende drinken is dat je minimaal 1,5 liter vocht moet opnemen per dag. Dus of het nou water, thee of cola is, dat maakt niet uit. Alleen is niet alles even goed voor je.

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:44

Vjestagirl schreef:
Weet je wat het is. Alles is wel op één mannier slecht voor je. Zit er niet te veel cafeíne in, dan wel te veel suiker, dan wel te veel theine, dan wel is het te zuur, dan wel zit er iets kanker verwekkends in...

Dát is het 'm. 'Te' is nooit goed, elk voordeel heeft z'n nadeel.
Ik heb opeens zo'n zin in thee gekregen! :D

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:05

Teveel is nooit goed ;)

Het is wel zo dat zaken als suiker, caffeine en alcohol (om er een paar te noemen) vocht aan je lichaam schijnen te onttrekken, waardoor een deel van het vocht dat je opneemt, meteen alweer gebruikt wordt voor het verwerken van de andere stoffen die in het vocht zijn opgelost. Water heeft die bijwerking niet, vandaar ook de anderhalve liter water die genoemd wordt (overigens is de exacte benodigde hoeveelheid vocht afhankelijk van je lichaamsgewicht, maar dat is een ander verhaal). Ander vocht is prima, maar dan zal je een grotere totale hoeveelheid aan vocht moeten drinken. Alcohol droogt echt alleen maar uit, dus dat telt niet mee :)

(Kruiden)thee zonder suiker is voor zover ik weet wel beter dan bijvoorbeeld cola.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:10

Bienotje schreef:
Vruchtenthee schijnt ook wel weer een aanslag op je tanden te zijn, werd mij door de tandarts weer afgeraden om dagelijks op het werk te drinken. Maar ben om te beginnen maar geminderd met suiker ;)

Geloof ik meteen, dat geeft namelijk vaak zo'n vies laagje in je theeglas :P
Ik drink de hele dag door thee, alleen op school warme chocomel en heel soms Taksi.